Triviaa!

Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5798
Sijainti
Kerava
Luettele kaikki kuljettajat, jotka ovat ajaneet virallisen F1-sarjan osakilpailuissa kilpanumerolla 1, vaikka eivät ole edellisellä kaudella voittaneet maailmanmestaruutta. Indy 500 -osakilpailut voitaneen näistä laskuista jättää ulkopuolelle, sillä lista kasvaisi turhan suureksi (ja epäoleelliseksi).
Willy Mairesse
John Watson
Ludovico Scarfiotti
Graham Whitehead
Lance Macklin
Peter Collins
Jean Behra
André Pilette
Stirling Moss
Jose-Froilan Gonzales
Jean-Pierre Beltoise
Pedro Rodriguez
Chris Amon
Phil Hill
Juan Manuel Fangio ('50)
Jim Clark
Jack Brabham
Ronnie Petterson (ainoa näistä minkä olisin tiennyt ulkoa)
Graham Hill

Siinä taisivat olla :p
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13814
Muistaisin Rodger Wardin hassulla Kurtis Kraft #1 -autollaan ainoassa Sebringin F1 MM-osakilpailussa.
 

Gotcha

Well-known member
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
146
Sijainti
Saksa
Willy Mairesse
(listaa..)

Siinä taisivat olla :p
Enpäs itsekään noita enempää löytänyt.

Henkilökohtaisesti tuo määrä tuli yllätyksenä, varsinkin kun nyt tuoreemmassa muistissa '93 ja '94 käytettiin ennemmin nollaa kuin numeroa 1 "väärällä kuljettajalla".
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18504
Minkä nimisen ja maalaisen F1-tallin olisi pitänyt osallistua vuoden 1993 MM-sarjaan mutta toisin kävikin (Projekti aloitettiin 1992 puolivälin tiennoilla).
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Olisikohan ollut Bravo-tiimi? Sillä ainakin oli projekti tulosta f1:siin kaudeksi 93. Yhdessä Marchin kanssa kumpikin sulki ovensa ennen kauden alkua. Bravon tiimin auto olisi tuotettu yhteistyössä BMW:n kanssa ja Andrea Modan entinen auto olisi toiminut mallina kaudella. Simtek ja Pacific voisivat hyvin olla toisia vastauksia kysymyksiin sillä kumpikin tiimi aloitti kesäkuussa 92 valmistelut F1:siin tulosta. Bravon päättymiseen vaikutti myös suunnittelija Jean Mosnierin kuolema jonka jälkeen puuhamiehet katosivat kuin pieru Saharaan. Campoksen projekti oli myös suunnitteilla, mutta siihen vaikuttivat juurikin samat ongelmat eli raha ja puuhamiesten oma heikkous. Tuohon aikaan oli tulossa myös Nissania, Volkswagenia ja monia muita urheiluautojen valmistajia sarjaan, mutta niiden tulo oli lopulta pelkkää ilmaa. Mikäli kaikki mahdolliset tiimit olisivat päässeet mukaan niin kauden 1989 tiimimäärä olisi saattanut jopa rikkoutua ja esikarsinta olisi jäänyt voimaan.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18504
Olisikohan ollut Bravo-tiimi? Sillä ainakin oli projekti tulosta f1:siin kaudeksi 93. Yhdessä Marchin kanssa kumpikin sulki ovensa ennen kauden alkua. Bravon tiimin auto olisi tuotettu yhteistyössä BMW:n kanssa ja Andrea Modan entinen auto olisi toiminut mallina kaudella. Simtek ja Pacific voisivat hyvin olla toisia vastauksia kysymyksiin sillä kumpikin tiimi aloitti kesäkuussa 92 valmistelut F1:siin tulosta. Bravon päättymiseen vaikutti myös suunnittelija Jean Mosnierin kuolema jonka jälkeen puuhamiehet katosivat kuin pieru Saharaan. Campoksen projekti oli myös suunnitteilla, mutta siihen vaikuttivat juurikin samat ongelmat eli raha ja puuhamiesten oma heikkous. Tuohon aikaan oli tulossa myös Nissania, Volkswagenia ja monia muita urheiluautojen valmistajia sarjaan, mutta niiden tulo oli lopulta pelkkää ilmaa. Mikäli kaikki mahdolliset tiimit olisivat päässeet mukaan niin kauden 1989 tiimimäärä olisi saattanut jopa rikkoutua ja esikarsinta olisi jäänyt voimaan.
Kyllä kyseessä oli Espanjalainen Bravo tiimi, Adrian Campos olisi ollut tallipäällikkö. Tiimi yritti jossain vaiheessa palkata kuljettajakseen Damon Hillin saadakseen houkuteltua lisää sponsoreita, toista autoa joidenkin tietojen mukaan olisi pitänyt ajaa Marc Genen veli Jordi vaikka oli monia muitakin huhuttu. Mosnierin menehtymisen jälkeen "käytännössä" tiimi jollain tapaa sulautui Simtekiiin jossa oli Bravo tiimin Tekninen johtaja Nick Wirth töissä.

