Jellinek
Banned
Sisun käytyä kuorma-autovalmistajana aivan kuilun partaalla, olisi ehkä taas aika perustaa tehdastalli (jos sellaisia enää sallitaan) kuorma-autojen EM- tai edes SM-sarjaan merkin promoamiseksi.
Kuorma-autojen SM-sarjaa ei ole olemassakaan, ja vaikka olisikin, ei Sisulla ole nykyisin näihin kisoihin sopivaa mallia.Sisun käytyä kuorma-autovalmistajana aivan kuilun partaalla, olisi ehkä taas aika perustaa tehdastalli (jos sellaisia enää sallitaan) kuorma-autojen EM- tai edes SM-sarjaan merkin promoamiseksi.
Kai siihen autoon muutakin tarvitaan kuin moottori. Rataa ajetaan niin EM-tasolla kuin kansallisessa kuorma-autoluokassakin 2-akselisilla vetopöytäautoilla eikä Sisu sellaisia valmista. Moottorin maksimi-iskutilavuus EM-sarjassa on 13 litraa.Jos tilavuuden ylärajana on edelleen 14 litraa niin Polar-malliston pienin konehan on 11,95-litrainen V6.
Liekö luokalla koskaan ollut SM-arvoa? Kansallinen kuorma-autoluokka sen nimenä on muistaakseni ollut jo pitkään ettei peräti alunperinkin.Millä nimellä Suomen ratakuorma-autojen sarjan mestaruus sitten nykyisin tunnetaan?
Kyllä se muistaakseni oli, mutta en ihan täysin varma kuitenkaan ole.Muistaako kukaan, oliko tuo kaksi viimeistä Super Truckien mestaruutta napannut "VW" mahdollisesti PAM:n jatkokehitelmä?
Joo tuon saman Turun Sanomien uutisen löysin. Aloin vaan pohtimaan missä se on Sveitsissä testannut. Kun en ole kuullut, että siellä yhtään rataa olisi. Ehkei kyse ollutkaan testiajosta.Muutaman kerran on palstalla mainittu Harri Luostarisen nimi, mutta kaikki eivät ehkä tiedä miten tai mihin hänen ura loppui, mutta alun perin Luostarisen piti kilpailla kaudella 2004 tuttuun tapaan ja kun valmistelut kisakauteen olivat täydessä vauhdissa niin kaikki muuttui yhdessä silmänräpäyksessä, sillä ennen ensimmäistä Assenin kisaa Luostarinen oli Sveitsissä testaamassa uutta Volkswagen-kuormuriaan ja poistuessaan hotellistaan hänen kimppuunsa hyökättiin jolloin hänet pahoinpideltiin ja ryöstettiin. Mies kuntoutui hyvin ja katseet kohdistuivat vuoteen 2005 mutta jostain syystä mies ei kuitenkaan enää 2005 lähtenyt leikkiin mukaan. Harrin isä Heikki oli avainroolissa uuden Volkkarin kehittämisessä silloin.
Christian Fittipaldi on pistetaulukon kahdeksastoista keräten 12 pistettä ja ollut poissa kahdesta viimeisestä kisasta.1. Beto Monteiro, 87
2. Wellington Cirino, 60
3. Andre Marques, 58
4. Leandro Totti, 48
5. Paulo Salustiano, 39
6. Felipe Giaffone, 38
Ehkä ei tai sit se oli Dijonin rata ranskassa joka on käyty joskus Sveitsin GP:nä. Epäilen että testiajosta ei ole ollut kyse.Joo tuon saman Turun Sanomien uutisen löysin. Aloin vaan pohtimaan missä se on Sveitsissä testannut. Kun en ole kuullut, että siellä yhtään rataa olisi. Ehkei kyse ollutkaan testiajosta.
Koskapa tämä foorumi on näsäviisastelun "luvattu mekka", niin kannanpa korteni kekoon tarkentamalla hieman tuota käsitettä;Top6 pistetilanne 4/10 kisojen jälkeen Brasilian Rekka sarjassa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/AjoneuvoyhdistelmäVaikka nimitystä rekka käytetään yleiskielessä perävaunullisesta kuorma-autosta tai jopa pelkästä kuorma-autosta, ammattisanastossa sanan rekka merkitys puolestaan vaihtelee sen suppeamman, perinteisen merkityksen ollessa pelkkä puoliperävaunu ja laajemman merkityksen tarkoittaessa puolestaan puoliperävaunun ja kuorma-auton yhdistelmää.
http://www.hankintavinkit.fi/index.php?option=com_k2&view=item&id=6:mika-mäkinen-jälleen-palkintokorokkeella&Itemid=1Ratakuorma-autojen EM-sarja jatkui Ranskassa
Mika Mäkinen ajoi jälleen hienon viikonlopun ratakuorma-autojen EM-sarjassa. Ranskan Nogarossa ajetuissa starteissa Mad-Croc Truck Racingin Mäkinen oli parhaimmillaan kolmas. Palkintokorokepaikka oli auralaiselle uran kolmas. Hän voitti edellisen osakilpailun Espanjassa.
Viikonloppuna ajetaan aina neljä starttia. Palkintokorokepaikan lisäksi Mäkisen saldoon Nogarossa merkittiin sijat 7, 10 ja 4. Kolmannen sijan hän ajoi lauantain toisessa startissa.
Kemorassa ilmeisesti saa vielä ajaa ja toivottavasti TBo hakisi (ja saisi) uudelle radalleen myös luvan kuorma-autojen kilpailuille.Etelä-Suomen aluehallintovirasto myöntää, hakemuksen osin hyläten, Resykli Oy:n Alastaro Circuitin Virttaankankaan moottoriurheilukeskuksen
toiminnalle ympäristöluvan. Moottoriurheilukeskus sijaitsee Loimaan kaupungin Virttaan kylässä kiinteistöillä 430-472-6-115 ja 430-472-30-6.
Rallisprint-radan osalta hakemus on hylätty.
Kuorma-autokilpailujen osalta hakemus on hylätty.
Motocross- ja jokamiesluokan ratojen pinnoittamattomilla osilla tapahtuvan
kilpailu-, ajoharjoittelu- ja testaustoiminnan osalta hakemus on hylätty siten, että edellä mainitut toiminnat päättyvät 31.12.2012 mennessä.
Voi paska! Kilpakuormurit on aina ollut Alastaron ratakisojen näyttävin luokka.Se sitten ilmeisesti kuorma-autoilla kisaileminen käy Suomessa vähiin. Etelä-Suomen Aluehallintoviraston 10.9.2012 annetussa päätöksessä nimittäin kielletään "suojaamattomilla" kuorma-autoilla kilpaileminen Virttaankankaan pohjavesialueella sijaitsevalla rata-alueella.
Botniaring on ongelmallinen ajatelle kuorkkeja, ensimmäinen mutka ja sen ulosajo-alueet eivät millään riitä kuorkeille. Ja ainoa keino ulosajoalueen levittämiseen on radalle johtavan tien siirtäminen tarvittavan ulosajoalueen verran pohjoisen suuntaan... Eli käytännössä mahdotonta.:wall:Kemorassa ilmeisesti saa vielä ajaa ja toivottavasti TBo hakisi (ja saisi) uudelle radalleen myös luvan kuorma-autojen kilpailuille.
Miehen kommentit Nogaron jälkeen autosta:Palkintokorokepaikan lisäksi Mäkisen saldoon Nogarossa merkittiin sijat 7, 10 ja 4.
Mäkinen on sarjan kolmanneksi paras MAN-kuski, uudemmilla kehitysversioilla ajavia MAN-kuskeja pisteissä on hänen perässään yhdeksän kappaletta.-Viime kauteen verrattuna eroa on alustassa. Ei ole minulle kerrottu tarkemmin, mitä on tehty Mäkinen Kertoo.
Eiköhän tuo "suojaamattomuus" liity jollain tapaa poltto- ja voiteluaineisiin sekä muihin radalle mahdollisesti vuotaviin nesteisiin....Botniaring on ongelmallinen ajatelle kuorkkeja, ensimmäinen mutka ja sen ulosajo-alueet eivät millään riitä kuorkeille. Ja ainoa keino ulosajoalueen levittämiseen on radalle johtavan tien siirtäminen tarvittavan ulosajoalueen verran pohjoisen suuntaan... Eli käytännössä mahdotonta.:wall:
Mitähän tuo "suojamaton" kuorkki oikein tarkoittaa? Mitenkä saa kuorkin suojatuksi, mitä maksaa?
En kyllä kaipaa niitä radansotkijoita pätkääkään. Sotku koostuu pölystä, hiekasta, öljystä ja kivistä jne.Erityisen harmillista, kun just on saatu vähän uudempaa kalustoakin sarjaan.