Treenitoikki vuoden 2008 alulle

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Alamäkeen. Pelotti ihan vitusti jo.:eek:
Joo.. Rispektiä täytyy nostaa noille ammattilaispyöräilijöille, jotka ajavat alas kymmenien kilometrien pituisia serpenttiiniteitä vuoristolla huippunopeudella ~80km/h.. Siinä täytyy olla aika viileä yläkoppa, koska sitten jos jotain käy niin seuraukset on aika fataalit, kuten Oscar Pereirolla.. :(

Jo näissä meidän 65-70km/h pikaisissa 'piikeissä' voi käydä heikosti jos kuukahtaa nurin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Joo.. Rispektiä täytyy nostaa noille ammattilaispyöräilijöille, jotka ajavat alas kymmenien kilometrien pituisia serpenttiiniteitä vuoristolla huippunopeudella ~80km/h.. Siinä täytyy olla aika viileä yläkoppa, koska sitten jos jotain käy niin seuraukset on aika fataalit, kuten Oscar Pereirolla.. :(

Jo näissä meidän 65-70km/h pikaisissa 'piikeissä' voi käydä heikosti jos kuukahtaa nurin.
Mä väistin toissa vuonna yhtä rullahiihtäjää alamäessä, kun se oli väärällä kaistalla. Lähti pyörä vemputtamaan aika levottomasti ja olin sale, että metsä kutsuu.:eek: Vauhtia oli jotain 50 km/h.

Vesku

Maatalousneuvos
Mä väistin toissa vuonna yhtä rullahiihtäjää alamäessä, kun se oli väärällä kaistalla. Lähti pyörä vemputtamaan aika levottomasti ja olin sale, että metsä kutsuu.:eek: Vauhtia oli jotain 50 km/h.
Vauhtilajit ja muut vastaavat vaativat sen "seikkailu- ja/tai pelottomuusgeenin"? Siis ihan oikeasti, joillain kai se ( tai jopa tuplaten?? )on perimässä ja semmoisen omaavat ovat sitten niitä "aivan hurjapäitä". :doubtful: Toiset uskalla nousta 5 metriä maasta tikkaille...:eek:

Tunnen kolme veljestä varsin hyvin, 2 on harrastanut nopeuslaskua, kolmas on tyytynyt tavalliseen lasketteluun, ei kuulema ole mitään hinkua tulla rinnettä alas kolmattasataa... Molemmilla ennätykset yli 200 km/h, ja toinen kaveri vetänyt lipat 170 km vauhdissa ( juuri vauhdinmittauspisteen jälkeen). Uudestaan vaan mäkeen...:eek:

Vauhti tietysti lisää riskiä loukkaantumiseen, mutta taisi joku 15-20 v sitten eräs oman kunnan kaveri kuolla siihen, kun lipsautti tavan villarilla asfaltin reunalta etupyörän soralle ojanpenkalla, meni mukkelismakkelis ja niskat poikki...:(

Knoukka

Well-known member
Laitanpa tänne treenitoikkiin. Nuorin setä tuossa ajeli maantiepyörällään ohi muuan tunti sitten. Asuu muutaman kymmenen kilometrin päässä enkä ole muutamaan kuukauteen nähnyt. No siinä poristiin urheilusta, kova kuntoilija kun on hänkin. Juoksustakin tuli puhe... kattelin mä siinä että hoikassa kunnossa on setä mutta pieni ylläri oli vauhtinsa kuitenkin: kahdenkympin lenkin juoksee tuntiin ja kahteenkymmeneen minuuttiin... :eek!: Hiihtokilometrejä oli tullut viime talvena 2500km! Tsiisus sentään. Ja ikää on 61v. :D

Jacques

Sijainti
Helsinki
Oho.. muutama treeni jäänyt merkkaamatta..

19.7. Jönköpingissä 10km lenkki tunnissa.
20.7. Hamburgissa 11,5km lenkki. Aikaa meni 1h24min, mutta johtui harhailuista kun vähän eksyin matkalla. :D
25.7. Pyöräilyä 53km ajassa 1h55min. Olin pitänyt reilun viikon taukoa pyöräilystä ja se kannatti. Polveen ei sattunut enää yhtää!

