Torinon Olympialaiset

  • Viestiketjun aloittaja VR
  • Aloituspäivämäärä

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Eikös ne urheilijat joudu allekirjoittamaan jonkun lapun ja sen jälkeen heidän on tietyn ajan kuluessa oltava testissä. Ainakin yleisurheilussa olen nähnyt niin tehtävän.

Vaikka onhan niiden periaatteessa milloin vaan oltava valmis testeihin. :confused:
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
OoPee sanoi:
...siis täh? Eikö ne siellä muka ihan noin vaan voi ilmoittaa, että se ja se, tulee nyt testeihin :confused:
Enpä tiedä mikä on systeemi Olympialaisissa, mutta itse kolme kertaa Doping -testissä olleena voin kertoa, että joka kerta tuli antidopingtoimikunnan (vai mikälie se suomessa noita testejä tekikään) edustaja mun luokse ja ilmoitti, että jouduin Doping-testiin. Tämän jälkeen sama kaveri seurasi mua kokoajan niin kauan kunnes näyte oli annettu. Veikkaisin kaikkialla muuallakin olevan sama systeemi, sillä jos testiin käskemisen jälkeen ei oo kokoajan kaveri seuraamassa, voi uhreilija tunkea suoneen jotain dopingaineen hävittäjää.

Doping-näytteen antamistilanne ei ole mitenkään helppoa hommaa heti suorituksen jälkeen. Kerrankin Pellingissä kovilla helteillä olin useita tunteja testaajahemmojen kanssa, kun ei vain yksinkertaisesti kusettanut. No sai ainakin juua ilmasia juomia niin paljon kuin jaksoi. :eek: Ja sitten kun näyte oli annettu, sai juosta jatkuvasti kusella. :D
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16906
Ensimmäinen kisapäivä näyttää suorastaan vallan mainiolta:





:ahem: :ahem:
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Jees.. Porilaisten marssia tyrkyttää heti huomenissa. :thumbup: Tarttee aamusta käydä hakemassa jotain munkkia ja mahdollisesti jopa jätskiä mitalikaffen seuraksi.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Juhis sanoi:
Enpä tiedä mikä on systeemi Olympialaisissa, mutta itse kolme kertaa Doping -testissä olleena voin kertoa, että joka kerta tuli antidopingtoimikunnan (vai mikälie se suomessa noita testejä tekikään) edustaja mun luokse ja ilmoitti, että jouduin Doping-testiin. Tämän jälkeen sama kaveri seurasi mua kokoajan niin kauan kunnes näyte oli annettu. Veikkaisin kaikkialla muuallakin olevan sama systeemi, sillä jos testiin käskemisen jälkeen ei oo kokoajan kaveri seuraamassa, voi uhreilija tunkea suoneen jotain dopingaineen hävittäjää.
No ehkäpä tässä nyt sitten tosiaan haluttiin varmistaa, ettei Maier saa etukäteen pienintäkään vihjettä siitä, että kyseessä on dopingtesti :rolleyes:
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Makaronimaan laatua.. :nope:

http://www.mtv3.fi/urheilu/olympialaiset2006/artikkelit.shtml?424105

Porttila: Herätys Berlusconi!
09.02.2006 22:02

Italian pääministeri Silvio Berlusconi on monta selitystä velkaa maailman parhailla talvilajien urheilijoille, niin surkeisiin olosuhteisiin olympialaisiin saapuneet huiput on majoitettu.

Suomen yhdistetyn joukkueen valmennusjohto joutuu nukkumaan kisakylässä huoneessa, jonka ovea ei saa kiinni. Valmentajien analyysi on selkeä, oven saranat on asennettu väärin.

Kaikki urheilijat on sijoitettu ainakin Sestrieren kisakylässä huoneisiin, joissa ei ole edes TV-vastaanotinta!

Maailman urheilutähdillä ei ole siis edes mahdollisuutta seurata kisoja kisakylässä. Siinä ainoassa paikassa, jossa heillä ylipäätään pitäisi olla mahdollisuus kisojen seuraamiseen.

Kisakylän huoneet ovat ainakin Sestrieressä niin likaiset, että yhdistetyn joukkue joutui heti ensimmäisenä päivänä hakemaan mopit ja pesemään huoneet katosta lattiaan!

Ruoka kisakylässä, siis se italialainen ruoka, jota Berlusconi pitää maailman parhaan, on niin huonoa, ettei sitä voi irvistelemättä syödä.

Häpeä Berlusconi! Haukuit suomalaisen ruoan vuosi sitten maan rakoon ja nyt italialaisen keittiön ikkuna maailmalle tarjoaa urheilijoille kylmiä pääruokia ja auringossa lämmenneitä alkuruokia.

