Treenitopikki 2012

niina2401

Member
Tosi pitkäjänteistä porukkaa näyttää olevan täällä! Tulee itellekin ihan parempi motivaatio!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tunti märkäpuku-uintia.

Treenisaldot 2012:
Uintia 149 km
Kuntopyörä 457 km
Pyöräilyä 1447 km
Lihaskuntotreeni 35h 20min
Kävelyä 71 km
Juoksua 356,5 km
Hiihtoa 292 km
Treeniaikaa 241h 40min

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Nyt ollu laiskempaa tällä rintamalla ja postaan ihan vain informatiivisena tarkotuksena muille painonpudotusta tekeville.

Suosittelen katsomaan ajatuksen kanssa
http://www.youtube.com/watch?v=tyQSzx0ofto

Ei tarvii herneitä.
Mielenkiintoinen dokkari. Täytyypä pistää mieleen, toki aika paljon oon yrittänyt portaita käyttää jo muutenkin, mutta muuten tulee kyllä istuksittua perseellään päivästä toiseen.

Mangelo

Well-known member
Vähän pitää kyllä moittia Brooksin kenkiä, että pohjan paksuus keskeltä on turhan iso keskeltä verrattuna etu ja takaosaan. Taitaa mennä enemmän sarjaan fiilistely kuin tosijuoksukengät. Eilen jotain 14km hölkkää. Muuten tullut melkolailla käveltyä loppuviikolla painavilla kasseilla. Hyvää vaihtelua ja petyn ellei painoa ole lähtenyt. Nyt kevyt maastolenkki.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
63 km fillarointia. Vieläkin väsynyttä, mutta parempaan päin.

Treenisaldot 2012:
Uintia 149 km
Kuntopyörä 457 km
Pyöräilyä 1510 km
Kävelyä 71 km
Juoksua 356,5 km
Hiihtoa 292 km
Treeniaikaa 243h 55min

PeePee

Team 107
Sijainti
Kiertoradalla
Eilen kokeilin ihan vaihteeksi perinteistä kävelylenkkiä paremman puoliskon kanssa. Tunnin verran reipasta kävelyä, oikea polvi vihoittelee inhasti.

Tänään aamulla tunnin salitreeni, josta 20 min juoksumatolla intervalliharjoittelun tyylistä 2 min / 2 min.

Osaattekos pojat ja tytöt suositella mulle jotain suhteellisen edukkaita juoksukenkiä? Mielellään 50-100 € hintaluokasta? Ongelmana tuo vasemman jalan heikkous noin ylipäätään ja sit polvet, jotka nykykengillä meinaa ärtyä ihan välittömästi. Nyt kengät onkin tosin jotkut halvat Asicsit varmaan viiden vuoden takaa, ja vaimennusta ei niissä liene lain.

Kattelin vähän noita New Balancen kenkiä (esim. New Balance MR580), onkohan niistä mihinkään?

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Eilen kokeilin ihan vaihteeksi perinteistä kävelylenkkiä paremman puoliskon kanssa. Tunnin verran reipasta kävelyä, oikea polvi vihoittelee inhasti.

Tänään aamulla tunnin salitreeni, josta 20 min juoksumatolla intervalliharjoittelun tyylistä 2 min / 2 min.

Osaattekos pojat ja tytöt suositella mulle jotain suhteellisen edukkaita juoksukenkiä? Mielellään 50-100 € hintaluokasta? Ongelmana tuo vasemman jalan heikkous noin ylipäätään ja sit polvet, jotka nykykengillä meinaa ärtyä ihan välittömästi. Nyt kengät onkin tosin jotkut halvat Asicsit varmaan viiden vuoden takaa, ja vaimennusta ei niissä liene lain.

Kattelin vähän noita New Balancen kenkiä (esim. New Balance MR580), onkohan niistä mihinkään?
Suosittelen kääntymään asiantuntevan myyjän juttusille, joka pystyy katsomaan jalan muodon sekä askeltyylin. On niin isoja yksilöllisiä eroja, ettei tarkemmin tietämättä voi mitään yksittäistä suositella. Minulla kävi edelliset Asicsit polviin jo kolmen kilsan juoksulenkin jälkeen. Uusia kenkiä ostaessa tuli selväksi, että vanhat olivat tuennaltaan pahinta sorttia jalkapöytäni ja nilkan rakenteen kannalta. Omat Brooksini maksoivat noin 60-70 euroa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth

Paras tapa on kokeilla niitä popoja liikkeessä. Toki esim. Juoksija-lehden kenkäklinikasta on apua, kun lähtee haarukoimaan tossuja. Esim. minä en pysty juoksemaan samoilla tossuilla kuin Knoukka, Mangelo ja Jaqqu polvieni takia. Kaipaan vaimennusta, mutten tukea. Ja askel on neutraali mulla.

http://www.juoksija-lehti.fi/Default.aspx?tabid=3006 käy kurkkaamassa. Itseäni himoittais kokeilla Mizunoita. Parhaat sisäkengät evö heiltä ollut mulla.

Knoukka

Well-known member
Perustuskestävyyttä puhtaimmillaan eli 30km silkkaa nautiskelua.

Viimeksi muokattu:

Scyber

Well-known member
Sijainti
Hyvinkää
Ekat 3*20 sekuntia HIT -harjoittelua crosstrainerilla maksimikuormalla -> Oksentamaan hedelmäcocktailia.

Uskomaton rääkki.

Sue_me

Well-known member
Perinteinen fillarilenkki: 19km ~52min.

3:n viikon pyöräilytauko ja silti kesän omaa parasta vauhtia.