28.7. Juoksua 24,2km. Hyvä treeni. pk+vk+pk. Kokonaisaika 2h16min. Ekat 12km meni tuntiin, vaikka siinäkin eka 10min meni lämmitellen. Loppuosa lenkistä meni sitten pk-vauhdilla. Tuntui että olisin jaksanut vk vauhtia pidempäänkin. Nyt vaan tarkkailen miten palaudun tästä, ja ilmoittaudun HCM:lle, jos mitään ongelmia ei tule.

Saldo 2008:
Sali: 47h 10min
Pyöräily: 2608km / 99h 10min
Juoksu: 352,9km / 33h 19min
Sauvakävely: 25,5km / 3h45min
Hiihto: 103km / 8h15min
Uinti: 6,7km / 5h15min

Jacques

Sijainti
Helsinki
Laitanpa tänne treenitoikkiin. Nuorin setä tuossa ajeli maantiepyörällään ohi muuan tunti sitten. Asuu muutaman kymmenen kilometrin päässä enkä ole muutamaan kuukauteen nähnyt. No siinä poristiin urheilusta, kova kuntoilija kun on hänkin. Juoksustakin tuli puhe... kattelin mä siinä että hoikassa kunnossa on setä mutta pieni ylläri oli vauhtinsa kuitenkin: kahdenkympin lenkin juoksee tuntiin ja kahteenkymmeneen minuuttiin... :eek!: Hiihtokilometrejä oli tullut viime talvena 2500km! Tsiisus sentään. Ja ikää on 61v. :D
täytyy nostaa hattua. Hänen tuskin tarvitsee vanhempanakaan juuri sairaaloissa ravata. Tai urheiluvammojen takia korkeintaan, mutta kyllähän nuo vanhat patut kokemuksellaan osaa treenata juuri siten, ettei vammoja tule. Osavat 'kuunnella' kroppansa tilaa toisin kuin esim. minä.
Jos jokainen suomalainen olis tollainen itsestään hyvin huolta pitävä, niin meillä ei olisi mitään hoitajapulaa eikä muita terveydenhuoltoon liittyviä ongelmia.

7son7

Well-known member
Tosta pitkasta lenkista ihan sen verran etta ehka kannattaa ottaa alku ihan rauhassa ja vasta viimeisella kolmasosalla nostaa vauhtia. Tasta voi olla paljon enempi hyotya maratonia ajatellen. Lukekaa lisaa linkista.

Joskus vuosikymmen takaperin luin jostain "tutkimuksesta" jossa sanottiin aktiiviliikkujista etta miehilla kuntotasoa pystyy nostamaan 50-55 ikavuoteen asti. Kuntotason pystyy pitamaan samana aktiivisella liikunnalla 60-65 ikavuoteen asti ja sen jalkeen kuntotaso rupeaa vaajaamatta tippumaan, tekee mita tahansa. Tama siis henkiloilla jotka ovat koko ikansa aktiiviliikkujia. En kuitenkaan sano etta tama juttu pitaa ollenkaan paikkaansa.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Tosta pitkasta lenkista ihan sen verran etta ehka kannattaa ottaa alku ihan rauhassa ja vasta viimeisella kolmasosalla nostaa vauhtia. Tasta voi olla paljon enempi hyotya maratonia ajatellen. Lukekaa lisaa linkista.
Kiitti vinkistä..

Tuo eilinen lenkkini oli testiluonteinen. Siis ihan tarkoituksella alkulämmittelyn jälkeen lähdin juoksemaan kovaa, koska halusin tunnustella olenko edes sellaisessa kunnossa, että HCM:lle kannattaisi osallistua. Eli ei pelkästään treeni.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Juoksin tasavauhtisen kympin 56 minuuttiin. Kilometriajat tasaisesti 5.30 - 5.40 välillä. Vaikka unohdin polvituen kotiin, niin uskalsin juosta vaikka suurin osa matkasta asvalttia. Uskon että pystyn puolikkaan juoksemaan joko Kuopiossa tai Hangossa.

Uintia HALLISSA 64,6 km
Uintia JÄRVESSÄ 2,4 km
KUNTOPYÖRÄÄ 357,5 km
Pyöräilyä ULKONA 373 km
Juoksua MATOLLA 60,2 km
Juoksua ULKONA 163,1 km
Hiihtoa LUONNOSSA 132,1 km
Soutua PUNTTISALISSA SOUTUKONEELLA 161 min 36 km
Punttisali 11,5 h
Rullaluistelua 18,4 km

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Tanne taas. Ranskan lomalla sita vuorilenkkia vitusti.

Maanantaina olkapaat ja hauikset, eilen selkaa, tanaan juoksemaan 'palauttava kymppi' ja huomenna jalkakyykkypaiva.

Mista muuten saa halvimman Suunnon ton Training Managerin kera? Mun laukes kun menin mereen uimaan. Kepsin varasti neekeri punttarilta alkuvuodesta. Sykevyo on viela tallella.

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Palauttava kymppi.

Happea sai hienosti. Makilenkit auttanut. Jumalauta se joka vaittaa, etta pitaa odottaa vahintaan tunti ruokailun jalkeen ennen urheilusuoritusta saa haistaa vitun. Pari tuntia safkan jalkeen menin ja pastat meinas tulla ylos. Tosin menin kylla kovaa kiitoa.

Knoukka

Well-known member
Palauttava kymppi.

Happea sai hienosti. Makilenkit auttanut. Jumalauta se joka vaittaa, etta pitaa odottaa vahintaan tunti ruokailun jalkeen ennen urheilusuoritusta saa haistaa vitun. Pari tuntia safkan jalkeen menin ja pastat meinas tulla ylos. Tosin menin kylla kovaa kiitoa.
Ei jaksa kahden tunnin jälkeen vielä, neljä tuntia saa olla väliä. Ittellä sama lenkki, kuuma ja laiska kymppi. Aikaa 54 minuuttia ja olihan tää parempi mitä sunnuntain pakkopulla.

Jacques

Sijainti
Helsinki
30.7. Reilun tunnin lenkki rullaluistimilla. Ekan kerran rullilla kolmeen vuoteen ja on se vaan kivaa. :)

Saldo 2008:
Sali: 47h 10min
Pyöräily: 2608km / 99h 10min
Juoksu: 352,9km / 33h 19min
Sauvakävely: 25,5km / 3h45min
Hiihto: 103km / 8h15min
Uinti: 6,7km / 5h15min
Rullaluistelu: 18km / 1h15min

Jacques

Sijainti
Helsinki
Sitten tarttis vähän vinkkiä taas vaihteeksi.
Elikkäs.. Päätin nyt, että osallistun Helsinki City Marathonille, joka olis reilun kahden viikon päästä. :ahem:

Mutta.. Tänään tuli sitten yks juttu, nimittäin mulla olis mahdollisuus päästä pyöräilemään Lapualta Helsinkiin kilpapyörällä lauantaina. Matkaa tulisi yhteensä 370km ja tarvittaessa voisin hypätä junaan kesken matkan (tai jäädä hotelliin), jos siltä tuntuu. Mutta kysymys. Kannattaako tällaista repäisyä ottaa 2 viikkoa ennen maratonia? onko tässä mitään järkeä? pitäisikö mun ennemminkin nyt vaan keskittyä juoksutreeneihin? Noin ylipitkässä suorituksessa voin rikkoa paikkojani, mutta kunto siinä tuskin kehittyy. Mutta hinku olisi kova kokeilla tollaista yksinajorupeamaa ilman matkalaukkuja yms.

Mitä olette mieltä?
Otetaan nyt sekin huomioon, että olen tehnyt vasta yhden lenkin terveellä polvella. Hamstraanko nyt taas liikaa kilometrejä?
Jos jaan tuon matkan kahdelle päivälle, niin sitten siitä kyllä tulisi inhimilliset päiväetapit, eikä kertarasitus nousisi liian kovaksi, mutta ideana tässä mun haaveessa olis nimenomaan yrittää tuota matkaa päivässä. Aikaa kuluisi taukoineen 16-18 tuntia.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Voishan sen tyhjennyksen tehdä viikkoa ennen maratoonia.

