Vittorio Jano sanoi:
Taidat lisäksi unohtaa nämä puskutraktorein ja asevoimin matalaksi pistetyt asunnot. Täähän on ihan normaali menettelytapa ja siihenhän ei tarvi puuttua? Ehkäpä näinkin saadaan muutama pommittaja aikaiseksi.
Jos pommittajia saadaan aikaiseksi jo pelkästään sillä, että koulussa on kiusattu ja tekee mieli niitä 72 neitsyttä, niin mikä tahansa voi tehdä henkilöstä sellaisen, joka päättää lähteä pommitamaan.
Jos palestiinalainen lakitieteen opiskelija, joilla on kaikki tieto ja mahdollisuus elää normaalisti, mennä maailmalle opiskelemaan, on kaunis nuori nainen, jolla on koko elämä edessä, hän silti tahtoo ja tekee suuren siviilien surmateon, niin mitä ihmeellistä siinä on, että surkeammassa tilassa olevat Tanzimin aivopesemät perheensä menettäneet vihaa täynnä olevat miehet ovat valmiita tarttumaan aseisiin.
Mitä tulee matalaksi puskettuihin taloihin. Minusta on oikein, että itsemurhapommittajien talot pistetään maan tasalle. Minusta on oikein, että ne rakennukset, joita on käytetty terrorismiverkoston tukipisteinä, laitetaan maan tasalle.
Rafassa löytyi tunneli, jota kautta salakuljetettiin Egyptistä aseita Israelin siviilien pään menoksi, samoin huumeita, ihmisiä, pääasiassa prostituoituja. Minusta on oikein, että se tuhottiin, samoin rakennukset, jotka olivat sen yllä, jopa yhteydessä siihen.
Jos Suomi ja Venäjä olisi konfliktissa keskenään, ja minulla olisi huoneeni lattiassa sänkyni alla piilotettuna salakuljetustunneli venäläisille huumeille, ihmisille ja aseille suomalaisten pään menoksi, mitä minä oletan suomalaisten tekevän, kun tunneli löytyy? Paijaavan päätäni?
Suomalaiset sen sijaan räjäyttävät tunnelin käyttökelvottomaksi ja voi itku minä olen nyt säälittävä uhri ja ensi töikseni juoksen tietysti Reutersin kameroiden eteen vollottamaan kohtaloani ja julmia hirviösuomalaisia, kun kehtasivat viedä katon pääni päältä ja nyt kastun likomäräksi, kun yöllä rupeaa satamaan vettä.
Mutta ne asunnot, jotka on virheestä / syyttä tuhottu, olisi syytä korvata ja vähän äkkiä. (Näin sanoo muuten juutalaisten oma lakikin Toorassa. Joka ikinen tiiliskivi korvata + 20% korvausta sen arvosta sanoo se. )
Talot voi vielä korvata. Ihmishenkiä kuitenkaan ei.
Off-Topic sanoi:
Turvallisuusneuvosto käsittelee asioita jonkun instanssin pyynöstä. Israel halveksii koko YK:ta, ja sinänsä ihan syystä; senhän aikaansaannosta on koko Israelin valtio. Eli tässäkin poimitaan vaan rusinoita pullasta.
Ehkä se johtuu siitä, että Israel on planeettamme ainoa valtio, joka ei ole päässyt normaalisti istumaan YK:n turvallisuusneuvostoon sen vuoksi, että arabimaat ovat blokanneet Israelin niin turvallisuusneuvostosta ja muistakin tärkeistä YK:n elimistä!
Vasta muutama vuosi sitten ensimmäistä kertaa historiansa aikana Israel sai väliaikaisen luvan edes ottaa osaa WEOG maiden joukossa. Lisäksi Israel sai luvan ottaa osaa turvallisuusneuvoston keskusteluihin vain New Yorkissa. Muualla maailmassa Israelilla ei ole lupaa avata edes suuta, eikä myöskään silloin kykyä vaikuttaa mihinkään päätöksiin, joita käsitellään New Yorkin ulkopuolella.