lfb sanoi:
Haluat siis, että moottoreihin ei tulisi kierroslukurajoitinta, koska se pilaa formuloiden luonteen, sillä sarjan moottoreissa pitää olla huipputekniikkaa. Kuitenkin haluat ajamista auttavista järjestelmistä luistoneston pois. Eivätkös luiston- ja sutimisenestot ym. ajamista helpottavat järjestelmät sitten ole asioita, jotka pitäisi ehdottomasti olla huipputeknisessä autossa, sellaisia kun on käytössä aivan tavallisissa henkilöautoissakin? Kuulostaa vaan jotenkin hassulta, että kierroslukumäärän rajoitus olisi jotenkin tappavaa ykkösten imagolle, vaikka autoista olisi säännöillä poistettu jo paljon muita huipputeknisiä yksityiskohtia.
Lisätään vielä, että itsekin kyllä vastustan jossain määrin kierroslukurajoitinta.
Noo... ehkä aikaisempi ulosantini vois vaatia viilausta, mut mut...
Luistonestot ja muut vastaavat toki ovat tekniikan saavutuksia, mutta minusta ne kuuluvat mieluummin siviili liikenteeseen kuin kilvanajoon. Toki jos asia miettii niin, että kilpailemassa on lähinnä tekniikka ja kalusto niin silloinhan niissä pitäis olla sit ihan kaikki herkut. Mutta kun ainakin vielä minun sukupolveni tykkää, että kilpailemassa on kuitenkin loppu viimeks ne kuskit niissä autoissaan niin silloin kaikki mikä auttaa kuskia on periaatteessa pahasta. Joten tällä erotan kyllä sutimisenestot ja kierrosrajoittimet toisistaan.
Ja siitä huipputekniikasta, niin minusta 20 000 kierrosta minuutissa on AIKA HELKUTIN makee juttu ja aika hienoa tekniikka...kun taas sutimisenestohan löytyy lähes kaikista siviilipeleistä nykysellään, mutta niissä ei oo 20 000 kiertävää myllyä...
No joo, toki formuloiden sutimisen estokin on varmaan melkonen systeemi ja sikäli toki sitä huipputekniikkaa. Mut itse vedän rajan edelleen siihen, että autot saa olla hienoja ja mennä kovaa, mutta kuskin hommaa ei pidä liikaa auttaa. Ei varsinkaan niin, että ohitukset kärsii...
Lisätään nyt vielä tällänen skenaario, että jos nyky peleihin lyötäs kierrosrajottimet, jolloin joka autossa saattas olla kokolailla saman verran potkua niin auttaisko se ohituksia?? Nythän ohi pääsee jos on vähintään pari sekuntia kierroksella nopeampi eli kärjistäen jonkin verran tehokkaampi peli alla... Eli kierrosrajottimet + "turbo" nappi nyky autoihin niin kisassa nähtäis 22*x (x=sallitut "turbo" napin käyttökerrat) ohitusta ekan kymmenen kierroksen aikana ja sit oliskin paukut loppu ja ajeltas jonossa... No olihan tossa "jonnin verran" yksinkertaistuksia ja oletuksia...