Toyota Gazoo Racing

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6521


Siinä on uusi, pienempi siipi. WRC Wingsin analyysiä odotellessa...

EDIT: Tässä vertailun vuoksi vanha siipi

 
Viimeksi muokattu:

KooHoo

Well-known member
Liittynyt
18.3.2012
Viestit
179
Sijainti
Espoo
JML selittää mistä oli kysymys takasiiven osalta.

https://www.rallit.fi/toyota-joutui-muuttamaan-wrc-autonsa-takasiipea-jari-matti-latvala-selvittaa-mista-on-kyse/

WRC-autojen korit pohjautuvat valmistajien siviiliautomalleihin. Tästä seikasta löytyy syy siihen, miksi säännöissä oli varaa soveltamiselle.

"– Sääntö on ollut se, että takasiipi saa tulla 30 millimetriä takapuskurista ulospäin. Sääntö antoi ymmärtää, että se oli mitattuna WRC-auton takapuskurista. Sääntöä on korjattu nyt siten, että se mitataan siviiliauton takapuskurista, Toyota-kuljettaja Jari-Matti Latvala selvittää Rallit.fille."
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
3987
Sijainti
Event horizon
Alkaa olla julkistamista vailla etelä-helsingin miehen jatko Tommin leivissä. M-Sport vihelsi pelin poikki viimeistään siinä vaiheessa kun Märtin löi pöytään Tanakin palkkavaatimuksen. Ja Hyundainkin suuntaan tuli ilmeisesti konkelo vaatimuksista tietystä asemasta tallin hierarkiassa. Tasavertainen rooli Neuvillen kanssa ei ollut se mitä Tanak haki ja ilmeisesti myös Neuville ilmoitti että ihan turha kuvitella että hän ryhtyisi Tanakin aisankannattajaksi.
Suostuuko Tommi sitten antamaan Tanakille heti Monte Carlosta alkaen ehdottoman 1. kuskin roolin, on kaiketi se viimeinen neuvottelujen alla oleva kysymys.
 

DC

11th Street Kid
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
2537
Sijainti
Campo Dell'Oro, baarin puolella
En yhtään ihmettele, mikäli tämä (vaatimus ykköskuskin asemasta) olisi Tommille vaikea paikka - olkoot vaikka kuinka Tänak, joukon ylivoimaisesti varmin mestaruushevonen, joka sitä pyytää. Tommi muistaa takuulla elävästi, kuinka paljon häntä otti päähän ja kuinka epäreilulta tuntui päästää Eriksson ohi Ruotsissa 1995. Se on kenties epätodennäköinen, mutta silti mahdollinen skenaario, että esim. Montessa joku ensi kauden "Latvala" (jos ei sitten ole mies itse) on Tänakin edessä vaikka kolmantena ennen viimeistä päivää. Vaatisi takuulla aika paljon Tommilta mennä kertomaan tälle kaverille aamupalalla että sori, mutta otappas sen verran AT:ta että toi Ott pääsee ohi. Siinä olisikin tunnelma mukavasti katossa heti kauden alkajaisiksi.
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
95
Alkaa olla julkistamista vailla etelä-helsingin miehen jatko Tommin leivissä. M-Sport vihelsi pelin poikki viimeistään siinä vaiheessa kun Märtin löi pöytään Tanakin palkkavaatimuksen.
M-Sport ei ole missään vaiheessa pystynyt kilpailemaan Toyotan (tai Hyundain) kanssa rahalla. Siellä on muut syyt.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
3987
Sijainti
Event horizon
M-Sport ei ole missään vaiheessa pystynyt kilpailemaan Toyotan (tai Hyundain) kanssa rahalla. Siellä on muut syyt.
Ei varmaan kykenekään. Mutta Wilsonin autovuokraamo vihelsi pelin poikki siinä vaiheessa kun Märtin (tai Otti ite) ilmoitti hinnan mitä pitäisi maksaa....
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
863
Sijainti
Ruutulipulla
Huhuissa Ogier on ensiviikolla testaamassa Yaris WRC:tä. Jos 6 -kertainen maailmanmestari ei ole Shitroenilta saatavilla, niin pitäytyisin kolmikossa. Latvala-Mikkelsen-Rovanperä.

