Team Lotus vuonna 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Edelleenkin, testien aikoja ei kannata tarkastella niin tarkkaan.
Eikä varsinkaan tuijottaa nopeimpaan kierrosaikaan. Päivän kärkiajat tehtiin pehmeillä renkailla ja kevyillä autoilla (lyhyillä stinteillä). Kaikki tallit eivät moista lähteneet kokeilemaan.

Paljastavampaa on pitkien stinttien ajat. Trulli veti 15 kierroksen stintin, joka alkoi 1.30-ajoilla ja pysyi alle 1.32:n, mutta kymmenennen kierroksen kohdilla renkaat alkoivat antaa periksi. Vettelin 16 kierroksen stintillä saksalainen aloitti 1.27-kierroksilla ja ajeli alle 1.29 aikoja, kunnes kymmenen kierroksen jälkeen hänenkin aikansa alkoivat tippua.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jos tieto siitä, että Teixeira ajaisi 300 km tämän testin aikana pitää paikkansa, jää Heikille yhteensä noin päivä jaettuna ensin Trullin, sitten Angolan lahjan moottoriurheilumaailmalle kanssa. Ei erityisen hyvä. Vauhti sinällään on jokseenkin odotettua ja luotettavuushuolet näyttäisivät olevan takanapäin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Yllättävää puhetta Trullin suusta, ei varmaankaan mitään perättömiä.
Lotus saattaa olla kauden yllättäjä.
Lotuksen noususta on puhuttu niin paljon, että yllättääkseen oikeasti sen pitäisi ajaa aika-ajossa säännöllisesti top-kymppiin.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6759
Sijainti
Täällähä mä


Lotuksen blown diffuussori .

Mistä materiaalista nuo pyöräripustukset mahtaa olla , kun kaikilla muilla ne on kuvista päätellen ollut hiilikuitua ja nuo näyttää enemmän jonkinsortin metallisilta :confused:
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Mistä materiaalista nuo pyöräripustukset mahtaa olla , kun kaikilla muilla ne on kuvista päätellen ollut hiilikuitua ja nuo näyttää enemmän jonkinsortin metallisilta :confused:
Kyllä minusta nuissakin näkyy hiilikuidun kuviota, ainakin tuossa etummaisessa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mistä materiaalista nuo pyöräripustukset mahtaa olla , kun kaikilla muilla ne on kuvista päätellen ollut hiilikuitua ja nuo näyttää enemmän jonkinsortin metallisilta :confused:
Tuo metallin värinen "lista" ripustuksen profiilin etureunassa on luultavasti jonkun sortin kulumis-/iskeymäsuoja. Mahdollisesti jeesusteippiä tms.

Hiilikuiturakenne kun ei hirveästi tykkää mistään viilloista tms.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Lotuksen blown diffuussori .

Mistä materiaalista nuo pyöräripustukset mahtaa olla , kun kaikilla muilla ne on kuvista päätellen ollut hiilikuitua ja nuo näyttää enemmän jonkinsortin metallisilta :confused:
Ahtavat siis ilmeisesti diffun starttimoottorin reikää, kun pakarit on noin keskellä ja vielä suunnattukin keskustaa kohti. Onko lähdettä tai päivämäärää tälle kuvalle? Että siis on varmasti uusinta versioo ja siten sitä ahdettuaversiota mistä Gascoyne puhu...
Vissiin tämä oli lähde. Joka onkin muuten mielenkiintonen lähde. ;) Poimin kuvat tonne innovaatio topikkiin.

Tukivarsien päällä voi myös olla jotain lämpöäkestävää teippiä/pinnoitetta. Ylemmät saa ponttoonien jäähdytysilmat päällensä ja alemmat pakokaasut.
Mitä tulee tukivarsien materiaaleihin, niin eikös ne metalliset mahtanut Lotuksella olla vielä vuosi sitten. Muistaakseni saivat hiilikuituset tukivarret valmiiksi vasta kauden edetessä.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Suurin tarvittava muutos lienee akkujen sijoittaminen autoon.
Suurin tarvittava muutos olisi kai sähkökoneen (MGU) tarvitsema syvennys monokokin takareunaan. Se taas vaatisi erityislupaa FIA:lta (vrt. Virginin bensatankkisekoilu 2010).

Se, ettei Lotusta ole suunniteltu KERS:lle, selvisi kuulemma jo tästä varhaisesta kuvasta:


Monokokin takareunassa on vain kapea ura öljytankille. KERS:iä varten tuon syvennyksen alaosassa pitäisi olla huomattava levennys MGU:lle.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Suurin tarvittava muutos olisi kai sähkökoneen (MGU) tarvitsema syvennys monokokin takareunaan. Se taas vaatisi erityislupaa FIA:lta (vrt. Virginin bensatankkisekoilu 2010).

Monokokin takareunassa on vain kapea ura öljytankille. KERS:iä varten tuon syvennyksen alaosassa pitäisi olla huomattava levennys MGU:lle.
Ihan totta tuokin.
Toisaalta tuossa kuvassa näkyy ura öljytankin kolon alareunassa vasemmalla puolella. Juuri siinä kohtaa MGU on kaikissa piirroksissa ollut moottorin edessä... Jos tuota uraa pitkin lohkasee palan pois, niin MGU:lle voisi olla juuri sopivasti tilaa...? Jos monokokki on luokiteltu siten, että tuossa on kolo ja se on sitten vain täytetty, niin.... :rolleyes:

Jotenkin sitä vain taas aattelee, että kun ovat puhuneet, että voivat/saattavat ottaa KERSsin käyttöön, niin siihen olisi sitten varauduttu edes jotenkin tai että se olisi edes mahdollista... :)
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Alkuperäinen haastattelu löytyy kokonaisuudessaan (saksaksi) Auto Motor und Sport-lehden verkkosivuilta.

Lotus tavoittelee alkukaudella yhdeksänneksi parhaan tallin asemaa, ja kauden myöhemmässä vaiheessa tavoitteena on nousta kahdeksanneksi tai seitsemänneksi parhaaksi talliksi. Gascoyne kertoo Lotuksen aloittavan kauden käyttäen konventionaalista diffuusoriratkaisua, mutta kauden edistyessä on tarkoitus siirtyä aggressiivisempaan diffuusorimalliin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös