Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2012, 6. kisa, Hyvinkää II

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Lyhyttä rapoa.

Harjoituksiin autolla #31 joka tuntui todella nopealta ja tasapainoiselta, mutta siitten autosta kuului kilahdus parin kierroksen jälkeen kakkosmutkaan mentäessä ja veto loppui kuin seinään. Jos nyt oikein ymmärsin mekaanikon selityksistä niin ilmeisesti sytkästä hajosi jotakin. Noh, kun autoa ei sitten saatu käyntiin, niin juoksin varikolle hakemaan jonkun auton, että ehtisin edes vähän saamaan tuntumaa ennen aika-ajoja. Autoksi osui #33. Tällä sitten ehdin ajaa kaksi kierrosta ja ajaksi 49.91. Vähän harmitti ettei päässyt kokeilemaan mihin olisi kerinnyt lämpimillä renkailla mutta onneksi kyseessä vasta harjoitus.

Aika-ajot #35

Nyt kun olisi ollut paaluauto (#33)tarjolla ajoon, niin se meneekin huoltoon takarattaan hajoamisen takia. No ei voi mitään, meikäläisen tuuria :D Sain sitten auto #35. Auto oli kyllä muuten ihan hyvä, mutta kohtalaisen liukkaat takarenkaat vaikeutti ajoa nopeissa mutkissa. Lisäksi oma typerä virhe, kun en jättänyt rakoa muihin (lähdin ryhmän viimeisenä), mistä seurasi se, että suurin osa kierroksistani meni pilalle ohittaessani edellä meneviä, mutta tämä siis ihan oma moka. Ajaksi kuitenkin 49.95. mikä oikeutti A-finaalin 5. ruutuun.

A-finaali #27

Lähdössä pääsen Nipsusta sisäkautta ohi, ja pysyn hetken kolmen kärjen tuntumassa, mutta pian he karkaavat. Pian BMW ja Cmoney alkavat ottaa kiinni. BMW kärkkyy pian kolmosmutkan jälkeisessä oikeassa, mutta mahdoton paikka ohittaa; pidän paikkani. Sitten parin kierroksen jälkeen BMW yrittää uudestaa kolmosmutkassa, mutta olen vielä sen verran edellä, että pystyn ulkokautta pitämään paikkani. Pystyn lopulta pitämään paikkani, joten neljäntenä maaliin. Autosta sen verran, että vaikka kulkua olikin ihan moitteettomasti, niin takarenkaissa ei ollut kerta kaikkiaan pitoa. Varsinkin kolmosmutkassa ja shikaanissa joutu vetämään hirveä yritys päällä ettei muut tule heittämällä ohi.

Onnittelut vielä Haikille voitosta ja Nastylle ja Wopelle palkintosijoista!
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Vois pientä rapoa koittaa väsätä.

Harjoituksissa kesti hieman aikaa löytää rytmiä ajamiseen, kun viimeksi olen ajanut Hyvinkäällä kuivassa vuosi sitten. Autokin hieman pätki aluksi, mutta alkoi myöhemmin vetämään paremmin. Päästin Cmoneyn ja Totken ohi, kun halusin kokeilla rytmin löytymistä peesaamalla. Näköjään se rytmi sitten löytyikin heti, kun olinkin Totkea nopeampi. Totke päästi ohi ja peesasin lopun aikaa Cmoneyta, jonka kanssa ajoin suunnilleen tasatahtia. Ihan tyytyväinen olin ajamiseen lopuksi, vaikka parannettavaakin tuntui vielä löytyvän.

Aika-ajossa koitin keskittyä itselle heikkoihin paikkoihin eli pari ekaa jarrutusta ja 3-4-5 -mutkiin. Jarrutukset sain jätettyä normaalia myöhemmäksi - hyvä! Sain myös ajettua piikkiä edeltävät mutkat nopeammin ja aggressiivisemmin kuin aiemmin - hyvä! Kellokin tykkäsi näköjään, kun tuloksena oli 4. sija aika-ajossa, tosin myös autotuurin avustuksella - #35:ssä ei nimittäin ollut isompia puutteita.

A-finaalista en odottanut juuri mitään, koska olin kuullut #30:n olevan Hidas isolla hoolla. Lähtökiihdytyksessä 4stroke pääsi edelle ja BMW ehti vielä samaan rakoon ekassa mutkassa. Tokassa mutkassa Cmoney pääsee myös rinnalle ja ohi. :eek: Loppu olikin yksinajelua, tosin ero edellä ajavaan joukkoon pysyi vikat kierrokset suunnilleen samana heidän taistelunsa ansiosta. Auto kiihtyi niin hitaasti, että tietyissä paikoissa pystyin käyttämään kaasua paljon enemmän kuin normaalisti. :D Ruutulipun jälkeen moottorista loppui veto ja auto hyytyi radan varteen, tarkkaa syytä en tiedä.

Nyt jäi taas hyvä fiilis omasta ajamisesta, koska kehitystä tapahtui muutamissa paikoissa. Toisaalta tarvitsisin enemmän tasaisuutta, koska ajolinjat vaihtelivat hieman kierroksesta toiseen. Autoerot oli tällä kerralla turhan isot, toivottavasti asia on kunnossa ensi vuonna! Syksyn ajan mulla on lauantaisin töitä, mutta olen sopinut kisaviikonloput vapaaksi, HÄHÄHÄÄ!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tuo on kans hieno homma, kun ajanotto prakaa. No täytyypä rangaista niitä, joiden vika se sitten on. Viisivitunkisakierrosta :nope:

Forssassa minulle tarjottiin kerran astetta miellyttävämpää ratkaisua, kun aika jäi saamatta.

Odottelee toikkia jo :ahem:

edit. Ei täs sittenkään mitään odotella...
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13768
Kukaan ei liene sanonut, mistä syystä kisakierrokset olivat 5 tai 6 kierrosta. Saa nähdä, minkä syyn haluaa. Meiän porukka rikkoikin autoja huoltopukille normaalia enemmän (silti Haapis ei halunnut alkaa extraveloittaa kun kysyin). Tästä mainitsemisen jälkeen menikin taas enempi entiseen malliin.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Tuo on kans hieno homma, kun ajanotto prakaa. No täytyypä rangaista niitä, joiden vika se sitten on. Viisivitunkisakierrosta :nope:

Forssassa minulle tarjottiin kerran astetta miellyttävämpää ratkaisua, kun aika jäi saamatta.

Odottelee toikkia jo :ahem:
Mä ennakoin tämän, ja ajoin yhdet harjoitukset, yhdet lisäharjoitukset ilman ajanottoa, varsinaiset aika-ajot, jonka jälkeen vielä c-ja b-finaalit. Sain kierroksia vissiin enemmän kuin kukaan muu! Jee!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Mä ennakoin tämän, ja ajoin yhdet harjoitukset, yhdet lisäharjoitukset ilman ajanottoa, varsinaiset aika-ajot, jonka jälkeen vielä c-ja b-finaalit. Sain kierroksia vissiin enemmän kuin kukaan muu! Jee!
onnittelut...

Olis kai yks erä tarvittu vielä. Kuus pinnaa jäi meinaan vajaaks...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Nyt kun protestiaika on mennyt ohi, niin uskallan pyytää Totkelta tai PeePeeltä videoa b-finaalin startista. Se oli niin hektinen tilanne, kun Andy pussitti oikealla, etten ole ihan 100% varma varastinko minä. Mielestäni kaasun pistin pohjaan vasta maaliviivan ylitettyäni tai ainakin melkein.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Nyt kun protestiaika on mennyt ohi, niin uskallan pyytää Totkelta tai PeePeeltä videoa b-finaalin startista. Se oli niin hektinen tilanne, kun Andy pussitti oikealla, etten ole ihan 100% varma varastinko minä. Mielestäni kaasun pistin pohjaan vasta maaliviivan ylitettyäni tai ainakin melkein.
Ihan muuten mielenkiitoa osoittaakseni kysyn, että mitä Hyvinkään lentävistä lähdöistä on sovittu? Minä siis luulin lähdön olevan ihan normaali, perinteinen lentävä lähtö. Sen lentävyydenkin kuulin ihan sattumalta. Ehdin jo ennen B-finaalia tuskailla, että #36 tukehtuu alakierroksilla, ja että menetän varmasti monta sijaa jo lähdössä. Siis kun luulin että lähtö tapahtuu normaalisti paikaltaan.

Minä en siis ollut Hyvinkää I:ssä mukana, joten siellä ilmeisesti tämä erikois-lentävä oli suunniteltu.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Ihan muuten mielenkiitoa osoittaakseni kysyn, että mitä Hyvinkään lentävistä lähdöistä on sovittu? Minä siis luulin lähdön olevan ihan normaali, perinteinen lentävä lähtö. Sen lentävyydenkin kuulin ihan sattumalta. Ehdin jo ennen B-finaalia tuskailla, että #36 tukehtuu alakierroksilla, ja että menetän varmasti monta sijaa jo lähdössä. Siis kun luulin että lähtö tapahtuu normaalisti paikaltaan.

Minä en siis ollut Hyvinkää I:ssä mukana, joten siellä ilmeisesti tämä erikois-lentävä oli suunniteltu.
Tuo Hyvinkäällä käytetty rullaava(lentävä) lähtö on se oikea tapa. Forssassa on ihan oma versio aiheesta.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Tuo Hyvinkäällä käytetty rullaava(lentävä) lähtö on se oikea tapa. Forssassa on ihan oma versio aiheesta.
Kuitti, ja kiitos selvennyksestä. Täytyypi ensi kerralla olla tarkempi sääntöjen kanssa. Onneksi en päässyt lähdössä Cmoneysta ohi venkoiluni seurauksena. Olisi sitten ollut protestin paikka.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Minä en siis ollut Hyvinkää I:ssä mukana, joten siellä ilmeisesti tämä erikois-lentävä oli suunniteltu.
Jos muistan oikein niin Haaparanta otti sen käytännöksi tänä vuonna, juurikin noiden autojen kiihtyvyyserojen takia.
Eli siis oli jo H1:ssä :)
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Minä kun olin tyytyväinen rullaavaan lähtöön. Ajattelin että paremmat mahkut selvitä ilman sijoitusten menetystä. Ja kuinka kävikään, Andylta loisto peliliike kun pelas meikäläisen keskittymisen totaalisen pihalle heti lähdössä hakeutumalla väärään paikkaan.
Pyörittelin päätä ja ihmettelin että kenen pitäs olla tuossa mun edessä? No siinä ihmetellessä lippu heilahti ja lähtö meni :wall:
Se siitä loistavasta mahdollisuudesta! Meni vielä kierros ennen kuin tajusin alkaa kisaamaan :nope:
Nyt ei meikäläisen hoksittimet ollu yhtään messissä noissa muutoksissa. Hitto!
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Nyt kun protestiaika on mennyt ohi, niin uskallan pyytää Totkelta tai PeePeeltä videoa b-finaalin startista. Se oli niin hektinen tilanne, kun Andy pussitti oikealla, etten ole ihan 100% varma varastinko minä. Mielestäni kaasun pistin pohjaan vasta maaliviivan ylitettyäni tai ainakin melkein.
Eikös lentävissä lähdöissä ole yleisesti noudatettu sitä periaatetta, että kaasu pistetään pohjaan heti lipun heilahdettua?

Ohittaa saa tosin vasta lähtöviivan jälkeen.

Näin minä olen aina toiminut kun ei muutakaan ohjeistusta asiaan ole ollut.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Eikös lentävissä lähdöissä ole yleisesti noudatettu sitä periaatetta, että kaasu pistetään pohjaan heti lipun heilahdettua?

Ohittaa saa tosin vasta lähtöviivan jälkeen.

Näin minä olen aina toiminut kun ei muutakaan ohjeistusta asiaan ole ollut.
Jep näin juuri. Meidänkin ryhmässä kaikki löi kaasun pohjaan heti lipun heilahdettua, ennen viivaa reilusti.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Noin se on menny ainaki vuodesta 1990 eteenpäin, siitä taakseppäin ei ole kokemusta =)
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
En jaksa raportoida ihmeemmin. Päin vittua meni radalla jolla olis voinut vaikka vähän menestyäkin. No harkkoihin ja finaaleihin todella huono auto #30 jolla nyt ei ollut mitään mahdollisuuksia. Aika-ajoissa olisi pitänyt pystyä puristamaan edes yksi kierros koska auto oli ok ( en muista numeroa 36? 38?) mutta oli oikeasti oli vaikeaa mahtua siihen. Sen verran vielä palaisin tuohon kulupuoleen että kyselin Haapikselta että minkä verran meni bensaa meidän sessiossa ja mitä öljyä laitatte sekaan?. Lähes 100 litraa oli mennyt ja 2t racing öljyä 6% seoksella. Öljy maksaa 25-30€/L. Eli meidän hinta on vähintäänkin kohtuullinen. Toki ne rattaan rikkomiset voi esittää tyylikkäämminkin.

Ps. olin eilen firmatilaisuudessa siellä ja ajelin #33 autolla. Vaikka se vähän pätkikin niin silti putosi sekunti pois lauantaista. Huolestuttavan isot ovat autoerot. Toki meidänkään tilaisuudessa silä ei ollut mitään merkitystä. Ja porukka oli todella tyytyväisiä kaikki. Suurin osa ei ollut ajanut kuin sisällä aikaisemmin.
 
Ylös