JM on ilman kahta sanaa se henkilö, joka toi Yariksen kehitystyöhön viimeisimmän tarvittavan tiedon Fordin & VW:n ajoilta. Täällä asialle naureskeltiin, mutts auto oli heti Ruotsissa korkeimmalla korokkeella ja nouseva aurinko valmistajien lippusalkossa.
Mikkelsenin ajotyylille Yaris taas sopisi kuin nyrkki silmään.
Kalle sitten armeijatouhuista "oppisopimuksella" kolmanteen opettelemaan ison WRC:n metkut.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2533
JM on ilman kahta sanaa se henkilö, joka toi Yariksen kehitystyöhön viimeisimmän tarvittavan tiedon Fordin & VW:n ajoilta. Täällä asialle naureskeltiin, mutts auto oli heti Ruotsissa korkeimmalla korokkeella ja nouseva aurinko valmistajien lippusalkossa.
Eikös jo Ogier sanonut Yarista testattuaan, että se on hyvä auto soralla mutta heikompi asfaltilla? Ei se Jari-Matti yksin autoa Ruotsiin virittänyt.
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
863
Sijainti
Ruutulipulla
Eikös jo Ogier sanonut Yarista testattuaan, että se on hyvä auto soralla mutta heikompi asfaltilla? Ei se Jari-Matti yksin autoa Ruotsiin virittänyt.
Tuosta Ogierin testistä on jo aikaa, Yaris menee hivenen paremmin assullakin nykyään. Tuo Sebin testi taisi olla silloin sadesäässä ja auto oli vielä ihan raakile, mitä itse Puuppolan Isäntäkin niillä videoilla sitä asfaltilla pumppaili.

Ei tokikaan virittänyt, vaatihan tuollainen koko tallin taakseen. Juho Hänninen oli ajanut vahvat pohjat. Jari-Matti kehitti alustaltaan autoa yhä paremmaksi.
Ne Palsankylän talvitestit vakuuttivat ainakin minut. Ajattelin silloin että podium -vauhtia menee Ruotsissa jos vehkeet kestää kasassa eikä hanki pölise.
 
Viimeksi muokattu:

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
2488
Sijainti
Lahti
Mä kyllä näkisin Ogierin mielelläni Toyotalla. Latvalalle mahtikäsky ajella varovaisesti maaliin ja pisteille, Rovanperällä lupa jos ei suorastaan yllytys ajaa pelle miljoonaa. Ogierille ei tarvitse sanoa mitään!
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
524
Sijainti
Porvoo
Mä kyllä näkisin Ogierin mielelläni Toyotalla. Latvalalle mahtikäsky ajella varovaisesti maaliin ja pisteille, Rovanperällä lupa jos ei suorastaan yllytys ajaa pelle miljoonaa. Ogierille ei tarvitse sanoa mitään!
Itse toivon että Ogier ei loikkaa. Mielummin katson neljää WRC tallia kuin kolmea. Ja äkkiseltään sarjasta voi tulla tasainen jos Toyotalta löytyisi joku joka hieman yllättäen liidaa tallia. (Esim. Evans?) Neuville & Tänäk kaksikko on äkkiä liian dream team joka ei toimi kun kemiat ei välttämättä kohtaa ja syövät toistensa pisteitä.
 

