Alamäkeen. Pelotti ihan vitusti jo.Oliks toi huippunopeus alamäkeen vai tasamaalla? Mites tuulen suunta?
Itsehän olen ajanut alamäkitulokseksi yli 70km/h.. :ahem:
Alamäkeen. Pelotti ihan vitusti jo.Oliks toi huippunopeus alamäkeen vai tasamaalla? Mites tuulen suunta?
Itsehän olen ajanut alamäkitulokseksi yli 70km/h.. :ahem:
Joo.. Rispektiä täytyy nostaa noille ammattilaispyöräilijöille, jotka ajavat alas kymmenien kilometrien pituisia serpenttiiniteitä vuoristolla huippunopeudella ~80km/h.. Siinä täytyy olla aika viileä yläkoppa, koska sitten jos jotain käy niin seuraukset on aika fataalit, kuten Oscar Pereirolla..Alamäkeen. Pelotti ihan vitusti jo.![]()
Mä väistin toissa vuonna yhtä rullahiihtäjää alamäessä, kun se oli väärällä kaistalla. Lähti pyörä vemputtamaan aika levottomasti ja olin sale, että metsä kutsuu.Joo.. Rispektiä täytyy nostaa noille ammattilaispyöräilijöille, jotka ajavat alas kymmenien kilometrien pituisia serpenttiiniteitä vuoristolla huippunopeudella ~80km/h.. Siinä täytyy olla aika viileä yläkoppa, koska sitten jos jotain käy niin seuraukset on aika fataalit, kuten Oscar Pereirolla..
Jo näissä meidän 65-70km/h pikaisissa 'piikeissä' voi käydä heikosti jos kuukahtaa nurin.
Vauhtilajit ja muut vastaavat vaativat sen "seikkailu- ja/tai pelottomuusgeenin"? Siis ihan oikeasti, joillain kai se ( tai jopa tuplaten?? )on perimässä ja semmoisen omaavat ovat sitten niitä "aivan hurjapäitä". :doubtful: Toiset uskalla nousta 5 metriä maasta tikkaille...Mä väistin toissa vuonna yhtä rullahiihtäjää alamäessä, kun se oli väärällä kaistalla. Lähti pyörä vemputtamaan aika levottomasti ja olin sale, että metsä kutsuu.Vauhtia oli jotain 50 km/h.
täytyy nostaa hattua. Hänen tuskin tarvitsee vanhempanakaan juuri sairaaloissa ravata. Tai urheiluvammojen takia korkeintaan, mutta kyllähän nuo vanhat patut kokemuksellaan osaa treenata juuri siten, ettei vammoja tule. Osavat 'kuunnella' kroppansa tilaa toisin kuin esim. minä.Laitanpa tänne treenitoikkiin. Nuorin setä tuossa ajeli maantiepyörällään ohi muuan tunti sitten. Asuu muutaman kymmenen kilometrin päässä enkä ole muutamaan kuukauteen nähnyt. No siinä poristiin urheilusta, kova kuntoilija kun on hänkin. Juoksustakin tuli puhe... kattelin mä siinä että hoikassa kunnossa on setä mutta pieni ylläri oli vauhtinsa kuitenkin: kahdenkympin lenkin juoksee tuntiin ja kahteenkymmeneen minuuttiin... :eek!: Hiihtokilometrejä oli tullut viime talvena 2500km! Tsiisus sentään. Ja ikää on 61v.![]()
Kiitti vinkistä..Tosta pitkasta lenkista ihan sen verran etta ehka kannattaa ottaa alku ihan rauhassa ja vasta viimeisella kolmasosalla nostaa vauhtia. Tasta voi olla paljon enempi hyotya maratonia ajatellen. Lukekaa lisaa linkista.
Ei jaksa kahden tunnin jälkeen vielä, neljä tuntia saa olla väliä. Ittellä sama lenkki, kuuma ja laiska kymppi. Aikaa 54 minuuttia ja olihan tää parempi mitä sunnuntain pakkopulla.Palauttava kymppi.
Happea sai hienosti. Makilenkit auttanut. Jumalauta se joka vaittaa, etta pitaa odottaa vahintaan tunti ruokailun jalkeen ennen urheilusuoritusta saa haistaa vitun. Pari tuntia safkan jalkeen menin ja pastat meinas tulla ylos. Tosin menin kylla kovaa kiitoa.
Okei.. tää 370km lenkki olis kyllä todella tyhjennystreeni, mutta sopiiko sellaista tehdä 2 viikkoa ennen maraa? (eli onko sitten liian aikaisin?) Tosiaan sellaisesta palautumiseenkin menee aikaa, ja nyt olis tärkeää saada tehtyä mahdollisimman paljon treenejä..Voishan sen tyhjennyksen tehdä viikkoa ennen maratoonia.
Itse juoksin viikkoa ennen maratoonia 28 kilsan tyhjennyksen, tankkasin protskuja 3 päivää, sitten jätin protskut pois ja hiilareita viimeisen 4 päivää.
Tiedätkö mitä urheilujuomaa meinaat juoda? Mitä on järjestäjien juoma? Mulla katkes aikoinaan Stokiksen reissu siihen, että meni pakki sekasin Dexalista.:yuck:
Mulla oli oma huolto Larussa 15 ja 30 km kohdalla. Mustikkasoppaa ja urheilujuomaa molempiin suuntiin ja toisella vielä Cokista ilman hiilihappoja.
ok.. kiitos, teen näin!Kun nyt olen naita Jaqin kirjoituksia lukenut niin omasta mielestani sulla on turhan paljon tommosia pitkia tankit tyhjentavia urheilusuorituksia ympari vuoden. Rankasta tai pitkasta urheilusuoristuksesta palautuminen voi vieda 2 viikkoa. Taman takia ei edes harjoituksissa ole suositeltavaa tehda pitkaa lenkkia useammin kuin joka toinen viikko. Sa voit jaksaa tammoista menoa pari vuotta mutta sitten voi tulla seina vastaan, useimmin kroonisen vamman takia.
Itse jattaisin pyoralenkin pois. Sun valmistautuminen maratonillekin on suhkot heikko joten tee laatuharjoitusta nama pari viikkoa ja tsemppia!