Tehoon tarvitaan tuon kuuluisan väännön lisäksi kierroksia. Ja kuta enemmän kierroksia (siis väännön pysyesä samana) sitä enemmän tehoa. Luulin, että edes nämä ihan alakouluperusasiat oli kunnossa.
ERS:lläkään ei ole kiihdytyksessä mitään virkaa ENNEN kuin kaasu on pohjassa = hyödynnetään bensamoottorin koko teho. Silloin tietysti lisä"moottorilla" saadaan lisää kiihtyvyyttä, olettaen, että ei ala sutimaan. Veikkaan, että F1:llä saa suoraa ajaa jonkin matkaa, ennen kuin ollaan tuossa tilanteesa, että tuota ERS:iä kannattaa laittaa peliin. Eri asia on sitten, jos sitä käytetään bensansäästömielessä = polttomoottorista ei edes oteta kaikkea irti vaan kiihdytetään osakaasulla ja loput sähköllä.
Uskon edelleen, että rengasongelma tulee siitä, että turbo kone on käytökseltään erilainen = vääntö tulee enemmän alakierroksilla, jolloin kiihdytyksessä kaasun hallinta on hankalampaa ja renkaat sutii vaikkei haluaisikaan.
Kun tarkkaan kuunteli vaparikaudella, oli oikeastaan aika hämmästyttävää, että aika usein mutkista ulos lähdetäessä takarenkaat suti hieman (sen kuuli siis moottoriäänistä). Siksi varmaan tilanne on vielä hankalampi turbokoneilla.