Tulokset ja kommentit: KKWCS 2016, 1. kilpailu, Kart´in Club Helsinki

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
357
Koodi:
AIKA-AJOT       AIKA     AUTO
 1. Pwrd b BMW  29,473  14
 2. Cmoney      29,500   8
 3. Jatenski    29,523  21
 4. WoPe        29,563   2
 5. piloto      29,597  24
 6. 4stroke     29,692  23
 7. Nasty Boy   29,748  11
 8. Tarzi       29,925  13
 9. Haikki      30,027   5
10. ir1         30,059   9
11. wilpe       30,109   1
12. Jussi       30,242   4
13. Veka        30,312  12
14. Williams-   30,344   3
15. Jari H      30,392   7
Kilpailu (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet):
Koodi:
 1. WoPe         20krs   29,175  24  50
 2. Cmoney       +1,095  [b]29,174[/b]  21  43
 3. Pwrd b BMW   +3,101  29,337   8  36
 4. Nasty Boy    +4,991  29,245  13  32
 5. piloto       +7,339  29,391  23  29
 6. 4stroke     +18,217  29,931  11  26
 7. Haikki      +19,602  29,828   9  24
 8. wilpe       +19,857  29,735   4  22
 9. Jussi       +23,007  30,052  12  20
10. Jatenski    +23,683  29,912   2  18
11. ir1         +24,069  30,126   1  16
12. Williams-   +24,544  30,164   7  14
13. Veka        +24,872  30,136   3  12
14. Jari H      +26,999  30,080  14  10
15. Tarzi       +28,850  30,209   5   9
Päivän nopein kaikilta:
29,174 Cmoney
29,175 WoPe
29,245 Nasty Boy
29,337 Powered by BMW
29,391 piloto
29,523 Jatenski
29,692 4stroke
29,735 wilpe
29,828 Haikki
29,925 Tarzi
30,052 Jussi
30,059 ir1
30,080 Jari H
30,136 Veka
30,164 Williams-
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13841
Paikan päällä hyvissä ajoin, ja sananvaihtoa uusienkin sarjakuskien kanssa. Ei yhtään mulkkua :thumbup: :)
Slug sai kunnian toimia autoarpojana. Kuvaamisen lisäksi. Hommaa valvoi Aulis Gerlander.
Punnituksessa 91,4 (silmät kiinni vaa´alle ja avattuani pelkäsin näkeväni 93-94ää). Tammikuusta 2,5kg lähtenyt. Nyt vain pienehkö 6 kilon "puskuri" ettei alipainoisena radalle.

Aika-ajot #8
Rata sama, kuin 25h kisassa mutta siellä en kuumehoureisena päässyt radalle. Auto tuntui hyvältä, ja WoPea seuraten helppo nähdä molempien aikoja. Lopulta kuitenkin tulosliuska kertoi Bemarin napanneen paalupaikan.

Kisa #21
Paikaltaan tosi huono lähtemään, ja Jatenski ehti 75% edelle ennen ekaa oikeaa (myös Lahti sisä 2015, ota näitä megalähtöjä silloin kun ekaan mutkaan pidempi matka) jonka turvin onnekseni pystyin pysymään rinnalla. Olin kiinni sekä Jatenskissa että seinässä, mutta läpi päästiin. Ekan kierroksen taistelujen vuoksi erot kärjessä pian kuitenkin selviä (BMW, yli sekunti -> Cmoney, yli sekunti -> WoPe...). Jatenski-väännössä myös mun penkki liikahti monta senttiä taaksepäin, jonka vuoksi hankala ajoasento ja kevyempi keula. Kahdessa kaasunnosto-oikeassa puski. Ja niiden jälkeenhän olivat ehkä 2 parasta ohituspaikkaa radalla.
Kenties kisan puolivälin paikkeilla BMW-Cmn-WoPe nipussa, yritin loppuosassa kierrosta jarruttaa ohitukseen mutten ollut ihan tarpeeksi lähellä. Bemme pysyi rinnalla, ja sisäkurvissa vikaan mutkaan, jolloin WoPe pääsi myös mun rinnalle ja ohi kun saavuttiin ekaan oikeaan pääsuoran jälkeen. Kierrosta myöhemmin WoPe pääsi samassa mutkassa ulostulossa Bemarin rinnalle takasuoralle. Mun puskevalla ei varmaan mahdollistakaan. Yritin kuitenkin samasta välistä takasuoran päässä, mentiin 3 mutkaa rintarinnan kunnes pääsin sisäkurvissa edelle loppuosan pitkässä oikeassa. WoPe silloin ajanut 3 edellistä mutkaa ajolinjaa, joten loppukisa mentiin kokoajan pienellä erolla ilman lähitaistelua. Kenties painopiste edempänä olisin ollut vahvemmilla niissä kahdessa oikeassa.
 

