Hmmm.. Rupesin muistelemaan omia kokemuksia työttömänä ollessa.. Duuni edellisessä firmassa loppui 31.12.2006 ja siihen päivään mennessä olin lähettänyt noin sata työhakemusta ja käynyt ~20 haastattelussa. 2007 Tammikuun alussa menin työkkäriin, jossa täytin jonkun lappusen joka piti täyttää, en muista enää tarkemmin mikä se oli. Meni pari päivää, kunnes yksi mua aiemmin haastatellut ilmoitti, että asiakkaallaan olisi vakkaripaikka auki ja paikka olisi kotini lähellä. Menin haastatteluun ja nimet kirjoitettiin paperiin muistaakseni seuraavana päivänä.
Kun olin ekaa päivää duunissa, tuli vielä soittoja muista paikoista joihin olisin päässyt.
Tuo on ainoa ajanjakso, jolta mulla on jotain tapahtumia ja sattumuksia työttömänä ollessa. Olin muistaakseni työttömänä viikon, minkä jälkeen pidin yhden viikon vapaata ennen kuin aloitin duunit. Virallisesti en ehtinyt työttömänä olla silloinkaan, koska ei paperit ehtinyt mennä eteenpäin ennenkuin ilmoitin saaneeni duunia.
Olen myös sitä mieltä, että kyllä duunia saa, jos duunia haluaa, mutta se vaatii tosiaan sitä mainittua asennetta ja luonnetta. Yksinkertaisesti kaikista ei ole työntekijöiksi. On olemassa ihmistyyppejä joilta työ ei suju ja eivät ikinä tule pitkäkestoista duunia saamaan. F1-Forumilla on varmuudella ainakin yksi tällainen hahmo. Deal With It!