Team Lotus vuonna 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Team Lotus on julkaissut uuden podcast-äänitallenteen, jossa haastatellaan Barcelonan talvitestin jälkeen Jarno Trullia, Heikki Kovalaista, heidän kisainsinöörejään sekä Mike Gascoynea. Gascoyne kertoo mm. millaista tietoa hän on saanut hiljattaisen GP2-kisan perusteella Pirelli-renkaiden vaikutuksesta kisastrategiaan.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Gascoyne kertoo mm. millaista tietoa hän on saanut hiljattaisen GP2-kisan perusteella Pirelli-renkaiden vaikutuksesta kisastrategiaan.
Jota viitsinet raottaa edes parilla sanalla...
Olisi kovin ystävällistä, kun tuota äänitettä en ala nyt töissä kuuntelemaan. ;)
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Tiivistettynä: strategian ja renkaiden vaihdon ajoituksen merkitys tulee korostumaan Pirellien myötä. Bridgestonet suosivat kuskeja, jotka ajavat aggressiivisesti ja saavat renkaat lämpenemään nopeasti, mutta Pirellit suosivat kuskeja, jotka ovat taitavia säästämään renkaitaan. Huonosti renkaistaan huolehtivilla kuskeilla tulee olemaan vaikeuksia erityisesti kisan loppukierroksilla.

Uuden Lotuksen ilmanottoratkaisua Gascoyne perustelee keveydellä ja painopisteen siirtämisellä alemmaksi. Ja Schumin kisasimulaation ensikierrokset olivat Gascoynen mukaan 1.32 - 1.33 luokkaa. Lotuksella kisasimulaation yritys toppasi muutaman kierroksen jälkeen, mutta näillä ensikierroksilla kierrosajat olivat kovilla renkailla ja täydellä tankilla naftisti alle 1.32.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kiitos.

Siis Gascoyneko oli sitä mieltä, että Lotus on Mersun tasolla kisavauhdissa?
Ei paha... :doubtful:
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Bridgestonet suosivat kuskeja, jotka ajavat aggressiivisesti ja saavat renkaat lämpenemään nopeasti, mutta Pirellit suosivat kuskeja, jotka ovat taitavia säästämään renkaitaan. Huonosti renkaistaan huolehtivilla kuskeilla tulee olemaan vaikeuksia erityisesti kisan loppukierroksilla.
Tämä tietäisi huonoa Hamiltonin tapaiselle aggressiivisille ajotyylille, ja hyvää Buttonin ja Heikin pehmeämmälle tyylille.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
BBC on julkaissut tuoreen videotallenteen haastattelutuokiosta Mike Gascoynen kanssa Hinghamin Team Lotus -tehtaalla.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6759
Sijainti
Täällähä mä
BBC on julkaissut tuoreen videotallenteen haastattelutuokiosta Mike Gascoynen kanssa Hinghamin Team Lotus -tehtaalla.
Kiitos , en olisi hoksannut jollet olisi linkittänyt.

Edit . Videon alapuolelta löytyi Eddien näkemyksiä Lotuksesta kaudella 2010

"The team ended up clinching 10th place in the championship but I am disappointed that they
did not mix in with the midfield runners.

"Lotus appeared to build everything up on getting out of the first phase of qualifying and falling short in the race.

"In some ways, I am disappointed the team have not moved more quickly to the back of the existing teams."

Vähän vaikuttaisi katkeruuden vivahteisilta nuo kommentit.
 
Viimeksi muokattu:

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
"Lotus appeared to build everything up on getting out of the first phase of qualifying and falling short in the race."
Juu vähän hämärä kommentti. Ainakin TV-kuvan perusteella Lotus ei ollu parhaimmillaan aika-ajoissa mutta kisassa meni aina kohtuullisesti.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Tony Fernandes Twitterissä:
Latest on team lotus car. Things going well. All glitches on water leaks solved. Hopefully we will have 4 days of good running.New wing coming
Jatkuvat vesivuodot saivat jo epäilemään suunnitteluvirhettä autossa. Mike Gascoynen mukaan vian toistuminen johtui kuitenkin vain siitä, ettei Team Lotuksella ollut varaosia, joilla ongelma olisi saatu korjattua kunnollisesti. Uuden etusiiven valmistumisen myötä T128:n vauhdista pitäisi jo saada kohtalaisen luotettava käsitys.

