Mielenkiintoinen dokkari. Täytyypä pistää mieleen, toki aika paljon oon yrittänyt portaita käyttää jo muutenkin, mutta muuten tulee kyllä istuksittua perseellään päivästä toiseen.Nyt ollu laiskempaa tällä rintamalla ja postaan ihan vain informatiivisena tarkotuksena muille painonpudotusta tekeville.
Suosittelen katsomaan ajatuksen kanssa
http://www.youtube.com/watch?v=tyQSzx0ofto
Ei tarvii herneitä.
Suosittelen kääntymään asiantuntevan myyjän juttusille, joka pystyy katsomaan jalan muodon sekä askeltyylin. On niin isoja yksilöllisiä eroja, ettei tarkemmin tietämättä voi mitään yksittäistä suositella. Minulla kävi edelliset Asicsit polviin jo kolmen kilsan juoksulenkin jälkeen. Uusia kenkiä ostaessa tuli selväksi, että vanhat olivat tuennaltaan pahinta sorttia jalkapöytäni ja nilkan rakenteen kannalta. Omat Brooksini maksoivat noin 60-70 euroa.Eilen kokeilin ihan vaihteeksi perinteistä kävelylenkkiä paremman puoliskon kanssa. Tunnin verran reipasta kävelyä, oikea polvi vihoittelee inhasti.
Tänään aamulla tunnin salitreeni, josta 20 min juoksumatolla intervalliharjoittelun tyylistä 2 min / 2 min.
Osaattekos pojat ja tytöt suositella mulle jotain suhteellisen edukkaita juoksukenkiä? Mielellään 50-100 € hintaluokasta? Ongelmana tuo vasemman jalan heikkous noin ylipäätään ja sit polvet, jotka nykykengillä meinaa ärtyä ihan välittömästi. Nyt kengät onkin tosin jotkut halvat Asicsit varmaan viiden vuoden takaa, ja vaimennusta ei niissä liene lain.
Kattelin vähän noita New Balancen kenkiä (esim. New Balance MR580), onkohan niistä mihinkään?
Paras tapa on kokeilla niitä popoja liikkeessä. Toki esim. Juoksija-lehden kenkäklinikasta on apua, kun lähtee haarukoimaan tossuja. Esim. minä en pysty juoksemaan samoilla tossuilla kuin Knoukka, Mangelo ja Jaqqu polvieni takia. Kaipaan vaimennusta, mutten tukea. Ja askel on neutraali mulla.Eilen kokeilin ihan vaihteeksi perinteistä kävelylenkkiä paremman puoliskon kanssa. Tunnin verran reipasta kävelyä, oikea polvi vihoittelee inhasti.
Tänään aamulla tunnin salitreeni, josta 20 min juoksumatolla intervalliharjoittelun tyylistä 2 min / 2 min.
Osaattekos pojat ja tytöt suositella mulle jotain suhteellisen edukkaita juoksukenkiä? Mielellään 50-100 € hintaluokasta? Ongelmana tuo vasemman jalan heikkous noin ylipäätään ja sit polvet, jotka nykykengillä meinaa ärtyä ihan välittömästi. Nyt kengät onkin tosin jotkut halvat Asicsit varmaan viiden vuoden takaa, ja vaimennusta ei niissä liene lain.
Kattelin vähän noita New Balancen kenkiä (esim. New Balance MR580), onkohan niistä mihinkään?
Kokelin myös (kuntopyörällä) ja totesin ettei tuo ainakaan terveelliseltä tuntunut. Vatsaväänteitä sain ja olin noiden settien jälkeen todella huonovointinen, en pelkästään väsynyt. Tiedä sit. Pumppu vielä pettää.Ekat 3*20 sekuntia HIT -harjoittelua crosstrainerilla maksimikuormalla -> Oksentamaan hedelmäcocktailia.
Uskomaton rääkki.
Tietenki kandee vähä siinä lämmitellä jalkoja jos riuhtoo menemään.Kokelin myös (kuntopyörällä) ja totesin ettei tuo ainakaan terveelliseltä tuntunut. Vatsaväänteitä sain ja olin noiden settien jälkeen todella huonovointinen, en pelkästään väsynyt. Tiedä sit. Pumppu vielä pettää.
Melkeistä tuntuis et ajelis mieluummi jotai 5-10 min semmoista kevyempää ja sit välillä ottais 20-30 sekunnin spurtteja suuremmalla kuormalla, ei nyt ihan maksimilla mut sillai et tuntuu.
Tärkeää kipujen ja vammojen välttämiseksi on myös juoksun kannalta tärkeiden lihasten hyvä kunto. Jos paketti ei pysy kasassa, saa olla aika ihmekenkä joka korjaa. Toki kengän pitää olla sopiva ja väärästä voi olla suurta haittaa. 150€ kenkien esitteissä olevat ylistyslauseet kannattaa sivuuttaa olankohautuksella, ja ostaa sellaiset jotka istuu omaan jalkaan ja tuntuu hyviltä juostessa. Itse olen ostanut kenkiä korkeintaan satasella, ja ne askelta ohjaavat 'luksusmallit' joista maksoin 100€ olivat paskimmat. Taitaa olla suokävelyyn tehdyt räpylät joihin ei tekniikkakengät soviParas tapa on kokeilla niitä popoja liikkeessä. Toki esim. Juoksija-lehden kenkäklinikasta on apua, kun lähtee haarukoimaan tossuja. Esim. minä en pysty juoksemaan samoilla tossuilla kuin Knoukka, Mangelo ja Jaqqu polvieni takia. Kaipaan vaimennusta, mutten tukea. Ja askel on neutraali mulla.
Itse en pidä Mizunon lenkkareita kiinnostavina, kun niissä näyttää kaikissa olevan suuri droppi ja jäykkiä muovivirityksiä pohjan sisällä. Vaimennusta halutessa sitä löytyy kyllä pururadalta, jossa pelkistetympi kenkä on parempi.Itseäni himoittais kokeilla Mizunoita. Parhaat sisäkengät evö heiltä ollut mulla.