Varmaan se, että ajaa M-Sportilla, jos ei muualta tule sellaista tarjousta että Wilson pääsisi järkevästi osingoille.Mikä Evansilla on sopimustilanne MSportilla?
Hyvin pekuleerattu. Tähän voisin jopa uskoa. Vai haluaisinko mä vaan ajatella niin?Evansilla on sen verran järkeä päässä, ettei lähde puukottamaan Fordia selkään yhden vuoden takia. Osaa hän miettiä, että kannattaako lähteä tallista, jossa saa ajaa vielä vuosia, mennäkseen Toyotalle, joka haluaa hänet yhdeksi vuodeksi, kunnes sinne tulee Neuville pakolaisena. Rovanperä on selkeästi tallin pitkän aikavälin suunnitela ja Latvalalle on vielä teoriassa mahdollista löytää vanha nopeutensa, joten vaikka Latvalalle antaisi vain yhden vuoden sopparin, niin hän saattaakin olla nopea ja olla uuden jatkosopimuksen arvoinen. Tästä syystä Evansillekaan ei voida tarjota kuin yhtä vuotta, jotta olisi joku, joka potkia pihalle, mikäli Neuville voitaisiin hommata talliin. Tai Ogier; kai hänenkin tilannettaan pitää ajatella vielä muutaman kuukauden ajan ihan varmuuden vuoksi.
Kirjoitin tuon siitä näkökulmasta, että Ogier pysyisi Citikalla ensi kauden ja Toyota joutuisi viettämään ns. välivuoden. Nyt kun Ogier on myös matkalla Toyotalle jo ensi kaudeksi, niin Evansin tilanne on paljon turvallisempi, koska hän ei ole ladatulla heittoistuimella, joka odottaa laukaisua siltä varalta, että joku kovemman kaliiberin kuljettaja tulisi saataville.Hyvin pekuleerattu. Tähän voisin jopa uskoa. Vai haluaisinko mä vaan ajatella niin?
Toki, mutta jos Tänak uusii mestaruutensa vaivattomasti ja tallin sisäinen harmonia kärsii kahdesta kukosta tunkiolla, niin voi olla Hyundainkin etu päästää Neuville menemään. Minä näen tämän Tänak-siirron taustalla muutakin kuin että Hyundai yrittää varmistella mestaruutta keräämällä jokaisen kärkikuljettajan omaan talliinsa kuin joitain pokemoneja. Se on epäluottamuslause Neuvillea vastaan.Neuvillen nykyinen sopimus Hyundain kanssa kattaa myös kauden 2021.
Nuo kaksi kukkoa varmasti ajavat toisiltaan pisteitä tai sitten Andiamo antaa Tänakille ehdottoman ykköskuskin roolin heti Montesta alkaen ja Neuville ajelee terveisiä naama norsunv....lla ja irtisanoo sopimuksensa viimeistään Japanin rallin jälkeen ellei jo kesken kauden. Mutta Andiamoa tuskin kiinnostaa isommin kuljettajien mestaruus. Tallipisteiden maksimointi on prioriteetti #1 ja kuljettajien mestaruus sitten enintään kirsikoita kakun päälle joka tulee jos on tullakseen. Ogierilla sen sijaan on aika hyvä sauma napata se kuljettajien mestaruus itselleen jos vaan Tommin Kummeli-tojota pysyy nipussa. Tänakin alla ei aina oikein tahtonut pysyä.Toki, mutta jos Tänak uusii mestaruutensa vaivattomasti ja tallin sisäinen harmonia kärsii kahdesta kukosta tunkiolla, niin voi olla Hyundainkin etu päästää Neuville menemään. Minä näen tämän Tänak-siirron taustalla muutakin kuin että Hyundai yrittää varmistella mestaruutta keräämällä jokaisen kärkikuljettajan omaan talliinsa kuin joitain pokemoneja. Se on epäluottamuslause Neuvillea vastaan.
Juho on tainnut ajaa näitä teitä muutaman viime vuoden aikana niin paljon, että menee ulkomuistista.Melko harvinaista muuten, että tehdastason rallitestissä ei kukaan istu kyydissä. Tai kun kerta lahjoja löytyy molempiin hommiin, niin ehkä Juho on lukenut itse nuotit itselleen...
Epäilemättä. Mutta jännä silti, ettei kyytiin istutettu ketään. Olisi se ollut sitten joku Toyotan inssi, läheisen maatalon isäntä tai vaikka joku ihan random Mauri Mopo.Juho on tainnut ajaa näitä teitä muutaman viime vuoden aikana niin paljon, että menee ulkomuistista.
Suurin este on varmaan se ettei sedaneita enää juurikaan tehdä, varsinkaan B-segmentissä johon nyky WRC:t pohjautuu.Onko olemassa mitään estettä sille että WRC-auto olisi nykyään porrasperäinen?
Muistelisin, että 2011 säännöissä siirryttiin pienemmän segmentin autoihin, mutten tiedä millä säännöillä tämä on rajoitettu.Onko olemassa mitään estettä sille että WRC-auto olisi nykyään porrasperäinen?
Tuo pienemmän segmentin rajoitus on tehty auton maksimi pituuden rajaamisella säännöissä, mikäs tämä putkirunko juttu on? Ei ole itsellä osunut missään silmään.Muistelisin, että 2011 säännöissä siirryttiin pienemmän segmentin autoihin, mutten tiedä millä säännöillä tämä on rajoitettu.
2022 säännöissä sallitaan putkirunkoiset autot, joiden koreja voidaan skaalata katuautosta, joten varmaan tullaan näkemään ainakin kutistettuja katumaastureita.