Nämä pennoset tulee harvoin perheeltä, vaan paremminkin sijoittajalta joka tekee laillista ihmiskauppa eli managerointi/headhunttausta.J.Hunt sanoi:Eri haastatteluissa Matti Räikkönen on antanut usein sen kuvan, että kullassa ei olla kylvetty.
"Veljekset Kimi ja Rami kävivät mopollaan loputonta Päijänne-ajoa Espoon keskuksessa sijaitsevan omakotitalon pihanurmella. Jos nurmi on kuiva, se kasteltiin puutarhaletkulla jotta mopo saataisiin sladdiin ja rapa varmasti lentäisi. Isä päätti ostaa pojilleen karting-auton ja siirtää meluhaitan asvalttiradoille. Hän tuskin arvasi, mihin päätös lopulta johtaisi.
Hiomakoneen kuljettaja Matti Räikkönen teki pahimmilaan neljää työtä rahoittaakseen Kimin ja myöhemmin ralliautoiluun siirtyneen Ramin harrastuksen. Äiti Paula oli Kansaneläkelaitoksen virkailija.
"Nyt mulla on mahdollisuus maksaa isälle ja äidille takaisin. Monesti homma oli katkolla rahan takia", Kimi sanoo, eikä tyytyväisyyttä voi olla lukematta hänen kasvoiltaan. "
Tiedä sitten..
Pitäähän tuo osittain paikkansa. Tosin yhtä tuottavaa kuskia kohti managerilla on pilvin pimein kuskeja, jotka vain syövät varoja ja työaikaa. Kuskeja jotka tosiaan alkavat saada hyvin palkaa on aika vähän. Ilman manageriamonen kuskin ura voisi tyssätä rahoitukseen jo ennen kunnon näytön paikkoja. Jokainen tietysti voi itse valita pistääkö nimen paperiin vai ei.oopi sanoi:Nämä pennoset tulee harvoin perheeltä, vaan paremminkin sijoittajalta joka tekee laillista ihmiskauppa eli managerointi/headhunttausta.
Homma toimiiin jota kuinkin näin: Manageri "Ostaa" (=ottaa suojelukseen) lupaavan kuskin ja blokkaa muut manageri pyrkyrit tiukalla sopparilla. Kun F1-soppari on taskussa, manageri vetää kymmenykset kuskin palkasta/eduista (esim. Willi Weber tuntee nimen Mr. 20%). Kimiltäkin voisi kysyä montakin milliä maksat Herra Robertsonille tai paremminkin montako milliä se oikea diili oli mistä saat 35Me.
Nm. Headhuntattu
Sarkasmin ei ole tarkoituskaan avautua kaikille.Duunari sanoi:Mahdatkohan itsekään edes huomata kuinka idiootilta saat ittes tuolla näyttämään :thumbup:
Tuskinpa managereille kyllästyminen on iskenyt, ja tuskinpa inflaatiokaan. Ne poimii niitä tähtiä, ei kaikkia..butterfly sanoi:Onko nykyisen menestyksen myötä mielenkiinto noussut vai onko jo iskenyt inflaatio ja kyllästyminen suomalaisiin?
Tuskin kumpikaan. Suomalaisethan ovat olleet kartalla lähes katkeamattomasti Kekestä lähtien ja kaksi kuskia on ollut mukana ennenkin yhtaikaa.butterfly sanoi:Onko nykyisen menestyksen myötä mielenkiinto noussut vai onko jo iskenyt inflaatio ja kyllästyminen suomalaisiin?
Mielenkiintoinen kysymys. Itse kyllä skouttaisin suomalaisia ennenkuin jotain intialaisia. Syynä se että täällä on varmasti kovatasoinen karting-kisailu jossa kykyjä tulee esille. Jossain intiassa jos kaveri voittaa kisan ylivoimaisesti voi syynä olla ennemminkin heikko kokonaistaso.WebSlave sanoi:...Olennaisempaa lienee kysyä, olisiko managerien syytä scoutata erityisesti suomalaisia? Minä en niin tekisi, koska menestyvän intialaisen, kiinalaisen tai jenkin scouttaaminen olisi huomattavasti parempaa bisnestä. Mutta toki talliin etsitään niitä lahjakkaimpia, kansallisuudesta riippumatta.
Miten se "oikea taito" sitten määritellään. Karthikeyan ja Yoong eivät ole täysin kädettömiä, mutta tuskin mitään huippukuskejakaan. Silti molempien taustalla on runsaasti kansallista rahaa. Europpalaisista maista hollantilaisilla tuntuu olevan kovasti halua panostaa kotimaisten kuskien sponsorointiin, vaikkei siltäkään maailmanhuippuja ole noussut.Toni_V sanoi:Toki intialainen pääsee sponsorien imulla helpommin kuljettajaksi, mutta rahoihin tarvitaan jo oikeata taitoa eikä pelkkä kansallisuus riitä. Tai no, kaipa se manageri vetää maksukuskien sponsseiltakin jotain ohi.
"Oikea taito" lienee yhtä vaikea määritellä kun kuskien välinen paremmuuskin, joten siitä ei sen enempiä. Mutta uskoisin kyllä että sellaisessa ympäristössä, jossa harrastajia on paljon ja kilpailu kovaa niitä parhaita kuskikandidaatteja kannattaa enimmäkseen hakea.WebSlave sanoi:Miten se "oikea taito" sitten määritellään. Karthikeyan ja Yoong eivät ole täysin kädettömiä, mutta tuskin mitään huippukuskejakaan. Silti molempien taustalla on runsaasti kansallista rahaa. Europpalaisista maista hollantilaisilla tuntuu olevan kovasti halua panostaa kotimaisten kuskien sponsorointiin, vaikkei siltäkään maailmanhuippuja ole noussut.
Kansallisen rahoituksen avulla kuskia on ainakin helpompi nostaa kohti ylempiä sarjoja, paikat kun pikkuluokissa on käytännössä ostettava. Managerilla on pienempi riski, kun ei tarvitse kaivaa omaa kuvetta (kuten Robertsonit käsittääkseni tekivät Kimin Renault-sopimuksen kanssa - voin olla väärässä).
Mitä nyt vain vaatimattomasti Jos Verstappen, kaikkien aikojen paras kuljettaja missään luokassa koskaan. :alppu:WebSlave sanoi:Europpalaisista maista hollantilaisilla tuntuu olevan kovasti halua panostaa kotimaisten kuskien sponsorointiin, vaikkei siltäkään maailmanhuippuja ole noussut.
Anteeks mitä?Revolt sanoi:Mitä nyt vain vaatimattomasti Jos Verstappen, kaikkien aikojen paras kuljettaja missään luokassa koskaan. :alppu:
Toivottavasti pääsee ykkösiin, tyyppi nimeltä Mika Maki olisi Japanissa varmaan aika suosittu :alppu:Lisko sanoi:Mäki näyttää taas erittäin lupaavia otteita.. http://www.iltalehti.fi/urheilu/200805047603992_ur.shtml
Epäilemättä. Kuskit nimeltä Mika Häkkinen, Mika Salo, Kimi Räikkönen ja Heikki Kovalainen ovat myös varsin suosittuja Japanissa.Ukyo Katayama sanoi:Toivottavasti pääsee ykkösiin, tyyppi nimeltä Mika Maki olisi Japanissa varmaan aika suosittu :alppu:
Osaako kukaan muuten sanoa, onko Mika Mäellä mahdollisuuksia nousta tulevaisuudessa Red Bull tai Toro Rosson kisakuskiksi? Tai mahdollisuus tietenkin on, mutta minkälainen? Eli onko Mäki "jonossa" ensimmäisten, vai viimeisten joukossa?Toivotaan todella, että Valtteri tai joku muu nuorista suomalaislupauksista nousisi F1-tasolle muutaman vuoden sisällä, saataisiin suomalaisjatkumoa kuninkuusluokkaan!