Triviaa!

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Sattumalta (ja valitettavasti) osuin eilen artikkeliin, jossa oli itselleni aivan uutta tietoa erään kuljettajalupauksen kammottavasta onnettomuudesta. Kysytäänpä onko tämä teille tuttua kauraa.
Eli kenen kuljettajan pää leikkautui irti F1-onnettomuudessa?
Helmut Koiniggin. Ei ollut edes erityisen kovavauhtinen onnettomuus se, mutta kaide oli kiinnitetty niin, että auto pääsi sen alta.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
No yllättipä valtavasti, että Bobakki tiesi alta viiden minuutin. Mulle toi onnettomuus ja itse asiassa koko Koinigg on jäänyt vähän mysteeriksi jostain syystä.
Olisi kai selvinnyt itse onnettomuudesta melkein vammoitta mutta...enpäs jatkakaan tätä lausetta. Kammottavaa.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Varmaan paikallaan jatkaa huomiolla, että Armco-kaiteiden yleistyessä oli yleistä, että ne oli kiinnitetty huonosti. Gerry Birrell koki Koiniggin kohtalon Rouenin F2-kisassa 1973, ja Cevertin ja Rindtin onnettomuuksissa kaiteella oli oma osuutensa lopputulokseen. Nuo kaiteet koostuivat kahdesta osasta, ja törmäyksen kohdistuessa alempaan osaan se antoi periksi, mutta ylempi osa jäi paikoilleen tiedetyin tuloksin.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Otetaas tähän surkeaan teemaan liittyvä päättelypähkäily.

Neljällä F1-kuskilla, joista kaikki ovat menehtyneet ammattinsa parissa, on sama kilpailuissa käytetty etunimi ja kaikkien näiden neljän sukunimessä on samat kaksi kirjainta samassa järjestyksessä. Näistä kolmen sukunimessä nuo 2 kirjainta ovat viimeiset, neljännen kohdalla kolmanneksi ja toiseksi viimeinen.

Mikä on herroja yhdistävä etunimi?

markoj

Custom User
Voitin voiton! \o/

Kaks muistin, Bonnierin lempinimestä en ollu varma, mutta arvelin. Tota Gartneria en hokannu edes jälkikuukletuksella.

MrMasaTasa

Well-known member
Mites tälläne: luettele kaikki kuljettajat jotka ovat aloittaneet uransa jonkun kauden viimeisessä kilpailussa

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Mites tälläne: luettele kaikki kuljettajat jotka ovat aloittaneet uransa jonkun kauden viimeisessä kilpailussa
Ainakin Philippe Streiff, Pierre-Henri Raphanel, Stefano Modena ja Jean-Denis Deletraz aloittivat F1-uransa jonkun kauden viimeisessä osakilpailussa.

MrMasaTasa

Well-known member
Tästä tulee vaikea joten paljastan pari: Dorino Serafini, Franco Comotti, Clemente Biondetti, Paul Pietsch, Guy Mairesse, Pierre Levegh. Ja kaikki vuodelta 1950. Eli tarkastelkaas hiukan enemmän tuota kultaista 50-lukua.

iceman1988

Well-known member
Nyt hieman lisää haastetta peliin.

Missä F1-kilpailussa jäähdyttelykierroksella kuski otti kyytiin kaksi keskeyttänyttä kuljettajaa? Kuka ajoi autoa? Ketkä olivat kyydissä?

Lazer

Well-known member
Kenen kappaletta soitetaan shamppanjanruiskutuksessa podiumilla ja mikä on kappaleen nimi?

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Nyt hieman lisää haastetta peliin.

Missä F1-kilpailussa jäähdyttelykierroksella kuski otti kyytiin kaksi keskeyttänyttä kuljettajaa? Kuka ajoi autoa? Ketkä olivat kyydissä?
Jonkun videon olen tapauksesta nähnyt. Mitenkään sitä etsimättä niin olisikohan Nelson Piquet (Sr.) ollut ajajana ja Philippe Alliot toinen kyyditettävistä. Kisa Meksikossa 1986 tai 1987.

Nzap

Well-known member
Sijainti
Wrocław
Jonkun videon olen tapauksesta nähnyt. Mitenkään sitä etsimättä niin olisikohan Nelson Piquet (Sr.) ollut ajajana ja Philippe Alliot toinen kyyditettävistä. Kisa Meksikossa 1986 tai 1987.
Mä muistelisin että kyydissä olisi ollut 3 kuskia. Olisiko Johansson ollut toinen?

iceman1988

Well-known member
Mä muistelisin että kyydissä olisi ollut 3 kuskia. Olisiko Johansson ollut toinen?
Oikea vastaus:
Stefan Johansson, Rene Arnoux, and Phillippe Alliot ride Nelson Piquet's Williams after switching over from Alliot's Ligier once it runs out of fuel, just after the finish of the 1986 Mexican Grand Prix.

Eli siis ensin Johanson ja Arnoux olivat Alliotin ligierin kyydissä menossa varikolle, mutta sitten Ligieristä loppui bensa. Johanson, Arnoux ja Ligier siirtyivät Piquet Seniorin Williamsin kyytiin ja jatkoivat sen kyydissä kohti varikkoa. Varmaan on kyllä kyyditettävien lukumäärässä ennätys tavallisella F1-autolla. show-käyttöön tehtyjä kuskille + yli 3 matkustajalle tehtyjä autoja saattaa olla.

Linkki videoon: http://www.youtube.com/watch?v=0Cykz8Pg0Ds&feature=related