Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2012, 4. kisa, Hyvinkää 1

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Noniin!

Kotona ajokamppeet päälle ja radalla kaulahuivi kaulaan, kesä on alkanut!
Vettä sataa samalla tavalla ku viimeksi, ylhäältä alas ja maahan asti.

Harkoissa liukastelua #21:llä ja melkosta runnomista että sai auton kääntymään mutkista ulos.. Aika-ajoissa samantyyppinen kaava, muita roikkuu perässä ja pakko päästellä ohi koska ajaminen on sen verran epämäärästä että pilaa muidenki kierrokset.

C-Finaaliin luottavaisena hyvällä autolla (#36) kärkeen jne.. auto hyytyy puolessa välissä kisaa ja tipun tokaks, virkeni se sitten hetkeks ja takasin kärkeen. Nyt tuntu että helppo voitto tulee tai sitten ei, kone pimenee totaalisesti ja thats it. Motorsporttinen päivä kaiken kaikkiaan. Hauskaa oli silti ja hyvää matskua sai muiden kustannuksella. Esim Haikin spinni pääsuoralla :D
Ghaanaassa olis hyvä jo pärjätä..

Kiitokset järjestäjälle. Pläjäriä viikon päästä ja Forssa1 tulee myös aikanaan ulos=)

Suuret onnittelut myös Strokelle ekasta voitosta ja Nipsun podium oli myös täysin ansaittu!
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Noniin!



silti ja hyvää matskua sai muiden kustannuksella. Esim Haikin spinni pääsuoralla :D
Näin sen kotona videolta ja olipa todella koomisen näköinen, kuin oisin oikein yrittänyt 180 astetta pääsuoralla kärkipaikalta, ei näin.. :D
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Raportti

Ennakko-odotukset
Sateen piti loppua klo 12 aikoihin, joten odotin taas kärsiväni ekasta ajoryhmästä ja taistelevani siitä etten joutuisi c-finaaliin. :eek: Ajojen aloittamista odotellessa meinasin jäätyä ja mielessä kävi väkisin ajatus, että mitä v***ua mä teen täällä. :D Pari vuotta sitten tykkäsin tosin ajaa Hyvinkäällä sateella, joten ajattelin myös, että ajaminen tulee joka tapauksessa olemaan hauskaa. :ahem:

Harjoitukset
#20 tuntui mukavalta ja luotettavalta ajettavalta, ja auto kiihtyikin pirteästi. Ekat kierrokset meni linjoja hakiessa ja vei muutaman kierroksen päästä vauhtiin. Huomasin, että pitoa löytyy monien mutkien ulkolinjalta huomattavasti enemmän kuin sisälinjalta tai keskeltä rataa, joten aloin hyödyntää niitä. Jarrupaikat löytyi vielä harjoitusten aikana, joten aika-ajoon oli helppoa lähteä, kun olosuhteet eivät muuttuneet merkittävästi.

Aika-ajo
Suunnilleen samanlaista ajamista oli kuin harjoituksissa, mutta koitin vielä viimeisillä kierroksilla jättää jarrutuksia vielä hieman myöhäisemmiksi. Ekan mutkan jarrutuksessa lähtikin perä hieman irti, mutta sain auton vielä pidettyä hallinnassa. :eek: Olisi mielenkiintoista tietää, tuliko nopein aika tältä kierrokselta, kun kierros muitaakseni onnistui muutenkin hyvin.

PeePee ajoi muutaman sekunnin päässä koko aika-ajon ajan ja tunnuttiin ajavan suunnilleen samanlaista vauhtia. Niimpä mielessä oli, että Peepeen haluan päihittää nyt! Hieman yllätyin kuitenkin, kun eroa oli mun hyväksi melkein sekunti. Ehkäpä tuo ero syntyi eräällä kierroksella, jolla huomasin Peepeen jääneen hieman enemmän. Vertasin eroa aina s-mutkia edeltävän neulansilmän ulostulossa, ja veikkaisin Peepeen puolestaan tarkkailleen eroa ennen samaa neulansilmää. :D Yllätyin hieman, kun oma aika riitti kolmanteen ruutuun, koska odotin radan kuivuvan nopeammin.

A-finaali
Sain A-finaaliin #23:n, jonka olin kuullut olevan ihan ok auto. Lämmittelykierroksilla huomasin jo, että se kiihtyy kyllä hyvin, mutta on mutkissa ihan älyttömän liukas. Varovaisesti siis täytyi ajaa tietyissä paikoissa, jotta välttäisi spinnaukset.

Startti sujui hyvin, kiihdytyksessä pääsin Nastyn edelle ja ekassa mutkassa kärkeen, kun Cmoney ajoi leveäksi. Eka kierros sujui ilman ongelmia, yllätyin tosin, kun 4stroke tulee ohi toiseksi viimeisessä mutkassa. Jatkoin omaa rauhallista ajamista, koska olin vaikeuksissa ainakin 3., 5. ja s-mutkissa. S-mutkat jouduin ajamaan tosi rauhallisesti, koska kaasua en voinut siellä antaa kunnolla, kun muuten olisi auto lähtenyt lapasesta. Nasty tulikin muutaman kierroksen jälkeen sattumalta ohi 3. mutkan jälkeen. :rolleyes:

Olin pudonnut kolmanneksi ja sen sijan halusin säilyttää, koska podium-sijoitus puuttui edelleen, vaikka jo pari vuotta sitten olisi ollut siihen mahdollisuuksia. Peepee, Cmoney ja Sue_me alkoivat saavuttaa muutaman kierroksen jälkeen selvästi, mikä toi väkisin hieman paineita ajamiseen. Jossain vaiheessa tämä joukko taisi olla aivan perässäni ja pelkäsin ohitusyrityksiä s-mutkien jälkeen, koska siellä olin huomattavan hidas. Joku taisi hieman päästä rinnallekin, mutta isompia tilanteita ei syntynyt. Kisan viimeisillä kierroksilla takaa-ajajien joukko alkoikin hieman jäämään keskinäisen nahistelunsa vuoksi, joten painetta ei enää ollut samalla tavalla.

Kisa tuntui todella pitkältä verrattuna normaaleihin Hyvinkään kisoihin, ja odotin vain ruutulipun heilumista kisan loppuvaiheessa. :eek: Lopulta ruutulippu heilahti ja ne mun tuuletukset taitavat sanoja paremmin kertoa omat fiilikset. :ahem:

Yhteenveto
Kyllähän se on vielä sanottava, että apina putosi selästä podiumin myötä. :D Pari vuotta sitten oli jo ollut mahdollisuuksia kolmen kärkeen kisassa, mutta en ollut onnistunut niitä hyödyntämään. Oikeastaan suunnilleen pari vuotta sitten olin ainakin omassa mielessäni ottanut tavoitteeksi, että joskus haluan vielä yltää kolmen parhaan joukkoon. Vaikka itse olen mukana suurimmaksi osaksi hauskanpidon vuoksi, niin siltikin tällainen onnistuminen tuntuu uskomattoman hyvältä. Auto teki kisasta vielä haastavan, joten se lisää entisestään fiiliksiä. :cool: Nostan vielä hattua Suelle ja Peepeelle, jotka ajoivat hienosti aika-ajossa sekä kisassa! Onnittelut myös kärkikaksikolle!
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Harjoitukset #26
Siinä meni ajellessa ja karmaisevaan sadekeliin totutellessa.

Aika-ajot #26
Kovempi yritys päälle mutta #26:sen ajo-ominaisuudet ei mieltä lämmittänyt, tuloksena kaksi kertaa 6. mutkasta pihalle. Pari ihan kelpo kierrosta sain silti aikaiseksi mutta 4stroke vei nenän edestä viimeisen suoran A-finaalipaikan.

B-finaali #30
Heti huomasi että #30 oli mutkissa selvästi vakaampi kuin #26 mutta kolmen lämppärikierroksen aikana tuntui että jäi pahasti röpöttämään matalilla kierroksilla, pelkäsinkin että sieltähän lappaa kaikki ohi startissa. onneksi ei tullut mutta Jonkki tuli jo lentämällä edelle mutta ei riskeerannut ekaan mutkaan ja pysyin edellä. Sain jo tehtyä eroa muihin vikaan mutkaan asti mutta sitten tuli pääsuoralla joku aivohäiriö, vaistomaisesti vilkaisin nopeasti taakse ja juuri sillä hetkellä auto antoi kaikki tehot takarenkaille ja sehän sutaisi ympäri samantien, oli kyllä niin turha spinni että huhhahhei. Tuo #30 oli aika arvaamaton siinä mielessä että antoi välillä tehoa ihan miten sattui, kaasukonttrolli kun sateella on kuitenkin aika tärkeä. Nastylle #30 tais tehdä myös kivan yllärin.

Tipuin kolmanneksi ja hirveä raivo päälle, sehän tarkoitti sitä että vedin ekan mutkan ihan täysiä pellolle, auto vähän vielä kipusi rinnettä ylös :D.
Se kisa oli sitten tunaroitu viimeistään siinä, ihmeen kaupalla sain vieltä totken kiinni mutta hän sitten spinnasi edestäni, Japella oli liian pitkä etumatka joten toisena maaliin. Vähän harmitti että en pystynyt nousemaan A-finaaliin kunnes näin että nousija joutui surullisenkuuluisaan #21:een niin sillä olisi ollut vuorenvarmasti A:n viimeinen. Noh, tärkeitä pisteitä kuitenkin kun vielä Wopen epäonni jatkui tekniikan pettäessä.

A-finaalissa 4stroke veti aivan jäätävän ekan kierroksen ja nousi kärkeen ja sitten sai todella jännittää ottaako veli ensimmäisen voittonsa ja sieltähän se sitten tuli!! :thumbup: Onnitelut ja Nastylle kakkossijasta ja Nipsulle podiumista! Nyt saisi kaanassa jo sitten olla jo ensimmäinen kuivan kelin ulkokisa. Kiitoksia Järjestelyistä ja Haaparannalle ja tietysti muille kuskeille hyvästä tapahtumasta.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Näkyisköhän aika-ajon papereissa, jotta millä kierroksella on oma nopein tullut?
Ei valitettavasti näy. Mutta voit pikku työllä kai videoltakin nähdä, mikä kierros vei aika-ajotuloksesi verran aikaa?
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
harjoitukset #28

Aika räpeltämistä ja autokin aika pulkka kun ei vaan suostu kääntymään.

Aika-ajot #28

Astetta kovempi yritys päälle ja tuloksena spinni kolmella ensimmäisellä kierroksella :D no onneksi yksi kierros onnistui joten kuten ja pääsin a-finaaliin viimeisenä.

A-finaali #20

Mietin ennen kisaa että mistä penteleestä otan kiinni sen 3-4 sekkaa mitä olin perässä Nastyä ja Cmoneya aika-ajossa. Lämppärillä huomasin että auto sopi hanskaan paremmin kuin #28. Ekassa mutkassa nousen heti yhden sijan kun Cmoney ulkoilutti autoaan. Seuraavassa oikessa ohitan sisäkautta Peepeen. Seuraavassa nopeassa oikeassa mennään Nastyn kanssa rinta rinnan, ja ulkokautta saan paremman kiihtyvyyden ja leikkaan sisälinjalle ja ohitus onnistuu juuri ennen oikealle kaartuvaa mutkaa. Sitten otan Nipsun kiinni mutta en yritä ohi vielä s-mutkissa, liian riskialtista. Toka vikassa mutkassa otan linjan aivan ulkolinjalta ja pääsen kiihdyttämään paremmin ulostulossa ja kärkeen! Enää ei näkynyt ketään edessä ja tajusin että minähän johdan. Nyt alkoi pienimuotoinen paise tuntua pääkopassa kun huomasin että tässähän on voittoon mahdollisuudet:D

Aloin ottaa varman päälle ja ehkä hieman liikaakin kun ajorytmi katosi ja ajosta tuli nykivää. Muutamaa kierrosta myöhemmin vilkaisin taakseni ja Nastyhän se sieltä tulee. oli pakko lisätä vähän vauhtia ettei Nasty saa kiinni ennen ruutulippua. Olisi ollut helppo tehdä pieni virhe tässä kelissä mutta onneksi niin ei käynyt ja oli hienoa nähdä ruutulippu! Mahtava fiilis! Pitkään oli tätä jo odotettukin mutta nyt osui kaikki kohdilleen. Kiitos järkkäreille ja oli hyvä että päästiin ajamaan vaikka vähän satoikin.

Tippui muuten voiton myötä hieman keskikokoista isompi apina niskasta... ja onnittelut täältäkin Nipsulle hienosta ajosta.
 
Viimeksi muokattu:

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Oma stoori:

Ensinnäkin pelkäsin, että ajaminen slickeillä olisi ollut mahdotonta, mutta ekoja harkkaeriä katsoessa huomasin, ettei radalla olekkaan niin paljoa vettä ja ajaminen näyttää menevän suht hyvin.

Harkoissa olisin ilmeisesti saanut jonkun muun auton (en muista numeroa) käyttöön, mutten siihen mahtunut ja siten sain #30. Harkat meni suht opetellessa, silti miltei Jacquesin aikoihin. AAssa sama auto, mutta keli oli kuivempi sekä lisäksi näin mitä linjaa Cmoney käytti muutamissa kohdin, kopion tämän ja aika parani. B: Sain auton #34 johon en meinanut mahtua kirveelläkään. Penkki oli liian pieni ja jalkojen levittäminen ratin ympärille oli tuskaa. Lähtö meni hyvin, T2 pääsin ohittaamaan Jonkin sisäpuolelta ja seurasin Haikkia. Kun Haikki veti yllärispinnin, niin pääsin piikkipaikalle. #34 oli muuten täydellinen, mutta tiskihanskat ja ratti takertui jatkuvasti sadepukuun ja aiheutti toisinaan ohjauksen lukittumista. Mokista huolimatta pääsin seuraavaan erään. Siellä oli käytössä ainoana vapaana #21, joka oli vaan liian hankala kesytettävä. Vaikka yritin siirrellä painoa ja tasapainoilla äkkipikaisilla jarruilla, niin ei siitä mitään tullut. #21 taittui mutkiin kepeästi kuin puskutraktori. Spinnejä tuli vähän väliin ja välillä vedettiin offroadia läpi viidakoiden ja soiden. Maaliin n. kierroksen jääneenä.

Kiitoksia kaikille, oli oikein mukavaa settiä :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Scyber

Well-known member
Liittynyt
7.5.2012
Viestit
284
Sijainti
Hyvinkää
Harkat: #39 ja #21
Harkoissa ekakierrokselle hyppäsin #39:siin vaikka FO110K siitä yrittikin varikon väelle viittoa. Eka kierroksella järjetöntä rötäämistä ja sammuilua
-> varikolle ja sieltä ensimmäinen auto alle joka sattui olemaan #21.

Sillä ei kääntynyt yhtään ja kaasupoljin aiheutti välittömän sutimisen missä asennossa hyvänsä. Spinnailua niin paljon etten välttämättä saanut yhtää
ehjää kierrosta. Päästelin muita ohitse jotta he saisivat ehjiä kierroksia oman ryssimisen sijaan.

Tätä kummastelin varikolla ja FO110K onneksi vielä kertas vähän miten ajetaan märällä kelillä ja muilta yritin kanssa kysellä kääntymistä.

Aika-ajot: #35
Eka kierroksella heti huomas että nyt on jotain aivan erilailla. Auto kääntyikin jopa jotenkin ja moottori oli sopivan laiska alhaalta joten mutkista liikkui
helposti ulos. Vähän koettelin tokavikan mutkan sisääntulo hiekkoja kun innostuin. Tuloksena kohtuullinen aika ja tyytyväinen mieli oppimisen ilosta.

Kisa: #23
Lähtö hyvin viimoisesta ruudusta ja Williamsin ohitus sujui kohtuullisesti parin yrityksen jälkeen. Muutaman spinnaneen sivuutus ja sitten FO110K:n perään ja paine saavuttaa kasvoi liian
vastustamattomaksi ja vetäisin vikamutkan pitkäksi. Sieltä yritin repiä auton radalle ja sainkin. Aloin starttaamaan ja ei käynnistynyt. Työnsin auton takaisin nurmelle ja uutta starttausta.
Tällä kertaa käynnistyi ja sitten loppukisa köröttelyä. Tuli vähän adrenaliiniöverit ulosajosta eikä oikein saanut tatsia enää rataan.

Yhteenvedettynä erittäin opettavainen päivä. Kiitos kaikille hienoista neuvoista! Lupaan olla seuraavassa sadekelin kisassa todellinen vastus. :)

Ja onnea vielä 4stroke:lle voitosta!

Videota jakoon, varsinkin harkoista varmaan hyvää settiä ku yritän kesyttää 21:stä :D
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Lyhyt ja ytimekäs kisavideo. Spinnin jälkeen "forever alone" -ajelua.
http://www.youtube.com/watch?v=pE45-WkbUMQ
Domppari likes this comment.

Omat hajatukset. Vauhti oli harkoista alkaen 11. tilan kieppeillä, sama trendi jatkui läpi aika-ajon ja kisankin, mutta spin wheelien ansiosta sain kuitenkin 10. sijan, joka on käsittääkseni mun paras sijoitus Hyvinkäällä koskaan ja sadekelillä koskaan, joten ei tähän nyt pettynytkään voi olla.

Jälkihajatelmina, ois voinut ehken vielä aggerssiivisemmin hakea lisää vauhtia ja linjoja. Tuntuu että tyydyin ajamaan ööruzin vauhtia, kun aina oltiin niin likellä kierrosajoissa ja kisaaminenhan on mukavaa. Kuitenkin ero kärkeen oli 3-4 sekunnin luokkaa, joka on snadisti liikaa. Paha sitten sanoa, että olisiko sitä nopeutta löytynyt lisää jos olisi yrittänyt enemmän. Vai olisiko käynyt, kuten monelle muulle -> Spin Wheel?

Nautin kyllä Hyvinkäälläkin sateella ajamisesta ja pisteet toki maistuu hyvältä. Ghanassa sitten mennään pääasiassa autotuurin turvin torjuntataistelun kautta. Päävastuksethan mulle taitaa löytyi tälle kaudella akselilta: Jacques, Totke, ööruz...
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Huhuh mitä kisaa oli kyllä!

Upeeta mahtavaa, ja itsellekin tuli kerrankin se sadeonnistuminen. Kypärä velvoittaa!

edit: hotlap-video tulossa.

Wope, mihinköhän sulle vois laittaa pätkiä kameroista? Voisin sunnuntaina yrittää urakkaa.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Hyvää päivää! Mediatiimi on palannut ja jälleen kyhännyt settiä viikon "takaa ajetusta", mukana zeizei ja villieläimet! Joten rento asento ja kuppia viereen, seuraavat 14,17minuuttia ovat kkwcs:n hyväksi. Kiitos!

http://www.youtube.com/watch?v=fNQD2b6YAzo
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Hieno pläjäys ja liukasta menoa! Oli kevennyskin päässyt mukaan :thumbup:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
*hurraa*

Pupuhetkikin löytyi!

Cm:llä menee kyllä sateella hommat aina päin persettä. :/

Onnea uusille pärjääjille, kuten 4stroke, SueMe ja Jape.
 
Ylös