Kausi alkoi ja mukana lisävahvistukset, jotka osoittautuivat enemmän kuin tarpeellisiksi.
Kiitos siis Tarzille, Jarille, Vekalle, pilotolle ja ir1:lle mukanaolosta omastakin puolesta!
A-A, auto #4:
Metriäkään ei ollut alla sitten viime kauden vikan (oman) kisan, joten hieman ruosteessa radalle. Tietty särmä otteista puuttui ja se näkyi sitten kellossa.
Lisäpainoja tuli 10 kg eli aika optimipainossa ollaan ja "omamassaan" ei voi enää vedota tuloksia tarkasteltaessa.
Radan hyvänä puolena on, että näkee kierrosajan pääsuoralla. Nasty ajoi kiinni jossain vaiheessa ja jättäydyin peesiin. Se tuottikin heti tulosta ja ekalla nopealla Nastyn perässä tuli oma paras, joka riitti vaatimattomaan 12. sijaan. Muuten olisin voinut olla jopa viimeinen. Kiitos siis Nastylle peesiavusta
Kisa, auto #12
Auto oli liukkaamman oloinen kuin #4, mutta kulki inan verran ripeämmin. Lähdön meinasin missata, koska olin ruudusta ulkona ja koitin sitä hinkata taaksepäin, siinä onnistumatta. Heilautin kättä ratavirkailijalle, mutta lähtövalmistelut olivat jo päällä, joten siinä oltiin.
Onneksi sain pidettyä lähdössä sijani, vaikka tuntui ettei auto lähtenyt ruudusta yhtään minnekään. Perinteinen "iske kahdella ekalla kiekalla" taktiikka jäi laatimatta sähläämisen vuoksi ja jäin kyttäämään tapahtumia sen kahden ekan kierroksen ajaksi. Joku (tarzi?) pyörähti kahinassa edessä ja ensimmäinen ohitus tuli siis "ilmaiseksi".
Seuraavaksi ajeltiin sitten klimpissa ja tunnistin edessä ajavan ir1:ksi kypärän alta näkyvien hiusten ansiosta. Oletin että nyt on paha paikka edes koittaa ohitse, mutta autonsa näytti olevan auttamattoman hidas, joten koitin ohitse ekan kerran pääsuoralla. Onnistuin kuitenkin painamaan kanssakilpailijan valliin ja päästin suosiolla takaisin ohi, ettei tule penalttia heti ekassa kisassa. Seuraava ohitusyritys onnistui vähän siistimmin ja lähdin tavoittelemaan seuraava kuskirypästä.
Seuraavan kuskin kanssa myös kontaktiohitus ja sen jälkeen koitin vain pitää sijani, sillä takaa tuli kovaa painostusta ja yhteenkään virheeseen ei ollut varaa. Muuten ohi olisi tullut hyvässä lykyssä kaksi kuskia.
Radalla on kyllä hankala ohittaa, jos nopeusero on pieni. Ilman kontaktia se ei onnistunut ja olisi vaatinut toiselta totaalisen virheen. Ainakin näin omalla kohdalla.
Lopputulemana siis 9. sija joka oli varsin hyvä sija, ottaen huomioon ajamattomuuden ja yleisen velttouden kuskin otteissa. Kympin sakkiin siis tavoite seuraavissakin kisoissa, niin olen paremmalla sijalla, kuin oikeasti ansaitsen.
Kiitos kisajärkkärille sekä onnea voittajalle ja voittajakolmikolle.
Peruin erään toisen samalle päivälle Lahden kisan kanssa osuneen tapahtuman, eli Lahdessa sittenkin jo seuraava rykäisy.