Toyota maailman suurin autonvalmistaja

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Absolut sanoi:
Automerkki josta mitäänsanomattomampaa ja tylsempää ei ole olemassakaan.
Tuo kyllä pitää kutakuinkin totta. Auton pitäisi herättää intohimoja. Toyota ei aiheuta mitään.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
ettelbruck sanoi:
Kuinka kaukana on tälläinen viheltäjä normaalimaailmasta jolle 40000€ ei ole merkittävä summa????? Onko tuollaisella enää mitään käsitystä mistään asiasta?
Niinhän toi juuri kirjoittikin että harvemmalle ihmiselle joku toinen auto on oikeasti niin paljon parempi että maksaisi 40 tuhatta euroa enemmän siitä ja näin ollen ostetaan se halvempi ei-premium-auto.
(Olkoonkin että esimerkki oli siinä mielessä huono koska ainakaan BMW:n nettisivut ei tunne 535xi:tä eikä Renaulti enää Twingoa ja Cliokin on hinnat alkaen 17000 euroa ja 530xi 70000 euroa eli hintaero on suurempi :D).
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Kyllä tuo Tojon jälleenmyyntiarvo (tai pyyntihinnat) jaksaa ihmetyttää. Ostin juuri äskettäin itse ranskalaisen vm. 2000 olevan auton diesel-moottorilla. Passat-kokoluokkaa, mittarissa 230tkm. Täysi huoltokirja, hieman käytönjälkiä, mutta kuitenkin siisti peli, myyjänä merkkiliike. Hintaa 6500. Plarailin sitten viikkoa paria myöhemmin käytettyjen autojen ilmoituksia mainoslehdestä kahvitauolla; samanikäinen Toyota Avensis -diesel mittarilukemalla 450tkm, hintapyyntö 11000€. :eek!:

Ainoa parempi puoli jonka tuosta keksin on esson baarin juttujen mukaan luotettavampi tekniikka, mutta ei taida ainakaan koneen puolelta pitää paikkansa tuon ikäisissä dieseleissä. Käytetyssä autossa, varsinkaan tuonikäisessä, ei enää takuukaan paina vaakakupissa. Tietty pahimmat tyyppiviat on varmaan korjattu tuohon mennessä, mutta niin ne on merkissä kuin merkissä. No onneksi mulla on vara laittaa 4500€ mahdollisiin remontteihin ennen kuin ranskis tulee yhtä kalliiksi kuin Tojo. :thumbup:
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Voisi ehkä jotain sanoa noista ranskalaisista autoista, mutta jääkööt sanomatta... :D

Itse en näkisi, että on mitään järkeä ostaa 450tkm ajettua autoa, maksoi mitä maksoi, mutta en kyllä ostais 250tkm:iäkään ajettua.
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Zep sanoi:
Voisi ehkä jotain sanoa noista ranskalaisista autoista, mutta jääkööt sanomatta... :D

Itse en näkisi, että on mitään järkeä ostaa 450tkm ajettua autoa, maksoi mitä maksoi, mutta en kyllä ostais 250tkm:iäkään ajettua.
Se on hyvä että vanhat uskomukset eri maalaisista tai merkkisistä autoista on edelleen voimissaan, saan nauttia jatkossakin mukavimmasta ja edullisesta kyydistä. Eikä käytettyä kulkinetta edes tarvitse lähteä hakemaan esim. Saksasta kun sen saa halvemmalla täältä. :tongue:

Kyllä esim. viimeisen 10 - 15 vuoden aikana on nähty monta selkeää laadunnousua ja -laskua erinäisillä automerkeillä. Silti hintaerot on pysyneet niin uusissa kuin käytetyissä aika lailla ennallaan. En oikein ymmärrä mitä järkeä on maksaa pelkästä laadun mielikuvasta kun kori ympärillä hapertuu alle aikayksikön. Siinä ei kromitähti keulalla enää paljoa jaksa lämmittää mieltä...
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Rellulta on tulossa kolmannen polven Laguna. Merkki pyrkii nostamaan mainettaan kolmen parhaan joukkoon (liekö mahdollista?). Ihmeellinen on Rellun maineenmenetys ollutkin. Taitaa olla jopa huonommassa maineessa kuin sitikka.

Maineen korjaaminen on vaikeaa. Opel ruostui ja katkoi jakoremmejään -90-luvulla. Eikä ole myyntitilastojen kärkipaikkoja sen jälkeen lähennellyt. Mutta mikä Mitsun pudotti niinkin alas kuin se nyt on myyntitilastossa? Volkkarin etupään nivelistö jumppasi -90 luvun lopulla ja 2000-luvun alussa. Silti tilastossa korkealla. Fordin takuuasiat olivat (ja taitavat olla vieläkin) retuperällä ja silti Focus on suhteettoman korkealla.
 
Viimeksi muokattu:

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Renaultin kohdalla on kummallista se, että esim. Clio on ollut haluttu auto käytettynä varsinkin vielä muutama vuosi sitten, ja säilyttänyt arvonsa hyvin suhteessa mallisarjan suurempiin autoihin. Samanikäisiä Lagunoita saa monesti samaan hintaan. Myös Peugeotilla ja Citroenilla on jossainmäärin samanlainen arvonlasku eri mallien kesken. :confused: Mielenkiintoista on ollut myös seurata mihin autoihin järkevän säästäväiset entiset Lada-miehet ovat siirtyneet kun viimeiset evakkoreet on romutettu ja viety takaisin Siperiaan. Useilla valinta on osunut esim. Renault 19een, joita saa nykyään lähes ilmaiseksi. Tyytyväisiä ovat olleet Ladan jälkeen... :eek:

Edelleen en täysin ymmärrä mihin ranskalaisten autojen huono arvostus käytettynä loppujen lopuksi perustuu. Ruostumista vastaan ainakin PSAn tuotteet kestää parhaiten Volkkarin ja Audin ohella nykypäivänä, ja tilanne on ollut tuoltakin osin hallussa jo reilusti yli 10 vuotta. Maine vaan säilyy. Tietty esim. Citroen ryssi homman täysin viimeksi XMn ekan version kanssa, joka oli hutiloiden tehty varsinkin auton kokoluokka huomioiden. Ja onhan näitä paloherkkiä Pösöjäkin ollut viimeaikoina...

Itsellä on nyt toinen Citroen alla, ja entisessä eniten murheita aiheutti moottoripuolella osat joissa Boschin leima. Sama ongelma koskee myös uudempaa diesel-koneista, jonka tyyppivikana oleva polttoainepumppu kestää vain alle 100tkm (Boschin tekele myöskin). Pelätty kaasunestejousitus sen sijaan toimii täysin ongelmitta, ylläpitokin on edullisempaa kuin rautajousten ja iskareiden vaihto. Eli saksalainen tekniikka ei tunnu kestävän ranskalaisessa korissa. :D

Ihan otsikkoon liittyen on mielenkiintoista seurata lähitulevaisuudessa Citroen C1:n ja Toyota Aygon arvonalenemista, saa nähdä kuinka isoksi ero repeää.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Ahaa, astuin McRäkän varpaille. Noh sanottakoon, että ranskalaisista autoista on kokemusta. Nimenomaan Renault Cliosta. Hiton hyvä uutena, mutta vanhenee kyllä sitten siihen malliin, että oksat pois. Ruostu se ei kyllä, ja nostaisinkin Rellun jopa ehkä Volkkarin ohi ruosteenestossa tuon Clion ja kahden Golffin perusteella.

Ranskalaisissa taitaa noi ongelmat olla enemmänkin sähköjen kanssa. Ovet repsottaa, penkit menettää ryhtinsä, kankaat ei kestä...

Mutta kyllä tuo Bosch on kirosana nykyisin merkissä kuin merkissä.

Nimimerkillä "Helv*tin kalliin rempan juuri tehnyt".
 
Ylös