JPP
as Quo as possible
Et muuten ikinä arvaa mikä kädessä luin sun juosseen bussille.Juoksin puolitoista kilometriä bussille kypärä kädessä. Pulssi 200, henki vinkua, jalat muusina.
Ens vuonna sit uudestaan!
Et muuten ikinä arvaa mikä kädessä luin sun juosseen bussille.Juoksin puolitoista kilometriä bussille kypärä kädessä. Pulssi 200, henki vinkua, jalat muusina.
Ens vuonna sit uudestaan!
Katellaan parin vuoden päästä.Ihan mielenkiinnosta muuten, missähän vaiheessa tätä vuotta tulee treenitoikki vuoden lopulle?![]()
Knoukkari vetää raakaa reeniä kymmenen sekunnin palautuksilla ja Jakku pitelee lankkuja minuuttikaupalla. Vittu teidän kanssa. Siinä jää hevosten naimatouhut rajuudessa kakkoseksi kun forumistit lähtee jumpalle.20.10. Salilla puolitoista tuntia.. Koko kropalle taas settiä ja erityisen pitkä kolmen minuutin hoover kruunasi treenin.
Juu, nyt kun pk-I kaudella käyn vielä vain kerran viikossa salilla niin pitää tehdä täysipainoinen treeni.. Sarjoissa pidän 30-60sec palautuksia..Muuten Jacques, ihan mielenkiinnosta kysyn: Tunnut aika usein tekevän koko vartalolle treenin yhdellä kertaa. Minkäsorttista harjoitetta tällainen kokovartaloreenikäynti pitää sisällään?
Mä teen kanssa koko kropan kerralla. Juurikin siksi, että on niin paljon muuta treeniä, ettei kannata enää kuntosalitreeniä pilkkoa. Fillarointi/juoksu rasittaa jalkoja ja uinti käsiä enimmäkseen.Muuten Jacques, ihan mielenkiinnosta kysyn: Tunnut aika usein tekevän koko vartalolle treenin yhdellä kertaa. Minkäsorttista harjoitetta tällainen kokovartaloreenikäynti pitää sisällään?
Ok. Onko mitään erityistä syytä sille, ettet painota reeniä ns. isoihin liikkeisiin enempää? Vai onko juuri tuollainen tasainen, eristäväkin rasitus juurikin peruskuntokauden tarkoitus? En ole itse ikinä jakanut treeniä kausiin joten en ymmärrä noista mitään.Juu, nyt kun pk-I kaudella käyn vielä vain kerran viikossa salilla niin pitää tehdä täysipainoinen treeni.. Sarjoissa pidän 30-60sec palautuksia..
Se vähän vaihtelee fiiliksen mukaan, mutta eilen:
- 15min lämppäriä spinningpyörällä.. Viimeiset 5min ns. ylämäkivastuksella valmistellen jalkoja treeniin.
- Jalkaprässi 20*3. Meidän firman salilla ei monitoimilaitteen painoissa lue kilomäärää, mutta jotain 70-80kg tässä varmaan painoja on.
- Etureidet härvelissä 20*3. Painot ehkä 25-30kg.
- Askelkyykyt 15kg painoilla (15*2)*3
- Maastaveto 20*3 (15kg)
- Rinnalleveto 20*3 (15kg)
- Kokeiluna yksi sarja yhdistelmää (rinnalleveto + pystypunnerrus, siis bodypumpista tuttu liikesarja)
- Rinta härvelissä 20*3 (30-35kg)
- Peck deck -punnerruksia 7kg käsipainoilla selälteen 20*3
- Ojentajat 3kg käsipainoilla (20*2)*3
- Hauikset eka sarja 7kg käsipainoilla ja loput tangolla (5kg tanko + 10kg) 20*3
- Selkä penkissä 20*3
- Selän kierrot penkissä 20*1. Tämä jäi yhteen sarjaan, koska jotenkin ei vaan pystynyt useampaa.
- Vatsapunnerrukset penkissä 20*3
- Vinot vatsapunnerrukset penkissä (siis vastakkaisen käden kurkotus polven yli) 20*3
- Hoover 3min
- Voimapyörä 10*3
Siinä se taisi pitkälti olla. Osaa liikkeistä tein vuorotellen kuntopiiri tyyppisesti. Puolentoistatunnin rääkki. Sen verran tiukka setti, että välillä piti tehdä hiukan pidempiä taukoja. Itseasiassa puolessa välissä tein verrytteleviä polvennostojuoksuharjoitteita sekä naruhyppyjä.
En itse treenaa mitään lajia varten vaan ihan kuntoa, ulkonäköä ja terveyttä ajatellen. Silti tuo Moen antama esimerkki on lähempänä sydäntäni. Siis että jos salilla harjoittaa koko vartalon yhdellä käynnillä, niin ei tee niin montaa erilaista eristävää härveliliikettä, vaan keskittyy kokonaisvaltaisempiin vapaapainoliikkeisiin ja tekee niitä juurikin tuon yksi (tai joissain tapauksissa kaksi) per lihasryhmä. Toisaalta, jos duunaa vain yhden treenin viikossa niin ehkäpä tarkempi hinkkailukin on silloin paikallaan.Mä teen kanssa koko kropan kerralla. Juurikin siksi, että on niin paljon muuta treeniä, ettei kannata enää kuntosalitreeniä pilkkoa. Fillarointi/juoksu rasittaa jalkoja ja uinti käsiä enimmäkseen.
Periaatteessa riittää että tekee yhden liikkeen per lihasryhmä 3-5 sarjaa ja toisto pyörii jossakin 20-50 välillä.![]()
Monipuolisuutta lähinnä haen noilla erityyppisillä liikkeillä, jotta tulee salilla painotettua myös niitä lihasryhmiä joiden kehittäminen salin ulkopuolella on vaikeaa. Siksi jaloille en tee kuin 2-3 eri liikettä ja muulle kropalle tulee sitten tehtyä jos jonkinlaista kikkailua.. Vähän tässä myös teen kokeilua, eli eri kerroilla painotan vähän eritavalla asioihin.. Vatsa ja selkälihaksiin painotan kuitenkin rajusti, koska ne ovat tärkeässä roolissa, mutta niitä on aika mahdotonta kehittää lajinomaisesti.. Esim. nuo pitoharjoitukset (hoover, voimapyörä) ovat selvästi auttaneet pyöräilyssä. Mulla ei nykyään enää väsy yläkroppa ja se pysyy rentona, koska keskikroppa pitää paketin jotenkin koossa.Ok. Onko mitään erityistä syytä sille, ettet painota reeniä ns. isoihin liikkeisiin enempää? Vai onko juuri tuollainen tasainen, eristäväkin rasitus juurikin peruskuntokauden tarkoitus? En ole itse ikinä jakanut treeniä kausiin joten en ymmärrä noista mitään.
Mä olen nyt uudelle kaudelle muuttamassa vähän salitreenejä.. Tänä vuonna kävi nimittäin sillä tavalla, että jalat eivät toimineetkaan enää pyöräilyn mäkisimmillä osuuksilla ollenkaan. Sen takia yritän jotenkin maltillisesti saada vähän enemmän lihasta reisiin, mutta pitää olla kyllä tarkkana sen kanssa. Ja yrittää hakea mahdollisimman paljon tietoa siitä miten se kannattaisi tehdä.En itse treenaa mitään lajia varten vaan ihan kuntoa, ulkonäköä ja terveyttä ajatellen. Silti tuo Moen antama esimerkki on lähempänä sydäntäni. Siis että jos salilla harjoittaa koko vartalon yhdellä käynnillä, niin ei tee niin montaa erilaista eristävää härveliliikettä, vaan keskittyy kokonaisvaltaisempiin vapaapainoliikkeisiin ja tekee niitä juurikin tuon yksi (tai joissain tapauksissa kaksi) per lihasryhmä. Toisaalta, jos duunaa vain yhden treenin viikossa niin ehkäpä tarkempi hinkkailukin on silloin paikallaan.
Mielenkiintoista kyllä kaikenlaiset eri lähestymistavat samaan asiaan! Ja eipä sillä, kyllä Jacqu selkeästi tulosta saa aikaan joten homma varmasti toimii. Toiselle sopii äiti ja toiselle tytär. Olisi ihan siistiä oppia ehkäpä jakamaan vuotta erilaisiin harjoitusjaksoihin, siksi utelen.
Joo, mä teen yleensä etureidet, takareidet, ojentajat, olkapäät, selkä/koukistajat, vatsat ja selkä. Joskus maustan vähän treeniä jollakin lähentäjäjillä ja loitontajilla, mutta lähinnä se menee palautteluun raskaiden sarjojen jälkeen.En itse treenaa mitään lajia varten vaan ihan kuntoa, ulkonäköä ja terveyttä ajatellen. Silti tuo Moen antama esimerkki on lähempänä sydäntäni. Siis että jos salilla harjoittaa koko vartalon yhdellä käynnillä, niin ei tee niin montaa erilaista eristävää härveliliikettä, vaan keskittyy kokonaisvaltaisempiin vapaapainoliikkeisiin ja tekee niitä juurikin tuon yksi (tai joissain tapauksissa kaksi) per lihasryhmä. Toisaalta, jos duunaa vain yhden treenin viikossa niin ehkäpä tarkempi hinkkailukin on silloin paikallaan.
Mielenkiintoista kyllä kaikenlaiset eri lähestymistavat samaan asiaan! Ja eipä sillä, kyllä Jacqu selkeästi tulosta saa aikaan joten homma varmasti toimii. Toiselle sopii äiti ja toiselle tytär. Olisi ihan siistiä oppia ehkäpä jakamaan vuotta erilaisiin harjoitusjaksoihin, siksi utelen.