Toyota maailman suurin autonvalmistaja

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joo, eiköhän se verohomma mee näin että jos auto maksaa suomeen tulleessa 10 000€, niin siihen päälle tulee autovero, n. 30% , eli hinta on 13000 ja tähän päälle 22% alv. eli lopullinen hinta on 15860 euroa + myyntiorganisaation katteet,i varmaan joku 17000 euroa. No tästä veroja maksetaan 5860 euroa, eli 34% on veroja. Näin ymmärrän asia, jos tuo käytettyjen autojen verotus on millään lailla suhteessa uusien autojen verotukseen.

Saksassa elintaso on korkeampi, ihmisten ostovoima on suurempi. Suomessa premium-autojen hinnat ovat todellakin veron takia tuskallisen korkeita, mutta näkisin että joku 35000 euroakin on sikamaisen iso raha tavallisesta perhesedanista. Varsinkin kun sellaisen arvo saattaa pudota hyvinkin nopeasti.

Kyllä mää varmaan laitan uuden Bemun jollain rahoituksella kun ne vaan tulee halvemmiksi. Vaikka kai tolla vanhemmallakin versiolla pärjää. Sinänsä korjauskulut tuntuu isoilta, jos joutuu teettämään useamman satasen korjauksia aina silloin tällöin. Mutta jos sitä vertaa uudemman auton vuosittaisen arvonalenemaan, niin ei se nyt niin kamala raha olekkaan.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Joka tapauksessa Toyota on hinta/laatusuhteeltaan täysin ylivoimainen*. Moni euroopparitsalla ajava on muinoin vannonut ettei ikinä riisipussia. Nyt sitten potuttaa oman länsiauton viat ja olematon takuu. Fordilla ja Volkkarilla ei korvata aina edes takuuaikana tulleita vikoja. Volkkarilla ehkä hieman paremmin. Rellu on mennyt täysin metsään, arvo putoaa nopeammin kuin Ladassa. Citikka ja Pösö ovat tippumassa.

*) Neekerikin sen tietää. Afrikkaan kelpaavat vain Toyotat.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
sooda sanoi:
Joka tapauksessa Toyota on hinta/laatusuhteeltaan täysin ylivoimainen*.
Itseänsä on helppo huijata. Kyllä se taitaa nykypäivänä olla Skoda, josta paras hinta/laatu suhde löytyy.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
En mä nyt aivan kympillä usko että Toyota olisi sen lujempi peli kuin moni muukaan. Tuttavilla ei semmosia ole kovinkaan paljoa, ei taida olla kellään. Silloin kun niitä oli muutama vuosi sitten, niin sylinterikannet oli turbodieseleissä löyhiä ja sitten oli ongelmia jakohihonojen katkeamisten takia vaikka oli oikein huollettu.

Mitä autossa sitten eniten arvostaa? Ei pelkkä yleinen luotettavuus ratkaise kaikkea. Toyota on varmaan hyvä valinta jos muut vaihtoehdot on luokkaa Peugeot, Citroen, Ford, Opel jne...
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
pmv sanoi:
En mä nyt aivan kympillä usko että Toyota olisi sen lujempi peli kuin moni muukaan.
Hs.fi

pmv sanoi:
Mitä autossa sitten eniten arvostaa? Ei pelkkä yleinen luotettavuus ratkaise kaikkea. Toyota on varmaan hyvä valinta jos muut vaihtoehdot on luokkaa Peugeot, Citroen, Ford, Opel jne...
Tottahan toki, eihän Toyota mikään täysin huono ole, mutta ei se mikään paras ole, kun jokuhan täällä väitti Toyotan lyövän ns.premium luokan autot.
Senpä takia uskonkin että miksi Toyota menee kaupaksi USA:ssa on Toyotan kestävyyteen liittyvä taikausko/myytti ja patrioottisten amerikkilaisten jenkkiautojen oikeasti surkea laatu, jolloin nämä pettyneet asiakkaat kääntyvät entiseen kestävällä laadulla maineen ratsastavaan Toyotaan. Toyotat kestivät ennen, mutta eivät enää samanlailla.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
pmv sanoi:
Toyota on varmaan hyvä valinta jos muut vaihtoehdot on luokkaa Peugeot, Citroen, Ford, Opel jne...
Mnjoo... Toyotasta ei henk.koht ole kokemuksia. Opeleita on ittelläni ollut aikoinaan kaksi, joskin vanhoja olivat. Loistavasti silti pelasivat. Isällä on toinen Vekkuli alla. Hyvä perusauto, ei pahaa sanottavaa.
Itte ajelen Peugeotilla. Vanha auto sekin toki jo on. Kesällä tulee kolme vuotta ostosta kuluneeksi ja ikää autolla on 11 vuotta. Mutta täysin tyytyväinen olen Pösööhin ollut. 406:a alettiin valmistaa vuonna 1996 ja oma autoni on juuri tuota vuosimallia. Lastentauteja toki jonkin verran on löytynyt, mutta niitä tuppaa löytymään lähestulkoon aina, kun uusi malli markkinoille lykätään.
Tänä keväänä on hieman tullut katseltua autoja taas sillä silmällä. Ja kovasti on nimenomaan Peugeotit olleet lähemmässä tarkastelussa. Toyotaa en huolisi, jostakin syystä.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
azai sanoi:
Hs.fi



Tottahan toki, eihän Toyota mikään täysin huono ole, mutta ei se mikään paras ole, kun jokuhan täällä väitti Toyotan lyövän ns.premium luokan autot.
Senpä takia uskonkin että miksi Toyota menee kaupaksi USA:ssa on Toyotan kestävyyteen liittyvä taikausko/myytti ja patrioottisten amerikkilaisten jenkkiautojen oikeasti surkea laatu, jolloin nämä pettyneet asiakkaat kääntyvät entiseen kestävällä laadulla maineen ratsastavaan Toyotaan. Toyotat kestivät ennen, mutta eivät enää samanlailla.
Senpä takia uskonkin että miksi Toyota menee kaupaksi USA:ssa on Toyotan kestävyyteen liittyvä taikausko/myytti ja patrioottisten amerikkilaisten jenkkiautojen oikeasti surkea laatu, jolloin nämä pettyneet asiakkaat kääntyvät entiseen kestävällä laadulla maineen ratsastavaan Toyotaan. Toyotat kestivät ennen, mutta eivät enää samanlailla.[/QUOTE]

Niinpä niin. Taikauskoisille ja myytteihin uskoville Toyota on omiaan. On sieltä jenkkimarkkinoilta moni premium-luokan auto tipahtanut tavalliseksi kuolevaisten autoksi. Eipä siellä Audilla eikä Saabilla, puhumattakaan (nyky)Volvosta kovin hyvin mene. Mersun mainekin taitaa olla enemmän myytti kuin Toyotan. Yleismaailmallisestikin. Bemari taas on hiukan eri juttu. Tyypillisesti kusipäitten auto. Voi tietenkin muutama täyspäinenkin omistajien joukossa olla.
Jos on aikoinaan kerskunut ettei koskaan aja riisipussilla niin sitten ei aja. Potuttaa varmaan monia jotka haluaisivat ajaa luotettavalla, turvallisella ja taloudellisella autolla mutta kun ne ovat niitä riisipusseja niin...
 

pyrydaman

Well-known member
Liittynyt
27.2.2005
Viestit
256
tuohon olisi ihan mukava jonkinlaista tilastoa saada kylkeen, eikä mutulta esittää väittämiä. audi esimerkiksi on kasvattanut myyntiä yli 10% vuodessa jenkeissä lähes viiden vuoden ajan, vaikkakin myynti on silti pieni. bemarin ja audin pienet myynnit johtuvat pää-asiallisesti siitä etteivät ne tarpeeksi ajoissa tarpeeksi voimakkaasti ole luoneet unkottavaa ja tarpeeksi laajaa brändiä läpi, kuten mersu. jos vertaa jenkkien tilannetta taasen esimerkiksi kiinan voimakkaasti kasvaviin markkinoihin, jossa on harrastettu erittäin voimakasta brändi promootiota bemarin ja audin puolelta havaitaan ne erittäin selkeiksi markkinajohtajiksi premium auto luokassa, myynnin kasvun ollessa 60-200% vuodessa, markkinaosuuden samalla myös kasvaen lähes yhtä voimakkaasti.
laatu on suhteellisen subjektiivinen kokemus jota on aika vaikea yrittää mitata ja vertailla, sillä ihmiset arvostavat niin eri asioita. jos joku on tyytyväinen ranskanpullaan tai riisikippoon, niin olkoot. itse en näe näitä autoja laadukkaina, kustannustehokkaina kulkuvälineinä ehkä. kaikki eivät halua eivätkä edes toivo autoltaan sporttisuutta tai hyvää ohjauspalautetta, jotkut eivät yksinkertaisesti huomaa eroa 535xin tai renault twingon välillä edes talvella, joten miksi he maksaisivat 40ke hintaeron kun eivät siitä hyödy. omasta näkökulmastaan he ovat tehneet hyvätkin kaupat.
jos tämä ajatusjohteiden kokoelma on jollekkin jotenkin ymmärrettävissä, niin pääpointti oli varmaankin se ettei autojen laadukkuutta ole niinkään helppo mitata ja vertailla, siitä syntyy vain riitaa. itse haluan autolta hyvän ajettavuuden, mukavuuden ja edes laadun vaikutelman. moni on erimieltä, menetys on heidän.
 

pyrydaman

Well-known member
Liittynyt
27.2.2005
Viestit
256
ettelbruck sanoi:
Kuinka kaukana on tälläinen viheltäjä normaalimaailmasta jolle 40000€ ei ole merkittävä summa????? Onko tuollaisella enää mitään käsitystä mistään asiasta?
missasit nyt pointin aika rajusti, kyseessä on voimakkaasti kärjistetty esimerkki, jossa on mielestäni käytännössä täysin vastakkaiset autot. ja jos on kuluttaja x joka ei huomaa niissä eroa, hän ostaa halvemman, koska kalliimpi ei tuota yhtään enempää lisäarvoa juuri hänelle. tuo hintaero ei välttämättä o realistinen ja sekin oli ainoastaan voimakkaasti kärjistetty, eikä sillä nyt juurikaan ole merkitystä muutenkaan kyseisessä kontekstissa
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
sooda sanoi:
Bemari taas on hiukan eri juttu. Tyypillisesti kusipäitten auto.
Jaa, taikauskoon taas vastapuolella sorrutaan. Eiköhän sitä sama määrä kusipäitä Corollan ratin ja penkin välistä löydy tai yleensä ottaen jokaisen automerkin asiakkaiden joukosta.
Yleensä nämä "kusipäitten auto" ja "pippelinjatke" sanoja viljelevät BMW:tä kohtaan ovat niitä pahiten katkeroituneita ja kateellisia henkilöitä, jotka luulevat omassa maailmassaan Corollan olevan maailman sporttisin sana. ;)

sooda sanoi:
Jos on aikoinaan kerskunut ettei koskaan aja riisipussilla niin sitten ei aja. Potuttaa varmaan monia jotka haluaisivat ajaa luotettavalla, turvallisella ja taloudellisella autolla mutta kun ne ovat niitä riisipusseja niin...
Oma isäni ajoi 12 vuotta riisikupilla (Toyota, Nissan) yhteensä 600tkm 90-luvun alkuun saakka.
Nykyisin tämä entinen riisikuppikuski on ajanut yli 15 vuotta toista saksalaista merkkiä täydellisessä tyytyväisyydessä yli 800tkm eikä ole tarkoituskaan vaihtaa takaisin riisikuppiin, vaikka kävikin tutustumassa pari vuotta sitten paikallisen Toyota-talon Avensis laatuun, josta Auto Bild kirjoitti aikanaan jutun, kuinka tehtaan ilmoittamat kulutusarvot eivät pitäneet lähellekkään paikkaansa. Samaa tarinaa kulutuslukemista kuulee Toyotan "eko-autosta" Priuksesta.

Ai niin ja siitä turvallisuudesta jota niin mainostit.
Turvallisuuden ykköstavara ESP tuli vakiovarausteiksi jokaikiseen Mercedekseen vuonna 1999, kun Toyota sai vasta 2007 laitettua sen jokaiseen Corollaan vakiovarustukseksi. Täydellinen värisuora puuttuu Yariksen takia.

