Treenitoikki 2016

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Kuntosalilla keskivartaloa ja jalkoja tunti. Ei voinut tehdä käsillä mitään, kun kävin päivällä fysioterapiassa ja niskat on aika pahasti nalkissa, niin en niitä murjottuja lihaksia saanut tänään enempää kiusata. Venyttelyt. Akilles ei siitä tykännyt.

Saldot:
Uintia 171 km
Kävelyä 166 km
Juoksua 157 km
Pyöräilyä 858 km
Hiihtoa 188 km
Kuntopyörää 727 km
Lihaskuntotreeniä 20h 0 min

Yht. 220 h 30 min

Örfil

Guest
Tein kuntotestin tuolla Polarin mittarilla. Ihan mukava tulos, sillä VoMax -arvo oli luokkaa "huippu" omassa ikäluokassani, jossa paras tulos tuli arvolla >46 ja oma arvo meni juuri tuon yli.
Antaa vähän lisämotivaatiota tuon eilen perseelleen menneen lenkin jälkeen :ahem:

Örfil

Guest
Tässä näkee samalla tulevaisuuden trendin: on tulossa hoitorobottia jne. ja nyt tässähän on ensimmäinen sovellus kehujarobotista. Onhan se nyt kiva ajatella että "juma, yks softa kehui mua kovaksi kundiksi tänään" :eek: :eek:

Näytä liitetiedosto 22976

Örfil

Guest
Hienoa, Marko on alkanut urheilemaan. Tervetuloa narsistiporukkaan :) Täällä voi ja saa kehua muita ja itseään, mikä on perin poikkeuksellista forumilla noin yleensä.

Sijainti
Oslo
Kävin ajamassa maastopyörällä erinäisiä mäkiä Grefsenkollenilla ja sen lähimaastossa sorateillä. Heti ensimmäisessä mäessä kollenille, joka oli päätavoitteena, tuntui että energiat ovat hukassa ja homma ns. kusee. Jatkoin kuitenkin ajamista, ja poimin maastosta muistinvaraisesti mahdollisimman jyrkkiä mäkiä vajaan puolentoista tunnin ajan. Treenisession keskinopeus jäi alhaiseksi reitin luonteesta johtuen: 19.1km/t.

Kotona osoittautui, että olin saavuttanut jyrkissä ylämäkisegmenteissä seuraavat tulokset:

- 7. overall (treenin päätavoite: 11% avg grade - Speed 13.4km/h/27.0km/h - Cadence 86/117 - Heart Rate 172 bpm/177bpm - Est Power 307W — VAM 1412 - Elev Diff 122m)
- KOM :eek!:
- 7. overall
- 10. overall
- 4. overall

Kaikki yllämainitut tulokset ovat tämän vuoden listauksessa ykkössijoituksia.

+ muutama henkilökohtainen ennätys

2016:
Harjoitusvastus: 2,698.2 km
Pyöräilyä: 2242.4 km

Yht.: 4,922.3 km
Yht.: 188h 14m

Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Toissapäivänä kävely 6,5km, 1h 30min.

Eilen kävely 6,5 km, 1h 10min (eilen välissä sadetauko, 1h).

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
5 km frisbeegolfia ja 3 km uintia. Aika väsynyttä oli uinti loppua kohti.

Saldot:
Uintia 174 km
Kävelyä 171 km
Juoksua 157 km
Pyöräilyä 858 km
Hiihtoa 188 km
Kuntopyörää 727 km

Yht. 222 h 50 min

Örfil

Guest
Kävelyjotos Birgitan polkua ja muita luontoreittejä pitkin Lempäälään ja takaisin.

26,8 km, 4:52 h, 93 bpm, 135 bpm oli tiukimmissa nousuissa.

Oli yllättävän raskaita nuo hankalimmat polkuosuudet, kun sai koikkelehtia "rakkakiven" keskellä. Ihan haastavaa eli ei tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan täälläkään seudulla.

Tämä oli samalla sellainen testijotos ensi vuoden alun tienoilla olevaa paikallisen res.komppanian loppusotaa ja sinne & takaisin kilpamarssia varten. Tosin se voi olla hiihtokin, jos on lunta riittävästi. Viimeksi ei ollut.
Tästä ilmeni max/min vauhdit hyvällä säällä ja kevyellä kantamuksella sekä tuli samalla vähän varuste- ja huoltotietoutta.

Sijainti
Oslo
Rainierilla on selvästi tekemisen meininki treenissä. Tulokset paranevat varmasti jatkossakin.
Se tekee vain mieli sanoa, että ptw on tärkeä juttu useimmissa lajeissa. Ainakin jos tuloksia havittelee. Turhaa massaa, vaikka kyse olisi lihaksista, ei kannata hankkia. Nopeus on myös voimaa.
On jotenkin tunne, että tuo on asia jota kovinkaan moni innokas harrastaja, jopa vakavampikaan urheilija ei oikein ymmärrä.

