Tieraivo?

Mikä on tieraivotasosi


  • Äänestäjiä yhteensä
    34
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Teukka

Jarnapoliisi
Liittynyt
4.8.2000
Viestit
13740
Sijainti
Jarnapolis
Ei nappaa torven toitottelu. Turha kapistus.

Tosin joskus jonkun persettä nuollessa tulee mieleen, etää olispa kiva olla Scania alla ja lyödä lossit kiinni. Mutta harvoin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
...eli onko näpäyttäjä itseasiassa estäjä tai peräti töppöilijä?
Voi olla estäjä tai etuilija tai mikä vaan, kunhan ei ole täysin viilipytty eikä raivokas ajoliikkeissään. Parhaimmillaan valojen vilkuttelijoita yms lievää mielenosoitusta.

edit: Tässä pollissahan ei siihen oteta kantaa, miten paljon itse töppäilee (raivoomista/näpäyttelyä lukuunottamatta). Jollakinhan saattaa siinä raivoomisessaan olla pointtiakin, ja joku on ihan pihalla ja sitä vaan ärsyttää muut eikä huomaa yhtään omia virheitään.
 
Viimeksi muokattu:

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Eilen tuli heristettyä nyrkkiä kahdellekin (2) autoilijalle jotka meinasivat ajaa ylitseni!
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Yks hyyppäri käveli punaisia päin, kun miulle oli vihireet ja ajelin suoraan. Vitutti kun joutu hidastelemaan...hieman, mutta aamu-unisena tööttäykset unohtui.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Voi olla estäjä tai etuilija tai mikä vaan, kunhan ei ole täysin viilipytty eikä raivokas ajoliikkeissään. Parhaimmillaan valojen vilkuttelijoita yms lievää mielenosoitusta.

edit: Tässä pollissahan ei siihen oteta kantaa, miten paljon itse töppäilee (raivoomista/näpäyttelyä lukuunottamatta). Jollakinhan saattaa siinä raivoomisessaan olla pointtiakin, ja joku on ihan pihalla ja sitä vaan ärsyttää muut eikä huomaa yhtään omia virheitään.
No suoraan sanottuna minusta nämä näpäyttäjät ovat pahimmillaan töppöilijöiden alalaji. ;) Etkös sää nyt ymmärtänyt tota aiemmista viesteistäni...
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
No suoraan sanottuna minusta nämä näpäyttäjät ovat pahimmillaan töppöilijöiden alalaji. ;)
Olen samaa mieltä kanssasi. Kerrankin :ahem:

Näpäyttäjät on niitä jotka saa otsasuoneni pullistumaan ja joista joutuu raivoomaan tiensä ohi.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Kohtalainen.

En ole läheskään niin paha kuin isäni...
Sama. Isän kyydissä välillä pelottaa aivan saatanasti. Välillä mennään niin puskurissa kiinni edellä ajavaa, että takalasista pystyy laskemaan kärpäsenpaskat. Joskus oon erehtynyt asiasta mainitsemaan, niin siitähän riita syntyi. Vaikka isällä kilometrejä kertyykin mittariin useampi kymmenentuhatta vuodessa, niin mistä sen tietää minkälainen hiihtäjä edellä painelee.

Itse olen normaalisti hyvinkin rauhallinen ratissa, mutta joskus kyllä palaa käämit.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Näpäyttäjäksi tunnustaudun. Tulee manattua varmaan kaikki muut kuskit hiljaa mielessä, mutta erittäin harvoin mitään ulosantia muuta kuin ääneenmanausta tulee. Alinopeutta ajavat, ja varsinkin nopeuttaan seilaavaat sellaiset, ottavat eniten aivoon jossei nyt suorastaan törkeyksiä tapahdu. Mun autolla kun ei turvallisesti niin vaan mennäkään ohi ihan joka paikassa.
Joskus kun joku ajaa aivan hanurissa kiinni saatan väläyttää jarruvaloja (en siis _jarruta_, vaan väläytän valoja), myös pitkät päällä vastaantulijoille tai ilman valoja ajaville tulee räpsytettyä pitkiä.

Jaahas, täällä onki sitte määritelty näpäyttäjä eri tavalla kuin itse sen ymmärsin.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mikä meihin suomalaisiin menee auton ratissa? Tuollaista jos olisi kaupan jonoissa ja kävelykaduilla, mitä kaikenmaailman liikenneräyhääjät harrastavat, niin olisi yhtä turvallista liikkua kaupungilla kuin neljän aikaan yöllä grillijonossa Ruotsin pelipaidassa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ymmärrän kyllä näpäyttelemisen ja raivoamisen, jos itse on täydellinen kuski, jolle ei IKINÄ satu virheitä. Moniko teistä on? Moniko teistä edes huomaa kaikki tekemänsä virheet liikenteessä? :doubtful:

En paljoa ajakaan, mutta en jaksa raivota. Mulle on yleensä aivan sama, olenko puoli minuuttia myöhemmin perillä jonkun "törttöilyn" takia. Enemmän kuin töpöilyt vituttaa ne bemari/audi/valitse joku merkki -kuskit, jotka kaahailee ja kiilailee ja luulevat pääsevänsä kehällä ruuhkassa paljonkin nopeammin jonnekin muka. Idiootteja.

