Terrori lähi-idässä.

• Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Willer sanoi:
On se kumma ettei Hamasin toimia voi tuomita. Olikohan kyse pelkästään Algeriasta vai oliko kimpassa euroopan maitakin?
Samaa minäkin ihmettelin. Aamu-uutisissa mielestäni sanottiin että euroopan maita oli kimpassa mukana... Eikä Algeria voi ite moista estää (ei ole pysyvä jäsenmaa)
Ett silleen!!!!!!!!1

Off-Topic

Well-known member
Kummallisuuksia on puolin ja toisin. Tais roistovaltio Libyastakin tulla yks kaks salonkikelpoinen? Hamasin suosiohan ei perustu noihin terroritekoihin, vaan järjestö on varsin paljon myös kaikkea muuta. Se vastaa hyvin pitkälti iehitettyjen alueiden ja gettojen sosiaalsiesta toiminnasta, kouluista, sairaaloista jne. Toi on taas tollasta turhaa politiikkaa, puolin ja toisin, ja päätöslauselman kannalta jos ei yhdysvallat olis tuota tekosyytä Veto oikeuden käytölleen keksineet, ne olis keksineet jotain muuta. Samoin arabit lienee tarkoituksella tekevät sen noin, niidenkin intresseissä lienee, että Yhdysvallat vetollaan hylkää päätöslauselman. Jos nyt tuotaisiin uusi päätölauselma josas tuomittaisiin myös Hamasin tekemät itsemurhaiskut, niin luuleeko monikin, että se hyväksyttäisiin?

Kaktus

Well-known member
YK:n hätäkokous laitetaan pystyyn aina kun Israel surmaa terroristijohtajan, mutta ei milloinkaan, kun nämä samat terroristit surmaavat Israelin siviilejä.
Aina kun Israel surmaa terroristijohtajia, media toitottaa, että Israel on esteenä rauhalle, mutta kun terroristit surmaavat Israelin siviilejä, "sen kanssa on vain elettävä"?

Archie

Well-known member
Kaktus sanoi:
YK:n hätäkokous laitetaan pystyyn aina kun Israel surmaa terroristijohtajan, mutta ei milloinkaan, kun nämä samat terroristit surmaavat Israelin siviilejä.
Aina kun Israel surmaa terroristijohtajia, media toitottaa, että Israel on esteenä rauhalle, mutta kun terroristit surmaavat Israelin siviilejä, "sen kanssa on vain elettävä"?
Jooh.. Sharon on terroristijohtaja siinä missä Yassinkin oli - tai Osama bin laden.

Vittorio Jano

Well-known member
Sijainti
metrossa maailman
Kaktus sanoi:
Niinköhän olis vaan ton yhden hemmon takia laitettu palaveri pystyyn. Taitaa syynä olla murhan seuraukset.

Taidat lisäksi unohtaa nämä puskutraktorein ja asevoimin matalaksi pistetyt asunnot. Täähän on ihan normaali menettelytapa ja siihenhän ei tarvi puuttua? Ehkäpä näinkin saadaan muutama pommittaja aikaiseksi.

Off-Topic

Well-known member
Turvallisuusneuvosto käsittelee asioita jonkun instanssin pyynöstä. Israel halveksii koko YK:ta, ja sinänsä ihan syystä; senhän aikaansaannosta on koko Israelin valtio. Eli tässäkin poimitaan vaan rusinoita pullasta.

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Tämän kopioin iltasanomista:

Keski-ikäiset miehet heikko lenkki turvallisuudessa
(26.3. 12:17)

Keski-ikäiset alkoholistimiehet muodostavat yhden suurimmista Suomen turvallisuutta heikentävistä tekijöistä. Yhteiskunnasta tavalla tai toisella syrjäytyneet miehet vastaavat isosta osasta henkirikoksia, joiden ansiosta maamme henkirikoskuolleisuus on lähes kolminkertainen EU-maiden keskiarvoon nähden.

Tulevaisuuden vakavimmat uhkakuvat listattiin tänään Helsingissä pidetyssä seminaarissa, jossa esiteltiin ministeriöiden yhteistä sisäisen turvallisuuden ohjelmaa. Merkittävimpänä uhkana näyttäytyy juuri syrjäytyminen, joka aiheuttaa lumipalloefektin: syrjäytynyt ihminen ajautuu muita helpommin rikollisiin puuhiin ja onnettomuuksiin.

Lääkkeeksi ongelmaan esitetään ennalta estävän työn tehostamista. Esimerkiksi syrjäytymisvaarassa olevia nuoria tulisi tukea nykyistä enemmän. (STT)

Että on meillä täällä Suomessakin oma riskiryhmänsä. Kyllähän "keski-ikäinen mies" on yhteiskunnalle melkoinen itsemurhapommittaja, kun tarkemmin ajattelee.

Muuten tähän uutiseen voi todeta maisteri Frangenin tapaan: "Näin Suomessa!"

Off-Topic

Well-known member
Tässä tapauksessa tuntuis, että keski-ikäiset raittiit miehet olis vieläkin suurempi turvallisuusongelma?

Kaktus

Well-known member
Vittorio Jano sanoi:

Taidat lisäksi unohtaa nämä puskutraktorein ja asevoimin matalaksi pistetyt asunnot. Täähän on ihan normaali menettelytapa ja siihenhän ei tarvi puuttua? Ehkäpä näinkin saadaan muutama pommittaja aikaiseksi.
Jos pommittajia saadaan aikaiseksi jo pelkästään sillä, että koulussa on kiusattu ja tekee mieli niitä 72 neitsyttä, niin mikä tahansa voi tehdä henkilöstä sellaisen, joka päättää lähteä pommitamaan.

Jos palestiinalainen lakitieteen opiskelija, joilla on kaikki tieto ja mahdollisuus elää normaalisti, mennä maailmalle opiskelemaan, on kaunis nuori nainen, jolla on koko elämä edessä, hän silti tahtoo ja tekee suuren siviilien surmateon, niin mitä ihmeellistä siinä on, että surkeammassa tilassa olevat Tanzimin aivopesemät perheensä menettäneet vihaa täynnä olevat miehet ovat valmiita tarttumaan aseisiin.

Mitä tulee matalaksi puskettuihin taloihin. Minusta on oikein, että itsemurhapommittajien talot pistetään maan tasalle. Minusta on oikein, että ne rakennukset, joita on käytetty terrorismiverkoston tukipisteinä, laitetaan maan tasalle.

Rafassa löytyi tunneli, jota kautta salakuljetettiin Egyptistä aseita Israelin siviilien pään menoksi, samoin huumeita, ihmisiä, pääasiassa prostituoituja. Minusta on oikein, että se tuhottiin, samoin rakennukset, jotka olivat sen yllä, jopa yhteydessä siihen.
Jos Suomi ja Venäjä olisi konfliktissa keskenään, ja minulla olisi huoneeni lattiassa sänkyni alla piilotettuna salakuljetustunneli venäläisille huumeille, ihmisille ja aseille suomalaisten pään menoksi, mitä minä oletan suomalaisten tekevän, kun tunneli löytyy? Paijaavan päätäni?
Suomalaiset sen sijaan räjäyttävät tunnelin käyttökelvottomaksi ja voi itku minä olen nyt säälittävä uhri ja ensi töikseni juoksen tietysti Reutersin kameroiden eteen vollottamaan kohtaloani ja julmia hirviösuomalaisia, kun kehtasivat viedä katon pääni päältä ja nyt kastun likomäräksi, kun yöllä rupeaa satamaan vettä.

Mutta ne asunnot, jotka on virheestä / syyttä tuhottu, olisi syytä korvata ja vähän äkkiä. (Näin sanoo muuten juutalaisten oma lakikin Toorassa. Joka ikinen tiiliskivi korvata + 20% korvausta sen arvosta sanoo se. )
Talot voi vielä korvata. Ihmishenkiä kuitenkaan ei.

Off-Topic sanoi:
Turvallisuusneuvosto käsittelee asioita jonkun instanssin pyynöstä. Israel halveksii koko YK:ta, ja sinänsä ihan syystä; senhän aikaansaannosta on koko Israelin valtio. Eli tässäkin poimitaan vaan rusinoita pullasta.
Ehkä se johtuu siitä, että Israel on planeettamme ainoa valtio, joka ei ole päässyt normaalisti istumaan YK:n turvallisuusneuvostoon sen vuoksi, että arabimaat ovat blokanneet Israelin niin turvallisuusneuvostosta ja muistakin tärkeistä YK:n elimistä!

Vasta muutama vuosi sitten ensimmäistä kertaa historiansa aikana Israel sai väliaikaisen luvan edes ottaa osaa WEOG maiden joukossa. Lisäksi Israel sai luvan ottaa osaa turvallisuusneuvoston keskusteluihin vain New Yorkissa. Muualla maailmassa Israelilla ei ole lupaa avata edes suuta, eikä myöskään silloin kykyä vaikuttaa mihinkään päätöksiin, joita käsitellään New Yorkin ulkopuolella.

Off-Topic

Well-known member
Israel on turvallisuusneuvoston pysyväis jäsen, sen lapussa lukee United States. Tuntuu jotenkin, ettei se aivopesu toimi pelkästään siellä arabipuolella. Minustakin olisi oikein, jos kaikkien rikokseen Suomessa syyllistyneiden perheen jäsenien talot jyrättäisiin, ja jos joku rupee panee vastaan, niin ammutaan ophjuksilla tai muuten vaan. EIkä niin väliä vaikka olis isommassakin korttelissa. Ehkä tota oikeen olemista voi laajentaa suurempiinkin ympyröihin.

Kaktus

Well-known member
Off-Topic sanoi:
Israel on turvallisuusneuvoston pysyväis jäsen, sen lapussa lukee United States.

Tämä on höpöhöpöä. On se kumma ettei valtio saa normaalisti edustaa itse itseään ja omia intressejään, niin kuin kaikki muut itsenäiset valtiot, ilman että arabimaailma estää sen. J

Zetor

Traktormiäs
Sijainti
Walko-Wenäjä
Kaktukselta ihan osuviakin perusteluita, mutta et kai todella luule että tuolla "puskutraktori-politiikalla" mitään voitetaan. Eikö muuten EU:kin tue rakentamista Lähi-idässä? Turhalta se vähän näin maallikosta tuntuu, jos Israelin traktorit pistää toisesta päästä sitä mukaa matalaksi.

Kaktus

Well-known member
Zetor sanoi:
Kaktukselta ihan osuviakin perusteluita, mutta et kai todella luule että tuolla "puskutraktori-politiikalla" mitään voitetaan. Eikö muuten EU:kin tue rakentamista Lähi-idässä? Turhalta se vähän näin maallikosta tuntuu, jos Israelin traktorit pistää toisesta päästä sitä mukaa matalaksi.

Minusta on oikein laittaa maan tasalle ne rakennukset, joita on käytetty asevarastoina, terrorin tukipisteinä, paikkoina, joista tulittaa naapurissa olevaa juutalaiskylää, salakuljetustunnelien uloskulkukohtina... Minä en näe yhtään hyvää syytä jättää niitä pystyyn.

Jos minä tietäisin, että naapurissani seinän takana suunnitellaan iskuja siviilikohteisiin ja piilotellaan pommeja ja aseita, ja hyväksyisin sen, niin ei minulla olisi yhtään valittamisen aihetta, jos naapurin toimet paljastuvat jonain päivänä ja koko höskä romahtaa.

Israelilla todellakin on selvä politiikka tuhota itsemurhaiskun tehneen koti, näyttääkseen, että sellaisella räjäyttämisellä on myös seurauksia. En tiedä, onko siitä todellisuudessa hyötyä... Kutenkin tämän sanotaan auttavan estämään nuorien ihmisten itsemurhasuunnitelmia, koska heidän vanhempansa eivät halua antaa lapsensa olla tekemisissä iskuihin värväävien kanssa, jos eivät halua menettää kattoa päänsä päältä. :nope:

Mutta kaikenlainen muunlainen huitominen ja posauttelu ei auta sitten lainkaan ketään. :nope:

Archie

Well-known member
Kaktus sanoi:
Tämä on höpöhöpöä. On se kumma ettei valtio saa normaalisti edustaa itse itseään ja omia intressejään... J
Tämähän sopii hyvin palestiinaan. On se kumma, että se voi edes olla oma valtio, kun eräs toinen kansa kyykyttää ja kurjistaa sitä oikein olan takaa.

Kyllähän suomessakin pitäisi ottaa järjeämmät aseet käyttöön. Esim. myyrmannin pommimiehen koti olisi pitänyt räjäyttää ohjuksella tuhannen kappaleiksi + tietysti sen vanhemmat ja mahdolliset sisarukset yms. - ei pidä majoittua sellaiseen taloon. Sen jälkee koko loppukortteli olis voitu jyrätä puskutraktorilla tuhannen paskaksi ja ampua siinä muutama vastusteleva siviili.

Off-Topic

Well-known member
En mä sitä väitä, etteikö Israelilla olis selkee politiikka, niin oli Hitlerilläkin. Mutta mihin sillä pyritään? Esimerkiks jos mun veljeni/siskoni/lapseni jonkun diktaattorin päätöksellä päästettäis päiviltä jonkun oletetun yleisen turvallisuuden nimissä ja mun omaisuuteni tultais tuhoamaan, niin ei se ainakaan mun rauhantahtoisuuttani edesauttais. Kaktukselle se ilmeisesti sopii kun noi muslimit leviää tänne ja kristityt suljetaan lappiin ja aletaan soveltaa niihin samaa käytäntöä.

Ilmari

Banned
Off-Topic sanoi:
En mä sitä väitä, etteikö Israelilla olis selkee politiikka, niin oli Hitlerilläkin. Mutta mihin sillä pyritään? Esimerkiks jos mun veljeni/siskoni/lapseni jonkun diktaattorin päätöksellä päästettäis päiviltä jonkun oletetun yleisen turvallisuuden nimissä ja mun omaisuuteni tultais tuhoamaan, niin ei se ainakaan mun rauhantahtoisuuttani edesauttais. Kaktukselle se ilmeisesti sopii kun noi muslimit leviää tänne ja kristityt suljetaan lappiin ja aletaan soveltaa niihin samaa käytäntöä.
Mä väitän ettei Palestiinalla ole selkeetä politiikka, toimintatavat on julmempia kuin Hitlerillä. Mutta mihin sillä pyritään? Esimerkiks jos mun veljeni/siskoni/lapseni jonkun hamasin päätöksellä räjäytettäis päiviltä jonkun oletetun palestiinalaisen vapauden nimissä, niin ei se ainakaan mun rauhantahtoisuuttani edesauttais. Off-Topicille se ilmeisesti sopii että noi muslimit leviää tänne ja alkaa soveltaa meihin samaa käytäntöä.

Observer

Well-known member
Ilmari sanoi:
Esimerkiks jos mun veljeni/siskoni/lapseni jonkun hamasin päätöksellä räjäytettäis päiviltä jonkun oletetun palestiinalaisen vapauden nimissä, niin ei se ainakaan mun rauhantahtoisuuttani edesauttais.
No kyllä minä ainakin olisin aika vittuuntunut jos joku naapuri tulis ja laittais telttansa pystyyn omalle pihamaalleni ja sanoisi että hänpä nyt on päättänyt käydä tähän asumaan ja mulla ei ole siihen mitään sanomista.

patriot

Foorumin senaattori
Ilmari sanoi:
Mä väitän ettei Palestiinalla ole selkeetä politiikka, toimintatavat on julmempia kuin Hitlerillä. Mutta mihin sillä pyritään? Esimerkiks jos mun veljeni/siskoni/lapseni jonkun hamasin päätöksellä räjäytettäis päiviltä jonkun oletetun palestiinalaisen vapauden nimissä, niin ei se ainakaan mun rauhantahtoisuuttani edesauttais. Off-Topicille se ilmeisesti sopii että noi muslimit leviää tänne ja alkaa soveltaa meihin samaa käytäntöä.
Olen muutes melkein ensimmäistä kertaa Ilmarin kanssa samoilla linjoilla! Off-topichan oli tuossa taannoin päästämässä pedofiileja vapaaksi ja enemmän häneltä heltyi ymmärrystä itse rikolliselle, johtuen omasta synkästä menneisyydestään.... Ihmekkös tuo jos palestiinalaisten äärijärjestöjen tavat hyväksyy!

patriot

Foorumin senaattori
Observer sanoi:
No kyllä minä ainakin olisin aika vittuuntunut jos joku naapuri tulis ja laittais telttansa pystyyn omalle pihamaalleni ja sanoisi että hänpä nyt on päättänyt käydä tähän asumaan ja mulla ei ole siihen mitään sanomista.
Niin no historia ei taida tuntea sellaista kuin palestiinan valtio. Muslimit elelivät siellä joo ennen Israelia, mutta eleli siellä vähän aiemmin juutalaisiakin. Mitään yksinoikeutta ei kummallakaan kyseiseen alueeseen ole.

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Sijainti
Espoo
Ei se ole helppoa elo noilla seuduilla syntyperäiselle Israelilaisillekkaan. Isän serkku ja neljä pikkuserkkuani asuvat noilla seuduilla. Dana pojista vanhin oli kolme vuotta armeijassa rajaseuduilla, koulutti itsensä aina upseeriksi asti mutta luopui säännöllisen ajan päätyttyä.

Koko ajan saa pelätä, että itsellle tai perheelle tapahtuu jotain. Ja tämä on muuten fakta.

tiedän sen siitä kun tapasin serkkuni kesällä 97 niin, heidän äitinsä kertoi kuinka nuorimmaisella oli vaikeuksia nukkua Suomessa kun pelkäsi kokoajan terroristeja. Isäni oli aikanaan sotilastarkkailutehtävässä Siinailla kun alue palautettiin

Camp Davidin sopimuksen mukaan Israelilta, Egyptille ja siitä keikasta ei jäänyt pelkästään positiivisia kokemuksia, silloin jo tilanne oli räjähdysherkkä.