Albert Oil
Hippi ja juntti
Osallistuin muuten kerran vahingossa mielenosoitukseen mutta en kehtaa sanoa mihin.
Alan menettää uskoni marcoolioon jos tuo poliisit vs. natsit juttu oli postattu muuten kuin läppä mielessä/nomia provotaksesi :thumbfh:En mä mistään oikeutuksesta ole puhunut, toisin kuin sinä, joka olet vaatinut jos mitä älytöntä.
Poliiseilla nyt vaan on paha tapa hyysätä natseja.
Kun lukaisin tuon postaamasi listan niin onhan se "hieman" vääristynyttä kuinka poliittisia äärilaitoja on edustettu yliopistossa.Niin, että joskos joku antaisi - tultuaan kakalta ja toivon mukaan pyyhkimisen jälkeen - tähän vastauksen.
Nuo talonvaltausjutut ovat yleensä aika harmittomia, porukka on joutilaisuuttaan vallannut jonkun talon mutta jossain vaiheessa elämän ja rakennustekniikan todellisuus on tullut esille ja asuminen homeisessa, lahossa talossa ilman lämmitystä tai jatkuva polttopuiden hakkaaminen on käynyt sorretun työväen riuskalle edustajalle liian hikiseksi hommaksiJos joku talo tai tontti on käyttämätön. Se ei tarkoita sitä, etteikö joku omistaisi sitä. Jos talon omistaa taho, joka neuvottelujen jällkeen antaa talon esim. nuorisokäyttöön asia on ok.
Itsenäisyyspäivänä on aika viileät kelit ja saattaa olla loskaakin. Taitaa olla liian epämiellyttävää aktivisteille mennä kadulle makaamaan. Ihan kaikkeen ei olla valmiita oman asian vuoksi menemään,Se on ainakin käynyt selväksi, että jatkossa kannattaa kaikkien kynnelle kykenevien ryhmittymien ajoittaa mielenilmauksensa presidentin itsenäisyyspäiväjuhlien lähistölle. Julkisuus on taattu. Mun mielestä paras keino olis perinteinen katujen valtaus. Muutama sata ihmistä makaamaan jokaiselle juhlapaikalle johtavalle väylälle niin juhlien myöhästyminen/peruuntuminen on uutisissa pitkään. Ja mitään vahinkoa ei tule.
Wikipediassa on hiukan juttua Suomenkin talonvaltauksista. Arvokiinteistöjä lie vallattu ainoastaan silloin, kun sellaista on oltu purkamassa ja joku taho sitä vastustanut.Nuo talonvaltausjutut ovat yleensä aika harmittomia, porukka on joutilaisuuttaan vallannut jonkun talon mutta jossain vaiheessa elämän ja rakennustekniikan todellisuus on tullut esille ja asuminen homeisessa, lahossa talossa ilman lämmitystä tai jatkuva polttopuiden hakkaaminen on käynyt sorretun työväen riuskalle edustajalle liian hikiseksi hommaksi
Kohteina kaiketi harvoin ollut arvokiinteistöjä (?) ja joista olisi tullut jollekin asiaan syyttömälle taloudellista vahinkoa. Korjatkaa jos olen väärässä.
Kun ne ois edes käyttämättömiä, mutta valtasivat joku vuosi sitten Turussa kaverin vuokraaman autotallin, jota käytettiin iltaisin harrasteautojen rakentamiseen ja olivat rikkoneet ja/tai varastaneet kymmenien tuhansien eurojen edestä omaisuutta, eikä ketään saatu edesvastuuseen. Itse olivat sitä mieltä, että heillä oli oikeus tehdä se.Jos joku talo tai tontti on käyttämätön. Se ei tarkoita sitä, etteikö joku omistaisi sitä. Jos talon omistaa taho, joka neuvottelujen jällkeen antaa talon esim. nuorisokäyttöön asia on ok.
No, autotallihan oli asumaton ja sinne oli hylätty irtainta tavaraa.Kun ne ois edes käyttämättömiä, mutta valtasivat joku vuosi sitten Turussa kaverin vuokraaman autotallin, jota käytettiin iltaisin harrasteautojen rakentamiseen ja olivat rikkoneet ja/tai varastaneet kymmenien tuhansien eurojen edestä omaisuutta, eikä ketään saatu edesvastuuseen. Itse olivat sitä mieltä, että heillä oli oikeus tehdä se.
Tuosta naapurikorttelista vallattiin toissa vuonna tyhjillään ollut omakotitalo. Rikkoivat vallatessaan ikkunat, ovet, sekä sotkivat seinät ja piha-aidat spreijaten. Piha-alue oli myös täynnä roskia ja pulloja.Mitähän haittaa noista talonvaltauksista on ollut?
Nuo nyt kuulostaa vain vandaaleilta ilman tavoitetta perustaa mitään järkevää toimintaa vallattuun taloon.Tuosta naapurikorttelista vallattiin toissa vuonna tyhjillään ollut omakotitalo. Rikkoivat vallatessaan ikkunat, ovet, sekä sotkivat seinät ja piha-aidat spreijaten. Piha-alue oli myös täynnä roskia ja pulloja.
Ihan siistissä kunnossa ollut asumaton talo muuttui melko epäsiistiksi ja kiinteistön arvo laski huomatattavasti. Sotkivat siis ympäristön alueella, joka on muuten asuttua.
Nyt talo on ilmeisesti myyty, remontoitu ja vakinaisesti asuttu.
Alueen viihtyisyys laski valtauksen ajaksi ja sotkut jäivät jälkeen pitkäksi aikaa.
Noiden jjv'n ajatelmien perusteella kesämökit olisivat aika vapaita käyttökohteita, mikäli niitä ei vandalisoida.Nuo nyt kuulostaa vain vandaaleilta ilman tavoitetta perustaa mitään järkevää toimintaa vallattuun taloon.
Maaseudullahan noita kohteita olisi vaikka kuinka paljon. Vuosikausia tyhjillään olevia torppia niin keskellä metsää ettei kukaan edes huomaisi sellaisten valtaamista. Eipä sinne paljoa toimintaakaan kannata järjestää. Omakotitaloalueilla talonvaltaukset on tietysti ikäviä, kun viihtyisyys kärsii, tulee elämän ääniä ja väärän sosiaaliluokan ihmisiä ja talojen arvot laskevat, mikä on tietysti ihan kauheaa.Noiden jjv'n ajatelmien perusteella kesämökit olisivat aika vapaita käyttökohteita, mikäli niitä ei vandalisoida.
Oletko ladannut netistä jotakin laittomasti suunnitellusti vai aina vahingossa?Joo ei ole järkevää tai lakien mukaista ajaa ylinopeutta tai kävellä(ajaa) punaisia päin. Mitäpä luulet onko em. asiat omaisuuden tai henkilöiden suojaamista?
Mutta palataanpa asiaan. Onko oikein, että anarkistit toimivat siten, että rikkovat suunnitellusti lakia?
On, ja tämä on ihan oikein!Oletko ladannut netistä jotakin laittomasti suunnitellusti vai aina vahingossa?
Yks Esko Facebookissa tiäs kertoo?Tässä olen tutkinut tämän asian erittäin tarkkaan. Olen tutkinut tämän. Tämä on fakta.
Tony Halmetta ovat nuo lauseet. Suunnilleen tarkoittanee että kaikki edelläoleva on oltava totta, koska olen tutkinut asian. Ja vielä erittäin tarkkaan.Yks Esko Facebookissa tiäs kertoo?