Örfil

Guest
Jostain syystä lihasmassaa ei tunnu tulevan, vaikka säännöllisesti salilla käyn ja tulokset nousevat. Paino on jäsähtänyt 71-72 välille. Se taasen on hyvä elopaino mulle ja käypänen kompromissi lihasmassan/kestävyysurheilupainon suhteen. Olen alimmillani painanut 66-67 kg vuoden -01/02 paikkeilla ja se oli liian vähän. Olin aivan riuku ja jopa valehtelin treffeillä kerran painoni - ylöspäin :D

Olen ajatellut että ilman salia ja 3-4 kilon painonpudotus ei tuo oleellista hyötyä mun tasolla ja en halua olla yhtään tämän kevyempi. Rasvaprosentti toki saa laskea ;)

Sijainti
Oslo
Jostain syystä lihasmassaa ei tunnu tulevan, vaikka säännöllisesti salilla käyn ja tulokset nousevat. Paino on jäsähtänyt 71-72 välille. Se taasen on hyvä elopaino mulle ja käypänen kompromissi lihasmassan/kestävyysurheilupainon suhteen. Olen alimmillani painanut 66-67 kg vuoden -01/02 paikkeilla ja se oli liian vähän. Olin aivan riuku ja jopa valehtelin treffeillä kerran painoni - ylöspäin :D

Olen ajatellut että ilman salia ja 3-4 kilon painonpudotus ei tuo oleellista hyötyä mun tasolla ja en halua olla yhtään tämän kevyempi. Rasvaprosentti toki saa laskea ;)
Jos tulokset ovat tavoitteena, ei urheilijan tasolla ole asian kannalta mitään merkitystä.

Dallaran urkuri

Well-known member
Keskiviikkona 3km kevyttä hölkkää, jättärin rappusten hölköttely, ja 3x tukin heitto.
Torstaina 10km kevyttä hölkkää ja (onneksi paremman jalan) nilkan nyrjäytys polulla.
Perjantaina 6x1km helpot vedot 4.17 4.37 4.08 4.26 4.00 4.17. Ekassa joutui puskemaan jumien läpi että alkoi kulkemaan loput oli helppoja.
Lauantai on huomenna.

Örfil

Guest
Tarkastelen tätä lihasmassa-asiaa kokonaisuuden kannalta ja koitan tässä löytää optimin, huomioiden harrastukset ja yleiskunnon.

Lihasmassa tarvitaan painon hallinnassa, testoarvojen ylläpitämiseen sekä yleiseen hyvään fiilikseen omasta kropasta. Liika on liikaa ja liian vähän on liian vähän, joten jotakuinkin nykypaino on se optimi. Rasvaprossaa vois vähän kiristää.
Tarkoitus ei ole rajattomasti parantaa tuloksia, jo nykykunnon ylläpito, vanheneminen huomioiden, teettää riittävästi duunia. Täytyy aina välillä myös muistuttaa itselle, että tämä on harrastus ja tästä pitää nauttia, ei aina väkertää verenmaku suussa.

Ptw:n olen vienyt autossa taasen äärimmäisyyksiin, koska olen poistanut siitä kaiken "turhan", minkä irti saa. Jopa takapuskurin takaa 15 kilon klöntin, joka lisättiin noihin aikanaa + 200 km/h vauhdissa tapahtuneiden ulosajamisten takia. Niin ja sen vararenkaan ja tunkin myös :eek:

Sijainti
Oslo
Se vaan on niin, että jos (ja kun) sinulla esimerkiksi on maratonille joku aikatavoite, niin ylivoimaisesti helpoin tapa lähestyä asiaa on pitää kunto ennallaan ja vähentää hieman painoa. Paras tapa on tietenkin parantaa kuntoa ja vähentää painoa.
Treenaaminen ei välttämättä auta tuossa asiassa kovinkaan paljon, jos painosi samalla lisääntyy.

Örfil

Guest
Juu, pieni projektinomainen painonpudotus on toki paikallaan, mutta kuten sanoin, paino on nyt pysynyt pitkään hyvin vakiona. Itsesiassa tammikuun lopusta saakka se on pysynyt max 72 kilossa.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
68 km pyöräilyä. Melko tuulista oli ja 30 km:n pätkä Pihkainmäestä lossille suoraan vastatuuleen. 110 keskisyke, 140 maksimi ja 27 kmh keskinopeus. 58 kmh tais olla huiput.

Saldot:
Uintia 174 km
Kävelyä 171 km
Juoksua 157 km
Pyöräilyä 926 km
Hiihtoa 188 km
Kuntopyörää 727 km

Yht. 225 h 20 min

Status
Ei avoinna uusille viesteille.