Tie Tamper... Eduskuntavaaleihin 2015

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Onkos monikin foorumilainen päässyt kertomaan mielipiteensä vaaligallupissa? Multa ei ole kuunaan kysytty. :(
Mä olin ehkä n. 8-vuotias ja yksin kotona, kun puhelin soi ja siellä oli gallup-setä kyselemässä, ketä aion äänestää. Kun kuuli ikäni, korjasi kysymystään 'no ketäs teidän perheessä aiotaan äänestää'.
Olin edellisenä iltana kuullut uutisissa puolueesta nimeltä Kokoomus, joten vastasin hätäpäissäni sen. Gallupsetä kiitteli vuolaasti ja sanoi vielä, että 8 on oikein hyvä ikä.
Jälkeenpäin kun on asioista jotain ruvennut ymmärtämään on kaduttanut moinen vastaus. Myös äitini oli tuoreeltaan kauhuissaan tapauksesta kuultuaan.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Mä olin ehkä n. 8-vuotias ja yksin kotona, kun puhelin soi ja siellä oli gallup-setä kyselemässä, ketä aion äänestää. Kun kuuli ikäni, korjasi kysymystään 'no ketäs teidän perheessä aiotaan äänestää'.
Olin edellisenä iltana kuullut uutisissa puolueesta nimeltä Kokoomus, joten vastasin hätäpäissäni sen. Gallupsetä kiitteli vuolaasti ja sanoi vielä, että 8 on oikein hyvä ikä.
Jälkeenpäin kun on asioista jotain ruvennut ymmärtämään on kaduttanut moinen vastaus. Myös äitini oli tuoreeltaan kauhuissaan tapauksesta kuultuaan.
olit "lapasena" oikein fiksu.
 

Ykskakskol

______________
Liittynyt
10.3.2015
Viestit
1504
Mä olin ehkä n. 8-vuotias ja yksin kotona, kun puhelin soi ja siellä oli gallup-setä kyselemässä, ketä aion äänestää. Kun kuuli ikäni, korjasi kysymystään 'no ketäs teidän perheessä aiotaan äänestää'.
Olin edellisenä iltana kuullut uutisissa puolueesta nimeltä Kokoomus, joten vastasin hätäpäissäni sen. Gallupsetä kiitteli vuolaasti ja sanoi vielä, että 8 on oikein hyvä ikä.
Jälkeenpäin kun on asioista jotain ruvennut ymmärtämään on kaduttanut moinen vastaus. Myös äitini oli tuoreeltaan kauhuissaan tapauksesta kuultuaan.
Mulla ihan aikuisena käynyt ovella asti. Ehkei ne nykysin niin käy.
Vaaligallupista ei ollut kyse mutta pyysi nimeä jotta voin osallistua arvontaan, hän täyttää.
Toi siis ennen kännyjä eihän nykysin koskaan kukaan ovea availe jollei tiedä kuka tulossa, ainakaan kehnommilla alueilla.
Taisi soitella joka ovikelloa ja mä sitten avasin.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Minäkään en tunne ketään, joka olisi osallistunut Finnpanelin tutkimuksiin -> huijausta oltava kaikki.
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Mä olin ehkä n. 8-vuotias ja yksin kotona, kun puhelin soi ja siellä oli gallup-setä kyselemässä, ketä aion äänestää. Kun kuuli ikäni, korjasi kysymystään 'no ketäs teidän perheessä aiotaan äänestää'.
Olin edellisenä iltana kuullut uutisissa puolueesta nimeltä Kokoomus, joten vastasin hätäpäissäni sen. Gallupsetä kiitteli vuolaasti ja sanoi vielä, että 8 on oikein hyvä ikä.
Jälkeenpäin kun on asioista jotain ruvennut ymmärtämään on kaduttanut moinen vastaus. Myös äitini oli tuoreeltaan kauhuissaan tapauksesta kuultuaan.
:D:D:D
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Minäkään en tunne ketään, joka olisi osallistunut Finnpanelin tutkimuksiin -> huijausta oltava kaikki.
No arvasinhan mä tän. Gallupit on vaan keino vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin koska ihan kaikki on parasta tehdä muun lauman mukana, myös äänestää. :ahem:

Gallupeilla on varmasti ainakin jonkinlainen vaikutus erityisesti viime metreille asti empiviin äänestäjiin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Gallupeissa on ainakin se ongelma, että päättämättömät saattavat asettautua "voittajan leiriin" tiedostamattaan.

