AnttiL
Reittinörtti
Aivan, käsi pystyyn virheen merkiksi
Vielä helmikuussa Tommi puhui tällaista:Media voisi kuljettajahuhumyllyn pyörittämisen ohessa tiedustella Toyotan tallipomolta tai yhtiön Japanin pääjohdolta, että onko teamin intresseissä millään aikataululla ajattaa omaa R5 -kalustoa wrc2 -luokassa?
Olisiko wrc2 -tiimi sitten Mäkinen Racingin toteuttamana tai jollain muulla yksityistiimillä (esim. TGS Worldwide) ajattamana, niin maailman suurimmalla autonvalmistajalla olisi eduksi omalla konseptillaan kasvattaa lupaavimpia junioreita huipputasolle kuin muiden merkkien ajattamana. Lupaukset pystyisi sitouttamaan talliin toimintaan aikaisessa vaiheessa, Katsuta, Rovanperä, Nordgren, Pietarinen..
Mä ajattelin (ja ajattelen) sen 93 Jyskälä-keikan paukku-Celicalla olleen Mikkolan jäähyväiskisa samalla tavalla kuin Vatasen ja Salosen keikat Pösöillä ja kankun ja Alenin vastaavat Fordeilla.Mikkolahan ei ollut varsinaisesti lopettanut, ajoi 1993 Portugalinkin vielä tuurauskeikkana Subarulla. 1992 toki meni Mazdan vetäytymisen takia vihkoon, mutta muistaakseni tekivät vielä kehitystyötä sen vuoden, olisiko se auto näyttäytynyt Mänttä 200 -ajossa? Kankkusellakin on sen verran kaikenlaista ajohommaa koko ajan ollut, että tuskin tatsi mihinkään ehti hävitä.
Niin se olikin, kyllä silloin oli tiedossa, että ura loppuu, mutta Mikkola ei ollut ollut pois ratista kovin pitkää aikaa. 1991 ajoi vielä RAC:n ja 1992 varmasti teki testityötä Mazdalla ja 1993 ajoi sen Ruotsin rallin. Alenilla ja Kankkusella taas oli 8 vuoden tauot MM-ralleista ennen juhlarallia, Salosella 10 vuoden tauko. Vatasella taas oli 2003 juhlaralli, sitä ennen muutaman rallin tuurausputki 1998 ja sitä edellinen pidempi MM-ohjelma 1994.Mä ajattelin (ja ajattelen) sen 93 Jyskälä-keikan paukku-Celicalla olleen Mikkolan jäähyväiskisa samalla tavalla kuin Vatasen ja Salosen keikat Pösöillä ja kankun ja Alenin vastaavat Fordeilla.
Meeke ollut opettamassa Katsutaa. Uhka vai mahdollisuus?Huomenna Katsuta testaa Yarista https://twitter.com/TakamotoKatsuta/status/1059896496814997504
Jos Meeke on yrittänyt opettaa Katsutalle miten hän asiat tekee, niin epäilen vahvasti ensimmäistä vaihtoehtoa.Meeke ollut opettamassa Katsutaa. Uhka vai mahdollisuus?
"Ja vaikka auto ei toimisikaan, niin paikkaat sen yrittämisellä. Sillä voihan olla ettei turvakaari vaurioidukkaan ja saat yrittää lisää super rallissa."Jos Meeke on yrittänyt opettaa Katsutalle miten hän asiat tekee, niin epäilen vahvasti ensimmäistä vaihtoehtoa.
"Kato vedät vaan koko ajan ihan maksimiriskillä, ihan sama missä vaiheessa kisa on ja mikä sun oma sijoituksesi on. Ja sitten ihmettelet mikäli joku antaa negatiivista palautetta".
Meeken opeilla Katsuta tulee ensi kaudella löytymään useimmissa ralleissa pöpeliköstä auton renkaat taivasta kohti osoittaen.Meeke ollut opettamassa Katsutaa. Uhka vai mahdollisuus?
Ihan hyvinhän Takamoto näyttää ajelevan. Mikähän mahtaa olla tuo tunne, kun pääsee ensimmäistä kertaa R5-auton puikoista hyppäämään WRC-auton rattiin?
http://urheiluuutiset.com/esapekka-lappi-paasi-vihdoin-toyotan-rattiin-kulkee-niin-perkeleesti/Esapekka Lappi pääsi vihdoin Toyotan rattiin: ”Kulkee niin perkeleesti”
– Ei pysty vertamaan entiseen R5-autoon ollenkaan. Kaikki on niin paljon parempaa tavallaan. Isoin tottuminen on ohjaukseen. Se on niin nopea ja reagoi nopeasti, ja myös se, että millä tavalla se reagoi pitkissä mutkissa. Lisäksi autossa on keskilukko. Tulee vähän käännettyä alussa liikaa. Ei oikein ymmärrä miten vähän rattia tarvitsee kääntää. Tämmöisiä ihan perusjuttuja, Lappi kertoo WRC-debyytistään.