Treenipäiväkirja

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
30.12. 3 km hiihtolenkki tuntiin :D Olin pojan kanssa hiihtämässä ja vähän opeteltiin tota hiihtoa. On se hankolaiselle aika vaikeaa. :eek:

On muuten lonkat ja yläreidet sairaankipeet eilisestä pitkästä treenistä. Huomenna menen niitä vähän ravistelemaan. :ahem:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
31.12

Vuoden viimeiseksi treeniksi noin tunnin sauvakävelylenkki metsikössä. Vettä satoi ja siitä johtuen lumi oli nuoskaantunutta, joten raskasta oli kävely. Alkaa tuntumaan, että polvenkorkuisessa lumihangessa kävely vastaa enemmän punttitreeniä kuin juoksuun avittavaa kestävyysharjoittelua, sauvakävelylenkin aikana alkaa puuskututtamaan kuin salilla kovan sarjan jälkeen. Mutta taatusti avittaa kestävyyteenkin, koska sykkeet on kokoajan pk-alueella tai yli. Lopussa sähläsin sykemittarin kanssa, joten en saanut keskisykkeitä ja muita ylös.

Aika kovan tuntuinen treeniviikko oli, paikat on aika väsyneen oloiset. Vielä vetäsen toisen samanlaisen, tai itseasiassa kovemman koska meinasin jokapäivä käydä sauvakävelemässä ja vähintään kolme kertaa salilla. Sitten koulujen jatkumisen takia on hyvä jatkaa vähän kevyemmin pari viikkoa.

Hyvä treenivuosi, ensi vuonna jatkuu!

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
31.12. Vuoden viimeinen treeni kuntosalilla. Pitkää sarjaa kuntopiirityyppisesti. Pari tuntia melkein meni. Porukkaa oli aika reilusti treenaamassa. :thumbup:

Knoukka

Well-known member
31.12.

No niin!!! Vuoden viimeset treenit takana!!! Perinteiset lämmittelyt 30min, kova olkapäätreeni 50min ja salakavalan kova spinning 60min.

Max 183bpm
Avg 141bpm
Min 93bpm

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
31.12.
Vuosi piti päättää hiihtolenkillä, mutta valitettavasti vesisade pilasi aiemmin viikolla muovautuneet ladut ja hiihtäminen jäi haaveeksi. Tein silti noin tunnin kestäneen lenkin, josta puolet hölkkää ja puolet reipasta kävelyä.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
1.1.2006

55 minuutin sauvakävely/juoksutreeni. Alkuun 20 minuuttia alkulämmittelyä, jonka jälkeen 25 minuuttia juoksua ja mäkien ylöskipuamista hiekkamontulla. Viimeinen kymmenenminuuttinen meni sitten kotia tullessa. Aina kun pääsi mäen päälle, pieni tauko ja samantien alas ja uutta kipuamaan. Lopussa oli jo niin perkeleen väsynyt, että kipuaminen meinas muuttua könyämiseksi sykkeen sinkoillessa maksimissaan. 178 oli maksimisyke, jonka ehdin havaitsemaan. Perkeleen tehokasta puuhaa kyllä tuo lumessa kahlaaminen.

exe.time 55.20
average hr 145
kcal/fat % 781/45

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
2.1. Ostin sitten Suunto T6sen. Pyyntö oli 447, kysyin onko näissä nyt sitten sitä alea (kun muissa malleissa näytti olevan, esim. G6, X9 yms), niin silmää räpäyttämättä kaveri sanoi 375€. Sanoin että se hintapa löytyi nopeesti, mutta kun pääkaupunkiseudulla on myyty 255€ myös Intersport-liikkeissä (ko. liike oli Intersport). Kaveri sanoi että pitää tarkistaa johdolta.

Kului 5 minuuttia ja se tuli takaisin. Kysyi sitä mun mainitsemaa hintaa, kerroin sen uudestaan, ja tehtiin kaupat. Ruunari olisi kyllä tossa vielä puristanut parikymppiä pois.

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
2.1. Ostin sitten Suunto T6sen. Pyyntö oli 447, kysyin onko näissä nyt sitten sitä alea (kun muissa malleissa näytti olevan, esim. G6, X9 yms), niin silmää räpäyttämättä kaveri sanoi 375€. Sanoin että se hintapa löytyi nopeesti, mutta kun pääkaupunkiseudulla on myyty 255€ myös Intersport-liikkeissä (ko. liike oli Intersport). Kaveri sanoi että pitää tarkistaa johdolta.

Kului 5 minuuttia ja se tuli takaisin. Kysyi sitä mun mainitsemaa hintaa, kerroin sen uudestaan, ja tehtiin kaupat. Ruunari olisi kyllä tossa vielä puristanut parikymppiä pois.

T6 on paras valinta sun lajeilla!

Ostikko foot podia - kannattaa hankkia viimeistää keväällä. Tulee juoksemiseen uutta meininkiä!

Edit: mä maksoin 449€ Foot Podin kanssa eli T6sen osaksi tuli 349€. Sä saat tohon mun hintaa Bike Podinkin.

Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Moe Szyslak sanoi:

Oisit nyt samantien ostanut kaksi, ois tuohon hintaan mullekin kelvannut. :D

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Juhis sanoi:
Oisit nyt samantien ostanut kaksi, ois tuohon hintaan mullekin kelvannut. :D
Emmä tarvii kahta. :thumbup:

Menet lähimpään Intersporttiin ja sanot että tsadissa ja Kuopiossa on myyty tähän hintaan. :ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
2.1. kyllä sitä urheiltiinkin, nimittäin uintia. Vakiosetti eli Uintia 1 km. 150v+50r vedoilla x 3. Sitten 100v+50r x2 munakellukkeilla/lisäkiveksillä (siis ilman jalkoja/potkuja). 50v kellukkeilla 90%. 25v+25v 95%. Viimeksi ei toiminut hengitys, nyt hapotti käsivarsia lievästi PALJON :mad_old: Olen yrittänyt pikkasen muuttaa koko ajan tota uintitekniikkaa. Mulla on liian nopea veto ollut enkä ole saanut vedestä 'kiinni'. Nyt kun oikein keskittyy 'kahvaamaan' sitä vettä niin tuntuu hapottavan, vaikka uintirytmi on hitaampi. Treenin jälkeen kaks kylpyä kylmävesialtaassa. Poikakin kävi. :thumbup: