Toyota Gazoo Racing

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Mikä Evansilla on sopimustilanne MSportilla?
Vaikuttaa nopealta kaverilta
Olis kyllä hyvä Toyotalle.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Ihan mututuntumalla tekisi mieli heittää, että Tommi ei ole erityisen kiinnostunut Mikkelsenistä, Evansista tai Breenistä. En tiedä mihin tämä arvaus perustuu, mutta aikaisempina vuosina hän ei ole näitä nimiä ottanut juurikaan esille, kun tallipaikkoja on alettu jakamaan. Aina ne vaihtoehdot sinne suomalaisiin suuntautuu tai tähän tähtitrioon Tänak-Ogier-Neuville. Sekä tietysti Meeke. Vuonna 2017 myös Tidemand ja Paddon oli hänen listallaan. Silloin taisi Mikkelsenkin olla vaihtoehtona, mutta aika nopeasti Tommi tuli siihen tulokseen, että ei.
Jos nyt taas arvuutellaan ensi kauden Toyota-kuljettajia, niin veikkaisin että Ogier-Latvala-Rovanperä, tai Latvala-Meeke-Rovanperä. Toisaalta, Tänakin Hyundai-siirron myötä pakka meni niin sekaisin, että en ihmettelisi vaikka Mäkinen kävisi parhaillaan neuvotteluja Jouhkin ja Sunisen kanssa. (eli Jouhki ajaa ja Suninen kartturina :D) Ilmeisesti nimeä ei ole vielä M-sportin paperiin raapustettu, vaikka alustavasti kaikki on sovittu.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5715
Evansilla on sen verran järkeä päässä, ettei lähde puukottamaan Fordia selkään yhden vuoden takia. Osaa hän miettiä, että kannattaako lähteä tallista, jossa saa ajaa vielä vuosia, mennäkseen Toyotalle, joka haluaa hänet yhdeksi vuodeksi, kunnes sinne tulee Neuville pakolaisena. Rovanperä on selkeästi tallin pitkän aikavälin suunnitela ja Latvalalle on vielä teoriassa mahdollista löytää vanha nopeutensa, joten vaikka Latvalalle antaisi vain yhden vuoden sopparin, niin hän saattaakin olla nopea ja olla uuden jatkosopimuksen arvoinen. Tästä syystä Evansillekaan ei voida tarjota kuin yhtä vuotta, jotta olisi joku, joka potkia pihalle, mikäli Neuville voitaisiin hommata talliin. Tai Ogier; kai hänenkin tilannettaan pitää ajatella vielä muutaman kuukauden ajan ihan varmuuden vuoksi.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Evansilla on sen verran järkeä päässä, ettei lähde puukottamaan Fordia selkään yhden vuoden takia. Osaa hän miettiä, että kannattaako lähteä tallista, jossa saa ajaa vielä vuosia, mennäkseen Toyotalle, joka haluaa hänet yhdeksi vuodeksi, kunnes sinne tulee Neuville pakolaisena. Rovanperä on selkeästi tallin pitkän aikavälin suunnitela ja Latvalalle on vielä teoriassa mahdollista löytää vanha nopeutensa, joten vaikka Latvalalle antaisi vain yhden vuoden sopparin, niin hän saattaakin olla nopea ja olla uuden jatkosopimuksen arvoinen. Tästä syystä Evansillekaan ei voida tarjota kuin yhtä vuotta, jotta olisi joku, joka potkia pihalle, mikäli Neuville voitaisiin hommata talliin. Tai Ogier; kai hänenkin tilannettaan pitää ajatella vielä muutaman kuukauden ajan ihan varmuuden vuoksi.
Hyvin pekuleerattu. Tähän voisin jopa uskoa. Vai haluaisinko mä vaan ajatella niin?
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5715
Hyvin pekuleerattu. Tähän voisin jopa uskoa. Vai haluaisinko mä vaan ajatella niin?
Kirjoitin tuon siitä näkökulmasta, että Ogier pysyisi Citikalla ensi kauden ja Toyota joutuisi viettämään ns. välivuoden. Nyt kun Ogier on myös matkalla Toyotalle jo ensi kaudeksi, niin Evansin tilanne on paljon turvallisempi, koska hän ei ole ladatulla heittoistuimella, joka odottaa laukaisua siltä varalta, että joku kovemman kaliiberin kuljettaja tulisi saataville.

