Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 3. kisa, Forssa Karting

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
344
Koodi:
AIKA-AJO          Aika  #   Ajoryhmä
 1. Nasty Boy   38,48   1   4
 2. Nipsuhuuli  38,55   2   3
 3. WoPe        38,62   6   1
 4. Slug        38,70   2   2
 5. DW          38,91   1   3
 6. Racer X     39,12   7   3
 7. Scyber      39,15   7   1
 8. Cmoney      39,25   5   1
 9. Jatenski    39,40   3   2
10. Sue_me      39,55   6   3
11. PeePee      39,66   5   4
12. Totke       39,66   3   1
13. Haikki      39,72   4   2
14. Pwrd b BMW  39,85   3   4
15. Jonkki      39,99   3   3
16. Jacques     40,71   4   4
17. abc         40,75   7   4
18. öö ruz      40,77   4   1
19. -Japé-      41,21   5   2
20. Williams-   41,66   2   1
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. WoPe         20krs   38,699   3  50
 2. Haikki       +3,61   [b]38,637[/b]   6  45
 3. Nasty Boy    +8,57   39,189   1  36
 4. Nipsuhuuli  +10,83   38,919   2  32
 5. DW          +11,28   38,920   5  29
 6. Slug        +13,20   39,493   4  26
B:
    Haikki       20krs   [b]38,255[/b]   2
 7. Cmoney      +18,24   39,399   5  24
 8. Racer X     +30,15   39,977   7  22
 9. Sue_me      +30,72   39,787   3  20
10. Scyber      +31,05   39,201   6  18
11. Jatenski    +33,28   40,043   4  16
C:
    Haikki       22krs   [b]38,195[/b]   3
12. PeePee      +18,42   39,384   2  14
13. Totke       +21,16   39,544   1  12
14. Pwrd b BMW  +28,34   39,586   4  10
15. Jacques     +28,55   39,546   6  10
16. Jonkki      +32,88   40,054   7   8
D:
    Jacques      18krs   [b]39,785[/b]   7
17. öö ruz       +5,96   40,245   5   7
18. abc          +8,80   40,355   6   6
19. -Japé-      +20,22   40,958   4   5
20. Williams-   +25,25   41,259   3   4
Päivän nopein kaikilta:
38,19 Haikki
38,48 Nasty Boy
38,55 Nipsuhuuli
38,62 WoPe
38,70 Slug
38,91 DW
39,12 Racer X
39,15 Scyber
39,25 Cmoney
39,38 PeePee
39,40 Jatenski
39,54 Totke & Jacques
39,55 Sue_me
39,58 Powered by BMW
39,99 Jonkki
40,24 öö ruz
40,35 abc
40,95 -Japé-
41,25 Williams-
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
DWn kanssa paikanpäälle ajellessamme todettiin että saapa jännittää keliä. Vettä tuli Kosken jälkeen Forssaan asti siellä täällä. Rata ehti sitten kuitenkin kuivua pienen kuuron jälkeen aika-ajoihin.
Siinä mulla #5 ja totean WoPen joka kierros menevän vähän edemmäs vrt meikäläiseen. Yllättäen näen myös Scyberin saavuttavan, ja päästän sitten ohi. Pysyn perässä, ja hän päästää mut takaisin. En nyt muista vaihdettiinko vielä tämänkin jälkeen paikkoja, mutta sitten lapuista näin että olin WoPen ja Scyberin jälkeen eräni kolmas.

Sitten vielä odottelemaan, minne putoan muiden aika-ajoerien myötä. Lopulta 8. eli B-finaalin 3-ruutu. Haikki tehnyt C:ssä DRS-ohituksen näköisiä Totkesta ja PeePeestä, ja ajattelen kisalähdössäni tokan sijan olevan realistinen tavoite.
Ohitan Scyberin heti ohituskieltoalueen jälkeen ja lähden ajamaan RX:ää takaa. Hyvä eka kierros enkä osaa odottaa Haikkia vielä ohi ekan kierroksen täyttyessä (koska hänen pitänyt ohittaa Sue_me, Jatenski ja Scyber) pääsuoralla mutta siinä tuo vaan tulee jo rinnalle. Peittää vielä ekaan jarrutuspaikkaan vaikka olen pudonnut jo hyökkäysetäisyydeltäkin :D
Kisa on sitten yksinajelua, koska RX onnistuu pitämään kolmospaikkansa vaihtokuntoon kuluneesta eturenkaastaan huolimatta. Mulla ja autollani on silti ihan kivaa ajella ympäri rataa niin kovaa kuin päästään.

Jälkitunnelmat, niin osuipa nyt sama auto aika-ajoon sekä kisaan. Se ei varmaan ollut paras eikä huonoin, ja monta autoa ihan muutaman kympän sisällä kyllä.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Lähdin Forssan kisaan aiempia kisoja kovemmin odotuksin. Olin nimittäin käynyt edellisellä viikolla jo hakemassa tuntumaa rataan. Tavoitteena oli parantaa edellisen viikon parasta kierrosaikaa (40.71) ja toivoa, että se riittää jonkinlaiseen sijoitukseen. Vielä hetkeä ennen aika-ajojen alkua taivas näytti synkältä ja näytti todennäköiseltä, että pääsen kokeilemaan ensimmäistä kertaa sadekelin ajoa. Onneksi näin ei käynyt, vaan päästiin ajamaan kuivalla.

Aika-ajoissa ajaminen oli edelleen jatkuvaa hakemista. Varsinkin ekassa jarrumutkassa olin ihan hukassa. Perässä ajanut Jacques raportoikin saavuttaneen minua siinä jarrutuksessa huomattavasti joka kierroksella. Parissa muussa mutkassa aloin mielestäni löytämään jo hieman ajolinjaa ja vauhtia, mutta telemetriatietojen puuttuessa en mene siitäkään takuuseen. Aika-ajojen tuloksena kierrosaika 40.75 oli hienoinen pettymys, joskin sijoitukseen (17.) olin ihan tyytyväinen.

D-finaalin lähdin kakkospaikalta tarkoituksena tietenkin napata Jacquesin päänahka ja D-finaalin voitto. Pääsinkin muistaakseni toisella kierroksella hetkeksi nousemaan kärkipaikalle paremman suoranopeuden ansiosta. Jacques pääsi kuitenkin kuittamaan melkein heti takaisin ohi. Siinä samassa osuin hieman Jacquesin perään ja jäin heti vähän jälkeen. Myöhemmin myös öö ruz tuli tekemäni virheen jälkeen ohitseni. Kovasti yritin pysyä heidän perässä, mutta vauhti ja tasaisuus ei oikein siihen riittänyt. D-finaalin 3. sija oli kuitenkin tässä vaiheessa ihan hyvä tulos. Etenkin kun sain kisassa napattua 0.4 sekuntia aika-ajojen kierrosajastani.

Erityiskiitos hyvästä kisailusta Jacquesille, öö ruzille sekä KKWCS-organisaatiolle.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Tainnut olla melkoinen pommi tuo #4. Niin jotta negatiivisessa mielessä.
Joo ilmeisesti, mutta onneksi puhutaan silti vain kymmenyksistä :)

Väärä sanavalinta, kun puhutaan kartingista... :)
Mutta oikea KKWCS-vuokra-autosarjassa :ahem:
Tämä oli kyllä hyvä pakka autoja tällä kertaa. Noin niinkuin keskimäärin.
 
Viimeksi muokattu:

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
858
AA #3

Saavuin paikalle kaikessa rauhassa kun muistelin kisan alkavan klo 17. CM tulikin autolle ilmoittelee, että sun ryhmäs on suhannut jo hyvän aikaa. OMG! Äkkiä varusteet päälle ja radalle. Radalla pistin hanskat käteen lennosta ja nyt pari nopeaa alle. Tilaa oli tehdä ja onnistuin siinä kiireessä kohtuullisesti 39,85s, mutta renkaat ei vielä 5:n kierroksen aikana ehtineet parhaimpaan lämpöönsä. Onneksi kuitenkin sain ajan ylipäänsä tehtyä!

Kisa #4
Lentävä lähtö ja menoksi. Kärki karkaa heti ja yritän pitää oman paikkana. Jacques kuitenkin saavuttaa ja T1:ssä ohi. Pitkään ajelin perässä, mutta sitten ilmeiseti Jacques alkoi harjoitella jo uusia linjoja ja sain kiinni. Ulkokautta ohi, mutta J onnistui kuittamaan. Lopulta viimeisellä kierroksella ohi ja maalissa :thumbup:

Kierrosajat jäi kauas kärjestä, joten piti hieman tutkiskella onko äijä hidastunut.. Kisassa samalla autolla ajaneelle slugille vain kymmenys, mutta sekotriajat yhteenlaskien optimi kierros olisi ollut 38,7s, joten hiottavaa jäi aika paljon. Saisi vaan samalle kierrokselle:) Sektoriajat on laskettu 10hz ajanotosta. #4 näyttäis tulosten perusteella olleen yksi hitaimmista.

Pisteitä ei kovin montaa tullut, mutta oikein kiva kisa omalta kohdalta.

Onnittelut kärkikolmikolle ja kiitokset järjestäjille!

ja pari fiilistelykuvaa a-finaalista.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Hienoja kuvia :thumbup:

Slugilla on otetta kaarreajoon #4:llä. Renkaat tapissa jo reilusti ennen mutkaa ja takapyörä ilmassa. :D
 

Örfil

Guest
A-a: Meni aika nappiin. 6. tässä porukassa oli kyllä huikeasti enemmän kuin odotin. B:n paalu.

Kisa: Ennen kisaa tiesin että Haikki ja Cmoney tulee takuulla ohi. Veikkasin että viiden kiekan sisällä, mutta ei siinä mennyt kuin kaksi :D
Sitten tiesin että Scyber ja Sue tulee takakonttiin, mutta luotin että auto kulkee kuin a-a:ssa (oli sama auto siellä) ja jollain ilveellä pääsen sijoilla 8-10 maaliin ja ainakaan muut sieltä duon takaa ei tule ohi.

Voimakaksikko siis meni ohi aika nopeasti ja sitten olikin toinen duo takakontissa. Etenkin Scyber laittoi ahtaalle monet kerrat, mutta ei onneksi tullut pahempia virheitä niin hirveällä väännöllä sain pidettyä paikkani. Ratkaisu oli "chicken or not" tilanne pääsuoran nopeassa, jossa sekunnin sadasosaa aikaisemmin Scyber nosti jalan kaasulta (ajoimme rinnakkain siinä). Olin jo tekemässä samaa, mutta onneksi olin sen satasen hitaampi ;)

Poikain keskinäinen nahistelu antoi sitten turvallisen oloisen välin heihin jossain vaiheessa ja oli jo turvallisen tuntuinen olo aja loppuun.

Sitten auto alkoi tuntua yhä enemmän ja enemmän liukkaalta ajaa ja piti ottaa jarrua (!) käyttöön mutkissa, joissa ei yleensä tarvitse jotta sai sen kääntymään. N. kolme viimeistä kierrosta oli yhtä tuskaa kun porukka takaa lähestyi aivan liian nopeasti ja lippumiestä ei näy. Tokavikalla kiekalla luulin olevan jo vika kierros ja kylmä hiki nousi otsalle kun huomasin että lippu ei nousekaan vielä. Hullun tuurilla selvisin kuitenkin tuolla sijalla maaliin eli 8. ja 9. sija Treen kyytiläisille tuliaisina - ei paha!

Etukumes siitä sitten meni kisan jälkeen vaihtoon. Autotuurikortti siis käytetty jälleen kerran selityksenä. Nopeus putosi 8 kymppiä aika-ajosta samalla autolla.

A-finaali oli kyllä hurjaa katseltavaa. Ponttoonia oli ilma sakeana, autoja päällekkäin ja kilvanajo - vaikkakin oli veristä - niin taiturimaista katsottavaa. Reisinkiviihdettä parhaimmillaan :ahem:

Tänks Wopelle parista erittäin hyvästä vinkistä. Nyt menee yksi mutka paremmin ja selkeämmin kuin ennen. Kisajärkkäreille ylävitoset myös sekä Forssaan että kalusto korjattiin pikavauhtia.

Kaanaassa sitten seuraavat kinkerit, en malta odottaa! Ajohalut on tapissaan.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Hienoja kuvia :thumbup:

Slugilla on otetta kaarreajoon #4:llä. Renkaat tapissa jo reilusti ennen mutkaa ja takapyörä ilmassa. :D
Kattelin kanssa että ihme ettei menty lepikkoon tolla tyylillä :D
Oli vähän hankaluuksia oikeelle kääntyvissä mutkissa. Mutta hyviä kuvia.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kisarapo

Ennakko:

Racerin TT:llä kisapaikalle ja kelin suhteen näytti uhkaavalta kun matkan varrella asvalttitie oli paikoin märkä sateen jäljiltä. Ukkos-/sadekuurot kuitenkin kiersivät itse radan ja paikalla olikin lähes täysin kuivaa jo saapuessa.

