Treeniä 2007

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
7.3.
Sama setti kuin maanantaina, sillä poikkeuksella että spinning oli snadisti rankempi. Ei kuitenkaan älytön ja taas tuntui 5 min tauon jälkeen että ois voinu vetää perään toisen samanlaisen.. Ja yläkroppaa salilla.. Vatsalihasten kohdalla taitaa tilanne olla se, että tämän tynnyrin alla ei olekaan niin huonosti asian laita. Ens kerralla vois vähän lisätä painoja vatsaprässiin.

Edit: Se, mitä knoukkari joskus reilu vuosi sitten sanoi, että tähän jää koukkuun, pitää paikkansa. Innolla odotan huomista bodypump settiä. :)

Saldo 2007:
Hiihto: 250,8km (23h01min) (vapaa 11,6km; perinteinen 239,2km)
Pyöräily: 73km (4h40min)
Juoksu: 6,8km (45min)
Sauvajuoksu: 13,6km (1h30min)
Sauvakävely: 12,8km (1h45min)
Voimapyörä: 250 toistoa
Sali: 5h 30min

Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
7.3

Punttia tunti. Tissiä ja ojentajaa. Loppuun vatsoja.

Saldo 2007:

Juoksua 150,5 km, n. 14h01min
Punttisali 34 h 15 min
Sulkapallo 1 h 15 min
Lumihankisauvajuoksu 35 min
Hiihto 108 km, 10h42 min
Luistelua 1h

Jätä Jakkeus ne naistenlaitteet veke ja tee vatsat vatsalaudalla, matolla, jalkoja nostellen tai voimarullauksella. Noihin prässivehkeisiin saa änkeä ihan tajuttomasti painoja ja silti tehdä puolensataa toistoa, ei kovin motivoivaa treeniä pidemmän päälle.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Juhis sanoi:
Jätä Jakkeus ne naistenlaitteet veke ja tee vatsat vatsalaudalla, matolla, jalkoja nostellen tai voimarullauksella. Noihin prässivehkeisiin saa änkeä ihan tajuttomasti painoja ja silti tehdä puolensataa toistoa, ei kovin motivoivaa treeniä pidemmän päälle.
tuo vatsaprässi tuntuu minusta mielekkäältä laitteelta. Mutta toki mä jatkan myös voimapyörän kanssa treenaamista.. voisin vain poistaa sen tuosta mun saldostani, kun en muista sitä päivitellä eikä toi luku kerro yhtään mitään.. melkein joka ilta kuitenkin oon sen 10 setin voimapyörää tehnyt.

Mut salitreenauksessa luotan kyllä ohjaajan vinkkeihin.. Me ollaan katottu se mun treeniohjelma siten että nuo setit mitä teen, soveltuu hyvin mulle. Ja pikkuhiljaa lisäilen painoja.. Ja kuukauden päästä on seuraava ohjaustunti, jolloin laitetaan treeniohjelmaa uusiksi. Pitää muistaa myös, että mun treeni tavoitteet on ihan eri kuin esim. sulla. Mun lajit on edelleen pyöräily ja hiihto ja niissä haluan kehittyä. Salitreenaamisen tulee siis tukea näitä lajeja ja koska kyseessä on kaksi kestävyyslajia, niin ei kai kaiketi olisi järkevää hirveästi tuota lihasmassaa lisätä?

Tänään spinningissä ajattelin kokoajan pohjoisnorjan vuoria ja sitä että jonain päivänä rullaan siellä kera fillarin. Se pistää motivoimaan kummasti. :)

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Jacques sanoi:
tuo vatsaprässi tuntuu minusta mielekkäältä laitteelta. Mutta toki mä jatkan myös voimapyörän kanssa treenaamista.. voisin vain poistaa sen tuosta mun saldostani, kun en muista sitä päivitellä eikä toi luku kerro yhtään mitään.. melkein joka ilta kuitenkin oon sen 10 setin voimapyörää tehnyt.

Mut salitreenauksessa luotan kyllä ohjaajan vinkkeihin.. Me ollaan katottu se mun treeniohjelma siten että nuo setit mitä teen, soveltuu hyvin mulle. Ja pikkuhiljaa lisäilen painoja.. Ja kuukauden päästä on seuraava ohjaustunti, jolloin laitetaan treeniohjelmaa uusiksi. Pitää muistaa myös, että mun treeni tavoitteet on ihan eri kuin esim. sulla. Mun lajit on edelleen pyöräily ja hiihto ja niissä haluan kehittyä. Salitreenaamisen tulee siis tukea näitä lajeja ja koska kyseessä on kaksi kestävyyslajia, niin ei kai kaiketi olisi järkevää hirveästi tuota lihasmassaa lisätä?

Tänään spinningissä ajattelin kokoajan pohjoisnorjan vuoria ja sitä että jonain päivänä rullaan siellä kera fillarin. Se pistää motivoimaan kummasti. :)
Hilavitkuttimet tuntuu kyllä alussa kivoilta ja helpoilta liikkeiltä aloittaa, mutta mä oon ainakin todennut, että esim. vatsoja ja kylkiä niillä ei kannata tehdä. Tärkeintä on kuitenkin treenata vatsojakin monipuolisesti ja ei vatsaprässi ole huono laite siihenkään puuhaan, kannattaa kuitenkin vaihdella liikkeitä, eikä urautua vain yhteen. Varsinkin jos teet samat vatsaliikkeet joka treenin päätteeksi, alkaa ne maistua puulta aika nopeasti.

Ohjaajat tuntuu suosittelevan mielellään aloitteluliikkeiksi kaiken maailman hilavitkuttimia, esimerkiksi vinopenkkiä, joka on perusvapaatankoliikkeita, olen nähty tehtävän hilavitkutinvempeleessä. Uskoisin, että ohjaajien into laittaa aloittelijat tekemään kyseisillä vempeleillä johtuu siitä, että niissä käytettävä tekniikka on helppo omaksua ja niissä on olemattomat loukkaantumisriskit.

Mielestäni aloittaessa ei välttämättä kannattaisi tehdä vain tiettyä ohjelmaa, vaan käydä päivän lihasryhmän mukaisia liikkeitä läpi, opetella liikeratoja ja sitä kautta löytää itselleen sopivia liikkeitä. Mutta kyllä niihin ohjaajiin kannattaa luottaa, eikä niitä kannata päästää helpolla, tykitä niille kysymyksiä ja vaatimuksia siitä, millasta ohjelmaa haluat, etteivät anna jotain yleistä valmisohjelmaa. Siitä se lähtee ja kohta osaat jo itse hoitaa ohjelman suunnittelun!

Ei munkaan treeni keskity lihasmassan lisäyksiin, periaatteessa kestävyyslajeihinhan itsekin tässä treenaan eikä veneilyssä saisi olla liikaa painoa tuovaa lihasmassaa. Päätarkoitus on olla kokonaisvaltaisesti hyvässä kunnossa, sen takia tykkäänkin tehdä koko kehon liikkeitä ja isoihin lihasryhmiin vaikuttavia liikkeitä pitäen lihastasapainon tukiliikkeillä kunnossa. Kaikki lähtee selästä, eikä ojentajista niinkuin suurinosa tuntuu luulevan!

Jacques

Sijainti
Helsinki
Juhis sanoi:
Hilavitkuttimet tuntuu kyllä alussa kivoilta ja helpoilta liikkeiltä aloittaa, mutta mä oon ainakin todennut, että esim. vatsoja ja kylkiä niillä ei kannata tehdä. Tärkeintä on kuitenkin treenata vatsojakin monipuolisesti ja ei vatsaprässi ole huono laite siihenkään puuhaan, kannattaa kuitenkin vaihdella liikkeitä, eikä urautua vain yhteen. Varsinkin jos teet samat vatsaliikkeet joka treenin päätteeksi, alkaa ne maistua puulta aika nopeasti.

