Toyota TF107

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Lonso_567 sanoi:
Muuten näin, paitsi että 2003 Williams oli jaettu paras,

öö millähän ihmeen perusteella :confused: Ei nimittäin ainakaan pisteiden valossa.

M. Schumacher 93 points
Barrichello 65 points

J.Montoya 82 points
R.Scumacher 58 points

Ferrari 8 voittoa
Williams 4 voittoa

Ferrari 8 paalua
Williams 4 paalua
 
Viimeksi muokattu:

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
Mikkoz84 sanoi:
öö millähän ihmeen perusteella :confused: Ei nimittäin ainakaan pisteiden valossa.

M. Schumacher 93 points
Barrichello 65 points

J.Montoya 82 points
R.Scumacher 58 points

Ferrari 8 voittoa
Williams 4 voittoa
Pelkkä pisteiden loppusaldo ei kaikkea kerro. Asiaa voisi ainakin harkita sen perusteella, että Schumacher oli vain 11p Montoyan edellä loppupisteissä ja Williams oli monessa kisassa se nopein auto.

Jos uskot Montoyan olevan Schumacherin veroinen formulakuski, niin siinä tapauksessa Ferrari sitten oli se paras auto. Muuten kutakuinkin jaettu paras.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Lonso_567 sanoi:
Pelkkä pisteiden loppusaldo ei kaikkea kerro. Asiaa voisi ainakin harkita sen perusteella, että Schumacher oli vain 11p Montoyan edellä loppupisteissä ja Williams oli monessa kisassa se nopein auto.

Jos uskot Montoyan olevan Schumacherin veroinen formulakuski, niin siinä tapauksessa Ferrari sitten oli se paras auto. Muuten kutakuinkin jaettu paras.
No tuota noin. Onko sitten pakotettu kakkoskuski Rubens niin paljon parempi kuin Ralf? Eiköhän nuo rubensin pisteet, ja ylipäätään monissa kisoissa molempien Ferrareiden ylivoimainen vauhti selittyne kuitenkin auton erinomaisuudella. Kyllähän tuo Monty vielä vuonna 2005 melkein pystyi joissakin kisoissa vastaamaan Kiminkin vauhtiin, joten ei kai se parhaina vuosina mikään paska kuski ollut. Sumikin voi ottaa muutamat rankat pistemenetykset kyllä tuolta vuodelta omaan piikkiinsä, kuten esim. Brasilian sadekelin luistelu seinään, ja Malesian törmäilyt. Jotta ois niitä pinnojakin enemmän irronnut ilman noita ajovirheitä, tukemaan Ferrarin selkeää aerodynaamista etumatkaa kilpailijoihin verraten.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mikkoz84 on näköjään unohtanut, että Ralf oli sivussa Monzan kisasta. Tuuraaja Gene toi neljä pistettä, Ralf olisi todennäköisesti kyennyt parempaan. Ei Ferrari ainakaan millään muotoa suvereeni ollut, Montoyahan oli mestaruustaistossakin mukana aina katastrofaaliseen Indianapolisin kisaan asti, jossa kohelsi itsensä ulos kärkikamppailusta. Muutenkin kuskikaksikolle tuli kyllä enemmän virheitä kuin Ferrarille, Schumihan oli kuitenkin joka kilpailussa pisteillä lukuunottamatta Brasiliaa.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
butterfly sanoi:
No vahvastippa noin on toyotan kausi tulosten mukaan mennyt. Ota silmä käteen ja katso kausien loppu pisteet:
Vuosi. sija pisteet
2002: 10 Toyota 2
2003: 8 Toyota 16
2004: 8 Toyota 9
2005: 4 Toyota 88
2006: 6. Toyota 35

Jokatoinen ihan ookoo ja joka toinen paska. Tätä kautta odotellessa :cool:

Ootko nyt ihan järjissäs siis sanomassa, että tämä "jokatoinenvuosi"-kampanja on ihan oikeasti järkevää? eikö otos tuhansista mahdollisista ole hiukka pieni, jos sulla on tuossa pari vuotta esittää, ja nekin aika hikisesti, jos katsoo tuota sija-puolta. Ymmärräthän, että ollakseen esittämäsi asia uskottava, sen täytyy täyttää edes jonkinlaiset uskottavuuden minimivaatimukset. Nythän asia on niin, että kun päivää ennen toissapäivästä oli aika pilvistä, mutta ei satanut, ja toissapäivänä vähän ripotteli, eilen sitten oli aika selkeää, ja tänään synkempää, niin HALLELUJAA, päättelen huomenna olevan tulevan poudan! Wipii! Ja tässä ei edes olla otettu niitä muita talleja huomioon.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Bobakki sanoi:
Mikkoz84 on näköjään unohtanut, että Ralf oli sivussa Monzan kisasta. Tuuraaja Gene toi neljä pistettä, Ralf olisi todennäköisesti kyennyt parempaan. Ei Ferrari ainakaan millään muotoa suvereeni ollut, Montoyahan oli mestaruustaistossakin mukana aina katastrofaaliseen Indianapolisin kisaan asti, jossa kohelsi itsensä ulos kärkikamppailusta. Muutenkin kuskikaksikolle tuli kyllä enemmän virheitä kuin Ferrarille, Schumihan oli kuitenkin joka kilpailussa pisteillä lukuunottamatta Brasiliaa.
Kyl mää vaan oon sitä mieltä, että Monzan kisa näytti autojen tasoeron sinä vuonna. Ferkku viilettää edellä, Williams siinä tuntumassa, ja Mäcci jo wanhana hieman enemmän perässä. Weikkaampa, että ilman Kimiä vielä aika paljon enemmänkin perässä... Tietty rata on spessu, mutta jotenkin siinä näin tunteella ajatellen kulminoitui autojen tasoerot elähdyttävällä tavoin.

Ferrari -> aerodynamics
Williams -> the Engine
Mclaren -> Kimi Räikkönen
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Aiheeseen palatakseni, Ralf on kovin tyytyväinen TF107:aan:
autosport.com sanoi:
"We're really going in the right direction," Schumacher told Hungarian website A5.hu during a media dinner at Jerez last week.

"There are still some things to come, but it's the same for every team, so we'll have to wait and see for the first few races to see where we are."

"We had some issues with the 106, which have been taken care with the 107. Aerodynamically, mechanically, we've invented some new things, we've just optimised the package and it has worked out well so far on the tracks we've been to."

"It's really working better than I've expected to. It's a big step."
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Bobakki sanoi:
Aiheeseen palatakseni, Ralf on kovin tyytyväinen TF107:aan:
Mutta Trulli ei ole varma autosta vielä

autosport.com sanoi:
Trulli still unsure of TF107 potential

By Pablo Elizalde Saturday, February 10th 2007, 12:07 GMT

Jarno Trulli says his Toyota team have had too many problems with their new car to be able to judge how competitive it is.

The Italian driver is frustrated by the reliability problems the Japanese squad have endured during winter testing with the new TF107, and he admits he has not completed enough mileage to be able to judge the potential of the car.

"I have not done many laps, so I cannot judge the car yet, I hope in the next test we will find out," Trulli told autosport.com during testing at Jerez. "We had some problems in Jerez and also in Valencia, it's still early days.

"We have had too many problems around the car to really judge it. I have not been able to change the set up at all. I had problems in Valencia and also at Jerez. We are still running with the same set-up as we started," he added.

"The initial impression of the car was okay. There is nothing wrong in a major way, but we are struggling a lot more on the rear end. We have some work to do."

Despite the problems, Trulli says the TF107 has initially felt good, and he is looking forward to testing new developments which should make the car more competitive ahead of the first race.

"The feeling is that is good, although I keep saying it is too early," he said. "This car is not the car to race in Melbourne, a lot of updates are coming, for other teams too. There will be lots of new parts which will be introduced in the next few weeks.

"Everyone is trying to test and improve the car. I hope I will have better test in Barcelona (next week)."

Toyota are targeting their maiden Formula One victory this year following a disappointing 2006, where they finished in sixth place with 35 points and just one podium.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Sinänsä jos katsoo eilisiä testiaikoja:

1. Massa Ferrari (B) 1:21.181 107
2. Raikkonen Ferrari (B) 1:21.719 154
3. Kovalainen Renault (B) 1:21.819 99
4. Alonso McLaren-Mercedes (B) 1:21.901 63
5. Fisichella Renault (B) 1:21.997 129
6. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:22.078 118
7. Kubica BMW-Sauber (B) 1:22.100 56
8. Trulli Toyota (B) 1:22.227 96
9. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:22.249 10
10. Wurz Williams-Toyota (B) 1:22.288 55
11. Montagny Toyota (B) 1:22.476 96
Niin ei tuo niin hirveän huonolta vaikuta Toyotan suhteen! Suhteellisen hyvin kierroksia, vauhti samaa luokkaa pääkilpailijoiden kanssa, eli tässä vaiheessa keskikastin Bemari, Williams!

Tiedän, ei voi tietää mitä testanneet yms mutta tuskin Ralf olisi tyytyväinen jos kehitystä ei menisi oikeaan suuntaan! Eli näin voimme päätellä testien tuloksista jotain! Ja mikäs siinä mitä enemmän taistoa keskikastiin, niin sen viihdyttävämmäksi kisat tulevat! Koskapa kärjessä tuskin hirveää taistelua tulee olemaan ;)

:alppu:
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Misa1 sanoi:
Sinänsä jos katsoo eilisiä testiaikoja:



Niin ei tuo niin hirveän huonolta vaikuta Toyotan suhteen! Suhteellisen hyvin kierroksia, vauhti samaa luokkaa pääkilpailijoiden kanssa, eli tässä vaiheessa keskikastin Bemari, Williams!

Tiedän, ei voi tietää mitä testanneet yms mutta tuskin Ralf olisi tyytyväinen jos kehitystä ei menisi oikeaan suuntaan! Eli näin voimme päätellä testien tuloksista jotain! Ja mikäs siinä mitä enemmän taistoa keskikastiin, niin sen viihdyttävämmäksi kisat tulevat! Koskapa kärjessä tuskin hirveää taistelua tulee olemaan ;)

:alppu:

Nyt on kova fjiilis mulla että uusin toyota sopii ralffin ajotyyliin paljon paremmin kuin trullin. Ralf on kyllä kovempi kisakuski mutta oma suosikkini on trulli näistä kahdesta. Toyota ei ole muuten IKINÄ testeissä pärjännyt hyvin. (Tai siis tehneet kärkiaikoja) Eli periaatteessa saattaa tulla ihan hyväkin kausi toyotalle.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
butterfly sanoi:
Eli periaatteessa saattaa tulla ihan hyväkin kausi toyotalle.
Ai siis sen perusteella kun viime kausi meni perseelleen?
Miksi muuten yhdistelet monessa kirjoituksessasi menneisyyteen? "Toyota ei ole muuten IKINÄ testeissä pärjännyt hyvin." :eek:

Tilanne on nyt eikä ennen

Vakavasti ottaen en usko Toyotan mahdollisuuksiin. Vieläkin on havaittavissa Toyotassa sitä alokasmaisuutta, mitä jo näin tarpeeksi pitkällä kokemuksella ei saisi olla :thumbdown

Mutta jos jotain arviota pitäisi heittää niin edelle menevät ehdottomasti Ferrari, McLaren, Renault, BMW. Uskon kuitenkin vahvasti että Toyota pitää takanaan Hondan.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Hmm, ettei vaan olis käymässä niin, että Toyotalla ja Williamsilla oltaisiin suunnittelemassa pieniä yrityskauppoja?

Williams tulee viemaan "emo"-talliaan kuin pässiä narusta! Tämä jos mikä käy japanilaisten itse tunnolle! Joten takaportti on se, että Toyota ostaa osan Williamsista(samaan tyyliin kuin Mersu McLarenista, Bemari Sauberista)! Näin Williamsin mahtava ura ei katoa mihinkään, Toyota saa viimein sen tarvittavan osaamisen ja Williams resurssit kärkeen palaamiseksi?

Vaikka Webber höpöttää mtv3.fi sivuilla, että Williams on B-talli, niin kyllä minä hieman toista mieltä olen! Millä ansioilla Toyota on Williamsin edellä? Se voi näennäisesti hieman olla siten miten Webber sanoo mutta huomattavasti todennäköisempää on että Williams menestyy ja Toyotasta tulee Williamsin osa-omistaja! Toki tämä on mun veikkaus, ei sen kummempaa, luultavasti Webber tietää enemmän!

:alppu:
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
butterfly sanoi:
Nyt on kova fjiilis mulla että uusin toyota sopii ralffin ajotyyliin paljon paremmin kuin trullin. Ralf on kyllä kovempi kisakuski mutta oma suosikkini on trulli näistä kahdesta. Toyota ei ole muuten IKINÄ testeissä pärjännyt hyvin. (Tai siis tehneet kärkiaikoja) Eli periaatteessa saattaa tulla ihan hyväkin kausi toyotalle.
Voisitko perustella, miten sen perusteella, mitä ennen tapahtui voidaan päätellä tulevaa?

Miten se, että Toyota ei ole pärjännyt IKINÄ testeissä hyvin, voi nyt yllättävästi "periaatteessa" tarkoittaa, että Toyota nyt tulee pärjäämään hyvin.

Oletko jo unohtanut se "joka toinen vuosi" -säädön tuosta aiemmin?

Yritä nyt hyvä mies sanoa jotain järkevää.

Eli järki käteen. Jos Toyota on aina ollut testeissä hidas, ja menestynyt silti kisoissa välillä hyvin ja välillä huonosti, niin se TARKOITTAA sitä, ettei näistä testeistä voida tehdä mitään johtopäätelmiä tulevasta Toyotan kisavauhdista.

Koitetaan nyt olla näkemättä niitä säännönmukaisuuksia siellä, missä niitä ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
azai sanoi:
Mutta jos jotain arviota pitäisi heittää niin edelle menevät ehdottomasti Ferrari, McLaren, Renault, BMW. Uskon kuitenkin vahvasti että Toyota pitää takanaan Hondan.
WTF???
Toyota päihittäisi Hondan? :yuck: Ei ikänä..
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
formulastara sanoi:
Voisitko perustella, miten sen perusteella, mitä ennen tapahtui voidaan päätellä tulevaa?

Miten se, että Toyota ei ole pärjännyt IKINÄ testeissä hyvin, voi nyt yllättävästi "periaatteessa" tarkoittaa, että Toyota nyt tulee pärjäämään hyvin.

Oletko jo unohtanut se "joka toinen vuosi" -säädön tuosta aiemmin?

Yritä nyt hyvä mies sanoa jotain järkevää.

Eli järki käteen. Jos Toyota on aina ollut testeissä hidas, ja menestynyt silti kisoissa välillä hyvin ja välillä huonosti, niin se TARKOITTAA sitä, ettei näistä testeistä voida tehdä mitään johtopäätelmiä tulevasta Toyotan kisavauhdista.

Koitetaan nyt olla näkemättä niitä säännönmukaisuuksia siellä, missä niitä ei ole.

Jos se noin kovalle ottaa sinun pienessä ja ahtaassa sydämessä niin voinhan sitä selittää. Niin kuin sanoit, Toyota on yksi niistä talleista jonka menestystä ei testien perusteella VOI millään tavalla ennustaa. Kuka olisi uskonut heidän olevan noin nopeita kaudella 2005? Tai sen että he olivat todella hitaita kaudella2006? Ei kukaan. Nytkin he kruisailee keskijoukossa.

Mutta se että miksi odotan hyvää kautta ensikaudesta perustuu kolmeen asiaan:

1)Ralffi on ollut tyytyväinen autoonsa ja silloin kun hän on tyytyväinen niin häneltä voi odottaa hyviä suorituksia ja ennenkaikkea TULOKSIA/PISTEITÄ. (Trullilla on ollut testeissä enemmän epäonnea mutta hän on parempi sopeutumaan minun mielestä kuin Ralf) Eli auto tuskin on täysi susi.

2)Tuttu rengasmerkki: Toyotalla on ollut kausi aikaa sopeutua "uuteen" rengasmerkkiin. Viimekaudellahan juuri renkaat olivat toyotalle iso ongelma. Todennäköisesti ongelmat on saatu ratkaistua uuteen TF107 autoon siirtyessä, koska ei ole mitään noista ongelmista kuulunut.

3) TYÖN TEKO! Aina huonon kauden jälkeen (VIIME KAUSI) japanin punaisessa tallissa tehdään töitä todella paljon. Voi olla että jopa enemmän kuin missään muussa tallissa mutta sitähän en pysty varmasti sanomaan. Paljon jokatapauksessa. Ja työnteon kauttahan tuloksia saavutetaan. Voi olla että hyvän kauden jälkeen on toyotalla jääty liiaksi lepäämään laakereilleen ja kehitetty autoa liian vähän, josta on seurannut huono kausi hyvän kauden päätteeksi. Ainakin TF106 oli joku V*tun evoluutiomalli edelliskauden autosta...

Sen lisäksi kun Mike lähti pois niin toyotan kisavauhti parani loppukaudesta. Luulen että nyt on henkilökemiat tallissa paremmalla tolalla. Ainoa huolenaihe on se että kestääkö trullin polla kaikkia noita vastoinkäymisiä mitä hänellä on ollut vuoden sisällä.

Eli näihin perustan sen että odotan hyvää kautta toyotalta. Ja nämä asiat olen lukenut haastatteluista ja artikkeleista eri formulasivuilta.

Että vedäppä poika viikonloppuna :alppu: niin helpottaa sinunkin elämäsi...
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
butterfly sanoi:
Jos se noin kovalle ottaa sinun pienessä ja ahtaassa sydämessä niin voinhan sitä selittää. Niin kuin sanoit, Toyota on yksi niistä talleista jonka menestystä ei testien perusteella VOI millään tavalla ennustaa. Kuka olisi uskonut heidän olevan noin nopeita kaudella 2005? Tai sen että he olivat todella hitaita kaudella2006? Ei kukaan. Nytkin he kruisailee keskijoukossa.

Mutta se että miksi odotan hyvää kautta ensikaudesta perustuu kolmeen asiaan:

1)Ralffi on ollut tyytyväinen autoonsa ja silloin kun hän on tyytyväinen niin häneltä voi odottaa hyviä suorituksia ja ennenkaikkea TULOKSIA/PISTEITÄ. (Trullilla on ollut testeissä enemmän epäonnea mutta hän on parempi sopeutumaan minun mielestä kuin Ralf) Eli auto tuskin on täysi susi.

2)Tuttu rengasmerkki: Toyotalla on ollut kausi aikaa sopeutua "uuteen" rengasmerkkiin. Viimekaudellahan juuri renkaat olivat toyotalle iso ongelma. Todennäköisesti ongelmat on saatu ratkaistua uuteen TF107 autoon siirtyessä, koska ei ole mitään noista ongelmista kuulunut.

3) TYÖN TEKO! Huonon kauden jälkeen (VIIME KAUSI) japanin punaisessa tallissa tehdään varmasti töitä todella paljon. Voi olla että jopa enemmän kuin missään muussa tallissa mutta sitähän en pysty varmasti sanomaan. Paljon jokatapauksessa. Ja työnteon kauttahan tuloksia saavutetaan.

Sen lisäksi kun Mike lähti pois niin toyotan kisavauhti parani loppukaudesta. Luulen että nyt on henkilökemiat tallissa paremmalla tolalla. Ainoa huolenaihe on se että kestääkö trullin polla kaikkia noita vastoinkäymisiä mitä hänellä on ollut vuoden sisällä.

Eli näihin perustan sen että odotan hyvää kautta toyotalta. Ja nämä asiat olen lukenut haastatteluista ja artikkeleista eri formulasivuilta.

Että vedäppä poika viikonloppuna :alppu: niin helpottaa sinunkin elämäsi...
Kiitos, vähän helpotti jo. Vaikka epäilen suuresti, että edellsen kauden menestyksellä olisi vaikutusta työnteon määrään tai moraaliin.

Mutta tämä oli jo huomattava parannus!

Itse odotan, että Toyota rämpii viime vuoden tyyliin. Ehkä joissain kisoissa saattaa väläytellä, ei muuta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
butterfly sanoi:
2)Tuttu rengasmerkki: Toyotalla on ollut kausi aikaa sopeutua "uuteen" rengasmerkkiin. Viimekaudellahan juuri renkaat olivat toyotalle iso ongelma. Todennäköisesti ongelmat on saatu ratkaistua uuteen TF107 autoon siirtyessä, koska ei ole mitään noista ongelmista kuulunut.
Kuten moneen kertaan on todettukin, tälle ei kannata laittaa kovin paljon painoa, koska renkaat ovat joka tapauksessa uudenlaiset, eikä edellisvuoden kokemuksista ole juurikaan hyötyä. Lisäksi rengassäännötkin muuttuivat.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
WebSlave sanoi:
Kuten moneen kertaan on todettukin, tälle ei kannata laittaa kovin paljon painoa, koska renkaat ovat joka tapauksessa uudenlaiset, eikä edellisvuoden kokemuksista ole juurikaan hyötyä. Lisäksi rengassäännötkin muuttuivat.
No, sen nyt näkee sitten. Ainakin viimekaudella niistä oli haittaa toyotalle, jos ei muuta.

Mutta joo, voisiko joku selittää tämän?

http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/070214182549.shtml

Eli mikä on seamless shift gearbox?


Siemenetön tuli vaan mieleen :nope:
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
formulastara sanoi:
Kiitos, vähän helpotti jo. Vaikka epäilen suuresti, että edellsen kauden menestyksellä olisi vaikutusta työnteon määrään tai moraaliin.

Mutta tämä oli jo huomattava parannus!

Itse odotan, että Toyota rämpii viime vuoden tyyliin. Ehkä joissain kisoissa saattaa väläytellä, ei muuta.
Komppaan, ei tuolla autolla kyllä kuuhun mennä, toyotan suurin ongelma on liiallinen konservatiivisuus, ilmeisesti tallissa ei uskalleta toteuttaa rohkeampia muutoksia autoon vaan hiotaan äärimmäisen hienolla hiekkapaperilla edellisen vuoden mallia ja se kun ei toyotalle riitä, joten jos aikovat jatkaa samalla linjalla niin toyota saattaa olla kärkiauto vuonna 2150.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
butterfly sanoi:
Mutta joo, voisiko joku selittää tämän?

http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/070214182549.shtml

Eli mikä on seamless shift gearbox?


Siemenetön tuli vaan mieleen :nope:
Vuosi sittenhän noista alettiin puhua. Seamless olis varmaan paras suomentaa, että saumaton - idea on se, että vaihteelta toiselle hypätessä veto ei katkea. Toyota käyttää muuten Williamsin laatikkoa, jonka se otti käyttöön jo viime vuonna.
 
Ylös