Tuli katsottua eilen Stern TV:tä RTL:ltä, valitettavasti missasin kuitenkin alun. Eli Günther Jauchin vieraana oli n. 3.5 vuotta ns. valvekoomassa (edelleenkään kukaan ei ole kertonu mulle tuon oikeaa suomenkielstä nimitystä, joten olkoot nyt sitten noin, toinen termi taitaa olla apallinen syndrooma) eli vastaanvanlaisessa tilassa kuin Schiavokin. Koska missasin alun, ei mulle käynyt selväksi miksi ko. henkilö (nainen) tähän tilaan joutui, ilmeisesti kuitenkin onnettomuuden seurauksena. Jokatapauksessa 3.5 vuoden jälkeen nainen oli herännyt ja muutaman vuoden terapian jälkeen hän (nykyisin 38-vuotias) elää täysin normaalia elämää, on nykyisin myös kahden lapsen äiti.
Itse hän ei muista tuolta kooma-ajalta mitään ja ensimmäiset muistikuvat ylipäätään alkavat vasta terapiavaiheen toiselta vuodelta. Naisella ei ollut varsinaista aivovauriota, joskin vasemmasta aivolohkosta oli joko suurinosa tai se oli kokonaan poissa toiminnasta ja myös muiden aivon osien aineenvaihdunnassa oli häiriöitä.
Näyttivät myös suhtkoht runsaasti videomateriaalia niiltä ajoilta, jolloin nainen oli tuossa koomatilassa. Hän siis ei ollut tajuttomana, vaan simppelisti "poissa", ei tosin maannut hiljaa vaan sätki ja äänteli jatkuvasti, mikä lääkärien mukaan oli eräänlaisia ruumiin automaattisia ja täysin kontrolloimattomia reaktioita. Mielenkiintoista oli se, että naisen isä oli itse lääkäri ja nimenomaan myös hoitava lääkäri. Isä totesikin, että lääkärinä hän olisi ollut täysin valmis lopettamaan tyttärensä kärsimykset nimenomaan juuri katkaisemalla ravinnonsaannin, mutta toisaalta isänä hän ei siihen pystynyt. Jälkeenpäin toki helppoa sanoa, että hyvä näin, koska tyttö sitten vastoin kaikkia diagnooseja palasikin normaaliin elämään.