Edellisviikon firmakisassa tuli jo tuntumaa rataan ja autoihin joten odotukset olivat C-finaalin kärkisijoille tuossa porukassa.


Harkat/A-A: #6

Ajo sujui hyvin, mutta en päässyt juuri peesaamaan ketään joten verrokki puuttui. Oma kierrosenkka kuitenkin parani pari kymmenystä joten tyytyväinen täytyi olla. Tyytyväisyys vaan lisääntyi kun huomasin olevani suoraan B-finaalissa.

Kertaalleen sain auton reilusti kahdelle pyörälle ensimmäisessä neulansilmässä kun ajoin mutkaan kokeilumielessä hieman ylikovaa. En kokeillut toiste.


B-finaali: #3

Lähdön järjestely meni aluksi plörinäksi mutta kolmen kiekan jälkeen lippu viimein nousi. Ohituskiellon päätyttyä Haikki ampaisi välittömästi ohi.

Sitten aloin jahtaamaan edellä taistellutta kolmikkoa Racer-Scyber-Jatenski. Saavutin nämä nopeasti ja sitten alkoikin tapahtua. Kilpailu oli todella kovaa, autot välillä osuivat toisiinsa ja kipinätkin sinkoilivat. Sijoitukset Racerin takana vaihtuivat liki jatkuvasti allekirjoittaneen, Scyberin ja Jatenskin välillä.

Lopulta pääsin hieman karkuun Jatenskin ja Scyberin taistellessa keskenään ja aloin saavuttaa Raceria. 1 kierros lisää niin olisi saattanut olla jo hyökkäyksen paikka. Tosin takaa alkoi hyökkiä myös Scyber joka sai ajettui minut kiinni juuri ennen maalia. Sain kuitenkin pidettyä takana. Sijoitus oli B-finaalin neljäs.


Pari sanaa:

Keli suosi tapahtumaa kaikista uhkakuvista huolimatta ja radan kierrosenkka meni uusiksi kärkikuskien toimesta useaan otteeseen.

Oma ajokin oli parasta koskaan Forssassa ja B-finaali olikin paras vääntö johon olen KKWCS:ssä osallistunut. Kiitokset Scyberille, Racerille ja Jatenskille rehdistä ajosta, tuossa olisi voinut kolista usein ja pahasti (mm. kolme rinnan kohti toiseksi viimeistä mutkaa) :D


Kiitokset jälleen kerran Forssan radan yrittäjille hienosta tapahtumasta.

Kaanaassa pärähtää!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
AIKA-AJOT #1, 3ryhmä

Auto oli seisoskellut kaksi aiempaa erää ja tiesin sen olevan "kylmä". No niin oli kuskikin, kun ulkoratakautta availi. Alun säätelyt ja Racerin sekä Nipsuhuulen kanssa vetovuorojen vaihtelua. Kun olin saanut auton lämpimäksi, niin vasureiden ulostulojen loppuvaiheessa kytkin kurnutti kuin sammakko ja veto heikkeni. Eka virhe oli jättää muuttamatta ulostulokulmia mutkista. Nasty kun ajoi samalla autolla paalun seuraavassa erässä. No oma aika 38,91 ja viimeinen A-paikka.

A-FINAALI #5

Ekaan vasuriin heti hyökkäys Slugia vastaan, mut reisille meni ja Haikki ohi. Ei meinaa tehot riittää. Sen näki jo B-finaalissakin Cm:n ajosta. Slugin laitekaan ei paras varmasti ollut, kun ulkokautta omalla ajokilla pääsi tuuppamaan ohi. Neljän auton rypäs edessä, joka piti ottaa kiinni. Ensimmäinen päänahka Nipsuhuuli. Tää saakelin hattivatti talloo varpaillekin kirjaimellisesti. No vähän pomppi etupyörän päällä. Homma kuitenkin ok. Kumpikin elossa ja kisa jatkuu. Taisi pari kertaa sijat vaihtua, kun töppään lusikkamutkassa ajamalla liian keskeltä sisälle. Nipsuhuulelta ansaittu 4.sija. Painosti virheeseen tyylillä. Oma sija 5., joten ei mitään kisasta enempiä tuuletuksia jaksa heittää. Kelituuri oli ok, sekin auttoi.

