Tapaus Mikael

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Niin tuolla formula-puolella heiluu tämmönen nikki kuin Mikael. Kovasti tuntuu olevan asiaa ja mielikuvitusta pojalla. Eniten kuitenkin vituttaa se että mies harrastaa ns. toisten katiskalla käyntiä. Tänäänkin mies/poika on laatinut topikit aiheista joista oli juuri tehty topikit mutta sitten siihen tietenkin lisänä ns. toteena puhuminen McLaren-lasien läpi.

Itse tein topicin aiheesta Coulthardin sopimuksesta, Mikael pikkasen lainasi sitä ja teki otsikon "Jäitä hameen alle". Joku toinen taas uutisoi McLarenin siirtymisestä Michelinin renkaisiin, Mikael lainasi aiheen ja teki oman topicin missä sitten spekuloi aivan samaa asiaa, tietenkin mielikuvituksellaan värittäen. Eniten tietenkin vituttaa se että tämä hyypiö nauttii vielä monen yksinkertaisen forumistin ihailua.

Jos todella haluaa päteä niin keksis sitten edes itse otsikonsa tai reilusti kirjoittaisi toisen topicin alle, mutta kun pitää olla kunkkuna paskakasan keskellä niin eihän se arvolle sovi.

Täydellinen vastakohta tälle heepolle on Off-topic joka osaa nasevasti, inhorealistisesti kommentoida ja varsinkin toisten topiceihin.

Ja lopuksi kaikkien riemuksi: Lasihelmiä
 

Jarkko Montonen

Well-known member
Liittynyt
6.9.2000
Viestit
956
JEEE!!!

Kerrankin, eikä edes mun tarttenu tätä tehdä.

Tämä tapaus Mikæl on mielestäni todella huolestuttava ja kaikkein huolestuttavin piirre siinä on juuri tuo arvostus jota tämä ääliö nauttii. Äärimmäisyyksiin ollaan mielestäni menty silloin kun myös palstan moderaattorit kuuluvat tällaisen kyseenalaisen toiminnan ihailijoihin. Käsittääkseni esimerkiksi siirrot ovat f1-puolella nykyään hyvinkin arkipäiväisiä, mutta milloinkas joku moderaattori on uskaltanut ryhtyä toimiin kun siirrettävänä olisi ollut joku Mikælin teksti??? Käsittääkseni hyvin harvoin koska äijän tekemiä otsikoita näyttää ainakin noin päällisin puolin olevan näkösällä runsaasti.

Mun mielestä Mikælin tekstit ovat sisällöltään lähinnä viihteellisiä ja tosiasioihin perustumattomia ja kuuluisivat näin ollen vapaaseen keskusteluun jossa ne olisivat poissa sotkemasta muutoin niin asiallisena pidettyä f1-puolta.

Nyt siis keskustelua sekä Mikælin, että moderaattoreiden ja ylläpidon toiminnasta ja toiminnan linjauksista.

Jos muuten tarkkoja ollaan niin tässähän on kyseessä tapaus Mikæl eikä Mikael. Kun näin tämä otsikon niin luulin että täällä todella käsitellään tapaus Mikaelia, joka siis oli tämä loimaalainen ambulanssikuski, jota ei sitten ollutkaan ja jonka vuoksi Mikæl joutui kirjoittamaan nimensä tällä forumilla juuri tuohon æ muotoon.

Ei muuta.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Onhan se Miikkaeli ihan oiva satusetä. Käyttäköön kukin omaa nuppiaan kun lukee hänen tekstiään. Kuten savossa sanotaan, vastuu on siirtynyt kuulijalle.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Tässä tapauksessa voitaisiin kai sanoa, että vastuu tekstin asiapitoisuudesta siirtyy lukijalle? :rolleyes:
 

Frank

Heimosoturi
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
6643
Sijainti
Äänisen Aallot
Originally posted by Willer:
<STRONG>Käyttäköön kukin omaa nuppiaan kun lukee hänen tekstiään.</STRONG>
Ei kato ei. En lue hänen tekstejään. Joskus vuosi sitten vielä minulla oli perverssi hupi lukea niitä ja nauraa niille äänekkäästi, viime aikoina tuo on käynyt liian tuskalliseksi. Vai mitä CaPtEeNi?

Ja onhan se kumma kun yksi saa perustella otsikoita ihan miten vaan ja muiden otsikoita siirrellään pitkin ja poikin nettiä. Heikkoja ihmisiä.
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Minusta jokaiselle on suotava mahdollisuus masturboida julkisesti. Ken sitä ei kestä, sulkekoon silmänsä.
 