Jussi

Well-known member
Liittynyt
5.3.2016
Viestit
68
Kausi alkoi ja mukana lisävahvistukset, jotka osoittautuivat enemmän kuin tarpeellisiksi.

Kiitos siis Tarzille, Jarille, Vekalle, pilotolle ja ir1:lle mukanaolosta omastakin puolesta!

A-A, auto #4:
Metriäkään ei ollut alla sitten viime kauden vikan (oman) kisan, joten hieman ruosteessa radalle. Tietty särmä otteista puuttui ja se näkyi sitten kellossa.
Lisäpainoja tuli 10 kg eli aika optimipainossa ollaan ja "omamassaan" ei voi enää vedota tuloksia tarkasteltaessa.

Radan hyvänä puolena on, että näkee kierrosajan pääsuoralla. Nasty ajoi kiinni jossain vaiheessa ja jättäydyin peesiin. Se tuottikin heti tulosta ja ekalla nopealla Nastyn perässä tuli oma paras, joka riitti vaatimattomaan 12. sijaan. Muuten olisin voinut olla jopa viimeinen. Kiitos siis Nastylle peesiavusta ;)

Kisa, auto #12
Auto oli liukkaamman oloinen kuin #4, mutta kulki inan verran ripeämmin. Lähdön meinasin missata, koska olin ruudusta ulkona ja koitin sitä hinkata taaksepäin, siinä onnistumatta. Heilautin kättä ratavirkailijalle, mutta lähtövalmistelut olivat jo päällä, joten siinä oltiin.

Onneksi sain pidettyä lähdössä sijani, vaikka tuntui ettei auto lähtenyt ruudusta yhtään minnekään. Perinteinen "iske kahdella ekalla kiekalla" taktiikka jäi laatimatta sähläämisen vuoksi ja jäin kyttäämään tapahtumia sen kahden ekan kierroksen ajaksi. Joku (tarzi?) pyörähti kahinassa edessä ja ensimmäinen ohitus tuli siis "ilmaiseksi".

Seuraavaksi ajeltiin sitten klimpissa ja tunnistin edessä ajavan ir1:ksi kypärän alta näkyvien hiusten ansiosta. Oletin että nyt on paha paikka edes koittaa ohitse, mutta autonsa näytti olevan auttamattoman hidas, joten koitin ohitse ekan kerran pääsuoralla. Onnistuin kuitenkin painamaan kanssakilpailijan valliin ja päästin suosiolla takaisin ohi, ettei tule penalttia heti ekassa kisassa. Seuraava ohitusyritys onnistui vähän siistimmin ja lähdin tavoittelemaan seuraava kuskirypästä.

Seuraavan kuskin kanssa myös kontaktiohitus ja sen jälkeen koitin vain pitää sijani, sillä takaa tuli kovaa painostusta ja yhteenkään virheeseen ei ollut varaa. Muuten ohi olisi tullut hyvässä lykyssä kaksi kuskia.

Radalla on kyllä hankala ohittaa, jos nopeusero on pieni. Ilman kontaktia se ei onnistunut ja olisi vaatinut toiselta totaalisen virheen. Ainakin näin omalla kohdalla.

Lopputulemana siis 9. sija joka oli varsin hyvä sija, ottaen huomioon ajamattomuuden ja yleisen velttouden kuskin otteissa. Kympin sakkiin siis tavoite seuraavissakin kisoissa, niin olen paremmalla sijalla, kuin oikeasti ansaitsen.

Kiitos kisajärkkärille sekä onnea voittajalle ja voittajakolmikolle.

Peruin erään toisen samalle päivälle Lahden kisan kanssa osuneen tapahtuman, eli Lahdessa sittenkin jo seuraava rykäisy.
 
Viimeksi muokattu:

ir1

Active member
Liittynyt
27.2.2016
Viestit
42
Sijainti
Espoo
Kiitos. Haasteita ainakin riittää tulevissa kisoissa :)
 

piloto

Member
Liittynyt
27.2.2016
Viestit
22
Ensimmäinen KKWCS kisa

... siis eka kisa jäsenenä (Toijalan varakuski kisaa ei lasketa)

Oli mukava nähdä että taso on kova ja kisa oli siisti (ainakin omasta näkökulmasta ei silmän osunut muuta kuin pieniä tahattomia hipaisuja). Jonkun verran koluttu ratojen omia sarjoja ja siellä näkee kaikenlaista :wall:

Autot (23 ja 24) kulki moitteettomasti eikä jäänyt missään edellä ajaville vauhdissa. Ero näytti tulevan hitaissa mutkissa joissa tuli satunnaisia virheitä :frown:
(pitäisi ajaa enemmän KIC rataa niin saisi jarrutukset pysymään aisoissa kun nii-iiin helposti meni pitkäksi tai tempoiluksi).

Selvästikin hyvä sarja :thumbup:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Elokuvissa paha saa palkkansa aina lopussa ja paha toisinaan olen. Hangossa ja Lavinnossa viime vuonna kerkesi ruutulippu omaksi onnekseni jo ennen loppua. Kovaa saadaan molemmat mennä. Se tuli jo "kotona" selväksi.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13841
..just niin kuin suoraan siitä kauhuleffasta. Toivon todella että jotain myönteistä..
Niin DW on 1 monista joille annoit selkään Turun radalla. Kuten mullekin.
 

ir1

Active member
Liittynyt
27.2.2016
Viestit
42
Sijainti
Espoo
niin arvelinkin että siitä taisi olla kyse. Turussa voisi kisata taas tulevana kesänä.
 

Jatenski

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
419
Kisarapoa

Aika-ajot #21
Totuttelun jälkee alko sujuu paremmin ja autoki tuntu helpolta ajettavalta. Vähän yllärinä tuli 3. sija

Kisa #2
Kysyin ennen lähtöruutu wopelt millanen auto? "ihan paska" "nonni kiva"

Hyvä lähdön sain ja siirryin ihan Cmoneyn rinnalle mut herranjumala miten liukas auto mutkissa. Äkkiäkös wopeki meni ohi ja lopulta muitakin. Yhtä taisteluu koko kisa että saisin muita pidettyy takana. Pyörähdin kerran pikku kosketuksesta. Lopulta sijoitus oli 10.

Kiitoksii kaikille!

Video oli jees :thumbup:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
866
#14 paalupaikka:thumbup:
Harvinaista herkkua, ei mikään huippuaika, mutta tällä kertaa riitti paalulle.

#8
Videon mukaan hyvä lähtö ja sain pienen raon takana tuleviin. Hyvältä näyttää.. Kisan puolenvälin paikkeilla wope/CM saa minut kiinni ja eihän siinä auttanut -siisti ohitus wopelta ja CM:ltä ja pian olinkin 3. Perässä en ihan pysynyt ja eroa tuli tulosliuskan mukaiset 1-2 kymmenystä kierroksella.

Kiitoksia järjestelyistä, hieno kisa!
 

wilpe

Active member
Liittynyt
26.4.2015
Viestit
36
Aika ajot #1
Ei ollut "mun" auto, pomppi mutkissa ja laiskasti kulki muihin verrattuna. Häntäpäästä lähettiin mutta sovin itseni kanssa että tyytyväisyys löytyy jos kympin sakkiin pääsen finaalissa. Kun kylmilteen yli vuoden jälkeen kic:llä.

Akkarit Finaalissa #4
Huomattavasti parempi ajaa ja loppu se pomppiminen tämän auton kohdalla, kovaa vääntöä jatenskin ja 4stroken kanssa kiitos heille jännityksestä. Ja kahdeksas sija, ihan tyytyväinen on oltava. Kiitos järjestäjille ja kanssakisaajille!
 

Jussi

Well-known member
Liittynyt
5.3.2016
Viestit
68
Tässä tarzin raportti "muuta kautta" toimitettuna:

Ajaminen maistui tosiaan hyvältä todella pitkän tauon jälkeen. Omalta osalta oli vähän epäonnea matkassa kun joku takaa tullut työnsi startin jälkeen ekassa mutkassa päälle ja pyörähdin seinään keula tulosuuntaan odottelemaan, että kaikki menee ohi päästäkseni veivaamaan autoa irti seinästä ja oikein päin. Se on kuitenkin vain sitä motorsportia.

Sain vielä ajettua peräpään muutaman mutkan etumatkan kiinni vaikka en enää kisaa varsinaisesti siinä vaiheessa ajanutkaan. Johtoautotkin tosin lähestyivät jo takaa. Lohduttavaa oli kuitenkin huomata, että vauhti riitti kohtalaisesti radalla, josta en ole koskaan erityisemmin pitänyt.

Lahdessa sitten taas paremmalla tuurilla uutta yritystä kun ratakin on itselleni täysin uusi tuttavuus. Toivottavasti siellä ei tarvitse tehdä kahta starttia paikaltaan, joista toinen perä edellä :)
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Onpas hirmuinen määrä uusia ja tuntemattomia nimiä. Kertooko se KKWCS-sarjan uudesta kukoistuksesta vai mistä?
 
Viimeksi muokattu:

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1574
Sijainti
Vantaa
Rapoa pienen viiveen jälkeen.

Aika-Ajot #2

Tuttua settiä, mutta kylläpä tuntui vaikealta saada mitään ajolinjoja aikaiseksi kun perä luisti muutamissa mutkissa aivan liikaa ja joutui tekemään kompromisseja linjojen suhteen.
Tämä tietysti hidasti menoa jonkun verran ja huomasinkin muutaman auton saavuttavan, pienen epäuskon vallassa yritin kuitenkin puristaa sen mitä pystyy. Lopputuloksena oma olettamus oli paljon kauempana kuin sijoitus 4 aika-ajoissa.

Kisa #24

Lähtö oli melko rauhallinen, kattelin lähinnä "sivusta" mitä kaverit touhuaa. Tokalla kierroksella sitten perus ekan mutkan jälkeinen sisällemeno takasuoralle ja 1/3 auton verran Jatenskin rinnalle. Siinä ei kukaan pysty enään tekemään mitään vaikka Jatenski yrittikin pitää paikkansa pienesti sulkemalla tien, jonka takia osuttiin. Tämän takia Jatenski ajautu ulommas kuin ehkä olisi hänellä ollut tuossa tilanteessa tarvetta.

No tämän jälkeenhän tilanne näytti pitkään että näin ajellaan maaliin asti kun katselin johtavaa Pwrd b BMW:ta ja tokana ajavaa Cmoney:ta.. Pienesti alettiin kuitenkin saamaan johtavaa kaveria kiinni ja Cm iskikin heti kun eka paikka tuli, pääsi rinnalle mutta ei kokonaan ohi, seuraava mutka olikin toiseen suuntaan ja sain hyödynnettyä BMW:n imussa itselleni kakkospaikan. Muutama kierros ajettiin nipussa ja pieniä peräänajoja saattoi tapahtua kun piti miettiä myös kaveria takana. Hyvän autoni ominaisuuksiin kuului kuitenkin tuon ekan mutkan ulostulo ja sainkin sen onnistumaan ja pääsin n: 50% BMW:n rinnalle ja melko selkesti ohi. Tästä eteenpäin ajeltiin melko samoilla eroilla aina maaliin asti ja mukava voittaa pitkästä aikaa ns. kotiradalla!

Kiitoksia paikalla olleille, kiitos järjestäjälle ja uudet osallistujat on ainakin minun puolesta tervetulleita jatkossakin =)
 
Viimeksi muokattu:

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1298
Sijainti
Tuusula
...toimiiko tää näppis, jaa joo...

A-a: #11
Todella liukasta oli tällä, ajattelin ensin että rata mutta kyllä se tais olla autokin. Ruutuun #7.

Kisa: #13
Tuntui heti alusta paremmalta tämä, enemmän pitoa kurveihin. Aluksi vääntöä 4stroken, Piloton ja Jatenskin kanssa. Jatenski spinnas mun ohituksen yhteydessä, olin jarrutuksessa sisällä ja sit tuli vähän lisää vauhtia takaa. Pieni osuma riitti spinnauttamaan Jatenskin, sori. Kolmen kärki oli jo karannu kauas, vaikka taisin ajaa kiinni niin kauan kun BMW veti joukkoa, mut sen jälkeen mentiin aika samoja. Maaliin sija 4. Edellistä parempi kauden aloitus, kelpaa.

Kiitos järjestäjille, ratahenkilökunnalle ja kisailijoille.

incar:
https://youtu.be/JKnruTAKwqY
kiitos ja anteeksi.:cool:
 
Ylös