Sen vielä ymmärtää, etteivät kisapaikat ja sinne johtavat tiet ole vieläkään kunnossa, vaan ne ovat yhtä rapapeltoa. Eihän vuoristoteitä, joita ei käytä juuri kukaan kisojen jälkeen edes kannata kunnostaa.

Mutta se ruoka. Herra pääministeri, tehkää nyt asialle jotain. Tiedän omakohtaisten kokemusten kautta, että italialainen ruoka voi olla todella hyvää, jopa maailman parasta, joten pelastakaa nyt ihmeessä maanne kasvot ja puuttukaa asiaan.

Olettehan te jyrähtäneet paljon merkityksettömimmistäkin asioista ja ruoka on teille varmasti pyhä asia.

Teksti: Jari Porttila 9.2.2006 Sestriere
Näillä mennään. :D
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16906
Harada iskussa! :ahem:

Uhrmann top - Harada sensational

Uhrmann showed with his 105.5 meters that the arrangement comes to Pragelato to his jump style very much against. Most near him came the Austrian Thomas Morgenstern counting to the top favorites with 105 meters. On this width also there came Japanese Noriaki Kasai. Besides, well in form 4-ski jumps-tour winner Janne Ahonen from Finland whose farthest sentence on 103 meters went presented himself. Masahiko Harada provided for a drum beat, 102 meters jumped and therefore in the 'retirement age' of 37 years to an Olympic comeback comes.
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Juhis sanoi:
Enpä tiedä mikä on systeemi Olympialaisissa, mutta itse kolme kertaa Doping -testissä olleena voin kertoa, että joka kerta tuli antidopingtoimikunnan (vai mikälie se suomessa noita testejä tekikään) edustaja mun luokse ja ilmoitti, että jouduin Doping-testiin. Tämän jälkeen sama kaveri seurasi mua kokoajan niin kauan kunnes näyte oli annettu. Veikkaisin kaikkialla muuallakin olevan sama systeemi, sillä jos testiin käskemisen jälkeen ei oo kokoajan kaveri seuraamassa, voi uhreilija tunkea suoneen jotain dopingaineen hävittäjää.
Näinhän se menee. Kuulostaa kieltämättä vähän oudolta, että testaajat joutuisivat tekemään tuollaisia temppuja näytteen saamiseksi.
En ole hirveästi dopingiin perehtynyt, mutta onko olemassa aineita, joita käytetään juuri ennen testiä dopingaineiden peittelyyn. Esim. Hemohessillähän peiteltiin epon käyttöä, mutta sitähän otettiin jo kauan ennen testiä. Eikö suoneen piikitettävällä aineellakin kestä kohtalaisen kauan päätyä virtsarakkoon? Suoraan rakkoon ruiskutettavia peiteaineita (auts!)?
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Norjalaistuomarille tuskin olis kelvannut. :thumbdown
 

mrj-fin

Banned
Liittynyt
5.6.2005
Viestit
179
Sijainti
Helsinki
Ferrarin f1-tiimille pistettiin ennen kautta hiukan PR:ää Luca Badoerin toimesta, kun se veteli mukavasti muutaman donitsin olympiakisojen avajaisissa. Olympialaisiin tosiaankin voisi saada tulevaisuudessa moottoriurheilun, jossa kaikilla olisi samanlainen auto ja ulkoväritys perustuisi maan lipun väreihin.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Päivän ohjelma:

LAUANTAI 11.2. TV1/TV2 klo 11.45-24.00

11.55 YHDISTETTY: Mäkiosuus
14.00 AMPUMAHIIHTO: Miehet, 20 km
15.55 YHDISTETTY: 15 km:n hiihto-osuus

17.30 JÄÄKIEKKO: Naiset, Suomi-Saksa
18.40 PIKALUISTELU: Miehet, 5 000 m
19.25 MÄKIHYPPY: HS 106, karsinta
20.05 FREESTYLE: N, kumpareet, finaali

21.10 TAITOLUISTELU: Parit,lyhytohjelma
22.30 OHJASKELKKAILU: M, yksinkelkkailu
22.40 TAITOLUISTELU: Parit,lyhytohjelma
23.15 JÄÄKIEKKO: Naiset, USA-Sveitsi

LAUANTAI 11.2. YLE24 13.50-20.00
YLE24 21.20-23.45

13.50 JÄÄKIEKKO: Naiset, Suomi-Saksa
16.30 JÄÄKIEKKO: Naiset, Ruotsi-Venäjä
18.55 MÄKIHYPPY: HS 106, karsinta
21.20 JÄÄKIEKKO: Naiset, Kanada-Italia
22.10 FREESTYLE: Naiset,kumparefinaali
22.20 JÄÄKIEKKO: Naiset, Kanada-Italia
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Eurosportilta tulee nyt koekierros suorana. :thumbup:
 
Ylös