Triviaa!

mustavihannes

"Nothing quite like it"
Liittynyt
1.2.2004
Viestit
395
Sijainti
Helsinki
Trone sanoi:
Tyrrell esitteli vuoden 1976 Espanjan osakilpailussa legendaarisen P34-autonsa, jossa oli erikoisesti neljää eturengasta:

Missä osakilpailussa Tyrrellin autoissa oli viimeistä kertaa neljää eturengasta?
Fuji 1977?
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Astraali sanoi:
Uskaltaisin veikata samaa vuotta ja Kanadan GP:tä joka ajettiin Mosportissa?
Nope. Lisävinkkinä sanottakoon, että toinen kyseisessä osakilpailussa Tyrrelliä ajaneista kuskeista ajoi F1-urallaan myös Ferrarilla.
 

Jalperi

Well-known member
Liittynyt
10.1.2007
Viestit
334
Cmoney sanoi:
Moro. Kisat ei menneet ihan oikein, mutta ainakin Itävallassa Ickxia ei vissiin vaan napannut ajaa heikohkoa autoa, ja Merzario ajoi ainoaa Ferraria. Monzan jälkeen Pohjois-Amerikkaan (Kanada ja USA) mennessä Ickx oli jättänyt tallin.

http://grandprix.com/gpe/races.html
Tuolla on hyvät kisaraportit
Tosiaan, neljähä noit kisoi näytti olevan, Kanada jäi jotenkii huomioimatta ko katoin noit tilastoi
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
WebSlave sanoi:
Jody Scheckter varmaankin, mutta kisaa en lähde arvaamaan.
Itekkin mietin aluksi Scheckteriä, mutta hän oli jo siirtynyt Wolfille kun P34 hyllytettiin (kai?).
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Trone sanoi:
Tyrrell esitteli vuoden 1976 Espanjan osakilpailussa legendaarisen P34-autonsa, jossa oli erikoisesti neljää eturengasta:

Missä osakilpailussa Tyrrellin autoissa oli viimeistä kertaa neljää eturengasta?
Aiemmista vastauksista päätellen tän on pakko olla kompa. Oli muistaakseni Hockenheimilla 1996 kun Tyrrellillä keksittiin laittaa autoon neljä eturengasta, jotta ilmanvastus olisi pienempi ja auto näin vähemmän onneton suorilla. Ex-Ferraristi olisi tietysti Mika Salo.
 
Viimeksi muokattu:

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Bobakki sanoi:
Aiemmista vastauksista päätellen tän on pakko olla kompa. Oli muistaakseni Hockenheimilla 1996 kun Tyrrellillä keksittiin laittaa autoon neljä eturengasta, jotta ilmanvastus olisi pienempi ja auto näin vähemmän onneton suorilla. Ex-Ferraristi olisi tietysti Mika Salo.
Juu, tätä haettiin. :thumbup:
P34:n kuvan laitoin tuohon kysymykseen mukaan ihan vain syventääkseni kompaa. :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Trone sanoi:
Juu, tätä haettiin. :thumbup:
P34:n kuvan laitoin tuohon kysymykseen mukaan ihan vain syventääkseni kompaa. :D
Loistava kysymys! Sääli, että kohderyhmä, jolta tuota voi edes yrittää kysyä on aika suppea. ;)

Saanko kysäistä tuota rec.autos.sport.f1:ssä vai kirjoitteletko sinne itsekin?
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
WebSlave sanoi:
Loistava kysymys! Sääli, että kohderyhmä, jolta tuota voi edes yrittää kysyä on aika suppea. ;)

Saanko kysäistä tuota rec.autos.sport.f1:ssä vai kirjoitteletko sinne itsekin?
Pistä tok. Itse en (vielä ainakaan) ole seurannut tuota uutisryhmää, mutta nähtävästi pitää tsekata jossain välissä moinenkin F1-media.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13813
Metka kysymys, mutta Tyrrellhän kokeili tuota kikkaa ainoastaan aika-ajossa, ja muistaakseni Salo kertoi Katayaman jopa ajaneen nopeimman aikansakin 4 eturenkaalla. Kilpailu mentiin kuitenkin leveämmillä takarenkailla.

E: Toki en ole varma, tarkoittavatko sanat "kilpailu" ja "osakilpailu" tarkalleen samoja asioita, vai onko viimeksi mainittu kilpailuviikonloppu kokonaisuudessaan :)
 
Viimeksi muokattu:

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Cmoney sanoi:
Metka kysymys, mutta Tyrrellhän kokeili tuota kikkaa ainoastaan aika-ajossa, ja muistaakseni Salo kertoi Katayaman jopa ajaneen nopeimman aikansakin 4 eturenkaalla. Kilpailu mentiin kuitenkin leveämmillä takarenkailla.

E: Toki en ole varma, tarkoittavatko sanat "kilpailu" ja "osakilpailu" tarkalleen samoja asioita, vai onko viimeksi mainittu kilpailuviikonloppu kokonaisuudessaan :)
Itse olen käsittänyt niin että kun esim. Patresesta puhutaan "eniten GP-kilpailuja ajaneesta kuljettajasta" niin viitataan viikonloppuihin joihin on osallistunut (257). Jos taas "eniten GP-startteja ajaneesta kuljettajasta" niin viitataan kilpailuun jossa on ajanut lämmittelykierroksen jälkeen". Siksi lähtöjä 256 (taitaa tuo 257. olla joku karsiutuminen, vai...)

Esim. Schumacherilla on ajanut "250 GP-kilpailua", mutta startannut vain "249 GP-starttiin" (koska Ranskan GP:tä 1996 ei lasketa tuohon jälkimmäiseen tilastoon, räjähtihän siinä Sumin moottori jo lämmittelykierroksella).
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Cmoney sanoi:
Metka kysymys, mutta Tyrrellhän kokeili tuota kikkaa ainoastaan aika-ajossa, ja muistaakseni Salo kertoi Katayaman jopa ajaneen nopeimman aikansakin 4 eturenkaalla. Kilpailu mentiin kuitenkin leveämmillä takarenkailla.
Juu, siksi kysymyksessä puhuttiinkin osakilpailusta eikä kisasta. ;) Salon ja Katayaman autoon iskettiin neljä eturengasta ennen kuskien kolmansia yrityksiä. Salon auton moottorista tuli kuitenkin tässä vaiheessa nesteet pihalle ja hän joutui kurvaamaan takaisin varikolle vaihtaakseen vara-autoon, joka ei kuitenkaan ollut riittävän nopea. Tämän vuoksi Salon parhaaksi ajaksi jäi siis normaalilla rengastuksella ajettu aikasempi kierros. Neljällä eturenkaalla ajamista varten Tyrrelin piti muuten vaihtaa autojen vaihteistot ja pohjalevyt sekä siirtää takasiiven paikkaa.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Trone lärppättelli ovelasti siitä P34:stä että me varmastettiin unohdettaisiin tuo Hokke-kokeilu ja käytettäisiin turhaa vaivaa sen (P34) tietojen etsimiseen.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Sponsorit

Mikä oli viimeinen F1-GP, jossa kaikki autot olivat vielä ilman sponsoreita?
 
Ylös