Onhan nuita projekteja ollut historian aikana useita esim 1994 Ikuzawa jonka johtohahmoina olivat Enrique Scalabroni ja Peter Windsor.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Laurent Aiello olisi ollut kakkoskuljettaja sillä Marlboron Espanjan ja Ranskan haarat olisivat tuoneet isoa rahaa tiimille. Puhuttiin 60 miljoonan markan sponsorisummasta tiimille. Sen jälkeen muita kuljettajaehdokkaita olisivat olleet David Coulthard ja Michael Bartels jotka eivät lopulta ajaneet. Siinä missä Simtek lopetti kaudella 95 niin Pacific itse asiassa yritti jatkaa vielä toimintaa varsin mielenkiintoisella tavalla. Kaudeksi 96 Pacific ajoi F3000-sarjassa mutta tiimillä oli hanke tulla F1:siin takaisin kausien 97-99 aikana mikäli tuen antajat joista merkittävimpänä entinen Lotus ja BRM olisivat suostuneet toimimaan yhteistyössä ja eräänlaisena vasallina tiimin kanssa. Kaudella 95 Lotus vielä oli mukana Pacificin kanssa.

Projekti kaatui siihen, että tiimillä ei riittänyt raha eikä aika ja urheiluautotiimin luomisen epäonnistuessa myös f1-tiimin tekele kaatui. Lokakuussa 97 Pacific sulki lopullisesti ovensa ja mahdollisuutensa formuloihin pääsystä. Ainakin tämän hetken mukaan. Kuljettajina olisivat toimineet ns. Uudessa Pacificissa Bertrand Gachot joka olisi tuonut sponsoreita ja toiminut omistajana kakkoskuskinaan Andrea de Cesaris. Kumpikin kuljettaja olisi ollut myös tiimin omistuksissa mukana. Lisäksi testikuljettajana olisi toiminut Eric van de Poele.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18504
Laurent Aiello olisi ollut kakkoskuljettaja sillä Marlboron Espanjan ja Ranskan haarat olisivat tuoneet isoa rahaa tiimille. Puhuttiin 60 miljoonan markan sponsorisummasta tiimille. Sen jälkeen muita kuljettajaehdokkaita olisivat olleet David Coulthard ja Michael Bartels jotka eivät lopulta ajaneet. Siinä missä Simtek lopetti kaudella 95 niin Pacific itse asiassa yritti jatkaa vielä toimintaa varsin mielenkiintoisella tavalla. Kaudeksi 96 Pacific ajoi F3000-sarjassa mutta tiimillä oli hanke tulla F1:siin takaisin kausien 97-99 aikana mikäli tuen antajat joista merkittävimpänä entinen Lotus ja BRM olisivat suostuneet toimimaan yhteistyössä ja eräänlaisena vasallina tiimin kanssa. Kaudella 95 Lotus vielä oli mukana Pacificin kanssa.

Projekti kaatui siihen, että tiimillä ei riittänyt raha eikä aika ja urheiluautotiimin luomisen epäonnistuessa myös f1-tiimin tekele kaatui. Lokakuussa 97 Pacific sulki lopullisesti ovensa ja mahdollisuutensa formuloihin pääsystä. Ainakin tämän hetken mukaan. Kuljettajina olisivat toimineet ns. Uudessa Pacificissa Bertrand Gachot joka olisi tuonut sponsoreita ja toiminut omistajana kakkoskuskinaan Andrea de Cesaris. Kumpikin kuljettaja olisi ollut myös tiimin omistuksissa mukana. Lisäksi testikuljettajana olisi toiminut Eric van de Poele.
Aivan nuo F3000/Urheiluauto kuviot tiesin jo ennenstään Pacifista, mutta Bravo F1:stä vielä sen verran että auto olisi ollut nimeltään Bravo-Judd S931.

Tuossa kuvassa taitaapi olla Bravo-Judd mutta ihan varmaksi en osaa sanoa:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Laitetaan sitten seuraava YLE:n selostajiin liittyvä kysymys...

Montako kilpailua Markku Pentikäinen selosti kaikkiaan YLE:lle?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Laitetaan 5 pisteen vihje: Dallara liittyy asiaan tietyllä tavalla... Laitetaan helpotusta myös kysymykseen siten, että Pentikäinen selosti kausilla 89-92 kisoja. Montako kisaa hän siis selosti kaikkiaan?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Laitetaan 4 pisteen vihje: eräällä suomalaisella kuljettajalla oli tämä numero käytössään kaudella 92 ja kaudella 91 tämän kuljettajan piti ajaa erään italialaisen kanssa jota kutsuttiin kahvirahamieheksi. Sen sijaan hänen tallitoverinaan ajoi samanmaalainen rahamies. Kauden 92 numero on oikea vastaus kysymykseen. Mikä numero on siis kyseessä?
 
Ylös