Ohjaajat tuntuu suosittelevan mielellään aloitteluliikkeiksi kaiken maailman hilavitkuttimia, esimerkiksi vinopenkkiä, joka on perusvapaatankoliikkeita, olen nähty tehtävän hilavitkutinvempeleessä. Uskoisin, että ohjaajien into laittaa aloittelijat tekemään kyseisillä vempeleillä johtuu siitä, että niissä käytettävä tekniikka on helppo omaksua ja niissä on olemattomat loukkaantumisriskit.

Mielestäni aloittaessa ei välttämättä kannattaisi tehdä vain tiettyä ohjelmaa, vaan käydä päivän lihasryhmän mukaisia liikkeitä läpi, opetella liikeratoja ja sitä kautta löytää itselleen sopivia liikkeitä. Mutta kyllä niihin ohjaajiin kannattaa luottaa, eikä niitä kannata päästää helpolla, tykitä niille kysymyksiä ja vaatimuksia siitä, millasta ohjelmaa haluat, etteivät anna jotain yleistä valmisohjelmaa. Siitä se lähtee ja kohta osaat jo itse hoitaa ohjelman suunnittelun!

Ei munkaan treeni keskity lihasmassan lisäyksiin, periaatteessa kestävyyslajeihinhan itsekin tässä treenaan eikä veneilyssä saisi olla liikaa painoa tuovaa lihasmassaa. Päätarkoitus on olla kokonaisvaltaisesti hyvässä kunnossa, sen takia tykkäänkin tehdä koko kehon liikkeitä ja isoihin lihasryhmiin vaikuttavia liikkeitä pitäen lihastasapainon tukiliikkeillä kunnossa. Kaikki lähtee selästä, eikä ojentajista niinkuin suurinosa tuntuu luulevan!
Edelleenkin kuten kanavalla sanoin niin mä en oo koskaan ennen treenannut salilla säännöllisesti. Eli en edes tiedä mitä niillä laitteilla tehdään ilman ohjausta. En tiedä osaatko lukea, mutta kuten sanoin, seuraavalla ohjaustunnilla katotaan ohjelmaa uusiksi ja vähän fiilistellään miltä tuntuu. Ja toisekseen.. sanoin että tehtiin ohjelmaa yhdessä.. eli kyllä kyselen ja tiedustelen aika paljonkin jne.

Eikä tässä ole mitään kiirettä.. pikku hiljaa hyvä tulee.. :)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
5.3. Uintia 1,5 km

6.3. Kuntopyörää 11 km

7.3. Kuntopyörää 31,5 km

Ei oo oikein motivaatiota treenata kun ei pääse hiihtämään.:(

Jacques

Sijainti
Helsinki
Moe Szyslak sanoi:
Ei oo oikein motivaatiota treenata kun ei pääse hiihtämään.:(
Joo mä olenkin jo siirtänyt katseeni tulevaan pyöräilykauteen. Tosin pääsiäisenä meen taas leville hiihtelemään ja päätän tuolloin hiihtokauteni taas sitten sinne hienoihin maisemiin.

Knoukka

Well-known member
Jacques sanoi:
Joo mä olenkin jo siirtänyt katseeni tulevaan pyöräilykauteen. Tosin pääsiäisenä meen taas leville hiihtelemään ja päätän tuolloin hiihtokauteni taas sitten sinne hienoihin maisemiin.
Mäkin olen huomannut saman, että on paljon helpompi vetää ne kovat treenit sitten ensi treenikaudella! Hiihtäessä tuntuu, että miten helppo olisi juosta kovaa, juostessa tuntuu, että miten helppo olisi pyöräillä kovaa ja pyöräillessä tuntuu, että miten helppo olisi hiihtää kovaa. :wink:

Mutta onneksi aina silloin tällöin, ehkä juuri sopivan usein, sitä saa itsestään kaiken irti- preesensissä. :ahem:

Ja jokapäiväinen tunnin aamulenkki tehtynä!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Runttasin ihan homona vartin verran täysvastuksilla ja syke jää alle 150.:nope:

Hiihtäessä ei tarvitse kummostakaan nyppylää, niin varvikello näyttää samaa.:ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
8.3. Uintia Nummelan uimahallissa 1,75 km. Olipa ruuhkaa. Ei voinut keskittyä tekniikkaan, kun piti väistellä muita. Muista pääsin ohi, mutta yks mimmi veti kyllä helevetin kovaa.:D

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
8.3

Selkäpunttia tunti. On pieni alasuhdanne puntissa nyt, ei ole parhaita fiiliksiä tehdä ja tulokset on vähän alakantissa, en saa enää maasta niin paljon kuin ennen maksimeita viimeiselle toistolle. Noo kyllä tää kynnys vielä ylitetään ja sitten alkaa taas nousu.

Saldo 2007:

Punttisali 35 h 15 min
Sulkapallo 1 h 15 min
Hiihto 108 km, 10h42 min
Luistelua 1h

Jacques

Sijainti
Helsinki
8.3.
lämmittely + Bodypump 75min, josta ekat 15min tekniikan opettelua.
On se.. kyllä.. tehokkaan tuntuinen treeni ei voi muuta sanoa. :)

Saldo 2007:
Sali: 7h

Jacques

Sijainti
Helsinki
huvikseni laskeskelin päässä, että juhis on mua ~25 tuntia (2h virhemarginaali ;)) edellä treenimäärissä, jos mitataan ajassa. :D

Ja se ero tulee pääasiassa punttisalista.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Pannaas tähän mun treenejä viime triathlonin jälkeen:

Hiihto 93 km (noin 10 tuntia)
Uinti 67 km (noin 35 tuntia)
Fillaroinnit 884 km (32 tuntia)
Juoksu 305 km (30 tuntia)

Lisäksi kuntosalia joku 25 tuntia.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
9.3

Punttia tunti. Olkapäitä ja haukkareita, lopuksi supersarjat dipillä ja taljahaukkareilla.

Saldo 2007:

Punttisali 36 h 15 min
Sulkapallo 1 h 15 min
Hiihto 108 km, 10h42 min
Luistelua 1h

Jacques sanoi:
huvikseni laskeskelin päässä, että juhis on mua ~25 tuntia (2h virhemarginaali ;)) edellä treenimäärissä, jos mitataan ajassa. :D

Ja se ero tulee pääasiassa punttisalista.
Jeps, oonkin sanonut monesti, että aerobista on tullut liian vähän tehtyä verrattuna punttiin. Se taas johtuu paskoista ulkokeleistä, joka on tehnyt parhaansa tappaakseen treenimotivaation. Nytkun alotit Elixiassa, varmaana alat ottaas kiinni molemmissa, koska voit tehdä siellä kaiken mahdollisen! Ja mun on pakko pikkuhiljaa siirtää painoa enemmän venetouhuihin, joten saattaa tippua treenimäärät kesään mennessä ja viimeistään kesällä reilusti vähempään. Mutta ei se mitään, treenaa vaan, hyvähän se on että muutkin on treenailuista innostuneet kuin mä, Knoukka ja Moe!

Jacques

Sijainti
Helsinki
9.3.
Tunti salilla.. Sama setti kuin lauantaina, paitsi että korotin jo vähän painoja. En muista niiden kaikkien laitteiden nimiä, joten siksi en osaa kertoa tuosta mun "vakiosarjastani" enempää. :rolleyes:

Saldo 2007:
Sali: 8h

Juhis sanoi:
Jeps, oonkin sanonut monesti, että aerobista on tullut liian vähän tehtyä verrattuna punttiin. Se taas johtuu paskoista ulkokeleistä, joka on tehnyt parhaansa tappaakseen treenimotivaation. Nytkun alotit Elixiassa, varmaana alat ottaas kiinni molemmissa, koska voit tehdä siellä kaiken mahdollisen! Ja mun on pakko pikkuhiljaa siirtää painoa enemmän venetouhuihin, joten saattaa tippua treenimäärät kesään mennessä ja viimeistään kesällä reilusti vähempään. Mutta ei se mitään, treenaa vaan, hyvähän se on että muutkin on treenailuista innostuneet kuin mä, Knoukka ja Moe!
Joo.. nythän sulla on kivasti tullu hiihdon ansiosta toki tuota aerobista.. Niin eihän tämä mitään kilpailua ole, tuli vaan tuo mieleen, kun chatissa mainitsit taannoin aiheesta niin siksi laskin, että oot vielä "jonkun verran" edellä. ;)

Mun salilla käynnit tulee kyllä varmasti tasaantumaan siihen 2-3 kertaan viikossa kun alkaa pyöräilykausi. Tällöinhän viikonloppuisin tulee toki näitä mahtilenkkejä, et saattaa hyvinkin mennä 10h polkimilla viikonloppuisin. Tällöin myöskin varmaan saliohjelmaakin muutan aikalailla erilaiseksi ja spinningissä en tule pyöräilykaudella käymään niin usein kuin nyt pre-seasonilla.

Eilisestä bodypumpista piti mainita vielä sellainen, että olipa suhteellisen timmissä kunnossa se ohjaaja katri. Siinä ei kyllä kropassa ollut yhtään ylimäärästä. Täyttä lihasta koko mimmi. :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Vittu, mä kävin vesisateessa hiihtämässä.:ahem:

11.3. Hiihtoa 16 km. Panin punaista liisteriä alle (-2 -> +4 astetta). Oli ekaa kertaa kuin kokeilin liisterillä voidella. Suht hyvin piti verrattuna purkkivoiteisiin.:ahem: Ladut oli ihan pehmeetä mössöä ja sauva upposi kuin vain sauva voi upota.:rolleyes:

Tais olla talven viimeinen hiihtolenkki.:(

Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Jacques sanoi:
Joo.. nythän sulla on kivasti tullu hiihdon ansiosta toki tuota aerobista.. Niin eihän tämä mitään kilpailua ole, tuli vaan tuo mieleen, kun chatissa mainitsit taannoin aiheesta niin siksi laskin, että oot vielä "jonkun verran" edellä. ;)
Aina on vähän kilpailua oltava, vaikka ei tietenkään mitään vakavamielistä!

11.3

Juoksukauden aloitus! Sukset jääköön nurkkaan ja juoksulla jatkuu. Tiet olivat yllättävän sulat juosta, vaikkakin kauttaaltaan märkiä ja vettäkin satoi --> kengät kastui samantien. Matkana se vakio 12 kilometrinen ja aikaa meni 58.29 minuuttia, joten ihan hyvää kyytiäkin tulin vaikka mielestäni en edes juossut kovaa. Tästä taas lähtee juoksu, ja kyllä mun täytyy sanoa, että juoksu maistuu enämpi kuin hiihto.

Ihan hyvää kyytiähän Moe oot lykkinyt, varsinkin näin paskoilla keleillä. :thumbup:

Saldo 2007:

Juoksua 162,5 km, n. 14h59min
Punttisali 36 h 15 min
Sulkapallo 1 h 15 min
Hiihto 108 km, 10h42 min
Luistelua 1h

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
10.3.
Unohtuipa tämä merkintä.. Eli lauantaina ~tunnin spinning lämmittely mukaan laskien. Ihan hyvä treeni ottaen huomioon, että treenin pitäjä (Jaana) oli raskaana. Tai ehkä juuri sen takia sitten pitikin rankemman treenin ettei tule noottia liian keveistä treeneistä raskauden takia. ;)

Alussa tuntui olevan jopa vaikeuksia saada sykettä nostettua, joten en tiedä alkaako treenaaminen jo näkymään tässä. Kyllä se sitten, kun päästiin mäkitreeniin, nousi sinne perinteisiin huippulukemiin. ;)

Saldo 2007:
Sali: 9h