Itse juoksin viikkoa ennen maratoonia 28 kilsan tyhjennyksen, tankkasin protskuja 3 päivää, sitten jätin protskut pois ja hiilareita viimeisen 4 päivää.

Tiedätkö mitä urheilujuomaa meinaat juoda? Mitä on järjestäjien juoma? Mulla katkes aikoinaan Stokiksen reissu siihen, että meni pakki sekasin Dexalista.:yuck:

Mulla oli oma huolto Larussa 15 ja 30 km kohdalla. Mustikkasoppaa ja urheilujuomaa molempiin suuntiin ja toisella vielä Cokista ilman hiilihappoja.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Voishan sen tyhjennyksen tehdä viikkoa ennen maratoonia.

Itse juoksin viikkoa ennen maratoonia 28 kilsan tyhjennyksen, tankkasin protskuja 3 päivää, sitten jätin protskut pois ja hiilareita viimeisen 4 päivää.

Tiedätkö mitä urheilujuomaa meinaat juoda? Mitä on järjestäjien juoma? Mulla katkes aikoinaan Stokiksen reissu siihen, että meni pakki sekasin Dexalista.:yuck:

Mulla oli oma huolto Larussa 15 ja 30 km kohdalla. Mustikkasoppaa ja urheilujuomaa molempiin suuntiin ja toisella vielä Cokista ilman hiilihappoja.
Okei.. tää 370km lenkki olis kyllä todella tyhjennystreeni, mutta sopiiko sellaista tehdä 2 viikkoa ennen maraa? (eli onko sitten liian aikaisin?) Tosiaan sellaisesta palautumiseenkin menee aikaa, ja nyt olis tärkeää saada tehtyä mahdollisimman paljon treenejä..

HCM:ssä on Gatoradea tarjolla. Ei ollut mulla ongelmia sen kanssa, eikä oikeastaan minkään muunkaan juoman kanssa. Ikinä ei ole vatsa temppuillut näissä kuntokilpailuissa. Otan silti myös omia pulloja mukaan jos on kuuma päivä..

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Helsinki City Marathon ilmoittautuminen tehty ja vahvistettu.. Nyt ei voi enää perua! :ahem:

Edit: kilpailunumerokin tullut ja se on 6188. :ahem:

Viimeksi muokattu:

7son7

Well-known member
Kun nyt olen naita Jaqin kirjoituksia lukenut niin omasta mielestani sulla on turhan paljon tommosia pitkia tankit tyhjentavia urheilusuorituksia ympari vuoden. Rankasta tai pitkasta urheilusuoristuksesta palautuminen voi vieda 2 viikkoa. Taman takia ei edes harjoituksissa ole suositeltavaa tehda pitkaa lenkkia useammin kuin joka toinen viikko. Sa voit jaksaa tammoista menoa pari vuotta mutta sitten voi tulla seina vastaan, useimmin kroonisen vamman takia.

Itse jattaisin pyoralenkin pois. Sun valmistautuminen maratonillekin on suhkot heikko joten tee laatuharjoitusta nama pari viikkoa ja tsemppia!

Jacques

Sijainti
Helsinki
Kun nyt olen naita Jaqin kirjoituksia lukenut niin omasta mielestani sulla on turhan paljon tommosia pitkia tankit tyhjentavia urheilusuorituksia ympari vuoden. Rankasta tai pitkasta urheilusuoristuksesta palautuminen voi vieda 2 viikkoa. Taman takia ei edes harjoituksissa ole suositeltavaa tehda pitkaa lenkkia useammin kuin joka toinen viikko. Sa voit jaksaa tammoista menoa pari vuotta mutta sitten voi tulla seina vastaan, useimmin kroonisen vamman takia.

Itse jattaisin pyoralenkin pois. Sun valmistautuminen maratonillekin on suhkot heikko joten tee laatuharjoitusta nama pari viikkoa ja tsemppia!
ok.. kiitos, teen näin!