Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2015, 3. kisa, Kaanaa Tampere

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
346
Koodi:
harkat          Aika    #   Ajoryhmä   [u]AIKA-AJOT[/u]       Aika    #   Ajoryhmä

 1. Haikki      53,37  12   2           1. Haikki      52,59   1   2
 2. Nasty Boy   54,12   2   2           2. Nasty Boy   52,79   4   2
 3. Jacques     54,55   1   2           3. Jatenski    53,62   1   1
 4. 4stroke     55,09  10   2           4. WoPe        53,81   7   1
 5. Albert Oil  55,72  11   2           5. Cmoney      54,05  12   1
 6. WoPe        55,86   6   1           6. Rainier     54,38   2   1
 7. Rainier     55,88   1   1           7. Jacques     54,39   2   2
 8. Jatenski    55,90  12   1           8. 4stroke     54,50  10   2 (ehti 2 krs, sitä ennen #7 3krs ja 54,54)
 9. Cmoney      56,64  11   1           9. Andy        54,55   4   1
10. abc         57,00   7   2          10. wilpe       54,84  10   1
11. Andy        57,18   2   1          11. Williams-   55,02   5   1
12. wilpe       57,94   5   1          12. Albert Oil  55,16  12   2
13. Otto Hokk.  59,64   7   1          13. abc         55,75  11   2
14. tmoi        59,82   4   2          14. tmoi        57,26   5   2
15. Williams- 1.01,70   4   1          15. Otto Hokk.  57,76  11   1
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. WoPe         15krs   52,77   4  50
 2. Haikki       +8,55   [b]52,65[/b]   5  43
 3. Jatenski    +10,46   53,24   1  36
 4. Nasty Boy   +11,60   53,43   6  32
 5. Rainier     +17,65   53,80   3  29
 6. wilpe       +20,68   53,67  11  27
 7. Jacques     +30,88   54,33  10  24
 8. Cmoney      +31,11   54,39   2  22
B:
    wilpe        15krs   [b]53,52[/b]   3
 9. 4stroke      +3,67   53,54  11  20
10. Andy         +6,35   54,19  10  18
11. Albert Oil   +9,06   54,41   4  16
12. abc         +12,73   54,68   1  14
13. Williams-   +25,40   55,43   2  12
14. tmoi        +43,28   56,41  12  10
15. Otto Hokk.  +49,69   56,82   5   9
Päivän nopein kaikilta:
52,59 Haikki
52,77 WoPe
52,79 Nasty Boy
53,24 Jatenski
53,54 4stroke
53,67 wilpe
53,80 Rainier
54,05 Cmoney
54,19 Andy
54,33 Jacques
54,41 Albert Oil
54,68 abc
55,02 Williams-
56,41 tmoi
56,82 Otto Hokkanen
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Aamulla tmoi kyytiin, ja kohti pelipaikkaa. Ennakkoilmoitettiin jo 112:een päivän KKWCS-kisasta, sekä samalla mainittiin motarilla hirviaitojen välissä autojen kanssa kilpaajuoksevasta hirvestä.

Stoppi Tampereella ABC-asemalla, siellä vittuilua muutamalle forumkaverille, ja taas kohti rataa. Autokunta AJa (Andy, Jacques,, abc) tuli ohi, mutta onnistuttiin kuittaamaan takaisin parisataa metriä ennen rata-aluetta \o/ \o/ Moikkasin vielä.

Vesa antoi lastan, jolla kuivattiin jokunen isompi lätäkkö, samalla kun esittelin tmoille puoli ratakierrosta.

Ajoryhmä-arvonnat. Itse ekaan ryhmään.

Harkat #11
Märkää vielä moninpaikoin, ja kerran kävin vähän ulkona. Pikkumorkkis.

Aika-ajo #12
Varmaan hiukan aiempaa pirteämpikin auto, mutta rata jo lähes kuiva. Hyvän auton vaatikin että kuivalla mahkuja A-finaaliin.

Kisa #2
Auto ei mikään erityisen kilpailukyvytön, massa vaan sai putoamaan muiden taakse. Jacquesin kanssa hyvää kisaa, imussa pysyin mutta hän tuli ekaan jarrutukseen imusta vielä ohi vaikka pääsuoralla oli noin 10m eroa. Liioittelemattakin, ero silloin nelisen kymmenystä. Melko samanlainen taistelu, kuin pikkupoikina vuosia sitten.

Jospa tämä tulos jäisi nettojen ulkopuolelle kauden lopussa.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ei suuria odotuksia. Viimeisimmät kisat olivat itselleni mollivoittoisia, joten toiveena oli ettei menisi ihan päin sitä itseensä.

Harjoitukset #1: Rata oli vielä aika liukas. Mielestäni onnistuin kuitenkin ihan ok suoritukseen ja autokin oli ihan hyvä, joskin jarrut huonot.

Aika-ajot #2: Auto ei tuntunut hyvältä, yliohjasi paljon. Onnistuin kuitenkin hiukan parantamaan harkoista ja onneksi se riitti A-finaaliin.

Kisa #10: Ei suuria ennakko-odotuksia, koska olin nähnyt kuinka Andy jäi samalla autolla itseään huonommille kuljettajille. Kuitenkin onnistuin yllättävän hyvin vaikka ruhtinas Rainier karkasikin paremmalla autollaan kauas. Oli hyvää kilpailua Cmoneyn kanssa, koska hän ajoi tuolla autolla #2. Suoraa ajettaessa Cmoneyn auto tuntui menevän kovempaa, mutta kaarteessa kaasupohjassa ajettavissa paikoissa menin selvästi kovempaa ja pääsin usein ekassa jarrutuspaikassa ohi. Minun autoni taas oli erittäin hankala siinä toisessa jarrutusmutkassa, jossa tuli tehtyä alussa paha virhe minkä seurauksena Cmoney pääsi kuittaamaan. Harmillisesti menetin siinä myös Wilpen selän, joten piti tyytyä kaksintaisteluun. Hyvää taistelua ja osasin viimeisellä kierroksella ajaa ne itselleni vaikeat mutkat Williamsillani siten ettei Ferrari varmasti päässyt kuittaamaan ohi.

Hyvä fiilis kisan jälkeen ja totean nyt vaan sen, että ulkona on paljon kivempaa. Siistimpää ajoa eikä mitään tönimisiä. Valitettavasti Toijala jää minulta kuitenkin väliin, koska varasin juuri lennot Nizzaan ko. viikonlopulle. Valmistavaa treeniä siitä pari viikkoa myöhemmin olevaa IM Nizzaa varten. Turun ulkoratakisaan yritän päästä, vaikka silloin on kyllä tiukka aikataulu. Veljenpojan rippijuhlia jne..
 

wilpe

Active member
Liittynyt
26.4.2015
Viestit
36
neitsyt piste-ajot

harkat #5 ei ollu mikää salama ja jäinkin aika hännille, taivaalta tuleva märkäkään ei auttanut asiaa.

Aika-ajo #10 ei tämäkään vekotin ainakaan suorilla mihinkään mennyt mutta hiukka liukkaampi kuin vitonen paikka b-rapus.. finaalissa aukesi lähtöruudusta nro 3.

Kisa B #3 auto vedettiin jostain nurkan takaa esille ja sain pari lämmittelykierrosta ennen starttia. (Onneksi). Sain hyvän lähdön ja pääsin heti 4stroken perään ja sehän olikin loppuun asti hauskaa kuittailua puolin ja toisin, olisin ehkä voinut vilkuilla enemmän taaksepäin kun vahingossa kiilasin hänet lepikon puolelle, pahoittelut! Ykkössija lohkesi.

Kisa A #11 4stroke mainitsi että auto rupes pätkimää b-finaalissa ja näinhän se vähän teki finaalin parilla viimesellä kierroksella, mutta eipä sillä olisi ollut vaikutusta sijoitukseen. Kuudes!
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Pääsin hyvin kisaan kiinni, kun päätin että ekassa jarrutuksessa ohitan riskillä vähintään jonkun. Näin kävi ja pääsin hienosti Andyn imuun. Puolivälissä kisaa rattiruoste kostautui ja kunto loppui. Viimeisellä kierroksella huusin jo tuskasta kun ratin vääntäminen teki niin kipeää. Vielä kierros niin abc olisi tullut takaa ohi.
Sunnuntaina kun muilla lieni krapula mulla huusi käsi- ja selkälihakset hoosiannaa.

Lisää treeniä siispä.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Harkat #6

Oli melko paljon märkiä kohtia, vaikka suhteellisen täysillä sai ajaakkin, muutamalla ajolinjamuutoksella.
Kakkosryhmä oletettavasti hieman hyötyi tästä vielä harkkojen aikaan radan kuivatessa.
Heikot jarrut ja takarengas puhkesi harkan lopussa, mutta muutoin hyvällä autolla oman ryhmän nopein.

Aika-ajot #7

Tällä kertaa melko samoissa olosuhteissa pääsi molemmat ryhmät ajamaan, parannusta harkkasijoitukseen ja tokaan riviin neljänneksi.

Kisa #4

Spekuloiden Nastyn 52 alkusta aikaa kyseisellä autolla oletin että nyt tulee itelle paras auto tänä päivänä. Lähdössä pääsinkin kiihdytyksessä kärkikahinoihin ja aina voittotaisteluun.
Haikin kanssa varmaan olisikin tullu tiukka taistelu voitosta, mutta hänen auton pätkimisen takia mulla oli melko helppo työ ajaa hyvällä autolla
ongelmitta maaliin +8,5sek erolla. Yksi kisa jäänyt välistä mutta sijat 1 ja 2 ekoista kisoista on ainakin todella hyvä alku kun 6 kisaa lasketaan kauden lopussa.

Kiitoksia paikalla olleille, tämä kuskimäärä saisi pysyä niin homma on mielenkiintoista, kiitoksia järkkärille ja Sumille kuvaamisesta!
 

Örfil

Guest
Pirkkalassa sateli aamulla vettä, joten odottelin sadekisaa.
Menomatkalla jumituin jonkun mummoletkan perään, ohitin sen ja johan alkoi tekstiviestiä ropisemaan ;)
Ihme hitureita!

Salaiset kisatavoitteet oli olla Alpun ja tmoin edellä.

Harkat #1

Rata märkänä ja eka ajoryhmä. Auto oli oikein istuva peli ja olin oman ajoryhmän 2. (7. kokonaisajoissa).
Kakkosryhmä meni kuitenkin sitten eri sekuntiluvuilla kuivuvalla radalla, mukaanlukien Albert. Kuivuukohan rata a:a:han tarpeeksi vai ratkaiseeko ajoryhmät finaalit?

A:a #2
Auto oli perästä luikas eli kuten jacku totesi, yliohjasi jos ei nojaillut mutkissa takarenkaalle.
Oman ajoryhmän 4. ja ajattelin että nyt tuli noutaja B-ryhmään.

Kuin ihmeen kaupalla 6. sija kokonaisajoissa, takana jacku ja wilpe B-ryhmästä.
Rata siis kuivui riittävästi ja kaikki saivat suht yhtäläiset rataolosuhteet.

Kisa: #3
Auto oli ok.

Ounastelin ennen lähtöä että viisi ensimmäistä menee menojaan ja jäämme kolmistaan kisaamaan lopuista sijoista.
Lähdössä huomasin että Cmoney lähtee huonosti, kulkeekin huonosti ja pääsin ekalla kiekalla ohi.
Vauhti riitti aluksi kärkiviisikon matkaan ja ounastelemani peräkolmikko jäikin taakseni. Autotuuri iski siis Turkuun tällä kertaa.

Pääsin pariin kertaan jatenskista ohi, mutta peitellessäni ykkösmutkaan ajauduin seuraavaan mutkaan tullessa liian syvälle ja ajoin sen seurauksena kolmosmutkan sitten suoraksi. Jatenski kuittasi välittömästi ja kun tuli pari muuta hutilointivirhettä seuraavalla kiekalla teki sen sen, että jäin loppukisan ajaksi ajelemaan yksin muiden mennessä menojaan. Ei olisi vauhti muuhun riittänytkään.

Lopussa huomasin että joku takana tulevasta kolmikosta (wilpe) alkoi hissukseen saavuttamaan, joten koitin keskittyä sitten vaan enää puhtaaseen ajoon ja varmistamaan ettei takaa päästä iskuetäisyydelle.

Lopputulos 5. eli ei voi olla kuin hyvin, hyvin tyytyväinen.

Järkkäreille taas kiitosta :ahem:
Toijalaa odotellessa...
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1126
Kisarapo

Harkat #12 Rata oli sopivasti paikoin markä, varsinkin ajolinjoilla jolloin niitä joutui miettimään uusiksin monessa mutkaa mikä lisäsi haastetta ja olisi oikeestaan ollut kiva ajaa kisakin tällaisissa olosuhteissa. #12 oli hiukan yliohjaava mutta pirteä laitos millä tulikin harkkojen kärkiaika.

Aika-ajot #1

Lätäköt oli kuivumaan päin ja #1 oli todella tasapainoinen auto millä pystyi todella hyökkämään mutkiin, varsinkin vikaan kirraavaan vasuriin, en muista aiemmin koskaan siihen mutkaan olleen noin hyvää tuntumaa aiemmin ja paaluhan sillä autolla irtosi, mutta Nasty pääsi lähelle parin kympän päähän.

A-finaaali #5

Etukäteen arvelin Nastyn ja Jatenskin olevan pahin vastus mutta Nastyn auto ilmeisesti vaihtui? Oletin hänen ajavan #12:lla kisaaan.. Enkä huomannut että Wope
starttasi Nastyn aika-ajoautolla kisaan...
Alku meni hyvin mutta oliko toinen vain kolmas kierros kun Wope yllätti ekassa jarrupaikassa ja meni kärkeen, hetken luulin että oli Jatenski ( saakeli kohta kaikilla kkwcs kuskeilla on redbull-haalarit :) ) Mutta joo huomasin että eihän sillä oo jarruja ja pääsinkin hyvin lähelle jarrupaikoissa ja muutaman kierroksen näyttikin että tulee viime vuoden tapainen vääntö loppuun asti voitosta mutta moottori päätti toisin. Muutin sitten ajolinjat loivemmiksi varsinkin oikealle kääntyvissä ja väistelin kanttareita ja se hiukan auttoi pätkimiseen muttei tarpeeksi. Tuuria oli kuitenkin matkassa että tuolla laitoksella päästiin jopa toiseksi ja fiilis oli hyvä, Tärkeät pisteet plakkariin kuitenkin. Onnittelut Wopelle voitosta ja Jatenskille kolmannnesta sijasta! Kiitokset muille hyvästä kisasta ja järjestäjille oli hauskaa myös jatkoilla!
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Pitkästä aikaa ulkoradalla ajamassa. Harjoitukset menivät ihan tuntumaa hakiessa. Aika-ajoissakin linjat olivat vielä hukassa.

Kisan alussa pääsin nopeasti Wilzkun ohi ja tavoite oli kuitata myös Oil myöhemmin. Valitettavasti tämä pääsi karkaamaan Wilzkun kanssa kamppailessani jo niin kauaksi etten päässyt yrittämään lähellekään ja ero vain kasvoi. Kovasti yritin painostaa Oilia ajovirheeseen, mutta eihän se neljän sekunnin takaa onnistunut.

