No täytyy katsoa paraneeko Trullin vauhti Unkarista eteenpäin. Onhan Kovalainenkin myöntänyt, että siinä ohjaustehostimessa on parantamisen varaa, mutta tuskinpa koko auton ohjausjärjestelmää olisi kesken kauden ryhdytty rakentamaan uuteen uskoon, jos ei Jarnolla olisi sen kanssa niin tuskaisen vaikeaa. Tony Fernandeskin
totesi BBC:lle Valencian jälkeen, että Heikki näyttää tulevan toimeen nykyisen ohjaustehostimen kanssa mutta Jarno ei, joten ongelmana näyttäisi olevan Jarnon italialainen luonteenherkkyys.
Team Lotuksen
uusimmassa podcastissa Jarno kertoo, että kannusti talliaan asentamaan tämänvuotiseen autoon viimevuotisen auton ohjaustehostimen, mutta se ei sopinut, koska autot ovat niin erilaisia. Niinpä tallissa on nyt urakoitu upouuden ohjaustehostimen kimpussa, vaikka työtä pitäisi tehdä ennen kaikkea lisävauhdin löytämiseksi. Kun Jarno haluaa uuden ohjaustehostimen, niin Jarno saa uuden ohjaustehostimen. "Squeaky wheel gets the grease."
Erikoista noissa Jarnon vaikeuksissa on, että Jarno
on arvioinut häviävänsä ohjaustehostimen takia tallikaverilleen erityisesti kevyellä bensalastilla ajettaessa eli aika-ajoissa ja kisan loppupuolella, mutta kisan alkupuolella raskaammalla bensalastilla ohjaus ei Jarnoa vaivaa.
Toisaalta Heikki näyttää kuluttavan kisoissa renkaitaan Jarnoa nopeammin. Heikkiä ovatkin kiukuttaneet muutamassa kisassa tallin taktiikkaratkaisut, kun startissa Heikin ohitse livahtanut Jarno on otettu renkaiden vaihtoon ensimmäisenä ja Heikki on joutunut ajamaan kuluneemmilla renkaillaan Jarnoa pidempään. Valenciassa Heikille vaihdettiin kesken kisan kolmen stopin strategia, kun Jarnolle riitti kaksi stoppia. Heikki oli kisan jälkeen tyytyväinen strategiaansa, ja viimeisellä stintillä Heikki ajoi medium-renkailla pari kolme sekuntia nopeampia kierrosaikoja kuin Jarno, vaikka aiemmin kisassa pehmeillä renkailla Lotus-kuskien vauhti oli samaa tasoa.
Näistä rengaskulutuksen eroista ja Jarnon vaikeuksista kevyellä bensakuormalla, erityisesti kovemmalla rengasseoksella ajettaessa, saattaisi ehkä päätellä Lotus-kuskien välisten suorituserojen johtuvan ohjaustehostimen lisäksi erilaisesta renkaiden käytöstä.