Viimeistä talvitestiä täytyy malttaa odotella vielä puolitoista viikkoa. Siellä näkisin mielelläni Team Lotuksen ajavan pitkiä vetoja ilman luotettavuusongelmia, ja vauhdin puolesta tyydyttävä saavutus olisi pysyä lähellä Force Indian ja Sauberin kierrosaikoja.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
BBC:n Radio 5 Liven "Formula 1 2011 Season Preview"-ohjelmassa haastateltiin puoli tuntia sitten Mike Gascoynea. Ei siinä haastattelussa paljon uutta asiatietoa tullut, mutta Gascoyne sanoi muiden tiimien olleen Barcelonan testissä keskimäärin kaksi sekuntia viime vuoden vastaavaa testiä hitaampia, kun taas Team Lotuksen auto oli nopeampi kuin viime vuonna. :)

EDIT:
Sidepodcast on poiminut valikoituja kommentteja 5 Liven lähetyksestä.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
BBC:n Radio 5 Liven "Formula 1 2011 Season Preview"-ohjelmassa haastateltiin puoli tuntia sitten Mike Gascoynea. Ei siinä haastattelussa paljon uutta asiatietoa tullut, mutta Gascoyne sanoi muiden tiimien olleen Barcelonan testissä keskimäärin kaksi sekuntia viime vuoden vastaavaa testiä hitaampia, kun taas Team Lotuksen auto oli nopeampi kuin viime vuonna. :)
Hyvä juttu, mutta ei kovin suuri yllätys. Ja niinhän sen Lotuksen osalta pitääkin olla. Kääntäen Lotus on siis useita sekunteja parantanut viime kauden autostaan... :thumbup:

Vaarahan piilee tässä tapauksessa siinä, että jos ja melkein kun kokeneemmat taas löytää sen hukkuneen vauhdin takas, niin ero voikin repsahtaa. Toivon että näin ei käy vaan Lotus pysyy kelkassa mukana niin hyvin kuin vain voi.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Taitaa mennä pian valtaosa tallin budjetista lakimiesten palkkioihin :p.
http://www.jamesallenonf1.com/2011/03/force-india-gets-its-day-in-court-against-lotus/

Vähän outoa riitelyä Mallyalta, ainakin kun ottaa huomioon asian keskipisteessä olevan Mike Gascoynen mielipiteen.
Mike Gascoyne sanoi:
Some of the staff had been working on different projects. And whereas you cannot copy anything or take anyone else’s IP, you can use your expertise – and you will base that on what you know and what directions you know have been happening. That is what has happened.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Tuo riita on ennen kaikkea Aerolabin ja Force Indian välinen. Yhteistyö katkesi, kun FI jätti laskunsa maksamatta. Jutun tiimoilta on jo kertaalleen käyty oikeutta, ja tuolloin FI määrättiin maksamaan Aerolabille saatavat korkoineen. Oletettavasti FI yrittää välttää velvoitteensa, ja saada vieläpä korvauksia esittämällä, että syy asiakassuhteen katkeamiseen (ja laskujen maksamattomuuteen) olikin Aerolabin sopimusrikko.

Ainoa (julkisuudessa esitetty) konkreettinen näyttö tällaisesta on Team Lotuksen tuulitunnelimalliin päätyneet renkaat, joita oli aikaisemmin käytetty FI:n mallissa. Mistään merkittävästä tietovuodosta ei tässä ole kyse, sillä Bridgestone toimitti identtisiä pienoismallirenkaita kaikkien tiimien käyttöön...
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4338
Vaikuttaisi siltä että Lotus on saanut luotettavuus pulmat ratkaistua, ajettuja kierroksia on nyt jo enemmän kuin yhtenäkään päivänä tällä kaudella. :thumbup: Vauhtia vain puuttuu, Trullin 1.26 aika ei vakuuta!
 

Tpo-1

Shireh
Liittynyt
13.7.2010
Viestit
52
:thumbup: Vauhtia vain puuttuu, Trullin 1.26 aika ei vakuuta!
Edelleenkin, testien aikoja ei kannata tarkastella niin tarkkaan. Trulli nähtävästi keskittyi kokeilemaan erilaisia säätöjä, ainaskin maikkarin sivuston mukaan: "Lotuksen ratissa nähtiin Jarno Trulli, joka keskittyi kokeilemaan erilaisia säätöjä ja tekemään varikkopysähdysharjoituksia.".
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös