Testaa värienerottelukykysi

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Tässä artikkeli aiheesta - varsinainen testi löytyy täältä: Online Color Challenge

Käytin aikaa n.10-15 minuuttia: Tulos 0 - Perfect Color Acuity
Viitisen minuuttia jaksoin: Your score: 11

Ei ilmeisesti lainkaan huono tulos tuokaan, jos oikein tulitsen, niin kaikki virheet sijoittuvat sinne vihreän ja turkoosin rajamaille, mitä en ihmettele, koska juurikin siellä mulla oli suurimmat ongelmat hhamottaa oikea järjestys.

On tietysti sanottava, että monitorikin on tässä testissä merkittävä tekijä.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Your score: 10

Aika rivakkaan tahtiin tuli tehtyä ~3min.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Päätä alkoi särkeä ja silmissä sirittää. 5min suhrasin 35 pistettä.
Noi ympärysviivat alkoi tehdä kaikenlaisia efektejä ainakin mun silmille. Ja väreissä mä näin aaltoja sekä sellaista samanlaista kohinaa kuin aikoinaan analogisessa TV:ssä, kun kanava ei ollut kohdallaan. Itse asiassa noiden aaltojen ja kohinoiden perusteella laitoin noi järjestykseen. Aallot oivat eri paksuisia eri sävyissä ja sisälsivät vahvempaa tai heikompaa kohinaa.

Tiedoksi, niille jotka eivät näe MITÄÄN!
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Your score: 22
Gender: Male
Age range: 40-49
Best score for your gender and age range: 0
Highest score for your gender and age range: 1520
Mut mulla on Lenovon L2440p "paskanäyttö" :eek:. Ja muutenkin sokee.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
...kaikki virheet sijoittuvat sinne vihreän ja turkoosin rajamaille, mitä en ihmettele, koska juurikin siellä mulla oli suurimmat ongelmat hhamottaa oikea järjestys.
Eikä ihme, koska ihmissilmässä on lämpimille sävyille herkistyneitä tappisoluja enemmän kuin esim. sinisille. Tästä syystä mm. painoväriavaruutta on keinotekoisesti viety enemmän lämpimien sävyjen suuntaan, jotta se vastaisi paremmin ihmisen värinäköä.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Eikä ihme, koska ihmissilmässä on lämpimille sävyille herkistyneitä tappisoluja enemmän kuin esim. sinisille. Tästä syystä mm. painoväriavaruutta on keinotekoisesti viety enemmän lämpimien sävyjen suuntaan, jotta se vastaisi paremmin ihmisen värinäköä.
En tiennyt, mutta nyt tiedän. Kiitos.
 
Ylös