WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Tamburellon muistelleen ennen olleen ohituspaikka. Nopeus laskee kuitenkin niin alas (n. 130 km/h), ettei aerodynaamisella pidolla tai edelläajavan vaikutuksella pitäisi niin suurta vaikutusta olla. Seuraamisella ei ole suurta merkitystä, koska Villeneuve ei ole ohituspaikka.Bobakki sanoi:Olen kyllä vähän eri mieltä. Esimerkiksi radan alkuosan shikaanit ovat sen verran nopeita, ettei nykyautoilla lähellä seurata. Variante Altan ja Bassan ulostuloissa tuo boosti voisi auttaa, mutta mielestäni suorat ovat sen verran lyhyitä, etten usko tuolla niissä tarpeeksi etua saatavan.
Villeneuvehan ei mikään shikaani varsinaisesti profiililtaan olekaan ja sen jälkeistä Tosaa pidetään muutenkin parhaana ohituspaikkana.
Piratella vedetään läpi 180 km/h lasissa, mutta sehän nyt ei muutenkaan johda potentiaaliseen ohituspaikkaan.
Aqua Minerale on loppuosaltaan hidas (117 km/h).
Variante Altaa hidastettiin täksi vuodeksi, joten siinäkään ei ole aerodynaamisella pidolla merkitystä. Ennenkin kyllä enempi rohkeudella ja taidolla.
Rivazzan 1. mutka vedetään nippa nappa 100 km/h (ja toinen reilu 120 km/h), joten ei aeropito merkittävä sielläkään. Bassasta nyt puhumattakaan.
Nopeudet on otettu f1.comin "interaktiivisesta ratakartasta".
Juuri lyhyellä suoralla - kuten Imolan lähtösuoralla - tuollaisesta "boostista" olisi merkittävämpää hyötyä. Pitkällähän ohi pääsee muutenkin, jos rata sen yleensä mahdollistaa.
-Edit- Tämä siis perustuu muistikuvaan, ettei vielä satasen tienoilla olevissa nopeuksissa aerodynaamisella pidolla ole kovin merkittävää asemaa, ainakaan verrattuna mekaaniseen pitoon.
-Edit2- Tosassa on suhteellisen lyhyt turva-alue, joten edes jonkinlainen vauhtien vähennys on turvasyistä mielestäni ihan paikallaankin.
Viimeksi muokattu: