Viikonloppuna tuli taas oltua Helsinki Triathlon -seuran syysleirillä.
30.10.
Ensin juoksuharjoitus, jossa teimme parivetoja. Eli toinen hissuttelee ja toinen juoksee kovaa. Ohitustilanteessa roolien vaihto. Itselläni parina oli juuri hän, jota Moe ehdotti tässä topicissa minulle kirittäjäksi.
Treeni meni muuten hyvin, mutta viimeisissä vedoissa mulla tuli taas hengenahdistuksia ja hengitys vinkui. Tajusin silloin että taisi se lääkäri tehdä oikean astmadiagnoosin, vaikka sitä aluksi epäilinkin.
Heti juoksun perään uintitekniikkaharjoitus. Mielenkiintoisin drilli oli sellainen pariharjoitus jossa toinen piti jaloista kiinni. Harmillisesti en ollut kuitenkaan ottanut avaavaa lääkettä, joten nuo hengenahdistusoireet vaikeuttivat myös tätä treeniä. Pitää oppia pitää sitä piippua mukanaan treeneissä.
31.10.
Aamulla juoksemaan klo7:00.. Jaksoi ihan hyvin, mutta tarkkailin sykettä ja jäin tarkoituksella juoksemaan jälkipäähän rauhallisempaa tahtia.
Aamupalan jälkeen juoksutekniikkaharjoitus. Normaalit koordinaatiot ja loikkia. Sen jälkeen juostiin pareittain ja tarkkailtiin toistemme juoksutekniikkaa. Selvisi että mun vanha tuttu askelvirhe (oikean jalan kierto ulospäin) on ehkä vähän pahentunut. Kaverini sai otettua sen videolle, joten voin sen itsekin nähdä, kunhan saan videon itselleni.
Lounaan jälkeen oli sitten tosi hyvä tunnin mittainen uintitekniikkatreeni. Rauhallisempi tempo kuin perjantaina, mutta kuitenkin hyvää settiä. Taas oli videokamera mukana, ja valmentaja lupasi analysoida jokaisen uintia videoiden perusteella meilillä. Eli tästäkin tulossa palautetta jälkeenpäin.
Uinnin jälkeen oli vapaavalintainen lenkki. Itse kävin juoksemassa noin tunnin omalla kevyellä vauhdillani.
Illalla puolituntia salibandya ja puoli tuntia kuntosalia. Päälle tunnin venyttely ohjatusti.
1.11.
Aamupäivällä 1h45min pyörälenkki. Alkumatka rauhallista vauhtia (20km/h) latupohjia pitkin. Loppuun vedin sitten puolen tunnin kovempivauhtisemman maantiesetin.
Leirin päätteeksi puolen tunnin uintiharjoitus..
Loistava leiri! Tällä kertaa osasin ottaa harjoitukset tarpeeksi rauhallisesti, siis ihan pk-kauden mukaisesti. Harjoituksia oli paljon, mutta ne olivat riittävän kevyitä ja kehittäviä, koska erityisesti tekniikkaan keskityttiin paljon.
Yksi mielenkiintoinen luentokin oli perjantaina kun Hawaii:n kilpailuun arvontalipulla mukaan päässyt kuntoilija piti esitelmän omasta valmistautumisestaan ja itse kisasta. Siitä kaverista ei ole vaikea arvata missä hän on ollut, koska kaikki vaatteet olivat mallia Ironman Hawaii 2009.
Saldo 2009:
Kuntosali 31h 15min
Juoksua 966,2km / 98h47min
Kävelyä 30km / 5h
Pyöräilyä 3578km / 136h 45min
Maastohiihtoa (v) 18km 1h 24min
Uinti 46km / 24h54min
Sählyn jätän tilastoista veke, koska en jaksa puoltatuntista tuolla pyörittää..