Hënkka

Guest
Näistä otsikon siirroista sen verran, että meinasin tänään tosiaan noita yhdistellä, koska sen verran samaa aihetta käsitteleviä ne olivat. Mutta "ferrari joutuu vielä koville" -otsikkoon oli mätetty jo yli 30 kommenttia, kun sen ensimmäistä kertaa näin. Sellaisen topikin siirtämisessä toiseen ei paljon ole järkeä. Tuo Davidin sopimusleikki taas kuuluu ennemmin vapaaseen keskusteluun.

[ 06-09-2001: Message edited by: Henkka ]
 

Jarkko Montonen

Well-known member
Liittynyt
6.9.2000
Viestit
956
Originally posted by Frank:
<STRONG>Ja onhan se kumma kun yksi saa perustella otsikoita ihan miten vaan ja muiden otsikoita siirrellään pitkin ja poikin nettiä. Heikkoja ihmisiä.</STRONG>
Juuri näin,

Kysymyshän on pohjimmiltaan siitä, että otsikon perustaminen on tavallaan aika kova juttu.

Kun joku perustaa tällaiselle keskusteluforumille otsikon kokee hän silloin itsellään olevan niin paljon ja niin tärkeää asiaa, että hän katsoo tarpeelliseksi käyttää tätä hänelle rekisteröitymisen kautta suotua oikeutta.

Mikäli otsikon aihe ja sisältö pysyvät netiketin rajoissa on aika kova kolaus mikäli joku tekee esimerkiksi siirron ja sitä kautta ikään kuin vähättelee otsikon perustajan asiaa ja sen tärkeyttä.

Nyt kun Mikæl saa perustella otsikoita mielin määrin ja muut eivät (jos perustaa tuplat tulee SIIRTO) ollaankin sellaisessa hassunhauskassa tilanteessa että forumin moderointijärjestelmä eriarvoistaa keskustelijoita. Kysynkin, että tekeekö se sen tarkoituksella?

Edellämainittu koskee tietysti vain netiketin rajoissa pysyviä otsikointeja, eikä suoranaista häiriköintiä. Edellinen on myös syy siihen miksi itse perustan otsikkoja hirmuisen harvoin. En koe itselläni useinkaan olevan niin tärkeää asiaa, että otsikointi olisi perusteltua. Yksi kauan sitten perustettu "ei ollenkaan hyvä homma" otsikko saa luvan riittää.

Olen edelleen sitä mieltä mitä olen aina ollutkin, eli moderointi on mahdotonta.
 

Eliel

Detonaattori
Liittynyt
10.10.2000
Viestit
2795
...Kysymyshän on pohjimmiltaan siitä, että otsikon perustaminen on tavallaan aika kova juttu.
Henkilökohtaisesti en yleisesti ole kokenut topikin perustamista ollenkaan "kovana juttuna".

Oikeastaan ainoa forum, jossa pitäisin topicin perustamistani kovana juttuna, on toi roskisosasto. Joten ylläpito, pliis pliis pliis, antakaany edes yks topikki perustaa suoraan roskikseen pliis...pliis....lips lips... :p

[ 07-09-2001: Message edited by: Kalevi ]
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Minä mielummin kommentoin Mikaelin aloittamiin topiceihin kuin muihin, lyhyisiin, missä ei ole edes kunnon spekulaatiota mukana. Näin ollen minua ei häiritse nämä muutamat samaa aihetta käsittelevät, luen ne molemmat.
Älkää arvon valittajat lukeko noita kommentteja, ei kukaan pakota. En minäkään rutise telkkariohjelmista, en katso niitä. Sen lisäksi maksan jopa veroni hymyssä suin (ja paljon!), vaikka se onkin pakollista :eek:
Ei kaikesta tarvitse valittaa ja ruikuttaa. Asiat voisivat olla paljon huonomminkin. Täällä kuitenkin vielä keskustelua riittää, miksi sitä tappamaan?
 

Mira

Well-known member
Liittynyt
5.3.2000
Viestit
646
Sijainti
Turku
Minä olen myös Samin kanssa samaa mieltä. Mikælin kirjoitukset ovat usein pakinamuotoisia ja lukijan pitää myös ymmärtää ja huomioida se. Eikö peruskoulussa enää opeteta mikä on pakina? Ai niin - ehkä se tulee sitten yläasteella.

Kenenkään ei ole pakko lukea noita topicceja. Mikælin topicit usein virittävät vilkkaan keskustelun, eiköhän sekin kerro etteivät ihan turhia ole. Keskustelua vartenhan täällä ollaan.
 
Ylös