pmv
Well-known member
Joo, eiköhän se verohomma mee näin että jos auto maksaa suomeen tulleessa 10 000€, niin siihen päälle tulee autovero, n. 30% , eli hinta on 13000 ja tähän päälle 22% alv. eli lopullinen hinta on 15860 euroa + myyntiorganisaation katteet,i varmaan joku 17000 euroa. No tästä veroja maksetaan 5860 euroa, eli 34% on veroja. Näin ymmärrän asia, jos tuo käytettyjen autojen verotus on millään lailla suhteessa uusien autojen verotukseen.
Saksassa elintaso on korkeampi, ihmisten ostovoima on suurempi. Suomessa premium-autojen hinnat ovat todellakin veron takia tuskallisen korkeita, mutta näkisin että joku 35000 euroakin on sikamaisen iso raha tavallisesta perhesedanista. Varsinkin kun sellaisen arvo saattaa pudota hyvinkin nopeasti.
Kyllä mää varmaan laitan uuden Bemun jollain rahoituksella kun ne vaan tulee halvemmiksi. Vaikka kai tolla vanhemmallakin versiolla pärjää. Sinänsä korjauskulut tuntuu isoilta, jos joutuu teettämään useamman satasen korjauksia aina silloin tällöin. Mutta jos sitä vertaa uudemman auton vuosittaisen arvonalenemaan, niin ei se nyt niin kamala raha olekkaan.
Saksassa elintaso on korkeampi, ihmisten ostovoima on suurempi. Suomessa premium-autojen hinnat ovat todellakin veron takia tuskallisen korkeita, mutta näkisin että joku 35000 euroakin on sikamaisen iso raha tavallisesta perhesedanista. Varsinkin kun sellaisen arvo saattaa pudota hyvinkin nopeasti.
Kyllä mää varmaan laitan uuden Bemun jollain rahoituksella kun ne vaan tulee halvemmiksi. Vaikka kai tolla vanhemmallakin versiolla pärjää. Sinänsä korjauskulut tuntuu isoilta, jos joutuu teettämään useamman satasen korjauksia aina silloin tällöin. Mutta jos sitä vertaa uudemman auton vuosittaisen arvonalenemaan, niin ei se nyt niin kamala raha olekkaan.