Kiitos!
 

Jatenski

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
414
Harkat #12
Rata osittain märkä ja liukasta muutenki ajo rataa kuivatessa, taisin mä kerran lipsahtaa nurtsil käymäs.

Aika-ajot #1
Auto tuntui hyvältä ja pitoa löyty mutkissa loistavasti. 3. sija.

A-final #1
Autotuuri osui ja hyvillä mielin kisaan Lähtö oli huono ja putosin sijoja. Rainierin perään päästiin ja taistelua hänen kanssaan kunnes pääsin ohi ja sittemmin karkuun. Saavutin nastyä kierros kierrokselta ja lopulta kiinni. Siinä taisteltiin pitkään hetken, mulla auto kulki suoralla nopeemmin niin 3 mutkaa asti mentiin rinnakkain pari kertaa. Lopulta pääsin ohi nastysta juuri kolmosmutkassa? Ajelin lopulta karkuun hiljallee eikä nastyn auton suoranopeus auttanu imussakaan. Haikkia saavutin lopussa ongelmiensa vuoksi mutta kierrokset loppu kesken. 3. sija!

Kiitokset kanssakilpailijoille ja järkkäreille!
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Harkat #10
Olisi pitänyt tulla #6 mutta siitä oli menny rengas puhki, joten #10 alle. Oli mielenkiintoista ajaa kun radalla oli parissakin paikassa vettä juuri jarrutuspaikoissa. Ajo näin oikeastaan hauskempaa kuin kuivalla.
Auto tuntui kiihtyvän melko huonosti, mutta ei sillä väliä koska vasta harkat kysessä.

Aika-ajot #7 ja #10
Tuntui kulkevan tuo #7 paremmin, mutta toisella kierroksella alkoi moottori pätkimään pahasti. Ajattelin, että jos se korjaantuisi siitä ja lähdin kolmannelle kierrokselle. Eihän siitä mitään tullut, joten meni sekin kierros hukkaan.
Takaisin varikolle jossa odotti jo harjoitksissa käyttämäni #10. Harmitti kun jo tiesi ettei sillä voi kovin hyvää kierrosta tulla mutta riitti aikani kuitenkin b-finaalin paalulle.

B-finaali #11
Ensimmäinen mutkassa johto pysyi, joten siitä hyvä jatkaa. Pian on Wilpe noussut taakseni ja alkaa hyvä kamppailu. Vaihdamme sijoituksia pariin otteseen ja varsinkin toisessa mutkassa kummallakin paljon ohitusyrityksiä. Viimeinen ohitus jäi Wilpelle shikaaniia edeltävään vasuriin, jossa Wilpe lähtee ohittamaan sisäkautta. Ei pääse vielä ohi, vaan tulemme rinnakkain shikaanin. Minulta loppuu tila ja osuman seuraksena ajaudun ulos. Tässä olisi ehkä Wilpe voinut jättää tilaa enemmän, mutta näin tällä kertaa. Kisan jälkeen sanoi ettei vaan huomannut minua. Pian mottorikin alkaa pätkimään, joten Wilpe pääsee karkuun ja sijoitukseksi varmistuu toinen sija.
Ihan hyvin oli osallistujia ja se oli ainakin positiivista! Edessä Toijala ja uusi rata joten mielenkiintoista nähdä miten siellä käy.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Olin paikalla. Jännän äärellä. Pikkuhiljaa sitä kisassa kuitenkin alkoi uskaltaa ajelemaan hieman vauhdikkaammin. Kunnes tietysti se autotuuri. Penkin tukiputken petettyä oikealta puolelta, ei auto enää kääntynyt vasemmalle lain. Juuri ja juuri jaksoin loppuun... hengissä. Ja pääsin ARMOon.

Ehkä joskus taas.
 
Ylös