Kiitos järkkärikoneistolle. Homma jatkuu...
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
A-A #4:
Ensifiilis radalle päästyäni oli tietenkin se, että pito oli aivan huikea. Tuntui siltä, että olisin ajanut hyvin, mutta ajojen jälkeen totuus paljastuin ja huomasin olleeni super hidas. En osannut juuri arvioida auton käyttäytymistä kun Haikki kyseli mielipidettäni siitä. Haikin omien kuvailujen (aliohjaus) jälkeen kuitenkin tunnistin siitä samoja elementtejä.

D-Finaali #7:
Fiilikseni oli kisan alkaessa aikalailla maassa. Jälleen huono suoritus aika-ajossa enkä tiennyt missä olisin voinut parantaa.
Heti lämppärikierrokselle lähdettyäni huomasin, että nyt tuli alle ihan eriluokan peli. Vauhti oli ihan eri luokkaa ja käyttäytyminen mutkissa paljon vakaampi. Myöskään tässä autossa ei tullut astmaoireiluja, kuten nelosen ratissa (siinä taisi vuotaa jotain kun pakokaasua pääsi hengitykseen).
Ensimmäisillä kierroksilla olin vähän hukassa ja abc pääsi kuittaamaan ohitseni tokassa mutkassa. Kuittasin heti takaisin, mutta ohituksen jälkeisessä ulostulossa arvioin autoni takaosan leveyden vähän väärin ja autoni puskuri osui abc:n keulaan.
Tämän jälkeen sain pientä kaulaa ja pidensin sitä pikkuhiljaa. Pitkään näin abc:n ohittaneen öö ruzin takanani aina samassa kohdassa joten se piti vähän hereillä siitä, että pitää kuitenkin ajaa ihan kunnollisia kierroksia.

Lopulta voitin lähdön ihan selvällä erolla ja sain vielä nopeimmasta kierroksestakin säälipisteen. Fiilis kohosi huomattavasti, kun tajusin ettei aika-ajon hidas vauhtini johtunut pelkästään itsestäni.

C-finaali #6:
Pääsin C-finaaliin, joka oli myös maltillinen tavoitteeni ja vertailtuani D-finaalin aikaani C-finaalistien aika-ajoaikoihin pystyin toteamaan olevani nyt siinä finaalissa, johon kuuluinkin, joten saatoin lopettaa autotuurijossittelut. Kerrankin finaalinousut toimi omalta osaltani kompensaatio-merkityksessään.

C-finaalissa lähtökohta oli vähän mukavampi, sillä nyt ei ollut mitään hävittävää. Pakko silti myöntää, että ehdonalainen penalty on pistänyt malttia ajooni enkä nytkään lähtenyt ottamaan Jonkista mitään hazardiohitusta. Pari virhettä tein alussa enkä päässyt heti iskuetäisyydelle, mutta sitten kun pääsin niin ohitus ei ollut kovin vaikea.

Jonkin ohituksen jälkeen lähdin ottamaan edellä ajaneita bemaria ja Totkea kiinni. Saavutettuani BMW:n Totke pääsi kuitenkin samalla karkuun. Kutosen suoravauhti oli erityisesti kiihdytyksissä hyvä ja pääsinkin BMW:n saavutettuani heti pääsuoralla imuun ja heti ensimmäisessä nopeassa mutkassa ohitse! Ohhoh!

Tästä innostuneena aloin sitten ajamaan Totkea takaa ja saavutinkin häntä kunnes aloin sortua yliyrittämiseen. Olin jotenkin siinä käsityksessä, että BMW olisi kauempana, kunnes yhtäkkiä näinkin hänet aivan perässäni kiinni ja hetkeä myöhemmin edelläni! "Mistä helvetistä se siihen tuli" oli ensiajatukseni, mutta pakko antaa tunnustus oivallisesta taktisesta pelisilmästä. :)
Kyseisen ohituksen yhteydessä hän ajautui tokavikassa mutkassa ulkokaarteen puolelle viistosti taakseni ja sekoilin jälleen autoni leveyden kanssa ja osuimme vähän. Koska tällä kertaa BMW oli selvästi rinnalla (ja tiesin sen) päätin ottaa varman päälle ja laskea hänet edelleni.

