No jos sitä jotain raporttia sitten vääntäisi..
Harjoitukset #19
Auto tuntui hyvältä, mutta liukkaalta. Se oli aikalailla optimaalinen aika-ajo auto, koska siinä oli hyvä suoravauhti ja pito vähän huonompi. Eli jos onnistui virheettömästi syherö-osuudella, pystyi saamaan hyvän ajan.
Aikani 39.4 oli parempi kuin odotinkaan. Sijoitus 6 tosin arvellutti, eli aika tasaista menoa oli.
Aika-ajot #6
Täysin päinvastainen peli tämä. Autossa oli tosi hyvä pito, mutta suoravauhti oli edellistä nihkeämpi. Jotenkin auto ei myöskään istunut yhtä hyvin ajotyyliini, enkä siksi pystynyt parantamaan harjoituksista. Rata oli kuitenkin parantunut selvästi, joten olisi pitänyt pystyä parempaan.
Tämä olisi ollut hyvä kisa-auto, koska pahemmin virheitä ei tullut tehtyä.
B-finaali #17
Kisaan sitten siitä pahimmalta paikalta eli B-finaalin paalulta. Lähdin ihan liian varman päälle -asenteella ja jätin liikaa tilaa Slugille alussa. Ei se mitään, koska kaksi parasta pääsisi jatkoon, mutta valitettavasti tein saman virheen seuraavalla kierroksella ja Nipsukin pääsi ohi. Yritin taistella sijoituksesta, mutta hellitin kun olin lähellä työntää nipsua pihalle. Siis hölläsin muuten ois tullut kolinaa. Saatoin ehkä vähän kyllä osuakin.
Auto oli ajettavuudeltaan samantyyppinen kuin harkkojen #19. Siis se olisi ollut aika-ajoissa mun lapaseen toimiva, mutta pitoa olisi saanut olla enemmän. Siispä tuli tehtyä liian paljon virheitä erityisesti alussa, minkä takia Slug ja Nipsu pääsivätkin kuittaamaan. Auto oli tosi levoton mun ohjastamanani.
Alkukierrosten jälkeen ajettiin tovi Nipsun kanssa tasavauhtia. Ajoin mielestäni nopeammin ainakin loppua kohti ja ajattelinkin että Nipsulla saattaa kädet väsyä. Välillä saavutin häntä, mutta sitten sorruin yliyrittämiseen ja virheiden seurauksena eroa tuli lisää. Loppuvaiheessa tuli keltaiset liput (ilmeisesti jaskan ja wilzkun kolari?) ja lippumiesten toiminta oli tosi epäselvää. Kävelivät radalla lippu kädessä, eivät heiluttaneet, mutta olivat sen näköisiä, että hääräävät siellä jotain. Jossain kohdassa lippu heiluikin.. Otin tilanteen ihan liian varovasti ja Nipsu pääsi tavoittamattoman kauas. Loppuun kruisailin sitten omia ajojani.
Yhteenveto
Autoeroja oli, mutta mielestäni ei niin pahoja kuin pelkäsin. Autoerot myöskin tuntuivat olevan enämpi ajettavuudessa kuin suorituskyvyssä. Jossain oli parempi pito ja jossain parempi nopeus.
Mielestäni VMKC on kuitenkin sisäradoista paras ja toivoisin sen olevan jatkossakin kalenterissa mukana.
Jälkikäteen on myös helppo jossitella: olisi sittenkin pitänyt ottaa yhdistetty harkka & aika-ajot!
Harjoitukset #19
Auto tuntui hyvältä, mutta liukkaalta. Se oli aikalailla optimaalinen aika-ajo auto, koska siinä oli hyvä suoravauhti ja pito vähän huonompi. Eli jos onnistui virheettömästi syherö-osuudella, pystyi saamaan hyvän ajan.
Aikani 39.4 oli parempi kuin odotinkaan. Sijoitus 6 tosin arvellutti, eli aika tasaista menoa oli.
Aika-ajot #6
Täysin päinvastainen peli tämä. Autossa oli tosi hyvä pito, mutta suoravauhti oli edellistä nihkeämpi. Jotenkin auto ei myöskään istunut yhtä hyvin ajotyyliini, enkä siksi pystynyt parantamaan harjoituksista. Rata oli kuitenkin parantunut selvästi, joten olisi pitänyt pystyä parempaan.
Tämä olisi ollut hyvä kisa-auto, koska pahemmin virheitä ei tullut tehtyä.
B-finaali #17
Kisaan sitten siitä pahimmalta paikalta eli B-finaalin paalulta. Lähdin ihan liian varman päälle -asenteella ja jätin liikaa tilaa Slugille alussa. Ei se mitään, koska kaksi parasta pääsisi jatkoon, mutta valitettavasti tein saman virheen seuraavalla kierroksella ja Nipsukin pääsi ohi. Yritin taistella sijoituksesta, mutta hellitin kun olin lähellä työntää nipsua pihalle. Siis hölläsin muuten ois tullut kolinaa. Saatoin ehkä vähän kyllä osuakin.
Auto oli ajettavuudeltaan samantyyppinen kuin harkkojen #19. Siis se olisi ollut aika-ajoissa mun lapaseen toimiva, mutta pitoa olisi saanut olla enemmän. Siispä tuli tehtyä liian paljon virheitä erityisesti alussa, minkä takia Slug ja Nipsu pääsivätkin kuittaamaan. Auto oli tosi levoton mun ohjastamanani.
Alkukierrosten jälkeen ajettiin tovi Nipsun kanssa tasavauhtia. Ajoin mielestäni nopeammin ainakin loppua kohti ja ajattelinkin että Nipsulla saattaa kädet väsyä. Välillä saavutin häntä, mutta sitten sorruin yliyrittämiseen ja virheiden seurauksena eroa tuli lisää. Loppuvaiheessa tuli keltaiset liput (ilmeisesti jaskan ja wilzkun kolari?) ja lippumiesten toiminta oli tosi epäselvää. Kävelivät radalla lippu kädessä, eivät heiluttaneet, mutta olivat sen näköisiä, että hääräävät siellä jotain. Jossain kohdassa lippu heiluikin.. Otin tilanteen ihan liian varovasti ja Nipsu pääsi tavoittamattoman kauas. Loppuun kruisailin sitten omia ajojani.
Yhteenveto
Autoeroja oli, mutta mielestäni ei niin pahoja kuin pelkäsin. Autoerot myöskin tuntuivat olevan enämpi ajettavuudessa kuin suorituskyvyssä. Jossain oli parempi pito ja jossain parempi nopeus.
Mielestäni VMKC on kuitenkin sisäradoista paras ja toivoisin sen olevan jatkossakin kalenterissa mukana.
Jälkikäteen on myös helppo jossitella: olisi sittenkin pitänyt ottaa yhdistetty harkka & aika-ajot!