Neuvillen nykyinen sopimus Hyundain kanssa kattaa myös kauden 2021.
Toki, mutta jos Tänak uusii mestaruutensa vaivattomasti ja tallin sisäinen harmonia kärsii kahdesta kukosta tunkiolla, niin voi olla Hyundainkin etu päästää Neuville menemään. Minä näen tämän Tänak-siirron taustalla muutakin kuin että Hyundai yrittää varmistella mestaruutta keräämällä jokaisen kärkikuljettajan omaan talliinsa kuin joitain pokemoneja. Se on epäluottamuslause Neuvillea vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Toki, mutta jos Tänak uusii mestaruutensa vaivattomasti ja tallin sisäinen harmonia kärsii kahdesta kukosta tunkiolla, niin voi olla Hyundainkin etu päästää Neuville menemään. Minä näen tämän Tänak-siirron taustalla muutakin kuin että Hyundai yrittää varmistella mestaruutta keräämällä jokaisen kärkikuljettajan omaan talliinsa kuin joitain pokemoneja. Se on epäluottamuslause Neuvillea vastaan.
Nuo kaksi kukkoa varmasti ajavat toisiltaan pisteitä tai sitten Andiamo antaa Tänakille ehdottoman ykköskuskin roolin heti Montesta alkaen ja Neuville ajelee terveisiä naama norsunv....lla ja irtisanoo sopimuksensa viimeistään Japanin rallin jälkeen ellei jo kesken kauden. Mutta Andiamoa tuskin kiinnostaa isommin kuljettajien mestaruus. Tallipisteiden maksimointi on prioriteetti #1 ja kuljettajien mestaruus sitten enintään kirsikoita kakun päälle joka tulee jos on tullakseen. Ogierilla sen sijaan on aika hyvä sauma napata se kuljettajien mestaruus itselleen jos vaan Tommin Kummeli-tojota pysyy nipussa. Tänakin alla ei aina oikein tahtonut pysyä.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Onko muuten jossain määritelty tarkempaa summaa, paljonko valmistajien maailmanmestaruudesta tiimi saa käyttöönsä vrt. kuljettajan maailmanmestaruus?
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5619
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Melko harvinaista muuten, että tehdastason rallitestissä ei kukaan istu kyydissä. Tai kun kerta lahjoja löytyy molempiin hommiin, niin ehkä Juho on lukenut itse nuotit itselleen...
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16061
Sijainti
Tampereen lenkki
Melko harvinaista muuten, että tehdastason rallitestissä ei kukaan istu kyydissä. Tai kun kerta lahjoja löytyy molempiin hommiin, niin ehkä Juho on lukenut itse nuotit itselleen...
Juho on tainnut ajaa näitä teitä muutaman viime vuoden aikana niin paljon, että menee ulkomuistista.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5619
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Juho on tainnut ajaa näitä teitä muutaman viime vuoden aikana niin paljon, että menee ulkomuistista.
Epäilemättä. Mutta jännä silti, ettei kyytiin istutettu ketään. Olisi se ollut sitten joku Toyotan inssi, läheisen maatalon isäntä tai vaikka joku ihan random Mauri Mopo.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1367
Luulisi että ihan jo painonjakauman vuoksi kannattaisi jonkun vieressä olla, voisi kuvitella että testastessa kannattaisi olla mahdollisimman lähellä tosimaailman olosuhteita.

Mutta ehkä testit ovat niin alkuvaiheessa ettei ole niin justiinsa, testataan vain mekaanisten osien toimivuutta tai jotain.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2141
Onko olemassa mitään estettä sille että WRC-auto olisi nykyään porrasperäinen?
 

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
442
Onko olemassa mitään estettä sille että WRC-auto olisi nykyään porrasperäinen?
Suurin este on varmaan se ettei sedaneita enää juurikaan tehdä, varsinkaan B-segmentissä johon nyky WRC:t pohjautuu.

Leikittelin ajatuksella uusista potentiaalisista tehdastalleista ja pitkän harkinnan jälkeen en juuri keksinyt muita vaihtoehtoja kuin Subarun ja Mitsubishin, näiltäkin taitaa kuitenkin puuttua sopiva auto josta voisi alkaa WRC:tä tekemään.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16061
Sijainti
Tampereen lenkki
Onko olemassa mitään estettä sille että WRC-auto olisi nykyään porrasperäinen?
Muistelisin, että 2011 säännöissä siirryttiin pienemmän segmentin autoihin, mutten tiedä millä säännöillä tämä on rajoitettu.

2022 säännöissä sallitaan putkirunkoiset autot, joiden koreja voidaan skaalata katuautosta, joten varmaan tullaan näkemään ainakin kutistettuja katumaastureita.
 

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
442
Muistelisin, että 2011 säännöissä siirryttiin pienemmän segmentin autoihin, mutten tiedä millä säännöillä tämä on rajoitettu.

2022 säännöissä sallitaan putkirunkoiset autot, joiden koreja voidaan skaalata katuautosta, joten varmaan tullaan näkemään ainakin kutistettuja katumaastureita.
Tuo pienemmän segmentin rajoitus on tehty auton maksimi pituuden rajaamisella säännöissä, mikäs tämä putkirunko juttu on? Ei ole itsellä osunut missään silmään.
 
Ylös