Tervemenoa siviilistä Matti!

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
de rong sanoi:
Yleensä myös joku takaisku tai vastaava vauhdittaa asiaa...Nykäsen Matistahan tuli koko kansan tietämä Matti-poika jo 17-18 vuotiaana. Sillon ihminen on viel ainaki puoliks lapsi...tottakai se rupes vaikuttaa sekä positiivises et negatiivises mieles Nykäseen. Ja asiaa vaikeutti myös se, ettei Matilla ollut urheilu-uran jälkeiseen elämään juuri mitään työtä, jota se olis oppinu esim.ammattikoulun kautta!
Kyllä Matilla oli täydet mahdollisuudet (niistä se ei ollut kiinni) kehittyä ihan joksikin muuksi mitä tämä on nyt. Ja aivan takuulla tällä on ollut monta mahdollisuutta myöhemminkin kääntää elämänsä suuntaa.

de rong

Banned
Formulanomi sanoi:
Kyllä Matilla oli täydet mahdollisuudet (niistä se ei ollut kiinni) kehittyä ihan joksikin muuksi mitä tämä on nyt. Ja aivan takuulla tällä on ollut monta mahdollisuutta myöhemminkin kääntää elämänsä suuntaa.
Liekö Matin pelastaminen enää ees mahollista?

H_Hihhuli

Well-known member
Matti tarvitsisi jonkin ison vastoinkäymisen, jotta ikään kuin heräisi siihen, miten alas on vajonnut ja tekisi parannuksen.

de rong

Banned
Matin vanhemmat vetos 2-3 vuotta sitten jossain ei-niin-roska-lehdessä (Hymy tms..) etteivät jaksa enää tätä sirkusta joka poikansa ympärillä pyörii...eipä se tainnu keneenkään tehota esim.Seiskan kusipää-toimittajiin...nythä se isä-raukka on jo vakavasti sairas kai ja liekö stressin takia!?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
de rong sanoi:
Liekö Matin pelastaminen enää ees mahollista?
Mä mä voin jo melkein nähdä iltapäivälehtien lööpit: MATTI TULI USKOON!!!

...tosin Matin tapauksessa mä en olis ihan varma, että kumpaa toi tarkoittais, Matin uskonnollista vaiko seksuaalista heräämistä :rolleyes:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Mä mä voin jo melkein nähdä iltapäivälehtien lööpit: MATTI TULI USKOON!!!

...tosin Matin tapauksessa mä en olis ihan varma, että kumpaa toi tarkoittais, Matin uskonnollista vaiko seksuaalista heräämistä :rolleyes:
Eikse kerran pamahtanu jo uskoon? Vai sotkenko mä johonkin toiseen,sman luokan vipeltäjään?

de rong

Banned
Runar ja Kyllikki sanoi:
Eikse kerran pamahtanu jo uskoon? Vai sotkenko mä johonkin toiseen,sman luokan vipeltäjään?
Kyllä pamahti ja seuraavana tai seuraavina päivinä oli se ihme-rattijuopumus 4 promillen humallassa ku Masa liikautti autoa kai pari metriä...ihme-sirkusta toi Masan ympärillä oleva touhu!?! Epätodellisen todellista!? :eek!:

vermula

Well-known member
H_Hihhuli sanoi:
Matti tarvitsisi jonkin ison vastoinkäymisen, jotta ikään kuin heräisi siihen, miten alas on vajonnut ja tekisi parannuksen.
Mun mielestä Mati ovi olla just niin Matti kuin haluaa.

Kuitenkin tollanen tilanne missä Matti on, on aika mahdoton, koska kaikki tuntee matin. Sillä ei ole mitään vapautta, kaikki jotka kohtaa Matin, "tietää" heti millanen se on ja käyttäytyy sen mukaan ja menee mukaan siihen peliin. Jos haluais muuttua, pitäis todellakin tehdä täydellinen muutos, katkasta yhteydet niihin ihmisiin, jotka ylläpitää sitä surkeutta (näköulma), ja nähdä se oma typeryys ja kuinka riippuvainen on kaikista ihmisistä, Matti vaikuttaa täydellisen riippuvaiselta vääristä ihmisistä, ja ottaa elämtehtäväksi taistella siitä vapautumisen puolesta. Tuskin sitä haluaa.

de rong

Banned
vermula sanoi:
Mun mielestä Mati ovi olla just niin Matti kuin haluaa.

Kuitenkin tollanen tilanne missä Matti on, on aika mahdoton, koska kaikki tuntee matin. Sillä ei ole mitään vapautta, kaikki jotka kohtaa Matin, "tietää" heti millanen se on ja käyttäytyy sen mukaan ja menee mukaan siihen peliin. Jos haluais muuttua, pitäis todellakin tehdä täydellinen muutos, katkasta yhteydet niihin ihmisiin, jotka ylläpitää sitä surkeutta (näköulma), ja nähdä se oma typeryys ja kuinka riippuvainen on kaikista ihmisistä, Matti vaikuttaa täydellisen riippuvaiselta vääristä ihmisistä, ja ottaa elämtehtäväksi taistella siitä vapautumisen puolesta. Tuskin sitä haluaa.
Itse haluaisin kuulla mielipiteen yhestä "väärästä ihmisestä" eli Matin "hyvästä kaverista",luottotoimittaja Kai Merilästä, 7 Päivää!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
de rong sanoi:
Itse haluaisin kuulla mielipiteen yhestä "väärästä ihmisestä" eli Matin "hyvästä kaverista",luottotoimittaja Kai Merilästä, 7 Päivää!

Moon sitä mieltä, että koko homma määrätyiltä osin saattaa olla jopa Meriläisen syytä. Eikös tää Meriläinen jossain yhteydessä tehnyt sellastakin, että kun tiesi Matin persoksi kaljalle, osti sitä ja juotti Matille koska arvas että siitä seuraa luultavasti taas jutunaihetta. Ostiko peräti vankilomille Masalle kaljaa, vaikka lomalla ei sais alkoholia edes käyttää?
Hassuinta on, että Masa itse ei huomaa elättävänsä kyytä povellaan vaan kehuu miten hyvä kaveri Meriläinen on. Onhan se varmaan tasan just niin kauan kun Nykäsestä juttuja (ja sitä myöden rahaa) irtoaa. Kun se loppuu, loppuu "ystävyyskin."

Isto Lysmä oli aikanaan suoraselkäinen mies. Oli "Nykäs-asioiden hovitoimittaja" joka teki Nykäsestä jatkuvasti juttuja ja mm. juotti Nykästä, järkkäsi ulkomaanmatkoja ja muita bileitä saadakseen Nykäs-juttuja. Kirjoitti sitten artikkelin, jossa paljasti mm. edelläolevia asioita ja kertoi että homma loppuu nyt. Hänen moraalinsa ei kestä moista suoranaista alkoholistin raukkamaista hyväksikäyttöä. On ollut sanojensa mittainen mies Lysmä tässä suhteessa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Eiku moon sitä mieltä, että Masa pamahti kans (ainakin lööppien mukaan) aikanaan uskoon.
Voi olla, tosin ihan asiaa tuntematta veikkaan varovaisehkonoloisesti, että kyseessä on ollu joku paskalehden toimittaja, joka on ehdottanu neljän promillen humalassa olleelle Matille, että "saatais kuule hyvät lööpit, jos säkin tulisit uskoon, joten mites olis? Maksan ravintolalaskun, jos myönnät!" :rolleyes:

Cinderella007

*söpö*
Sijainti
Sverige
Matti-leffa taitaa pyöriä leffateattereissa nyt Tukholmassakin. Pitäisiköhän käydä katsomassa. :dunno:

de rong

Banned
Merilä lienee tienannu jo omaisuuden Nykäs-rahastamisellaan...TV-haastatteluissakin joko nauraa Nykäsen omaperäisille jutuilleen tai sitten vaan sille kuinka tyhmänä Mattia pitää...veikkaan jälkimmäistä!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Cinderella007 sanoi:
Matti-leffa taitaa pyöriä leffateattereissa nyt Tukholmassakin. Pitäisiköhän käydä katsomassa. :dunno:

Pyöriikö enää? Viikonvaihteessa uutisoitiin että leffa on flopannut ihan täydellisesti Ruotsissa. Katsojia on ollut 1800 ja uutisesta sai sen kuvan, että näytökset lopetettiin sen vuoksi ennenaikaisesti.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Pyöriikö enää? Viikonvaihteessa uutisoitiin että leffa on flopannut ihan täydellisesti Ruotsissa. Katsojia on ollut 1800 ja uutisesta sai sen kuvan, että näytökset lopetettiin sen vuoksi ennenaikaisesti.

On siitä näemmä uutisoitu lehdissä jo aiemminkin:
Matti-elokuva floppasi Ruotsissa
2.5.2006 17:10

Suomessa hurjia yleisöennätyksiä tehnyt Matti-elokuva keräsi Ruotsissa vain 1 500 katsojaa.

Suomalainen menestyselokuva ei uponnut länsinaapureihin.

Elokuva sai tukholmalaislehtien kriitikoilta loistavat arviot, kun sitä alettiin esittää pääsiäisviikolla Ruotsissa. Tästä huolimasta elokuva ei löytänyt yleisöä, ja Buena Vista International otti sen pois jakelusta viikonvaihteessa.

Elokuvaa esitettiin Ruotsissa kuuden kopion voimin, mutta ilmeisesti ilman kruununkaan ilmoitusbudjettia. Ainakaan Tukholman lehtien ilmoitussivuilla Matti-elokuvaa ei mainostettu lainkaan.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
On siitä näemmä uutisoitu lehdissä jo aiemminkin:
Enpä tota juurikaan ihmettele, meinaan vaikee kuvitella, että suomalaisetkaan ryntäis valtavina massoina kattomaan jonkun Björn Borgin elämästä tehtyä ruottalaisleffaa vaikka Björn Borg sentään harrasti lajia, jonka maailmanlaajuinen suosio on kuitenkin ihan eri kaliiperia kuin mäkihypyn :rolleyes: