Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 8. kisa, Hyvinkää

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
346
Koodi:
HARKAT          Aika    #   Ajoryhmä   AIKA-AJOT       Aika    #   Ajoryhmä
 1. Cmoney      49,64  26   2           1. Nasty Boy   49,26  34   2
 2. Nasty Boy   49,78  34   2           2. Cmoney      49,31  26   2
 3. WoPe        50,18  35   1           3. Jacques     50,24  26   1
 4. Scyber      50,27  38   1           4. Jatenski    50,34  34   1
 5. Jatenski    50,51  33   1           5. Haikki      50,39  27   1
 6. Pwrd b BMW  50,62  21   1           6. WoPe        50,49  35   1
 7. Jacques     50,69  26   1           7. Scyber      50,57  38   1
 8. Haikki      50,81  27   1           8. Pwrd b BMW  50,74  21   1
 9. Sue_me      50,88  36   1           9. lfb         51,86  20   1
10. lfb         52,67  20   1          10. Sue_me      52,06  30   1
11. Williams-   57,01  30   2          11. Williams-   54,18  30   2
xtr-Ville       51,68  21   2          xtr-makkenakke  51,12  38   2
xtr-4stroke     51,79  35   2          xtr-Ville       51,30  21   2
xtr-NiPzyyZ     52,47  27   2          xtr-Lozeh       51,67  28   2
xtr-makkenakke  52,70  38   2          xtr-NiPzyyZ     51,71  27   2
xtr-Lozeh       52,93  28   2          xtr-4stroke     51,73  35   2
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. Haikki        8krs   [b]48,89[/b]  28  51
 2. Nasty Boy    +1,81   49,26  34  42
 3. Cmoney       +2,50   49,29  26  36
 4. WoPe        +14,70   49,75  30  32
 5. Scyber      +17,94   50,51  20  29
xtr-makkenakke  +36,70   52,50  27
 6. Jatenski            (49,95) 33  26 tuli maken perässä maaliin, ponderi nukahti kisassa 3krs jälkeen
 7. Jacques      -2krs   53,45  35  24
 8. Pwrd b BMW   -3krs   49,89  38  22
B:
xtr-4stroke       9krs   49,61  26
    Pwrd b BMW   +9,27   50,47  20
xtr-Ville                50,55  38     ponderi jätti yhden kiekan pois
 9. Sue_me      +10,15   [b]50,13[/b]  33  21
xtr-Lozeh       +25,13   51,38  28
xtr-NiPzyyZ     +30,29   51,57  27
10. Williams-    -2krs   54,68  21  18 en tie jäikö kans joku kierros rekkaantumatta
11. lfb          -6krs   51,66  34  16
Päivän nopein kaikilta:
48,89 Haikki
49,26 Nasty Boy
49,29 Cmoney
49,61 xtr-4stroke
49,75 WoPe
49,89 Powered by BMW
49,95 Jatenski
50,13 Sue_me
50,24 Jacques
50,27 Scyber
50,55 xtr-Ville
51,12 xtr-makkenakke
51,38 xtr-Lozeh
51,57 xtr-NiPzyyZ
51,66 lfb
54,18 Williams-
 
Viimeksi muokattu:

Scyber

Well-known member
Liittynyt
7.5.2012
Viestit
284
Sijainti
Hyvinkää
Harkat #38
Kohtalaisen hyvin kulkeva auto. Takarenkaissa huonohko pito, mutta täydelliset ei lukkiutuvat jarrut tekivät yhdistettynä Wope:n peesaukseen hyvän kierrosajan.

Aika-ajo #38
Takarenkaat entistä pitämättömämmät, kauhunsekaisen odotuksen jälkeen kuitenkin A-finaaliin. Ilman liputuksia meinasin ajaa Jatenskin spinnannutta autoa päin, tarkalle meni jarrujen ja havainnoinnin kanssa.

A-finaali #20
Autossa hyvä kulku kierrosalueen keskellä. #38:n vastakohta, hieman puskeva ja hyvä pito takana. Alussa heti Bemari pääsee kuittaamaan ja taisin jonku ohittaakkin. Ekan vasurin jarrussa ilmeisesti Jacques tuli jollai kierroksella hyvää vauhtia takapuskuriin. Lopputuloksena 5. sija! Aivan mahtava fiilis.

Hirveä jännitys oli ennen kisaa ja kyllä taas ajaessa muistu miten väkivaltainen voima näissä vehkeissä on.

Onnea podiumisteille!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Harkat #23 -> #26
2 kierrosta menen booaavalla ja pätkivällä autollani kunnes pakko tulla vaihtamaan. Toinen auto pirteä, mutta mutkista lähtiessä huudattaa kunnes tuntuu nappaavan kiinni (kytkin tulee mieleen) ja lähtee kiihtymään. Kärkiaika, mutta toimiikohan #23 aika-ajossa..?

Aika-ajot #23 -> #26
Nyt tulen kierroksen jälkeen vaihtamaan koska sama meno jatkuu.
Nastyn kanssa tiukkaa mutta jään toiseksi. Ehkä alitajuisesti olen muuttanu ajotyyliä jotenkin pehmeämmäksi kun ei enää huudata. Eka mutka ainoa paikka jossa ongelma: Se on mulla kohta, jossa pisin aika ilman kaasua jolle hyppään keskellä pitkää mutkaa ehkäpä 3 sekkaa jarrutuksenalkamisen jälkeen (strokella ei kuulemma, eri ajotyyliä sitten). Ei reagoi heti kaasuun ja siksi vaikea ajoittaa kiihdytys osumaan nappiin. Joka kierroksella näin.

Kisa #26
Taas tämä auto, ja Nastyllekin tulee aika-ajoautonsa. Veikkaamme ajavamme kenties yhtä matkaa koko kisan. Haikille tasoltaan ?-auto.
Startissa kiihdytämme Nastyn kanssa tasatahtia, ja asetun siihen perään ekan mutkan aikana. Aina kierroksen alkuosan hiukan jään (ekankin mutkan autokäytöksen takia), mutta loppuosan oikeiden ulostuloissa saan takaisin kiinni. Ohitusetäisyydelle en silti koskaan pääse. Haikki sitten tulee takaa ohi meistä molemmista, ja menee menojaan.

Kun muut olivat lähteneet, juttelin vielä kahviossa Haapiksen kanssa ja hän oli oikein tyytyväinen ettei yhtään ratasta vääntynyt (motivointipuheensa ennen ajoja taisi auttaa :)), ja jo alustavasti puhuttiin ensi vuodestakin että eiköhän tuo onnaa.

Mekaanikko vielä pihalla sanoi kanssa ettei ulosajovaurioita tullut. Ja #23 edelleen jollain mystisellä vialla. Ehkä selkenee syy tässä joku päivä. Heille.

Myöskin kattellaan mitä videoita tällä kertaa saadaan purtavaksi, kuulin että vissiin tokan mutkan jarrutuksessa oli joku peräänajo... Ja mitä kaikkea muuta vielä ehkä tulossa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ekan vasurin jarrussa ilmeisesti Jacques tuli jollai kierroksella hyvää vauhtia takapuskuriin.
Ennen kuin jussi pääsee vauhtiin, niin tarkennetaan, että startin jälkeen jäin ekaksi autolla kuin tikku paskaan, ja kaikki menivät ohitse. Ekan mutkan jälkeen yllättäen pysyin kuitenkin letkassa. Jarrupaikassa laitoin jarrun pohjaan ja auto ei sitten jostain syystä pysähtynytkään ja mentiin Scyberin perään.. Tilanne sovittiin kisan jälkeen.

Jos sitä tarkempaa rapoa kirjoittelisi myöhemmin, mutta aika-ajot siis meni ihan ok. Ei erikoinen aika, mutta riitti uran parhaaseen lähtöruutuun eli kolmossijaan. Kisaan tavanomaisempi autotuuri. 35:llä pystyi ajamaan jotenkuten vain WoPe. Auto oli sysipaska ja entisestään ärsytti henkilökunnan väliinpitämätön, ylimielinen ja laiska asenne. Olin jo luovuttaa kesken kaiken etten turhaan riko ketjuja/rattaita ja joudu maksumieheksi. Samalla näin kuitenkin Bemarin radan varressa ja menin takaisin radalle ajamaan vaadittavat pari kierrosta.

En aio osallistua Hyvinkään kisoihin enää jatkossa.
 
Viimeksi muokattu:

Lozeh

Well-known member
Liittynyt
12.8.2013
Viestit
110
Sijainti
Lahti
Tere vaa, ekaa kertaa postailen tähän karting osioon vähän kisa selailua.


Harkat #28
Lähdössä varikolta huomasin ihme homman ku auto ei oikee lähteny liikkeelle vaikka kuinka kaasua paino ja sama toistu jatkuvasti ekasta mutkasta lähtiessään. Muut paineli omiaan radalla ja itsellä oli rata ihan hakuammunnassa, siinähän se tosiaan harjoitellessa vierähti. Radalla oli porukkaa jumissa siel sun tääl...

Aika-ajot #28
Nyt tutustui hieman rataan/autoon ja meni paremmin vaikka ei tainnu ihan ajolinjat mennä "nappiin"(meni aivan... :p). Autosta ei tuntunut vieläkään löytyvän vääntöä ensimmäiseen mutkan jälkeiseen kiihdytykseen ja viimeinen mutka meni heitellessä kun jarrua löytyi vähän liiankin paljon. Taisin ajella itseni 6. paikan ja olin ihan tyytyväinen siihen kun ei ulkoradalla olekkaan paljon ajeltu.

Kisa #28
Siinä taas jotenkin arvottiin sama auto alle. Eipä siinä mitään, eiku ajelua vaan. Startissa taisin tipahtaa suoraan perälle(vai jäikö vielä joku taaemmas?), #26 paineli siellä menemään ihan omiaan kaikista ohi. Sitten lähdettiin jahtaamaan, kierros meni nopeammin kun luulinkaan ja huomasin saavuttavan ihmisiä siinä häntä päässä. 2. tai 3. kierroksella häntä päässä olevalla (#27 jos muistan oikein?) pyörähti toka vikassa mutkassa ympäri ja eihän siinä muu auttanut kun itsekkin lyödä jarrut lukkoon ennen kun kolahtaa. Pyörähdettiin ympäri ja muut oli ihan omissa maailmoissa jo. Koitin vielä pari kierrosta ajella perään, mutta ei. Auto lähti 1. mutkasta nyt ilman ongelmia ja kaasua riitti, oma ajokyky/tahto ei. Ajelin loppu kisan rauhallisesti.

Tosi kiva kokemus oli päässä ajelemaan vähän tehokkaammilla autoilla ja hauskaa oli. Selkä/kylkiluut kiittävät. Mustelmia kaikkiaalla. Ei siinä muuta kun :alppu:


Pst, Ville taisi ajella itsensä 3. tai 4. sijalle, ei ainakaan minun perässä tullut.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Pst, Ville taisi ajella itsensä 3. tai 4. sijalle, ei ainakaan minun perässä tullut.
Jos tuli tuossa Sue_me:n perässä, mahdollista? Viimeinen kierros vaan rekkautumatta... Oli kuulemma jotain säätöä ollu radalla eilen(?) jonkun tahon/instanssin tms. toimesta ja sitten ajanotot toimivat vähän miten sattui.
 

Lozeh

Well-known member
Liittynyt
12.8.2013
Viestit
110
Sijainti
Lahti
Jos tuli tuossa Sue_me:n perässä, mahdollista? Viimeinen kierros vaan rekkautumatta... Oli kuulemma jotain säätöä ollu radalla eilen(?) jonkun tahon/instanssin tms. toimesta ja sitten ajanotot toimivat vähän miten sattui.
Sue_me tai BMW. Punaset haalarit ja joku harmaa/X kypärä päässä. Sen verran muistelen kun hän kertoi.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Sue_me tai BMW. Punaset haalarit ja joku harmaa/X kypärä päässä. Sen verran muistelen kun hän kertoi.
Sitten Bemarin ja Sumin välissä eli menivät 3 nipussa... korjaan siihen.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Rapo

Yksinään ajellessa Hyvingelle, "halpa reissu" :D

Harkat #36

Haapiksen pitämän kriittisen "briiffin" jälkeen alkoivat tositouhut.

Varikolta lähtö ei meinannut onnistua kun ei startannut. Akun vaihto auttoi ja pienen ajanhukan jälkeen radalle.

Auto tuntui alusta asti istuvan käteen kuin hansikas ja pysyin hyvin muun porukan mukana. Käytökseltään lähes täydellinen auto, harvinaista.

4stroken kohdalla #36 teki sitten lopullisen tenän (ei startannut lain) ja vedettiin sivuun. Harmi, loistava auto meni aika-ajosta sivu suun.


A-a: #30

Auton vaihto ja radalle. Heti alkuun kävi ilmi, että tämä ei ollut mikään helmi kiesi. Jarrut eivät pitäneet juuri lainkaan, ratista ei saanut pitävää otetta irtonaisen gripin takia ja auto kakoi joka kiihdytyksessä jos nosti kaasun kokonaan pois edes hetkeksi.

Kaasun kanssa opin jotenkuten pelaamaan, mutta lähes jarruton auto ei antanut mitään mahdollisuuksia pärjätä. Aika huononi 1,2s kun muut pääsääntöisesti paransivat.


B-finaali: #33

Ensin hekumoin saadessani haapiksen lottoamana Nastyn paaluauto #34:n alleni. Lotto oli mennyt vituiksi ja uusiksi meni. Niin meni autokin, kylmänä ollut #33 tuli lopulta alle.

Auto tuntui lämppärillä ihan mukiinmenevältä, joten hyvillä mielin matkaan. Lentävässä startissa BMW jostain syystä stumppasi ja meinasin ajaa perään. Koitin harakirimanööveriä kesken ekan kurvin jarrutusta ihan ulkomutkaan ja ajoin melkein kaseikkoon kylmillä renkailla. Onneksi auto taipui joten kuten mutkaan, mutta pari autoa lappasi ohi saman tien.

Tiukan neulansilmän jälkeisessä oikeassa auto vielä kakoi ensimmäisellä kierroksella jolloin menetin n. sekunnin edelläajaviin. Ymmärsin mistä kyse #30:n kokemusten pohjalta joten jatkossa onnistuin kompensoimaan kakomisen jatkuvalla kaasutuksella tuon kyseisen mutkan aikana.

Loppua kohti tavoitin ekstra-Villeä ja BMW:tä hyvää kyytiä, mutta matka loppui kesken ja A-finaali jäi haaveeksi.


Pari sanaa:

Autojen tekniikkaa hajoili urakalla, mutta kuulunee pelin henkeen Hyvinkäällä.

Oikeastaan aika-ajon huonoa autotuuria enemmän korpeaa Supermoto-radan rakennusporukan välinpitämättömyys meidän kisoja kohtaan. Radan toiseksi viimeisen mutkan ulosajoalueelle rakennettiin hyppyreitä pyöräkuormaajalla samalla kun ajoimme kisaa.

B-finaalin alkupuolella missasin jarrumerkin kyseisessä mutkassa ja ajoin auto pitkän matkaa poikittain kunnes lopulta pito löytyi juuri ennen hiekkaestettä. Seuraavilla kierroksilla tuolla hiekkaesteellä, aivan asvaltin vieressä, kikkaili juuri tuo pyöräkuormaaja, kauha alle metrin korkeudella ja radalle päin. Siinä kun olisi ajanut ulos, olisi ollut päätä lyhyempi.
:thumbdown

Kiitokset Cmoneylle järkästä ja ratahenkilökunnalle. Autoja saatiin kuitenkin liikkeelle tarvittava määrä kaikesta huolimatta.

