Toyota Gazoo Racing

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Media voisi kuljettajahuhumyllyn pyörittämisen ohessa tiedustella Toyotan tallipomolta tai yhtiön Japanin pääjohdolta, että onko teamin intresseissä millään aikataululla ajattaa omaa R5 -kalustoa wrc2 -luokassa?

Olisiko wrc2 -tiimi sitten Mäkinen Racingin toteuttamana tai jollain muulla yksityistiimillä (esim. TGS Worldwide) ajattamana, niin maailman suurimmalla autonvalmistajalla olisi eduksi omalla konseptillaan kasvattaa lupaavimpia junioreita huipputasolle kuin muiden merkkien ajattamana. Lupaukset pystyisi sitouttamaan talliin toimintaan aikaisessa vaiheessa, Katsuta, Rovanperä, Nordgren, Pietarinen..
 
Viimeksi muokattu:

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
766
Media voisi kuljettajahuhumyllyn pyörittämisen ohessa tiedustella Toyotan tallipomolta tai yhtiön Japanin pääjohdolta, että onko teamin intresseissä millään aikataululla ajattaa omaa R5 -kalustoa wrc2 -luokassa?

Olisiko wrc2 -tiimi sitten Mäkinen Racingin toteuttamana tai jollain muulla yksityistiimillä (esim. TGS Worldwide) ajattamana, niin maailman suurimmalla autonvalmistajalla olisi eduksi omalla konseptillaan kasvattaa lupaavimpia junioreita huipputasolle kuin muiden merkkien ajattamana. Lupaukset pystyisi sitouttamaan talliin toimintaan aikaisessa vaiheessa, Katsuta, Rovanperä, Nordgren, Pietarinen..
Vielä helmikuussa Tommi puhui tällaista:

– Ennemmin tai myöhemmin haluamme tarjota R5-auton. Tällä hetkellä arvioimme tätä projektia, Mäkinen kertoi saksalaiselle Rallye Magazinille.

Mäkisen mukaan R5-autoja ei rakennettaisi Puuppolassa kuten tallin WRC-autot, vaan talli on seuraamassa M-Sportin esimerkkiä. M-Sportin Ford Fiesta R5 -autot rakennetaan Puolassa.

– Keskitymme Suomessa WRC-autoihin. Haluamme keskittää R5-toiminnot Viroon, Mäkinen paljasti.

Toyota Gazoo Racingilla on jo valmiina aikataulu uutta autoa varten. Mäkisellä on myös mielessään päätestaaja menopelille.

– Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, aloitamme suunnittelun syksyllä, ja Yaris R5 -auton kehitystyö käynnistyy keväällä 2019. Juho Hänninen olisi hyvä testikuljettaja, Mäkinen sanoi.

https://www.rallit.fi/tommi-makinen-paljasti-toyotan-uuden-auton-aikataulun-hanniselle-luvassa-hommia/
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Mikkolahan ei ollut varsinaisesti lopettanut, ajoi 1993 Portugalinkin vielä tuurauskeikkana Subarulla. 1992 toki meni Mazdan vetäytymisen takia vihkoon, mutta muistaakseni tekivät vielä kehitystyötä sen vuoden, olisiko se auto näyttäytynyt Mänttä 200 -ajossa? Kankkusellakin on sen verran kaikenlaista ajohommaa koko ajan ollut, että tuskin tatsi mihinkään ehti hävitä.
Mä ajattelin (ja ajattelen) sen 93 Jyskälä-keikan paukku-Celicalla olleen Mikkolan jäähyväiskisa samalla tavalla kuin Vatasen ja Salosen keikat Pösöillä ja kankun ja Alenin vastaavat Fordeilla.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15860
Sijainti
Tampereen lenkki
Mä ajattelin (ja ajattelen) sen 93 Jyskälä-keikan paukku-Celicalla olleen Mikkolan jäähyväiskisa samalla tavalla kuin Vatasen ja Salosen keikat Pösöillä ja kankun ja Alenin vastaavat Fordeilla.
Niin se olikin, kyllä silloin oli tiedossa, että ura loppuu, mutta Mikkola ei ollut ollut pois ratista kovin pitkää aikaa. 1991 ajoi vielä RAC:n ja 1992 varmasti teki testityötä Mazdalla ja 1993 ajoi sen Ruotsin rallin. Alenilla ja Kankkusella taas oli 8 vuoden tauot MM-ralleista ennen juhlarallia, Salosella 10 vuoden tauko. Vatasella taas oli 2003 juhlaralli, sitä ennen muutaman rallin tuurausputki 1998 ja sitä edellinen pidempi MM-ohjelma 1994.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Meeke ollut opettamassa Katsutaa. Uhka vai mahdollisuus? :D
Jos Meeke on yrittänyt opettaa Katsutalle miten hän asiat tekee, niin epäilen vahvasti ensimmäistä vaihtoehtoa.

"Kato vedät vaan koko ajan ihan maksimiriskillä, ihan sama missä vaiheessa kisa on ja mikä sun oma sijoituksesi on. Ja sitten ihmettelet mikäli joku antaa negatiivista palautetta".
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Jos Meeke on yrittänyt opettaa Katsutalle miten hän asiat tekee, niin epäilen vahvasti ensimmäistä vaihtoehtoa.

"Kato vedät vaan koko ajan ihan maksimiriskillä, ihan sama missä vaiheessa kisa on ja mikä sun oma sijoituksesi on. Ja sitten ihmettelet mikäli joku antaa negatiivista palautetta".
"Ja vaikka auto ei toimisikaan, niin paikkaat sen yrittämisellä. Sillä voihan olla ettei turvakaari vaurioidukkaan ja saat yrittää lisää super rallissa."

McRaen perintö siirtyy taas uudelle oppilaalle.
Liekkö Colin äitiinsä tullut, kun isänsä oli varman kuljettajan maineessa?
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Ihan hyvinhän Takamoto näyttää ajelevan. Mikähän mahtaa olla tuo tunne, kun pääsee ensimmäistä kertaa R5-auton puikoista hyppäämään WRC-auton rattiin?
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7571
Ihan hyvinhän Takamoto näyttää ajelevan. Mikähän mahtaa olla tuo tunne, kun pääsee ensimmäistä kertaa R5-auton puikoista hyppäämään WRC-auton rattiin?

Voisin kuvitella, että melkoinen wow-efekti.

Esapekka Lappi pääsi vihdoin Toyotan rattiin: ”Kulkee niin perkeleesti”

– Ei pysty vertamaan entiseen R5-autoon ollenkaan. Kaikki on niin paljon parempaa tavallaan. Isoin tottuminen on ohjaukseen. Se on niin nopea ja reagoi nopeasti, ja myös se, että millä tavalla se reagoi pitkissä mutkissa. Lisäksi autossa on keskilukko. Tulee vähän käännettyä alussa liikaa. Ei oikein ymmärrä miten vähän rattia tarvitsee kääntää. Tämmöisiä ihan perusjuttuja, Lappi kertoo WRC-debyytistään.
http://urheiluuutiset.com/esapekka-lappi-paasi-vihdoin-toyotan-rattiin-kulkee-niin-perkeleesti/
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
794
Varmasti hienoa päästä ajamaan WRC-autoa R%:n sijasta. Katsutahan oli päässyt jo hieman kokeilemaan WRC-autoa Jyväskylän M-rallin jälkeisenä maanantaina, eli hänellä varmasti oli jo hiukan tiedossa mitä WRC-autolla ajaminen vaatii.
 
Ylös