McRäkä
Banned
Ihan samassa tasapäistävässä peruskoulussa ollaan oltu kaikki ymmärtääkseni - sille ei varmaan kukaan mitään voi. Ja ehkä olen ollut sitten sua huonompi oppilas, mut minkäs minä voin jos sulla oli todistuksessa pelkkiä kymppejä. Kuinkas ison osan peruskouluikäisistä oikeasti luulet olevan kiinnostunut politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista yhtään enempää kuin pakkoruotsista? Ja ei, en ollut sitä itsekään. Nämä asiat on alkaneet oikeasti kiinnostamaan vasta parikymmentä vuotta peruskoulun jälkeen.Se ei liene muiden syy että olet ollut huonossa opissa. Tai et itse ole ollut kovin hyvä oppilas.
Jos itse olisikin haluton ja kyvytön, ei se tarkoita että muut ovat. Mutta kapeakatseinen ei toki sitä näe, vaan pitää helpoimpana haukkua muita, aivan kuin se korottaisi omaa asemaa.
En ole ymmärtääkseni haukkunut sinua burb, enkä muitakaan täällä henkilökohtaisesti. Olen yrittänyt sanoa että yleisesti suomalaisten tietotaito politiikan ja yhteiskunnallisten asioiden saralla on melko surkea, ja sitä voidaan pitää jonkinasteisena tyhmyytenä - johon toki olisi mahdollisuus koulutuksen parantamisella vaikuttaa. Kukaan ei voi olla seppä jokaisella alalla, mutta demokratian toimimisen varmistamiseksi olisi varsin suotavaa että jokainen kansalainen ymmärtäisi systeemistä mahdollisimman paljon. Ymmärtämättömiä on aivan liian helppoa viedä kuin pässiä narussa, siksi en toisaalta ihmettele ettei tällaiseen koulutukseen haluta edes panostaa.
Kiitokset kuitenkin sinulle avarakatseisesta palautteesta.