OoPee
Nuori ikäisekseen
Ai tääl oli jo verta ja luunpalasia?!
Ai tääl oli jo verta ja luunpalasia?!
Oli muuten Berlusca shokissa tuossa tilanteessa. Videopätkästä näkee paremmin. Miksi muuten se sieltä autosta siihen pällsitelemään ois noussu, vaikka jotku väittää että jotai medianäkyvyyttä turpaansaamisellaan haki.
Sekaisin se on muutenkin, tosin eri tavalla.Sekasin se oli ku käki ton hitin jälkeen. Silmät pyöri hedelmäpelinä ja tuli RAY, RAY, Meloni. Ei voittoa!
Juups, heitin osittain läppänä sen viimeisen lauseen siihen. Pointti on kuitenkin että miksei samaa systeemiä voi soveltaa Suomeen, armeijan menon sijaan vaan siviilipalvelusta (tai armeijaa jos nainen välttämättä haluaa sinne)? Vai olenko muka liian tröpö ehdottamaan tätä kun en ole itse vielä käynyt armeijaa?Ehkä mä sit ymmärsin väärin, mutta mulle jäi tuosta sun postauksesta se kuva, että sun mielestä Israelin ja Suomen tilanne on jotakuinkin toisiinsa rinnastettava. Olin hieman eri mieltä ja sen yritin tuoda esille tuolla lyhyehköllä lausahduksella.
Ja lähteenä on käytetty maan puolustusvoimien sivuston arttikellia. Jos jaksat lukea niin anna mennä.http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_Defence_Forces#Women sanoi:Israel is unique among nations in conscripting women, and assigns some drafted women to infantry combatant service which places them directly in the line of enemy fire.[12]
Ainahan sitä voi. :thumbup:Mutta hei, mitä me tästä sen ihmeemmin jarnaamaan, kai me voidaan olla asiasta eri mieltä ilman verta ja luunpalasiakin?
Oonkohan mä tulossa vanhaks, kun ei huvita edes jarnata? :dunno:
Mä taas nimenomaan uskon, että niitä tulee, ei välttämättä ehkä tuhansia vuosittain, mutta ihan riittävästi ja jokaikinen niistä tapauksista on yksi liikaa.Enkä oikein jaksa uskoa että mitään turhia synnytyksiä tulee.
Varmaan kiva duuni sillä virkamiehellä, joka päättää ja tutkii kuka tekeytyi raskaaksi vain sen vuoksi ettei halua inttiin ja kuka taas ihan muista syistä ja kenet näinollen pakoitetaan tekemään abortti ja kuka saa synnyttää. Muita keinoja ei just nyt tule mieleen, voi tietysti johtua mielikuvituksenkin puutteesta.Ja jos joku oikeasti sitä yrittää, niin eiköhän niitäkin varten keksitä jotain.
Mistä helvetistä nämä "jos inttiä välttääkseen on hankkiutunut raskaaksi, pakotetaan tekemään abortti" -jutut tähän ilmaantui? Aikamoista settiä.Varmaan kiva duuni sillä virkamiehellä, joka päättää ja tutkii kuka tekeytyi raskaaksi vain sen vuoksi ettei halua inttiin ja kuka taas ihan muista syistä ja kenet näinollen pakoitetaan tekemään abortti ja kuka saa synnyttää. Muita keinoja ei just nyt tule mieleen, voi tietysti johtua mielikuvituksenkin puutteesta.
Minä olen kuvitellut sukupuolten välisen tasa-arvon tarkoittavan yhtäläisiä mahdollisuuksia, en kaiken tasapäistämistä sukupuolten väliset erot unohtaen. Jälkimmäistä määrittelyä vastaan se varmaan sotii, vaan kun määrittely on ainakin minun järkeäni ja logiikkaani vastaan.Mielenkiintoisinta tässä on se, että niin moni ei näe nykysysteemiä epätasa-arvoisena, vaikka se kaiken järjen ja logiikan mukaan sitä on.
Soon kato toi sarkasmi taitolaji etenkin lukijan kannalta :wink:Mistä helvetistä nämä "jos inttiä välttääkseen on hankkiutunut raskaaksi, pakotetaan tekemään abortti" -jutut tähän ilmaantui? Aikamoista settiä.
Ja kaikille siviilipalvelusvelvollisuus sukupuoleen katsomatta. Sen sitten jokainen voisi päättää että ottaako kainaloon rynkyn vai vanhainkodin vanhuksen. Sieltä liikenee useampi työvuosi hoivatyöhön. Opiskelijat voisivat suorittaa sivarinsa esimerkiksi kesäaikaan, jonkinlaisin asumistuki- ja opintorahakompensaatioin.
Kyllähän siellä armeijan sisällä voidaan sitten ottaa huomioon sukupuolten väliset erot. Ja aivan varmaan otetaan huomioon myös miesten suhteen ...jo nyt. Siis kun puhutaan mahdollisista sotilaallisista tehtävistä.Minä olen kuvitellut sukupuolten välisen tasa-arvon tarkoittavan yhtäläisiä mahdollisuuksia, en kaiken tasapäistämistä sukupuolten väliset erot unohtaen. Jälkimmäistä määrittelyä vastaan se varmaan sotii, vaan kun määrittely on ainakin minun järkeäni ja logiikkaani vastaan.
Sen verran mun täytyy sanoa, että toikin lukeminen on vapaaehtoista, ei velvollisuus.Niin ja vielä että..
Jumalauta tää on oksettava toikki. Hyi saatana.
Voi vittu että hävettää oikeasti. AHDISTAA nyt oikeasti.
[pullamössökortti][värisevä ääni]Ja sen vapaaehtoisuuden puolesta on x määrä varusmiehiä uhrannut monta tuntia hyvää pleikka-aikaa.[/värisevä ääni] [/pullamössökortti]Sen verran mun täytyy sanoa, että toikin lukeminen on vapaaehtoista, ei velvollisuus.
LEPOO!!![pullamössökortti][värisevä ääni]Ja sen vapaaehtoisuuden puolesta on x määrä varusmiehiä uhrannut monta tuntia hyvää pleikka-aikaa.[/värisevä ääni] [/pullamössökortti]
*seisoo asennossa kovana*
Sivarit on kato kovempia jätkiä, kato vaikka sivarimuistelot-toikkia.Pitää käydä. Sen verran pitää mamman helmoista pois oppia. Varsinkin kun jäbä paiskattiin johonkin hiton pöndeen. Meidät kaikki kylän gansterit laitettiin Poriin ja sieltä Hankoon. Poliisit oli innoissaan kun oltiin pois pahanteosta sen vuoden päivät.
Oli ainakin mulle hyvä koulu ja piti ottaa itseään niskasta kiinni. Ja sen jälkeen lähdin opiskelemaan eli oli mulle elämän suuntaa vaihtava kokemus. Sain sopivan potkun persiille. Musta tuli kyllä mies intissä. Huvittava sanonta, mutta totta.
Ex-maikat ja kytät oli kyllä ihmeissään miehen suunnan muutoksesta intin jälkeen.
Intin jälkeen laitoin paperit tekuun. Valmistuin sieltä 1989. Se oli mun paras tapahtuma siihen saakka. Oli hyvä tavata kavereita intissä jotka suunnitteli uraa elämässään ja totesin samalla että en ole yhtään sen tyhmempi kuin he ja tein sen jälkeen omat johtopäätökset.
Suosittelen kyllä armeijan käymistä kaikille miehille.