Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2012, 6. kisa, Hyvinkää II

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
344
Koodi:
Harkat      Aika    #   Ajoryhmä
WoPe        48,77  31   2
Haikki      49,14  38   3
Nasty Boy   49,79  30   3
4stroke     49,91  33   3
Pwrd b BMW  49,95  21   2
Andy        50,13  35   2
Slug        50,36  39   2
Cmoney      50,62  23   1
Sue_me      50,62  23   3
PeePee      50,68  27   2
Nipsuhuuli  50,85  33   1
Scyber      51,83  24   2
Totke       51,96  27   1
Jacques     51,98  20   3
öö ruz      52,25  30   1
-Japé-      52,34  39   3
FO110K      53,03  38   1
JayR        58,44  36   1
Williams-   59,46  36   3

*Maukka     52,88  20   2
Koodi:
Aika-ajot   Aika    #   Ajoryhmä
WoPe        49,11  33   1
Haikki      49,14  39   3
Nasty Boy   49,48  36   3
Nipsuhuuli  49,85  35   1
4stroke     49,90  35   3
Pwrd b BMW  49,95  23   2
Cmoney      50,01  24   1
Andy        50,18  36   2
Scyber      50,44  33   2
Slug        50,57  20   2
Jacques     50,75  21   3
Totke       51,05  21   1
Sue_me      51,08  24   3
-Japé-      51,49  27   2
PeePee      51,53  30   2
öö ruz      51,55  36   1
FO110K      51,72  39   1
JayR        55,08  38   1
Williams-   56,90  27   3

*Maukka     50,61  35   2
*Kaveri joka kokeili Hyvinkään tehoisilla ajoa.

Koodi:
Kisa
A:
 1. Haikki       6krs   [b]48,23[/b]   33  51
 2. Nasty Boy    +1,56  48,43   23  42
 3. WoPe         +8,05  49,60   20  36
 4. 4stroke     +11,64  49,91   27  32
 5. Pwrd b BMW  +12,14  49,89   26  29
 6. Cmoney      +12,65  49,84   38  27
 7. Nipsuhuuli  +15.28  50,49   30  24
B:
    Cmoney       5krs   [b]49,75[/b]   35
 8. Andy         +3,16  50,22   36  22
 9. Jacques      +3,41  50,02   21  20
10. Slug         +6,23  49,83   24  18
11. PeePee       +8,13  50,64   38  17
12. Totke        +9,11  50,65   39  14
13. Scyber       +9,44  50,04   33  12
C:
    PeePee       5krs   [b]50,64[/b]   23
14. Sue_me       +3,49  51,10   20  10
15. öö ruz       +7,74  51,95   30   8
16. FO110K      +15,10  52,79   27   6
17. Williams-   +34,11  55,37   38   4
18. JayR        +46,87  56,36   26   2
19. -Japé-       -4krs  52,08   21   1
Päivän nopein kaikilta:
48,23 Haikki
48,43 Nasty Boy
48,77 WoPe
49,75 Cmoney
49,83 Slug
49,85 Nipsuhuuli
49,89 Powered by BMW
49,90 4stroke
50,02 Jacques
50,04 Scyber
50,13 Andy
50,61 Maukka
50,62 Sue_me
50,64 PeePee
50,65 Totke
51,49 -Japé-
51,55 öö ruz
51,72 FO110K
55,08 JayR
55,37 Williams-
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kisarapo

Ennakko

Täyden kalenterin takia käyty vain Kokemäessä treenaamassa sitten Kaanaan, joten mitään massiivisia panostuksia lajiin ei ole kesällä pystynyt pitämään. Odotukset olivat kuitenkin jossain alle 50s kierrosajassa viimeistään aika-ajossa.


Harkat #23

Cmoney valitti kyseisessä autossa vedon puutetta varsinkin oikealle kääntyvien mutkien jälkeen. Totesin ihan saman, muuten auto oli hyvä ajaa. Kierrosaika oli kohtuullinen ottaen huomioon jatkuvat pienet lipsumiset.


Aika-ajot #24

Jälleen Cmoney oli scoutannut auton valmiiksi ja totesi auton olevan hankala ajaa lähinnä äkkipikaisten jarrujen takia. No, itse opettelin heti jarruttamaan varovaisemmin, mutta suurempi ongelma oli auton levoton ajettavuus varsinkin oikealle kääntyvissä mutkissa. Vasurit menivät jotenkuten, mutta varsinkin kolmosmutkassa joutui jatkuvasti korjailemaan ajolinjaa ja perä tunki sivulle. En saanut kunnon otetta autoon ja aika-ajo loppui osaltani hieman kesken. Aika oli reilusti huonompi mitä harkoissa joten pettymys oli sen mukainen. Sekunti kuokkaan samalla autolla ajaneelta Cmoneylta ei kuitenkaan ollut paha tietäen ko. kuskin kyvyt.

Potkua autossa oli, mutta muuten ei oikein irronnut.


C-finaali #20

Alle auto josta puuttui ennakkohuhujen perusteella jarrut. :D Maltoin tuskin odottaa.

Lähdin paalulta ja kärkipaikan iloa kesti lähtösuoran verran, sitten menivät -Japé- ja PeePee ohi lähes perä perää. Myös öö ruz alkoi uhata takaa, mutta viimein sain hieman otetta ajoon ja sain jätätettyä kolmatta haastajaa hieman. Kärkimies -Japé- vetäytyi käsivaivaisena kesken kaiken kisasta joten PeePee oli enää edellä. En pystynyt saavuttamaan vaikka kuinka yritin, en vaan saanut autosta enempää irti. Tuloksena jämäfinaalin kakkossija ja kultainen ananas.

Finaaliin alle tullut auto ei todellakaan ollut mikään kymppi. Suurimmat ongelmat autossa olivat vedon puute ja juuri todella tehottomat jarrut.


Loppukaneetit

Odotukset olivat korkealla, mutta korkealta laskuduttiin aikalailla tömähtäen maahan. Autotuuri oli aiemmissa kisoissa puolellani, mutta nyt onnetar hylkäsi ja musta pekka jäi käteen. Ei sentään hitaimmat autot sattuneet kohdalle, mutta eipä noilla juuri tulosta saanut aikaiseksi. WoPe nyt sivalsi 1,5s kovemman kiekan A-finaalissa #20:llä mutta se ei ole uutinen. :D

Seuraavaksi kohti uusia seikkailuja, eli Hangossa tavataan!


Kiitokset vielä kilpailun mahdollistaneille tahoille, eli pauttiarallaa kaikille läsnä olleille :thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Harkat #23

Oikealle kääntyvistä lähtiessä ei lähtenyt kunnolla. Varikollemenomutkassakin potkaisi kunnolla vasta jo kun olin varikkotieviivan päällä vaikka kaasu pohjassa 20m aiemmin apexissa. Rata ilmeisesti liukas tässä päivän ekassa ajoerässä. Sue_me samalla autolla myöhemmin samaan aikaan.

Aika-ajot #24

WoPe ja Nipsuhuuli menevät mutkien ulostuloissa maisemaan, mutta jälkimmäisen lähellä pystyn roikkumaan. Pieni pettymys kun hällä vähän parempi aika. Mulla erityisen herkät jarrut nappaamaan lukkoon. Nyt Sue jää tällä autolla reilun sekunnin.

B-finaali #35

Tämä onkin päiväni aikana selkeästi pirtein mutta vähän liukkaampi mutkissa. Helpohko A:han nousu.

A-finaali #38

Totean että Haikilla 49,1 ja kuvittelen että hyvä auto. Nipsuhuulen heikoimmasta autosta nopeasti ohi, mutta nousu tyssää 4stroken ja BMW:n vääntöön. Pärjään pidossä Bemarille, ja strokella selvähkösti liukkaampikin mutta ulostuloissa omani ei vaan kulje. Kerran pääsen Bemarin ohi siksakkien päässä kun pääsin hyvin perään alamäkishikaanissa, mutta hän kuittaa pari krs myöhemmin takaisin kun joudun himmailemaan ohituskieltomutkassa auton potentiaalia enemmän koska stroke liukastelee edessä. Olen helppo ohitettava metrin päästä seuraavalla 30m suoralla.

Näin. Mielestäni painoerot tekee nyt enempi kuin ennen. Nyt kun ajattelen, mun selvästi tehokkain auto, #35, meni hyvin takaoikean ennen siksakkeja kaasu pohjassa. Viime vuosilta muistan että tehokkaammat autot oli vaikea mennä se mutka täysillä. Haapis ennen kisoja jutteli että autoissa nyt erilaiset rotax-kaasarit, ja siksi ottaa nykyään lentäviä lähtöjäkin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Näin. Mielestäni painoerot tekee nyt enempi kuin ennen. Nyt kun ajattelen, mun selvästi tehokkain auto, #35, meni hyvin takaoikean ennen siksakkeja kaasu pohjassa. Viime vuosilta muistan että tehokkaammat autot oli vaikea mennä se mutka täysillä. Haapis ennen kisoja jutteli että autoissa nyt erilaiset rotax-kaasarit, ja siksi ottaa nykyään lentäviä lähtöjäkin.
Uusista kytkimistä Haapis puhui kanssa, että vaikuttivat lentäviin lähtöihin siirtymiseen.

Siksakkeja pystyi aika helposti ajamaan täpöillä kun varsinkin #20 sai piikin vasta edeltävän suoran pätkän puolessa välissä :dunno:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Uusista kytkimistä Haapis puhui kanssa, että vaikuttivat lentäviin lähtöihin siirtymiseen.
En just ollu varma, mut juu saattoi olla kytkimistäkin kyse. Huono muisti joskus.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Harkat #20
Totke valitteli, että autossa oli huonot jarrut, mutta Maukka sanoi, että se oli ihan ok. En siis voinut ottaa "auto paskana" korttia, joten menin tällä autolla.. Autossa tosiaan oli vähän nuhaiset jarrut. Ja kun yritin väkisin ajaa sillä lujempaa mihin sillä kykeni, niin auto meni tietty ulos kanttareen päälle ja oli sitten oikeasti paskana. Ratas meni.. Kun kysyin "onks vielä aikaa", mekaanikko sanoi "EI. Meillä loppuu autot tolla sun ajotyylilläs"..
En jaksanut paljoa inttää vastaan, mutta en mä nyt saatana tahallani ulos aja!

Harkkojen jälkeen aika-ajoja saikin sitten odotella pitkääääääään. Kakkosryhmä kun sai sitten ajella settinsä uusiksi. Siinä ehti miettiä syntyjä syviä. Edelleen harmitti se ratas.. Päätin sitten, että nyt en kyllä tee ajovirheen ajovirhettä enää.

Aika-ajot #21
Autossa oli selvästi enemmän potentiaalia kuin edellisessä. Kiihtyi tosi hyvin ja jarrut olivat aika optimaaliset. Aloin jossain vaiheessa saada Sue_mea kiinni ja jäin sitten hänen peräänsä. En ollut niin paljoa nopeampi, että olisin päässyt ohi, etenkin kun mokasin useamman kerran takamutkassa ajamalla sen pitkäksi. Pari ruutua parempaan olisi ollut edellytykset, mutta A-finaaliin ei mitään tsäänssiä. Ei tänään. Olin kuitenkin huojentunut siitä, että suoritus riitti B-finaaliin eikä tästä kisasta sentään tullut täydellistä fiaskoa, kuten muista tämän kauden ulkoratakisoista, joihin olen osallistunut.

Ja virheitä en tehnyt! Auto pysyi ehjänä.

B-finaali #21
Onni onnettomuudessa, sillä sainkin saman auton myös kilpailuun. Lähdin siis kisaan hyvillä fiiliksillä. Startti oli lentävänä ja Andy sähläsi siinä jotain ajamalla Cmoneyn perässä, vaikka piti olla rinnalla. Hyödyin siitä sen verran, että Slug ja Scyber meni ihan sekaisin, ja pääsin kuittaamaan heistä ohi startin jälkeen.

Ekan mutkan nahistelussa menetin kuitenkin pari autonmittaa Andylle, joka oli ihan Cmoneyn perässä.. Sain heitä pikkaisen kiinni, mutta liian vähän päästäkseni kärkitaisteluun mukaan. Andy rupesi jäämään Cmoneystä ja itse sain Andyä kiinni. Mielestäni etäisyyteni Cmoneyyn ei alussa kasvanut pahemmin vaan vasta sitten kun olin saanut Andyn kiinni. Yritin päästä ohitusetäisyydelle ja pari kertaa siinä jopa onnistuin. Valitettavasti molemmat paikat oli ennen viimeistä mutkaa ohituskieltoalueella, joten en voinut tehdä mitään. Viimeisen mutkan ulostulossa en taas päässyt ikinä tarpeeksi lähelle.

Yhteenvetona kuitenkin voisin sanoa, että tämä oli mulle hyvä suoritus. En tehnyt kilpailusuorituksissa (a-a ja kisa) ainuttakaan spinniä ja ulosajoa, mikä taisi olla eka kerta Hyvinkäällä meikäläiseltä! Aika-ajot meni vähän alakanttiin, mutta toisaalta kisassa otin sen sijoituksen mikä mulle kuuluikin. Kierrosaikoja kun katselee, niin Andy oli ainoa, jota nopeamman ajan ajoin kaikki setit huomioonottaen. Kun selän taakse jäi itseäni nopeampi Slug, niin voi kai sanoa, että tämä oli paras sijoitus, mihin mulla nyt oli mahdollisuus..

Täysin tyytyväinen en silti ole! Oivalsin kyllä miten etenkin tolla autolla pääsisi vielä paljon kovempaa, mutta yksinkertaisesti korvien väli ei riitä siihen. Edit: Varmasti tähän myös vaikutti se aiemmin rikkomani ratas. En yksinkertaisesti voinut rikkoa toista ja halusin mieluummin ajaa siististi kuin hakea rajoja ja saada tukkapöllyt ja lisämaksut Haapikselta.. Haapiksen ja mekaanikkojen varoittelut eivät sinänsä vaikuttaneet millään tavalla. Tajusin kyllä ilman sitäkin, että pitää ottaa iisimmin eikä voi tehdä tollaisia virheitä.
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Autossa tosiaan oli vähän nuhaiset jarrut. Ja kun yritin väkisin ajaa sillä lujempaa mihin sillä kykeni, niin auto meni tietty ulos kanttareen päälle ja oli sitten oikeasti paskana. Ratas meni.. Kun kysyin "onks vielä aikaa", mekaanikko sanoi "EI. Meillä loppuu autot tolla sun ajotyylilläs"..
En jaksanut paljoa inttää vastaan, mutta en mä nyt saatana tahallani ulos aja!
Tämä on Hyvinkäällä kyllä edelleen aina se vitutuksen aiheuttaja. Vähän vittuiluylimielisiä ollaan. Siinä viimevuoden akselimaksussakin oli kyllä katetta melkoisesti. Täytyhän sitä yrittäjän saada laardia leivän päälle, perkele.

Startti oli lentävänä ja Andy sähläsi siinä jotain ajamalla Cmoneyn perässä, vaikka piti olla rinnalla.
Mikäs lentävä lähtö se sellainen on jossa ollaan rinnalla? Jos olitte kaikki muut sopineet jotain muuta kuin normaalin lentävän lähdön, niin se ei ollut mun puolikuuroihin korviini kantautunut :D.

Andy rupesi jäämään Cmoneystä ja itse sain Andyä kiinni. Mielestäni etäisyyteni Cmoneyyn ei alussa kasvanut pahemmin vaan vasta sitten kun olin saanut Andyn kiinni. Yritin päästä ohitusetäisyydelle ja pari kertaa siinä jopa onnistuin. Valitettavasti molemmat paikat oli ennen viimeistä mutkaa ohituskieltoalueella, joten en voinut tehdä mitään. Viimeisen mutkan ulostulossa en taas päässyt ikinä tarpeeksi lähelle.
Joo, nyt kun katsoo kierrosaikoja, niin olisi pitänyt päästää sut ohi. Minä olin ihan ok:sti hyökkäyspaikoissa Cmoeyn perässä, ja katselin jo painostuspaikkoja, kun tein pari typerää virhettä ja jäin terskatuntumasta. Sitten meni läpiajeluksi. Turhaan vittuuntuneena pidin sua takana. Sori!
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Sellainen pikku juttu että vaikka Tepi (Haapis) sanoikin lopussa että ei nää autot nyt niin hitaita ole kun heitetään aika 48,23. Totta ja 95% asiakkaille liiankin tehokkaita mutta vertailu Tag-luokkaan on siinä mielessä väärin että tuo aika ajettiin reilusti alipainoisena kun verrataan vastaavaan kisaluokkaan.Kova aika joka tapauksessa noilla vehkeillä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Sellainen pikku juttu että vaikka Tepi (Haapis) sanoikin lopussa että ei nää autot nyt niin hitaita ole kun heitetään aika 48,23. Totta ja 95% asiakkaille liiankin tehokkaita mutta vertailu Tag-luokkaan on siinä mielessä väärin että tuo aika ajettiin reilusti alipainoisena kun verrataan vastaavaan kisaluokkaan.Kova aika joka tapauksessa noilla vehkeillä.
Mitä TAGissa painot on? Onko itse autojen painoissa paljoa eroa vrt Haapiksen autoihin (ei kai?), ja mitä kuskin+painojen pitää painaa?
E: siellä näemmä 170kg hujakoilla kuski+auto. Paljonkohan Haapiksen autot itsessään on... 80 paikkeilla?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Joo, nyt kun katsoo kierrosaikoja, niin olisi pitänyt päästää sut ohi. Minä olin ihan ok:sti hyökkäyspaikoissa Cmoeyn perässä, ja katselin jo painostuspaikkoja, kun tein pari typerää virhettä ja jäin terskatuntumasta. Sitten meni läpiajeluksi. Turhaan vittuuntuneena pidin sua takana. Sori!
Näh, olit mua parempi kun en päässyt ohi. Arvostan rehtiä kilvanajoa. Myönnän ettei mulla olisi Cmoneya vastaan ollut mitään tsäänssiä, joten ohipäästämisesi olisi ollut suht turha. Korkeintaan nopeimman kierroksen olisin ehkä saattanut saada.. tai sitten sortunut yliyrittämiseen ja ajanut pihalle.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Näh, olit mua parempi kun en päässyt ohi. Arvostan rehtiä kilvanajoa. Myönnän ettei mulla olisi Cmoneya vastaan ollut mitään tsäänssiä, joten ohipäästämisesi olisi ollut suht turha.
Ajoit mielestäni yllättävän hyvin kun pysyit siinä vauhdissa mutta kisakin olisi ollut kyllä liian lyhyt.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Mitä TAGissa painot on? Onko itse autojen painoissa paljoa eroa vrt Haapiksen autoihin (ei kai?), ja mitä kuskin+painojen pitää painaa?
E: siellä näemmä 170kg hujakoilla kuski+auto. Paljonkohan Haapiksen autot itsessään on... 80 paikkeilla?
Haapiksen autot painaa varmaan saman verran kuin kisa-autotkin. En jaksa tarkistaa mutta luulisin että kevyimmät äijät joutuvat heittämään lisäpainoja 25 kiloa. Itsellä se olisi tänä päivänä aika lähelle varmaan sitä että paljonko on bensaa tankissa. Eli jos olet 80-85 niin et tarvitse juurikaan lisäpainoja, jos ajat vastaavalla vehkeellä. Tagissahan on eri koneilla eri painorajat, jos oikein muistan ja säännöt eivät ole muuttuneet.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tämä on Hyvinkäällä kyllä edelleen aina se vitutuksen aiheuttaja. Vähän vittuiluylimielisiä ollaan. Siinä viimevuoden akselimaksussakin oli kyllä katetta melkoisesti. Täytyhän sitä yrittäjän saada laardia leivän päälle, perkele.
Eikös akseli maksanut nimenomaan vain osan verran, ei töitä ei mitään ylimääräistä ?


Sen verran voinee sanoa että jos neljässä ajoerässä menee 3 ratasta ja parit ketjut, lienee siitä yrittäjällä olla oikeus sanoa voimakkaammin jo.
Kuitenkaan noi Rotaxien varaosien hinnat ei ole ihan Raketien tasolla....
(ja tolla tahdilla olisi saattanut hyvinkin loppua osat kesken ennen kisaa)

Jotenka eikö ole hyvä että sanovat asiasta _ennen_ kuin osat loppuu JA ennen laskun laittamista?

edit. muistutetaan vielä siitäkin tosiasiasta että meidän kisasetti on normaalia reilusti halvempi, ja se on nimenomaan poissa sieltä yrittäjän "laardista".
 
Viimeksi muokattu:

Scyber

Well-known member
Liittynyt
7.5.2012
Viestit
284
Sijainti
Hyvinkää
Harkat #24
Auto oli ihan ok, jarrut tuntu menevän helposti lukkoon ja oikean mutkien jälkeen pikkasen mietti.

Aika-ajot 1 #33
Varmasti olis ollu paikka A-finaalissa mikäli ajanotto olis toiminu. Saavutin lähes kaikkia radalla olijoita kokoaika ja jouduin himmaamaan välissä kun ohituspaikkoja ei aika-ajoissa tuntunu helposti saamaan.

Aika-ajot 2 #33
Auto oli vieläkin ylivertainen muihin. Uskomaton mutka-ajettavuus ja parhaimmat jarrut mitä ikinä tullut vastaan. Ilmeisesti osuin kanttariin jossai välissä tms. kun alkoi kuulumaan pumppaava ääni autosta. Ajoin lähes heti varikolle ja kerkesin pikatsekin jälkeen ajamaan yhden kierroksen vielä. Kahdella täydellä kierroksella 50.44 aika joka oikeutti B-finaalin kolmanteen ruutuun

Kisat #33
Lähdössä joku meni mun paikalle eikä tuntunut käsittävän että mä olin #3. Vähän inhottava tilanne ekaan mutkaan mennessä kun lähdetkin nelosruudusta ja yrität jotenkin pitää kiinni siitä. Pari kierrosta ajoin tappituntumalla kakkosena ja ykkösenä oleviin ja olisin varmasti saavuttanut. Sitten vikamutkassa asetelmia hakiessa kakkosena ollut leikkas linjan päälle ja oli pakko vetää metsähallituksen puolella 15 metriä. -> Kaikki ohitse.

Mutta yhteenvetona erittäin onnistunut päivä. Ajoin aika limiitillä loppuvaiheessa #33:sella ja siitä seuras pientä virhettä kokoajan. Eka mutkaanki aloin saamaan hyvää kosketusta.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Kisarapo

Harkat #39
Auto tuntu mun käteen todella hyvältä ja ajoasento oli paras mitä olen Haapiksen autoissa kokenut. Oli hymy korvissa kun huitelin pitkin rataa ja auto taipui sinne minne halusin. Mielestäni kulkupuoli ja pitokin oli ihan OK, harmittelin vaan että tämmöinen auto sattu Harkkoihin. Pettymys oli kyllä suuri kun näin aikalapun, +50s aikaan pääsin. Missä meni vikaan? Nautin vissiin vaan menosta ja unohdin ajaa.

Aika-Ajo #20
Heti varikolta lähtiessä ihmettelin kun ei meinannu lähtee liikkeelle(kiihtymään) sitten millään. Ajattelin että jos kone on kylmä tai jotain, mutta ei, pyöreillä linjoilla vaan mahd. kovaa. Laite ei vaan lähteny matalilla kierroksilla ei sitten ollenkaan mutta nopeutta kyllä löyty sitten suorilla. Lisäksi oikealle kääntyvissä mutkissa vasen eturengas sorti pahasti, eli puski suoraan kaikki oikeelle kääntyvät mutkat. Heitin pyyhkeen kehään A-finaalipaikasta jo parilla ekalla rundilla. Varikolle päästyä sanottiin mulle että kamat päälle, sulle ei tullu aikaa. Kerkesin jo toivoa uutta autoa mutta lopulta koko meidän lähtö uusittiin ja vit***s oli suuri lähtee uudestaan samalla räppänällä liikenteeseen.
Uuden aika-ajon kruunas ampiainen joka tuli moikkaamaan mun kypärän sisälle ekassa mutkassa pääsuoran päässä :eek!: Siinä sitä sekunnin mietin että minkä takia toi pyörii visiirin tälläpuolella mun silmien edessä! Ei muuta kun visiri auki ja kaveri pihalle. Siinä meni vika nopee kierros.
Tuloksia odotellessa seisoin ajovehkeet päällä kun olin sitä mieltä että saattaa tulla jopa C-Finaalipaikka.

B-Finaali #24
Cmoney sano että oli ajanu autolla jo aikaisemmin ja se ei tuntunu lähtevän matalilla kierroksilla -> ranteet auki jo varikolla! Lämppärille lähdössä totesin että onhan tämä nyt kuitenkin #20:stä huomattavasti parempi lähtemään. Ihmettelin ennen pääsuoraa kun kukaan ei ollu jonossa mun edessä?? Kakkospaikalta puuttu kaveri ja pyörittelin päätä että onko joku vielä tulossa omalle paikalleen. Scyber viittoili myös ihmetystään. Andy oli jossain missä sen ei vaan pitäny olla eli heti Cmoneyn takana. Lippu heilahti, muut lähti minä en jolloin väkee tuli oikeelta ja vasemmalta ohi, ja taas vit***i. Ei muuta kun kisaamaan ja olin pihalla kun lumiukko. Tipuin jopa viimeiseksi PeePeen taakse. Totesin että hyvinhän tämä taas meni :wall:
Ei muuta kun raivokasta ajoa ja sain PeePeen kiinni joka teki tokassa mutkassa pienen virheen ja pääsin kiihdyttämään huomattavasti paremmin pitkää oikeaa kohti. Leikkasin sisälle ja samassa PeePee otti sisälinja jolloin mun eturengas otti PP:n takarenkaaseen. Sennakypärän sisällä oli ison kysymysmerkin näkönen kaveri että mitä ihmettä tapahtuu?!?? (Näin jo sieluni silmin taka-akseli laskun mun pöydällä, onneks ei ollut tarvetta moiseen.) Kisa jatku ja jossain taisin sitten ohittaa Totken ja Scyberin. Jompi kumpi taisi pyörähtää tai jotain. En oikeen muista kun ruoskin itteeni tunaroinnista.

Koko kotimatkan jatkoin itteni ruoskimista! Tämä rapo on kirjotettu lentokentän lähtöaulassa Timbuktun konetta odotellessa selkä vereslihalla ruoskimisesta. Lopetin lajin, poltin ajokamat ja talon. Ei enää ikinä!
Eli seuraavaa kisaa odotellessa.

ps. Minusta oli melkosia autoeroja tällä kertaa. Onko näin ollu aina noilla Haapiksen laitteilla?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Eikös akseli maksanut nimenomaan vain osan verran, ei töitä ei mitään ylimääräistä ?
Kai se vähän otti duunistakin lisää, mutta mun mielestä se akselijuttu oli silti ihan ok. Vaikkei toki siinäkään mitään tahallista tapahtunut..

Sen verran voinee sanoa että jos neljässä ajoerässä menee 3 ratasta ja parit ketjut, lienee siitä yrittäjällä olla oikeus sanoa voimakkaammin jo.
Kuitenkaan noi Rotaxien varaosien hinnat ei ole ihan Raketien tasolla....
(ja tolla tahdilla olisi saattanut hyvinkin loppua osat kesken ennen kisaa)

Jotenka eikö ole hyvä että sanovat asiasta _ennen_ kuin osat loppuu JA ennen laskun laittamista?
Asian voi toki esittää moneen eri tapaan. Sen voi esittää kohteliaasti, jolloin kaikille jää hyvä fiilis ja silti ymmärtää asian vakavuuden. Tai sitten asian voi esittää ylimiellisesti negatiivisellä sävyllä, jolloin siitä jää vähän paskempi fiilis.

Haapiksen huomautus tosin oli mun mielestä vielä ihan ok. Enemmän jäi ärsyttämään sen mekaanikon reaktio ulosajoni jälkeen. Kun se sanoi tosiaan vähän siihen malliin, että ikäänkuin mä olisin rikkonut niitten kaikki autot. Myös ne, jotka meni hajalle ilman kenenkään kuljettajan virhettä.

Ihan kun mua ei olisi jo vituttanut ilman sanomisiakin se ulosajo ja rattaan rikkoutuminen????
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Enemmän jäi ärsyttämään sen mekaanikon reaktio ulosajoni jälkeen. Kun se sanoi tosiaan vähän siihen malliin, että ikäänkuin mä olisin rikkonut niitten kaikki autot. Myös ne, jotka meni hajalle ilman kenenkään kuljettajan virhettä.

Ihan kun mua ei olisi jo vituttanut ilman sanomisiakin se ulosajo ja rattaan rikkoutuminen????
Taisi joku mekatsu viime vuonna Digillekin sanoa jotain "sä maksat ton akselin". Ilmeisen ajattelemattomasti/tietämättä ettei tippaakaan tämän syy. Nopeasti homma oikaistiin, mutta kyllähän jonkunmoinen vitutus noista nopeista tokaisuista varmasti jää.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1124
Kisarapo

Harkat #38
Auto tuntui heti hyvältä ja ajoasentokin oli loistava. Ajettavuudessa ei ollut mitään moitittavaa ja ajaessa harmitti kun tiesi että autoksi vaihtuu #39 aika-ajoihin. Tässä vaiheessa kelpo aika 49.14 tosin Wope oli mennyt #31:llä alle 49 ajan.

Aika-ajot #39
Ennen aika-ajoa kuuli kehuja autosta joten kaamea ajoasento ei masentanut, tais olla pitkille kuskeille tarkoitettu tämä auto, eipä ihme että olikin Slugille hyvä ajoasento. Heti ensimmäisestä mutkasta lähtiessä huomasi että tässähän on potkua, lähti hitaistakin mutkista kuin tykin suusta, pito ei kylläkään ollut yhtä hyvä kuin #38:lla. Puolessa välissä saavutin kolmen auton ryhmän ja hidastin jättääkseni väliä. Lopulta aihetta tyytyväisyyteen oli, aika oli sama kuin harjoituksissakin 49.14 joka oikeutti eturiviin Wopen viereen joka vei paalun kolmen sadasosan erolla.

A-finaali:#33
Loistava keli, Wopea haastamaan voitosta hyvinkäällä, asetelma kelpaa mulle.
Wopelle tuli sitten #20 kisaan joten tiesin hänelle vaikeuksia hitaisiin mutkiin. Itselle tuli #33 joka oli paaluauto, mutta mistään ylivertaisesta autosta ei voi puhua, yksi parhaista kuitenkin. Lentävä lähtö on selvä parannus mielestäni. Ekaan mutkaan sijoitukset piti, yritän heti lähteä hakemaan sisältä ekasta mutkasta lähtiessä mutta Wope aavistaa jo viime vuodelta tutun kuvion, kolmanteen mutkaan peittää taas ja päätin jättää vitos mutkaan metrin väliä Wopeen, jotta lyhyellä suoralla nelulansilmästä lähtiessä pystyisin hyödyntämään autoni paremman kiihtyvyyden ja yrittää sitten sisäkautta seuraavassa mutkassa ohi. Pääsin sisälinjalle ja mentiin Wopen kanssa rinnakkain ja samoin seuraava vasurikin mutta pääsin lopulta edelle.

Samalla kierroksella Nasty nousee myös Wopesta ohi ja pääsee kantaan. Seuraavat 2 kierrosta yritän saada eroa Nastyyn ja pienen eron saan tehtyä jonka jälkeen ei enää sata lasissa tarvinu painaa, aina välillä piti tarkistaa että Nasty ei saavuta. Sitten ruutulippu ja voitto ja ilo sen mukainenkin :).

Jälleen pitää kiittää hyvää kisa-autoa, ajettavuus oli myös tosi hyvä omaan ajotyyliin. Auto-tuuri oli kohdallaan joten ei voi valittaa. Kiitokset vielä järjestäjille, Haaparannalle ja muille kisaajille kuin myös hyvälle ystävälleni joka oli mukana kannustamassa. Forssassa nähdään!
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kai se vähän otti duunistakin lisää, mutta mun mielestä se akselijuttu oli silti ihan ok. Vaikkei toki siinäkään mitään tahallista tapahtunut..


Asian voi toki esittää moneen eri tapaan. Sen voi esittää kohteliaasti, jolloin kaikille jää hyvä fiilis ja silti ymmärtää asian vakavuuden. Tai sitten asian voi esittää ylimiellisesti negatiivisellä sävyllä, jolloin siitä jää vähän paskempi fiilis.

Haapiksen huomautus tosin oli mun mielestä vielä ihan ok. Enemmän jäi ärsyttämään sen mekaanikon reaktio ulosajoni jälkeen. Kun se sanoi tosiaan vähän siihen malliin, että ikäänkuin mä olisin rikkonut niitten kaikki autot. Myös ne, jotka meni hajalle ilman kenenkään kuljettajan virhettä.

Ihan kun mua ei olisi jo vituttanut ilman sanomisiakin se ulosajo ja rattaan rikkoutuminen????
En uskokaan että tahallasi vedit, jotenka siitä ei sen enempää.

Lähinnä ajoin takaa sitä että kun ollaan nyt käyty Hyvinkäällä jo useampana vuonna, ja _aina_ on heidän toimestaan muistutettu että kanttareiden päälle ei ajeta, niin jatkuvasti joka setissä meilläkin useampi veti kanttarin päälle.
(joku enempi ja joku vähempi, itsekin parilla kierroksella pääsuoran kanttaria tuli hipaistua)
Sitten kun alkaa tasaseen tahtiin mekaanikoille tulemaan vaihtorumbaa jotta jätkille riittää autoja niin voisin kuvitella että meistäkin jokaisella vastaavassa hommassa alkaisi hieman pinna kiristymään :)
(tuntui olevan kahdella hepulla koko ajan hommaa korjauksien kanssa kun jatkuvasti sattui jotain)
Loppupeleissä totuus on kuitenkin se että Hyvinkäällä kanttareihin ei saa osua, eikä varsinkaan ajaa niiden päällä...

Isoin ongelmahan Hyvinkäällä on noi kanttarit, ei osaa itsekään ymmärtää miksi tuommoset "autonhajotus"kanttarit on sinne väkisin vaadittu, ei tarvi paljonkaan osua kanttiin kun jo ratas on vino...
Ja tähän vielä päälle se että kaluston korjaus ei ole sieltä halvimmasta päästä, niin...

edit. huoltomiehen kommentteja en livenä kuullut mutta jos se tuommosia päästeli suustansa niin aika paha miinus kylläkin on.
hän on kuitenkin työntekijänä siellä, Haapiksen ne palautteet pitää antaa, ei varikkomiesten...
(ja samaa mieltä, tällä kertaa Haapiksen palaute oli ihan ok, ja tuli hyvään aikaan)

edit2.
Sen verran vielä että jos Rotaxin takaratas maksaa 39€/kpl ja niitä menee 4:ssä setissä 3kpl solmuun, niin voinee varmaan jokainen ymmärtää mielipahan yrittäjänkin kannalta?
(alkaa tuo 117€ kuitenkin jo tuntumaan katteessa meidänkin tapahtuman kohdalla...)
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Taisi joku mekatsu viime vuonna Digillekin sanoa jotain "sä maksat ton akselin". Ilmeisen ajattelemattomasti/tietämättä ettei tippaakaan tämän syy. Nopeasti homma oikaistiin, mutta kyllähän jonkunmoinen vitutus noista nopeista tokaisuista varmasti jää.
Jep ihan totta.
 
Ylös