Täytyisi vaan koittaa polkea vastaava matka kokonaan maantiellä niin tietäisi kuinka lujaa fillarilla pääsisi. Nyt joutuu taajamissa (n. puolet matkasta) ajamaan melko hiljaa kengät irti lukoista.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ekat 3*20 sekuntia HIT -harjoittelua crosstrainerilla maksimikuormalla -> Oksentamaan hedelmäcocktailia.

Uskomaton rääkki.
Kokelin myös (kuntopyörällä) ja totesin ettei tuo ainakaan terveelliseltä tuntunut. Vatsaväänteitä sain ja olin noiden settien jälkeen todella huonovointinen, en pelkästään väsynyt. Tiedä sit. Pumppu vielä pettää.

Melkeistä tuntuis et ajelis mieluummi jotai 5-10 min semmoista kevyempää ja sit välillä ottais 20-30 sekunnin spurtteja suuremmalla kuormalla, ei nyt ihan maksimilla mut sillai et tuntuu.

Viimeksi muokattu:

Scyber

Well-known member
Sijainti
Hyvinkää
Kokelin myös (kuntopyörällä) ja totesin ettei tuo ainakaan terveelliseltä tuntunut. Vatsaväänteitä sain ja olin noiden settien jälkeen todella huonovointinen, en pelkästään väsynyt. Tiedä sit. Pumppu vielä pettää.

Melkeistä tuntuis et ajelis mieluummi jotai 5-10 min semmoista kevyempää ja sit välillä ottais 20-30 sekunnin spurtteja suuremmalla kuormalla, ei nyt ihan maksimilla mut sillai et tuntuu.
Tietenki kandee vähä siinä lämmitellä jalkoja jos riuhtoo menemään.

Ajattelin silti tehdä vaikka pistääki pasmat sekasin. Vastaa kuiteski kolmen tunnin lenkkiä toi riuhtominen ja pakko sanoa et hikoilusta ja olostakin tuntuu siltä. Pitää vaa muistaa ettei syö mitään ainakaan tuntia ennen. Sit tota hyötyliikuntaa suunnitellu kans lisääväni.

Siinä viel linkki joka toteaa et pumppu tykkää
Tässä näin

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Käytiin poitsun kanssa Puijolla vähän rankaisemassa itseämme. Alkulämppää n. 5 km. Sitten 5 x 350m hölkkä-/kävelypalautuksin. Perään 6 x 100m. Sen jälkeen hapotettiin Puijon portaita. Alaspäin yritettiin tulla lyhyellä kontaktiaskeleella.

Käytiin Niuvassa sitten uimassa ja jäähdyttelemässä.:eek:

Treenisaldot 2012:
Uintia 149 km
Kuntopyörä 457 km
Pyöräilyä 1510 km
Kävelyä 71 km
Juoksua 366,5 km
Hiihtoa 292 km
Treeniaikaa 245h 20min

Mangelo

Well-known member
3 2 ja 1km vedot nopeuksilla 4.20 4.15 3.55 0.5km kävelypalautuksin. 2km lämmittely ja jäähdyttely venytyksin ja parit lihakset. Vähän karstaa koneessa mut rasitustaso sopivan tuntunen.

Knoukka

Well-known member
Palauttavaa kävelyä noin 15 kilsaa. Jalat eilisestä ihan ookoo, mutta sellasen tempun teki että eilen ei tullut iltapissa eikä tänään aamukusi. Vissiin aika kuivaksi menin välillä, mutta nyt jo tulee ja menee nesteet. Suolojen heitoista johtui.

Mangelo

Well-known member
Paras tapa on kokeilla niitä popoja liikkeessä. Toki esim. Juoksija-lehden kenkäklinikasta on apua, kun lähtee haarukoimaan tossuja. Esim. minä en pysty juoksemaan samoilla tossuilla kuin Knoukka, Mangelo ja Jaqqu polvieni takia. Kaipaan vaimennusta, mutten tukea. Ja askel on neutraali mulla.
Tärkeää kipujen ja vammojen välttämiseksi on myös juoksun kannalta tärkeiden lihasten hyvä kunto. Jos paketti ei pysy kasassa, saa olla aika ihmekenkä joka korjaa. Toki kengän pitää olla sopiva ja väärästä voi olla suurta haittaa. 150€ kenkien esitteissä olevat ylistyslauseet kannattaa sivuuttaa olankohautuksella, ja ostaa sellaiset jotka istuu omaan jalkaan ja tuntuu hyviltä juostessa. Itse olen ostanut kenkiä korkeintaan satasella, ja ne askelta ohjaavat 'luksusmallit' joista maksoin 100€ olivat paskimmat. Taitaa olla suokävelyyn tehdyt räpylät joihin ei tekniikkakengät sovi :eek:
Itseäni himoittais kokeilla Mizunoita. Parhaat sisäkengät evö heiltä ollut mulla.
Itse en pidä Mizunon lenkkareita kiinnostavina, kun niissä näyttää kaikissa olevan suuri droppi ja jäykkiä muovivirityksiä pohjan sisällä. Vaimennusta halutessa sitä löytyy kyllä pururadalta, jossa pelkistetympi kenkä on parempi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mulla on matkaa pururadalle 22 kilsaa. Pakko juosta asvaltilla aika paljon. Siksi tarviin vaimennusta kun on nivelrikko ja noita ruuveja polvessa.

Totta puhut tuosta lihaskunnosta. Itsehän olen saanut kipuja pois sillä, että olen tehnyt kolmihaaraista etureisilihasta siten, että sisäosa aktivoituu paljon. Eli siis esim. reidenojennuksia niin, että jalkaterä osoittaa ulospäin. On tärkein lihas polvenojennukseen.