Jotta tämä ketju ei karkaa enää järjettömyyksiin, kiteytän viestin nyt harvinaisen selkeästi: Toyota on massa-auto, jonka valmistus suunnitellaan kustannuspohjaisesti. Ns.Premium-autot suunnitellaan hakemalla täydellisyyttä jokaiselta osa-alueelta. Siksi on täysin typerää vertailla kustannuspohjaista autoa täysin eri segmenttiin valmistettavaan autoon.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
sooda sanoi:
Bemari on peniksen jatke. Läl-läl-läl-läl-lää-lää.
Sanoi Toyotisti ennen kuin ojaan ajoi luulessaan Toyotansa pystyvän samanlaiseen ajotarkkuuten kuin BMW. :thumbup:
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
azai sanoi:
Sanoi Toyotisti ennen kuin ojaan ajoi luulessaan Toyotansa pystyvän samanlaiseen ajotarkkuuten kuin BMW. :thumbup:
Ihan lonkalta epäilisin että Bemuilla tulee suhteellisesti enempi ulosajoja kuin Toyotilla. Johtuen (ajo-ominaisuuksien paremmuudesta huolimatta) soodan esiintuomasta seikasta...
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
ettelbruck sanoi:
Ihan lonkalta epäilisin että Bemuilla tulee suhteellisesti enempi ulosajoja kuin Toyotilla. Johtuen (ajo-ominaisuuksien paremmuudesta huolimatta) soodan esiintuomasta seikasta...
Ihan lonkalta sanoin vitsinä tuon ;)

( PS. Nyt kun esitit väitteesi, niin eiköhän totuuskomissiosi myös pysty perustelemaan esittämäsi väitteen :p )
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
ettelbruck sanoi:
Helpomminhan tuo on todettavissa kuin yksikään toikin aiemmista väitteistä!!
Tarkennappa mitä kohtia tarkoitit niin pyrin todistamaan väitteet tosiasioiksi.
Jos koet väitteesi olevan helpompi todistaa, niin annahan mennä vain :p
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Jopas azai haluaa jarnakeisariksi...

Mutta ihan oikeastikin uskoisin että Bemuja suistuu suhteellisen usein tieltä, tämänhetken kiivas uustuonti Saksanmaalta tuskin on ainakaan vähentänyt tilannetta. Ainakin niiden liikenne- ja autovakuutusmaksut olivat huomattavan kalliita silloin kun niihin vielä perheessämme oli varaa, vertailuna esim BMW 316 ja VW Golf GTi.

Ja uudestaan; sehän ei kerro autoista vaan kuskeista.
 

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
Toyotan kovat fanit on kyllä ihmeellinen sakki. Automerkki josta mitäänsanomattomampaa ja tylsempää ei ole olemassakaan. Sisustat on valjuja pappakalsarikankaisia ämpärimuovihelvettejä, joissa laatuvaikutelmaa antaa lähinnä rupinaamaisen myyjän Madeiralta ostama feikki Bossin kauluspaita.

Ajotuntuma on kuin vuohessa, heti kun sen saa liikkeelle, se haluaa mennä jonnekin muualla kuin suoraan. Tai noh, uuden korin Avensis oli eka etuveto Toyota mitä mä olen ajanut, ja millä ei ollut luontainen tarve kiihdytyksissä maastoutua tienpientareelle. Alle 100.000km ajetussa autossa rattiin integroidut stereoiden yms napit oli kuluneet ihan hirveän näköisiksi, ja sieltä täältä kaikkialta alkoi käytön jäljet jo näkymään. Kun taas oikeissa premium-merkeissä sisustat tuntuu kestävän moninkertaiset kilsat moitteettomina.

Ainoa syy millä Toyotien järjettömän kovat hinnat voi selittää, on fanaattiset korollajormat, jotka ei elinikänään kokeilekaan mitään muuta autoa, ja satunnaiset merkkiin sekoavat "ohikulkijat". Toyota miehen mielestä hienoin väri on keskiharmaa, paras radio-ohjelma välitaajuuksien kohina, näyttävin ihminen Matti Vanhanen ja paras ruoka se yks juttu, jos sitä sattus saamaan, mutta ei sillä ole niin väliä, kyllä mikä vaan käy.

Ja sitten se et noita myydään enemmän kuin muita on olevinaan jonkinlainen todiste merkin mainioudesta? Öööö, ei. Toyotat on perushyviä vehkeitä, mutta ei sen luotettavampia, nykyaikana keskimääräistä huonomman laatuvaikutelman antavia ja suomessa ylihintaisia.
 
Ylös