Haaste? Minä painun sunnuntaina viskomaan keppiä :thumbup:Vain homot heittää alle 40 metriä keihästä!:ahem:
Entä jos naisten keihäs lentää yli?Vain homot heittää alle 40 metriä keihästä!:ahem:
Eikö niitä kutsuta lesboiksi?Entä jos naisten keihäs lentää yli?
2009 kuntoliikuntasaldo:
hiihtoa 275km
pyöräilyä 1089km
hölkkää 264km
luistelua 25km
rullaluistelua 106km
uintia 5km
soutua 2.45h
Eikös peruskuntoa nimenomaan haeta pidemmillä lenkeillä ja lyhyemmillä sitten esimerkiksi vauhtikestävyyttä?Olen hölkännyt viime aikoina lähinnä lyhyttä 3-8km lenkkiä peruskuntoa ajatellen. Fillarilla sitten ne useamman tunnin hikoilut jos sitä haluaa.
Riippuu varmaan mihin pyrkii. Kyllä lyhyempikin lenkki ylipainoiselle rasvanpoltosta käy ja kaikki liikunta on plussaa kunnolle. Pitkissä lenkeissä on enemmän rasitusriskiä. Tietenkin jos johonkin maratoniin tms. oikeasti treenaisi, olisi pakko pitkääkin tehdä.Eikös peruskuntoa nimenomaan haeta pidemmillä lenkeillä ja lyhyemmillä sitten esimerkiksi vauhtikestävyyttä?
Varmaan sitten yksilöllisiä eroja, koska omat kokemukseni ovat täsmälleen päinvastaiset. Lyhyitä vois juosta vaikka melkein joka päivä. Pitkä puurtaminen rasittaa enemmän ja sitten saakin huilia monta päivää voimia palautellessa ja rakkoja ja hiertymiä parannellessa.Omien kokemusten perusteella sanoisin, että on huomattavasti helpompaa rikkoa paikat juoksemalla lyhyttä lenkkiä usein kuin pitkää lenkkiä vähän harvemmin. Lepopäiviä kannattaa pitää ihan reilusti. Tänä kesänä olen pitänyt 2-7 lepopäivää jokaisen lenkin välillä. Alussa ei varmaan kuntopohja riitä pidempiin lenkkeihin, mutta vähitellen sitä matkaa voi nostaa.
Jalkoja pystyy säästämään myös juoksemalla ylä- ja alamäissä erityisen rauhallisesti.
Laastaria vaan rakkojen ja hiertymien päälle, niin ei niitä edes huomaa juostessa.Pitkä puurtaminen rasittaa enemmän ja sitten saakin huilia monta päivää voimia palautellessa ja rakkoja ja hiertymiä parannellessa.
Itselläni motivaatio hiipui takavuosina taas sen vuoksi, kun kävin liian usein lenkillä. Puultahan se rupesi maistumaan.Jossain vaiheessa itseltä oikeastaan motivaatio liikkumiseen hiipui juuri siksi, kun oli pakko tehdä pitkiä suorituksia.