Viimeisellä kierroksella sain taas hyvän ulostulon viimeisestä mutkasta ja tällä kertaa takasuoralla pääsin kovemman vauhdin ansiosta uudelleen ohitse. Viimeinen kierros olikin tiukkaa vääntöä ja taidettiin ajaa se rinta rinnan viimeiseen mutkaan asti. Siinä tein harmillisesti virheen ja lähdin kääntämään pääsuoralle liian tiukasti, mikä tappoi vauhdin enkä päässyt yrittämään ohitusta ennen maaliviivaa.

Kisaamisesta jäi kaikesta huolimatta tosi hyvä fiilis. Se oli puhdasta rehtiä vääntöä ja hauskaahan tämä oli. Aika-ajon jälkeinen alakuloinen fiilikseni oli nyt muuttunut paljon paremmaksi.

Tainnut olla melkoinen pommi tuo #4. Niin jotta negatiivisessa mielessä.
Joo ilmeisesti, mutta onneksi puhutaan silti vain kymmenyksistä :)
Mulla parani 1.2 sekuntia aika-ajoista (#4) C-finaaliin (#6), mutta varmaan iso osa tästä erosta selittyi sillä loppuun kuluneella renkaalla, mikäli se vaihdettiin. Ero ajotuntumassakin oli tosi iso. Nelonen tuntui kulkevankin aika nuhaisesti.
 
Viimeksi muokattu:

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Meikäläisen kisa: http://youtu.be/F_EdmXujKlk
Tossa näkyy myös Jacquesin ohitus BMW:stä.

Oli muuten loppukierroksilla niskat aivan loppu, ei saanut enää pidettyä päätä pystyssä oikealle kääntyvissä mutkissa ja sen jopa kypäräkamerasta voi havaita: http://youtu.be/YzME0Lh-0Dk
Kiitos tästä ja aiemmista videoistasi. Jos saa pyytää, niin laittakaa muutkin näitä pitempiä incar-pätkiä youtubeen. Niistä on tällaiselle rookielle erittäin paljon apua.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ja tässä mun näkövinkkelistä kisat: http://www.youtube.com/watch?v=GpDtUtq0XHQ

Ohitustilanteet kohdissa 00:55, 5:05, 6:45, 8:08, 9:10, 9:30

Videosta näen kyllä paljon systemaattisia virheitä kuten esim. sen, että yksinajaessani otan kakkosmutkaan ajolinjan aivan liian sisältä. Viimeisessä mutkassakin paljon parantamisen varaa.
Lisäksi molemmissa finaaleissa mulla meni kisojen alut tosi huonosti. D-finaalissa tein virheen ykkösmutkassa, minkä takia abc pääsi ohi. C-finaalissa tein virheitä melkein joka mutkassa ja koko porukka pääsi alussa vähän karkuun.

Näköjään me sitten BMW:n kanssa tosiaan ohitettiin se pikkujannukin kohdassa 9:20. Meiltä molemmilta kysyttiin kisan jälkeen siitä vaikuttiko hän meidän ajoomme ja molempien vastaus lähes yhteen ääneen oli "ai siis kuka? Ei me kyllä ohitettu ketään muita". :D No vastaus siihen kysymykseen on: ei vaikuttanut, mikäli jäi jollekin epäselväksi.
 
Viimeksi muokattu:

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Kisarapo

Fiilikset oli korkeella kauden ekaan ulkoajeluun, kun sääennuste lupaili vielä loppuviikolle loistokelejä. No, kuten Forssassa usein, näytti siltä että varmaan saadaan vettä niskaan. Onneksi keli oli kuitenkin loistava ulkoharrastamiseen. Bemari tuli hiukan myöhässä ja sanoi että tuossa 5min ajomatkan päässä tulee vettä kaatamalla. Luojan kiitos se kiersi rata-alueen ja vain muutamie hassuja pisaroita tuntui välillä tippuvan.

Aika-Ajo #2, ryhmä2
Ekaa ryhmää katsellessa totesin että pitoa on, ja todella paljon. Ei muuta kun radalle ja heti täysillä ilman mitään tunnustelua. Auto tuntuikin loistavalta ja muut tuntui jäävän, jopa Haikki joka ajeli ensimmäistä kertaa painoliiveillä (joka oli ilmeisen epäonnistunut kokeilu). Ajofiilis oli hyvä ja olin lopulta sijalla 4 alle kympän päässä Wopesta ja suora A-finaali paikka. Taisi autotuuri olla kerrankin kohdallaan.

A-Finaali #4
Auton tasoa kun katseli niin eipä ollut suuria odotuksia kisasta. Hyvällä fiiliksellä kuitenkin matkaan ja arvelin Haikin olevan ohi jo ekassa ohitusmutkassa. No niin taisikin käydä(?). DW sai sentään vähän vääntää ennen kun pääsi ohi. Muiden kinastellessa en ihan tolkuttomasti jäänyt/kierros, mutta heti kun ajoivat pari kierrosta ilman taistelua välimatka kasvoi taas. No, fiilis ei vieläkään laskenu vaan yritin vaan saada autosta kaiken irti.
Mietin että mikä vika tässä vehkeessä on. Jacques kirjoitti (mahdollisesta) yliohjaavuudesta, mutta itse kärsin heikosta kääntymisestä oikealle. Jotenkin jäi fiilis että olisiko runko hieman kiero(?) vaikka auto kulki mielestäni ihan suoraa. Auton käytös ei ollut aina ihan loogista. Varsinkin 'ohituskieltomutkan' pienessä töyssyssä (ihan kanttarin vieressä) auto teki ihme liikkeitä, eikä mennyt ollenkaan niin nätisti kun #2.
Tai sitten vasen eturengas oli vaan niin loppu että teki näitä ihmeellisyyksiä. Moottorikin saattoi olla hieman nuhainen.
Paha sanoa, ei vaan sujunu.

Kiitos kisajärjestelyistä ja onnea voittajille!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
A-Finaali #4
Auton tasoa kun katseli niin eipä ollut suuria odotuksia kisasta. Hyvällä fiiliksellä kuitenkin matkaan ja arvelin Haikin olevan ohi jo ekassa ohitusmutkassa. No niin taisikin käydä(?). DW sai sentään vähän vääntää ennen kun pääsi ohi. Muiden kinastellessa en ihan tolkuttomasti jäänyt/kierros, mutta heti kun ajoivat pari kierrosta ilman taistelua välimatka kasvoi taas. No, fiilis ei vieläkään laskenu vaan yritin vaan saada autosta kaiken irti.
Mietin että mikä vika tässä vehkeessä on. Jacques kirjoitti (mahdollisesta) yliohjaavuudesta, mutta itse kärsin heikosta kääntymisestä oikealle. Jotenkin jäi fiilis että olisiko runko hieman kiero(?) vaikka auto kulki mielestäni ihan suoraa. Auton käytös ei ollut aina ihan loogista. Varsinkin 'ohituskieltomutkan' pienessä töyssyssä (ihan kanttarin vieressä) auto teki ihme liikkeitä, eikä mennyt ollenkaan niin nätisti kun #2.
Tai sitten vasen eturengas oli vaan niin loppu että teki näitä ihmeellisyyksiä. Moottorikin saattoi olla hieman nuhainen.
Paha sanoa, ei vaan sujunu.
Kirjoitin väärin.. Tarkoitin aliohjautuvuutta. :)
Kuitenkin voin yhtyä analyysiisi nelosen käyttäytymisestä. Seiska ja kutonen olivat paljon helpompia ajaa.
 
Viimeksi muokattu:

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Kirjoitin väärin.. Tarkoitin aliohjautuvuutta. :)
Kuitenkin voin yhtyä analyysiisi nelosen käyttäytymisestä. Seiska ja kutonen olivat paljon helpompia ajaa.
Jännää siinä oli se että se oli mielestäni vaan toiselle puolelle (oikeelle käännyttäessä) aliohjaava. Vasureihin taipu hyvin. Vaikea ajaa semmonen auto mikä käyttäytyy eri suuntiin eri tavalla. Mielestäni kaikista haastavimpia ovat semmoset.
Tasaisesti aliohjaavaan/yliohjaavaan autoon tottuu helpommin.
 
Ylös