Todellisuus

Siggeboi

Banned
Sijainti
Puskassa
Miten ihmiset käsittävät todellisuden? Mitä todellisuus on?

On olemassa teorioita, joiden mukaan valveilla olo olisi heijastusta meidän todellisesta elämästämme. Todellisuus olisi läsnä silloin, kun nukumme ja näemme unta. Eli unemme olisi oikeaa elämäämme. Miten tähän sitten suhtautuisi? Ensinnäkkin ajatusta vastaan sotii se, että itse ainakaan en näe unia jatkuvista aiheista, vaan paikat ja tapahtumat vaihtuvat. Toisaalta taas, joskus näemme unia (osa ei varmasti muista nähneensä) joistain asioista, jotka hereillä ollessa muistamme (deja vu -ilmiöt).

Soppaan voidaan lisätä myös nämä lucid unet, eli selkounet. Jolloin ihminen tiedostaa näkevänsä unta ja pystyy ohjailemaan tapahtumia. Itse en ole lucid unia kokenut, mutta oletko sinä?

Ajatus todellisuudesta on mielenkiintoinen ja varmasti monta lähellä, jos asiaa miettii tarkemmin. Mitkä ovat sinun mielipiteesi ja ajatuksesi todellisuudesta?

Asiasta enemmän kiinnostuneille:
Metafysiikkaa
Selkounia

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mitä todellisuus on?

On olemassa teorioita, joiden mukaan valveilla olo olisi heijastusta...blaablaablaa...
On olemassa myös teorioita, joiden mukaan teoreetikot on pienikullisia kusihousunörttejä.
Suora lähestymistapa kiehtoo minua enemmän. Ottaa elämän sellasena kuin se vastaan tulee, eli katsoo pääosin sitä mikä verkkokalvolle heijastuu.

Kikkaile teorioilla tarpeeksi ja huomaat ettei sitten tullu elettyä elämää. Eikä löydettyä sitä kultajyvää, jonka perässä saatana koko elämäsi kikkailit.

Viimeksi muokattu:

Jenson Button

Active member
En itse ainakaan ole todellinen vaan kasa usvaista ja harhaista läskiä.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Tämän pähkimiseen kannattaakin käyttää kovasti aikaansa ja toivoa, että siellä ajatuksen päässä on joku toinen todellisuus. Tästä tunnetusta todellisuudesta nimittäin loppuu sillä menolla äkkiä pähkijän osalta kellosta patterit.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Tästä vois aloittaa pitkänkin luennon, mut sanotaan nyt niin, että olivatpa ne mielen järkikuorrutuksessa hahmotellut rationaaliset valintamme kuinka hyviä tahansa, niillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä hyvinvointimme kannalta, jos eläin sisällämme haluaa mennä toiseen suuntaan. Tai sama lyhyemmin, John Lennonin sanoin: "Life is what happens to you while you're busy making other plans".

SamiJ

Well-known member
On todellisuus piinaa hetkittäin - selvin päin.

Makkonen

Guest
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
On olemassa myös teorioita, joiden mukaan teoreetikot on pienikullisia kusihousunörttejä.
Suora lähestymistapa kiehtoo minua enemmän. Ottaa elämän sellasena kuin se vastaan tulee, eli katsoo pääosin sitä mikä verkkokalvolle heijastuu.

Kikkaile teorioilla tarpeeksi ja huomaat ettei sitten tullu elettyä elämää. Eikä löydettyä sitä kultajyvää, jonka perässä saatana koko elämäsi kikkailit.
Vaan entäs sitten kun paljastuu ettei tämä olekaan todellisuus? Skyggeboy pääsee nauramaan sinulle päin naamaa kun olet perustanut koko elämäsi harhakuviin.

Knoukka

Well-known member
Jos ajatellaan, että vääriä teorioita on enemmän kuin oikeita, joita on perimmiltään yksi ja teoria yksin määrää miten asiat ovat, so. todellisuus on niin silloin on todennäköisempää, että elämme väärässä teoriassa eli väärässä todellisuudessa. Äärettömän paljon todennäköisempää siis näin, mutta tätäkin todennäköisempää on mahdollisuus, että emme elä edes väärässä todellisuudessa.

Ja sama juttu juttujen, etenkin kala-, nais-, kalanais- ja naiskala- juttujen suhteen. Täältä tulee hauki. Woh.