Tällainen psykologinen ominaisuus kuulemma ihmisillä. Itsehän en noista tiedä..
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Gallupeissa on ainakin se ongelma, että päättämättömät saattavat asettautua "voittajan leiriin" tiedostamattaan.

Tällainen psykologinen ominaisuus kuulemma ihmisillä. Itsehän en noista tiedä..
Itse tupannut hypätä häviäjien kelkkaan, aina ja kaikkialla.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Mulla ihan aikuisena käynyt ovella asti. Ehkei ne nykysin niin käy.
Vaaligallupista ei ollut kyse mutta pyysi nimeä jotta voin osallistua arvontaan, hän täyttää.
Toi siis ennen kännyjä eihän nykysin koskaan kukaan ovea availe jollei tiedä kuka tulossa, ainakaan kehnommilla alueilla.
Taisi soitella joka ovikelloa ja mä sitten avasin.
Kyllä ne käy nykyisinkin ovella. Ei tästä montaa viikkoa ole, kun Taloustutkimuksen tyyppi kävi kyselemässä n. vartin mm. maahanmuutosta.
 

Örfil

Guest
No arvasinhan mä tän. Gallupit on vaan keino vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin
Niin, totean edelleen että yleinen mielipide on myrkkyä Räkäläisille.

0.2% kansalaisista haluaisi liittyä Venäjään ja se että gallupit kertoo muuta, on tietysti silkkaa myrkkyä hengenheimolaisilleen.

Totuus sattuu ja sen julkituonti etenkin. Toivottavasti Nato- äänestys hoidetaan ilman kansanäänestystä, eikös joo? Mitä sitä kansalta kyselemään...

Mitä enemmän Räkä ja kumppanit mouhuaa, sitä enemmän mun ja kaltaisteni kanta kääntyy naapuria vastaan. Omituista touhua, jos aie on päinvastainen.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Niin, totean edelleen että yleinen mielipide on myrkkyä Räkäläisille.

0.2% kansalaisista haluaisi liittyä Venäjään ja se että gallupit kertoo muuta, on tietysti silkkaa myrkkyä hengenheimolaisilleen.

Totuus sattuu ja sen julkituonti etenkin. Toivottavasti Nato- äänestys hoidetaan ilman kansanäänestystä, eikös joo? Mitä sitä kansalta kyselemään...

Mitä enemmän Räkä ja kumppanit mouhuaa, sitä enemmän mun ja kaltaisteni kanta kääntyy naapuria vastaan. Omituista touhua, jos aie on päinvastainen.
Voi kun Rassu saisi töitä! Eduskuntaan ei tainnut ehtiä panna papereita vetämään?
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Niin, totean edelleen että yleinen mielipide on myrkkyä Räkäläisille.

0.2% kansalaisista haluaisi liittyä Venäjään ja se että gallupit kertoo muuta, on tietysti silkkaa myrkkyä hengenheimolaisilleen.

Totuus sattuu ja sen julkituonti etenkin. Toivottavasti Nato- äänestys hoidetaan ilman kansanäänestystä, eikös joo? Mitä sitä kansalta kyselemään...

Mitä enemmän Räkä ja kumppanit mouhuaa, sitä enemmän mun ja kaltaisteni kanta kääntyy naapuria vastaan. Omituista touhua, jos aie on päinvastainen.
Edelleen tuntuu olevan kovasti ongelmia luetun ymmärtämisessä. Kannattaa hakeutua hoitoon ennenkuin on myöhäistä. :tongue:
 
Ylös