Lopuksi onnittelut Haikille voitosta!


*EDIT* oho, B:n "nopein" kierros!
 

Makkonen

Guest
Oikeastaan aika-ajon huonoa autotuuria enemmän korpeaa Supermoto-radan rakennusporukan välinpitämättömyys meidän kisoja kohtaan. Radan toiseksi viimeisen mutkan ulosajoalueelle rakennettiin hyppyreitä pyöräkuormaajalla samalla kun ajoimme kisaa.

B-finaalin alkupuolella missasin jarrumerkin kyseisessä mutkassa ja ajoin auto pitkän matkaa poikittain kunnes lopulta pito löytyi juuri ennen hiekkaestettä. Seuraavilla kierroksilla tuolla hiekkaesteellä, aivan asvaltin vieressä, kikkaili juuri tuo pyöräkuormaaja, kauha alle metrin korkeudella ja radalle päin. Siinä kun olisi ajanut ulos, olisi ollut päätä lyhyempi.
Mitä v****a?

Hyvinkäällä (oman kokemuksen mukaan) nuo autot on amatööreille jopa vaarallisia, ja sitten vielä extrana tuollaista.. huh-huh....
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mitä v****a?

Hyvinkäällä (oman kokemuksen mukaan) nuo autot on amatööreille jopa vaarallisia, ja sitten vielä extrana tuollaista.. huh-huh....
En kisapaikalla sen kummemmin jäänyt miettimään asiaa, mitä nyt BMW:n kanssa keskusteltiin asiasta.

Ajellessa kotiin ajatukset selkenivät hieman ja tuli se ei helvetti! -fiilis. Varsinkin muistellessani aiempaa läheltä piti -tilannettani ko. paikassa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Juu, nyt kanssa kun miettii niin olihan siinä vaaransa, radan toinen niistä nopeimmista kohdista ennen jarrutusta... Ajaessa itse näin vaan ne pari äijää, en kauhaa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Juu, nyt kanssa kun miettii niin olihan siinä vaaransa, radan toinen niistä nopeimmista kohdista ennen jarrutusta... Ajaessa itse näin vaan ne pari äijää, en kauhaa.
Taisi kuormaaja olla radan kupeessa vain B-finaalin aikana.

Onneksi ei kellään esim. kaasu hirttänyt tahi jarrut pettäneet tuossa. Iltalehteen oltaisiin päästy.


Tarkennettakoon, että pyöräkuormaaja kauhoineen oli siis aivan suoraan ulosajolinjalla. Harmi kun ei ole kypäräkameraa...
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Beetä katsomokorokkeelta katsoessa aloin ihmetellä, mitäs makke täällä katselee, kun pitäisi radalla olla... Mennyt sekaisin finaalien ajojärjestys tai jotain :)
Siksi sitten aassa, jotta sai ajaa sen mitä muutkin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Beetä katsomokorokkeelta katsoessa aloin ihmetellä, mitäs makke täällä katselee, kun pitäisi radalla olla... Mennyt sekaisin finaalien ajojärjestys tai jotain :)
Siksi sitten aassa, jotta sai ajaa sen mitä muutkin.
Kyselinkin jo A-finaalin aikana Timanfayalta, että kuka toi yksi jeppe oikein on kun ei meinaa tunnistaa.

Red Bullin haalarit lopulta kavalsivat, mutta syy miksi ajoi A:ssa, jäi avoimeksi.
 

Jatenski

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
414
Taisi kuormaaja olla radan kupeessa vain B-finaalin aikana.

Onneksi ei kellään esim. kaasu hirttänyt tahi jarrut pettäneet tuossa. Iltalehteen oltaisiin päästy.


Tarkennettakoon, että pyöräkuormaaja kauhoineen oli siis aivan suoraan ulosajolinjalla. Harmi kun ei ole kypäräkameraa...
joo yhes vaihees katoin samaa ku jarrutin että aika vaarallisessa paikassa on... en kyl sen enempää miettiny asiaa mut kiva jos jarrut pettäny tj siinä :S
 
Ylös