DC

11th Street Kid
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
2537
Sijainti
Campo Dell'Oro, baarin puolella
Tässähän on draaman kaari ja käsikirjoitus valmiina. Neuville ja Tänak ajavat toisiltaan liikaa pisteitä pois eikä Citikka ole vieläkään mestaruusauto. Toyotan ykköskuljettajalle on siis pöytä katettuna. Ja kukapa muukaan siihen rooliin voisi paremmin sopia kuin Latvala - lööpeistä ja viittä vaille potkuista mestaruuskantaan? Ja tietysti Tänakin, Neuvillen tai Ogierin mestaruus on huomattavasti todennäköisempi skenaario, mutta saahan sitä tällaisellakin ajatuksella leikitellä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2533
Tuosta Ogierin testistä on jo aikaa, Yaris menee hivenen paremmin assullakin nykyään. Tuo Sebin testi taisi olla silloin sadesäässä ja auto oli vielä ihan raakile, mitä itse Puuppolan Isäntäkin niillä videoilla sitä asfaltilla pumppaili.
No ensimmäisestä talvesta han sinä tuossa varmasti puhuitkin. Sen jälkeen J-M:n muistikuvilla jostain Volkkarista saati aivan eri ajan Fordista ei ole ollut mitään arvoa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2533
Tässähän on draaman kaari ja käsikirjoitus valmiina. Neuville ja Tänak ajavat toisiltaan liikaa pisteitä pois eikä Citikka ole vieläkään mestaruusauto. Toyotan ykköskuljettajalle on siis pöytä katettuna.
Latvala ei nouse mestariksi sillä, että kerää nelossijoja samalla kun Hyundait "syövät toisiltaan" vuorottelemalla kaksoisvoittojen johtoautona. Ogierin tämä tilanne ensisijaisesti suosii hänen ajamastaan autosta viis.
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
49
Tuskin sitä Ogieria Toyotalle saadaan, epäilen vahvasti. Lähtisin Mäkisenä kokeilemaan seuraavalla kolmikolla: Latvala-Evans-Rovanperä.
Latvalan kanssa pelataan upporikasta ja rutiköyhää. Nyt jos koskaan se mestaruus, jos homma rupeaa takkuamaan, niin sitten rauhoitetaan mies keräämään pisteitä. Evans on musta hevonen. Todistanut olevansa vauhdillisesti hyvää tasoa ja varsin tasainen kuljettaja. Vauhtia myös löytyy tarvittaessa, joten olisiko sittenkin Toyotan ykköstykki? Rovanperä puolestaan kerää kokemusta tulevia kausia varten ja mitään kummempia odotuksia poikaa kohtaan ei ole. Toki pisteitä pitää jonkin verran tulla ja vauhtia löytyä, mutta tätä en epäile yhtään.

Tuo kolmikko vaikuttaisi realistisimmalta Toyotalle ensi kaudeksi. Ehkä eräänlainen välivuoden leima tuosta jäisi, mutta ainahan yllätyksiä sattuu. Toki Evansin paikalle voi ajatella myös Mikkelseniä tai miksei Sunistakin, mutta mielestäni Evansin potentiaali on kyseisistä herroista korkeimmalla.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6521
Tuskin sitä Ogieria Toyotalle saadaan, epäilen vahvasti. Lähtisin Mäkisenä kokeilemaan seuraavalla kolmikolla: Latvala-Evans-Rovanperä.
Latvalan kanssa pelataan upporikasta ja rutiköyhää. Nyt jos koskaan se mestaruus, jos homma rupeaa takkuamaan, niin sitten rauhoitetaan mies keräämään pisteitä. Evans on musta hevonen. Todistanut olevansa vauhdillisesti hyvää tasoa ja varsin tasainen kuljettaja. Vauhtia myös löytyy tarvittaessa, joten olisiko sittenkin Toyotan ykköstykki? Rovanperä puolestaan kerää kokemusta tulevia kausia varten ja mitään kummempia odotuksia poikaa kohtaan ei ole. Toki pisteitä pitää jonkin verran tulla ja vauhtia löytyä, mutta tätä en epäile yhtään.

Tuo kolmikko vaikuttaisi realistisimmalta Toyotalle ensi kaudeksi. Ehkä eräänlainen välivuoden leima tuosta jäisi, mutta ainahan yllätyksiä sattuu. Toki Evansin paikalle voi ajatella myös Mikkelseniä tai miksei Sunistakin, mutta mielestäni Evansin potentiaali on kyseisistä herroista korkeimmalla.
Minä kokeilisin Mikkelseniä.
 
Ylös