Raivoaminen liikenteessä ja muutenkin elämässä on lapsellista.
Hmmm.. Kuulostaa ristiriitaiselta. Ensin kritisoit niitä jotka raivoavat, ja sitten raivoat itse tiettyä kuljettajaryhmää ja haukut idiooteiksi. ;)

Itselläni mainitsemani liikenneraivoaminen kohdistuu harvemmin niihin, jotka hidastavat mun matkantekoa vaan niihin, jotka tekevät siitä vaarallisemman. Erityisesti pyöräillessä tämä tietenkin pätee aina, mutta kyllä myös autoillessa.

Isälläni taas se kohdistuu usein niihin hidastelijoihin, joten tunnistan toki senkin roadrage-tyypin.

Asia ei silti ole noin mustavalkoinen kuin sen esitit. Taustalla on niin paljon asioita, jotka vaikuttavat tähän.. Varmasti isäni huonolla esimerkillä on ollut luontainen vaikutus omaan käyttäytymiseeni ja hermojen hallinnan vajaavaisuuteen liikenteessä. Jos on jotain lapsesta asti oppinut virheellisen esimerkin kautta, niin sitä on vaikea lähteä korjaamaan täydellisesti vaikka järki sanoisi mitä.. Noh tuntuu, että yleensä mulla riittää tosiaan se, että joku istuu mastustajan paikalle tai tulee mukaan pyörälenkille, jolloin raivoamista ei tapahdu minulla. Autoillessa myös kaasujalka on tällöin rauhallisempi.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Kerron mielipiteeni liikenteessä perseilystä avoimesti ja suoraan. Toisinaan kerron sen myös kaupan jonossa, siellä vaan ei useinkaan sekoilusta seuraa hengenvaarallisia tilanteita, että suhtautuminen on kyllä vähän erilaista.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kerron mielipiteeni liikenteessä perseilystä avoimesti ja suoraan. Toisinaan kerron sen myös kaupan jonossa, siellä vaan ei useinkaan sekoilusta seuraa hengenvaarallisia tilanteita, että suhtautuminen on kyllä vähän erilaista.
Seuraatko niitä liikenteessä perseilleitä kaupan jonoon?
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Ihan coolina pyrin olemaan, siinä onnistuenkin. Turhiako sitä keuhkoamaan. :thumbup:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mikä meihin suomalaisiin menee auton ratissa? Tuollaista jos olisi kaupan jonoissa ja kävelykaduilla, mitä kaikenmaailman liikenneräyhääjät harrastavat, niin olisi yhtä turvallista liikkua kaupungilla kuin neljän aikaan yöllä grillijonossa Ruotsin pelipaidassa.
En nyt ole tästä ihan samaa mieltä. Jos kiirehdin liukuportaisiin ostoskärrymamman eteen, kukaan ei pidä sitä minään, mutta jos ohitan autolla kaistan loppuun asti, hirvee etuilija. Toisaalta, liukuportaissa voi kohteliaasti pyytää muita väistämään. Milläs teet saman autolla? Ajat puskuriin kiinni, soitat torvea vai vilkutat valoja? Torillakin kaikki kävelee eri tahtiin. Hirveetä jos teet saman ruuhkassa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
En nyt ole tästä ihan samaa mieltä. Jos kiirehdin liukuportaisiin ostoskärrymamman eteen, kukaan ei pidä sitä minään, mutta jos ohitan autolla kaistan loppuun asti, hirvee etuilija. Toisaalta, liukuportaissa voi kohteliaasti pyytää muita väistämään. Milläs teet saman autolla? Ajat puskuriin kiinni, soitat torvea vai vilkutat valoja? Torillakin kaikki kävelee eri tahtiin. Hirveetä jos teet saman ruuhkassa.
Kyllä tollanen eteen loikkiminen närästystä aiheuttaa ihan ilman autojakin. Ihmiset ovat vaan nihkeämpiä sitä suoraan kasvoille ilmaisemaan.

Onks sulla tapana liukuportaissa pyytää muita väistämään? :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Viilipytty. Toisaalta sen verran lyhyen aikaa on tuota ajelemista tullut harrastettua että ei kauheasti kokemusta ole näistä.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Onks sulla tapana liukuportaissa pyytää muita väistämään? :D
Olisiko tämä outoa?

Itse en lähtökohtaisesti kehtaa seisoskella rinnakkain muiden kulun estäen liukuportaissa. Joskus on ostoskärryjen kanssa vahingossa ajattelemattomuuttani noin kuitenkin käynyt ja jos tuolloin joku ilman kärryjä menevä on pyytänyt väistämään niin olen häveten siirtynyt heti sivuun. Ostoskärrythän siis "liimautuvat" noihin liukuportaisiin niin niiden kanssa ei pääse kovin helpolla liukuportaiden omaa tahtia nopeammin etenemään.

Ja nuohan ei ole tarkemmin ajateltuna mitään liukuportaita vaan enemmänkin liukutasoja mutta niinku silleensä kuitenkin joopati joo.

Rinnakkainseisoskelu tuollaisissa liukuratkaisuissa on mielestäni aika junttia & ajattelematonta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös