Toyota Gazoo Racing

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Asiasisällöltään sinänsä kovin epämääräinen tiedote. Loppuuko Jarmo Lehtisen comeback ennen kuin se ehti kunnolla edes alkaa? Myös viittaukset Sayaka Adachiin (ja sitä kautta Nikaran tulevaisuuteen) ovat kovin epäselviä. Rivien välistä voi saada käsityksen, että myös tuo kokeilu ajetaan nyt alas.
Samaan johtopäätökseen minäkin tuosta päädyin. Adachi ja Arai saavat etsiä jatkossa uudet maksajat. Kuin myös Nikara.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15860
Sijainti
Tampereen lenkki
Minusta oli ihan selvää alusta lähtien, että Lehtinen tekee vaan lyhyen tuurauskeikan.

Tiedotteessa lukee että WRC2 and other elements...eli Japani WRC-autolla?
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5082
Sijainti
Parc Fermé
Mahtaiskohan olla jopa niin et Latvalan jatkopahvin loppuessa tiimin kisakuskit olisivat Tänak - Katsuta - ????
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3535
Sijainti
JKL
Mahtaiskohan olla jopa niin et Latvalan jatkopahvin loppuessa tiimin kisakuskit olisivat Tänak - Katsuta - ????
Riippuu siitä miten pitkä soppari Latvalalla on... Mr. Toyoda on varsin selkeästi tehnyt selväksi sen että hän haluaa Japanilaisen kuljettajan Japanilaiseen(Toyota) autoon, ja jonain päivänä sellainen hetki koittaa. Onko se vuoden, kahden vai kolmenvuoden päästä, aika näyttää mutta Katsuta on kyllä vahvasti sillä tiellä. Ainakin joitain kisoja tulee ajamaan WRC:llä ja luulen että täälläkin arveltu Japanin MM-ralli tulee olemaan jos ei eka niin ensimmäisiä. Jyskälä saattaa olla eka koska siitä alkaa olla jo kokemusta. Luulen vahvasti että alkuvaiheessa Taka ajaa neljättä autoa joissain kisoissa kunnes on riittävän valmis koko kauteen. Ensikausi toki menee vielä WRC2:ssa suurimmaksi osaksi. Sen verran on vielä matkaa WRC:n rattiin...
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15860
Sijainti
Tampereen lenkki
Selasin tuossa Katsutan pätkäaikoja tämän vuoden WRC2-ralleissa. Ruotsia lukuunottamatta ei ole ajanut kertaakaan neljän parhaan joukkoon pätkällä, enemmän kyntää siellä top kympin pohjamudissa. Usein vielä niin että Arai on nopeampi, ja Arai olikin parempi Portugalissa ajetussa pienoisrallissa. Ei se ole Tommin tallillekaan helppo paikka, kun Japanista painostusta tulee ja pari vuotta on koulutettu...
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Mahtaiskohan olla jopa niin et Latvalan jatkopahvin loppuessa tiimin kisakuskit olisivat Tänak - Katsuta - ????
En usko. Aika paljon pitää kehittyä, jos haluaa täysiveriseksi WRC-kuskiksi. En aliarvioisi tallin omistajia. Eiköhän voittaminen ole kansalaisuuksia tärkeämpää myös jatkossa.
Joku nelosauto juttu muutamassa kisassa on todennäköisempää.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Yllättävää että peli kääntyi sitten lopulta Takaveto Katsutan eduksi. Eli Takamotosta tuli nyt Etumoto;)
Arai oli kuitenkin alunperin kaksikosta selvästi nopeampi ja Katsuta vielä viime kaudella ajeli kaukana perässä. Arai ajeli SM-ralleissa usein kärkiaikoja, kun taas Katsuta kurvaili jossain sijoilla 8+. Nyt tänä vuonna tilanne kääntyi toisin päin. Katsuta lensi ruotsin mm-rallissa ja on muutenkin nostanut vauhtiaan. Arain vauhti jostain syystä taas hiipui aikaisemmasta tasostaan tämän kauden aikana. Eikös Nikaralle voisi hommata jotenkin japanin kansalaisuuden, niin Toyotan päälliköt saisi japanilaisen WRC:n rattiin. Nikara on kuitenkin tuon kolmikon nopein ja onhan se sukunimikin hieman japanilaiselta kuulostava.:)
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15860
Sijainti
Tampereen lenkki
Nyt tänä vuonna tilanne kääntyi toisin päin. Katsuta lensi ruotsin mm-rallissa ja on muutenkin nostanut vauhtiaan. Arain vauhti jostain syystä taas hiipui aikaisemmasta tasostaan tämän kauden aikana.
Minusta taas Katsutan vauhti on hiipunut tänä vuonna viime vuotisesta. Ruotsia lukuunottamatta ei ole tehnyt hyviä pätkäaikoja. Ehkä on yritetty vähentää runkimista? Toki sitä tuli vielä Korsikalla ja Jyskälässä.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3535
Sijainti
JKL
Minusta taas Katsutan vauhti on hiipunut tänä vuonna viime vuotisesta. Ruotsia lukuunottamatta ei ole tehnyt hyviä pätkäaikoja. Ehkä on yritetty vähentää runkimista? Toki sitä tuli vielä Korsikalla ja Jyskälässä.
Jyskälä oli toki teknisestä viasta johtunut ulosajo... Jos Takan vauhtia vertaa esim. Pietariseen edellisessä SM-rallissa niin oli ihan hyvässä kyydissä kyllä. Ilman turbo ongelmia alkurallista olisi ollut selkeästi toinen ja jopa taistellut voitosta. Toki liikaa tason vaihtelua mutta kun kaikki natsaa niin kovaa menee. Araita näytti haittaavan Takan vauhti ja tänävuonna selkeämmin paineet kasaantui niskaan ja sitämyöten tulokset ei olleet sitä mitä piti. Ja kyllähän Ruotsin rallin kaksi viimeistä päivää oli Takalta kova suoritus, ei sitä voi väheksyä. Tidemand ja Veiby ahdisti iskuetäisyydellä koko ajan ja silti Taka malttoi ja sipuli kesti loppuun asti...
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Melkoinen yllätys. Luulisi että Hyundai olisi halunnut hyödyntää sijoitustaan jotenkin...
Todella. Kuulostaa sangen erikoiselta, mikäli Huttusen Hyundai-sopimus on sen mallinen, että siitä pääsee heti ensimmäisen vuoden jälkeen tuosta vaan irti. Rahalla selviää toki kaikesta, mutta siihen, että Toyota ostaisi Huttusen sopimuksen ulos, ei jaksa varmaan kukaan uskoa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Oliskin kiva nähdä tirehtööri itse ajamassa Montessa Variksella. Tähän asti hän on kategorisesti kieltänyt omaavansa mitään mielenkiintoa näihin tribuutti-kisoihin.

Bossen Ruotsin keikka voi myös olla mielenkiintoinen, jos vaan ei mummoile niin kuin Salonen Jyskälässä Pösöllä.

Mikkolan Toyota keikka ja Kankkusen Focus keikka menivät kokolailla siten kuin eivät olisi koskaan lopettaneetkaan.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1351
Oliskin kiva nähdä tirehtööri itse ajamassa Montessa Variksella. Tähän asti hän on kategorisesti kieltänyt omaavansa mitään mielenkiintoa näihin tribuutti-kisoihin.
Minä vähän luulen että Mäkisellä on ihan riittävästi duunia kisojen aikana tuossa johtamisessa, eli jos lähdetään ajamaan itse, niin se olisi jossain MM-sarjan ulkopuolisessa kisassa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15860
Sijainti
Tampereen lenkki
Mikkolan Toyota keikka ja Kankkusen Focus keikka menivät kokolailla siten kuin eivät olisi koskaan lopettaneetkaan.
Mikkolahan ei ollut varsinaisesti lopettanut, ajoi 1993 Portugalinkin vielä tuurauskeikkana Subarulla. 1992 toki meni Mazdan vetäytymisen takia vihkoon, mutta muistaakseni tekivät vielä kehitystyötä sen vuoden, olisiko se auto näyttäytynyt Mänttä 200 -ajossa? Kankkusellakin on sen verran kaikenlaista ajohommaa koko ajan ollut, että tuskin tatsi mihinkään ehti hävitä.
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Mikkolahan ei ollut varsinaisesti lopettanut, ajoi 1993 Portugalinkin vielä tuurauskeikkana Subarulla. 1992 toki meni Mazdan vetäytymisen takia vihkoon, mutta muistaakseni tekivät vielä kehitystyötä sen vuoden, olisiko se auto näyttäytynyt Mänttä 200 -ajossa? Kankkusellakin on sen verran kaikenlaista ajohommaa koko ajan ollut, että tuskin tatsi mihinkään ehti hävitä.
Ei Hannu ollut vielä ajohommia lopettanut kun Celicaa ajoi Jyskälässä. Juha veteli rutiinilla Focuksella vanhasta muistista sijalle 8.
Noita entisaikojen mestareita yhdisti poikkeuksetta kyky viedä autoa äärirajoilla todella kovaa. Eräs rallikartturi totesi Alenin kyydissä Petäjäveden suunnan testissä istuttuaan liittyen Markun juhlakisaan, että se taito oli uskomatonta miten autoa ajettiin ensimetristä testissä välittömästi äärirajoilla.


Mitä tulee TGR:n kuljettajaspekulaatioihin, niin Lapin jatkaminen tallissa olisi ilman muuta paras vaihtoehto..manageri Veiby eittämättä toki kilpailuttaa nyt Toyotaa & Citikkaa ja sinne tehdään pahvi josta luvataan paras liksa & testiohjelma.

Eipä noita varteenoteetavia kuljetttajia kolmanteen autoon lopulta kovin montaa ole. Jonkun Meeken voi unohtaa kättelyssä. Naapurinpoika Rovis jr. on vielä hitusen liian nuori ja kokematon, Sunisen ei kannata lähteä Fordilta yhtään mihinkään jos ja kun näyttää vahvasti siltä että ykköstykki Ogier tarttuu Citroenin täkyyn..Tidemand olisi sellainen kortti jonka voisi tuolla kokemuksella WRC:ssä katsoa ja miksikäs ei huhuttu Huttunenkin jos Hyundai suostuu junioristaan luopumaan..painetta Hyundaille, joka voisi antaa Jarille ensikaudella muutaman kisan täysiverisellä WRC:llä..

Japanilaisten unelma on nähdä japanilainen (Katsuta) Toyotalla, mutta rehellisesti korkeintaan pari kisaa kokeiluluonteisesti ehkä ensikaudella neljännessä WRC -autossa. Jokatapauksessa näkisin, että mieluiten suomalainen kehittyvä nuori kuljettaja tuohon kolmanteen autoon jos Lappi sortuu ranskalaisten houkutuksiin.
 
Viimeksi muokattu:

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Mikkolahan ei ollut varsinaisesti lopettanut, ajoi 1993 Portugalinkin vielä tuurauskeikkana Subarulla. 1992 toki meni Mazdan vetäytymisen takia vihkoon, mutta muistaakseni tekivät vielä kehitystyötä sen vuoden, olisiko se auto näyttäytynyt Mänttä 200 -ajossa?
Anteeksi saivartelu, mutta Mikkola ajoi 1993 Subarulla Vatasen tuuraajana Ruotsissa, Alen Portugalissa.
 
Ylös