Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2015, 4. kisa, Toijala

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
346
Koodi:
harkat          Aika     #      [u]AIKA-AJOT[/u]          Aika     #

 1. Rainier     45,659   6          1  WoPe        45,711   8
 2. Haikki      45,801   1       2     wilpe       45,817   7
 3. WoPe        46,259  17          3  Haikki      46,444  13
 4. wilpe       46,426  12       4     Williams-   46,596   4
 5. Williams-   46,768   7          5  Cmoney      46,986   6
 6. DW          46,848  13       6     4stroke     47,004  12
 7. PbBMW       47,068   3          7  DW          47,043  14
 8. Lozeh       47,182   9       8     VolvoMarkk. 47,135   3
 9. Albert Oil  47,229   4          9  Totke       47,327  17
10. abc         47,450   8      10     Rainier     47,366  16
11. VolvoMarkk. 47,491  16         11  PbBMW       47,486  18
12. 4stroke     47,802   2      12     Albert Oil  47,792   5
13. Cmoney      47,912  15         13  abc         48,669  15
14. Totke       48,047  18      14     Lozeh       49,279   1
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
 1. Haikki       15krs   46,109   5  50
 2. 4stroke      +3,661  46,304   7  42
 3. DW           +4,040  [b]45,978[/b]   4  37
 4. WoPe         +5,331  46,480   6  32
 5. Williams-   +10,732  46,553   8  29
 6. wilpe       +11,934  46,854  14  26
 7. VolvoMarkk. +11,998  46,943  17  24
 8. Totke       +17,316  47,265   3  22
 9. Rainier     +17,364  47,248   9  20
10. PbBMW       +24,711  47,783  16  18
11. abc         +26,939  47,747  13  16
12. Albert Oil  +33,915  47,985  12  14
13. Lozeh       +34,564  48,141   2  12
14. Cmoney      +37,833  48,462   1  10
Päivän nopein kaikilta:
45,659 Rainier
45,711 WoPe
45,801 Haikki
45,817 wilpe
45,978 DW
46,304 4stroke
46,553 Williams-
46,943 Volvo Markkanen
46,986 Cmoney
47,068 Powered by BMW
47,182 Lozeh
47,229 Albert Oil
47,265 Totke
47,450 abc
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Sain kisaan auton 12, jossa tuntui alusta asti olevan kulkua. Pahaksi onneksi kuitenkin heti ensimmäisellä kierroksella tapahtui incidentti, jossa pyörähdin ja jäin kauas taa. Aloin ajaa apinan raivolla muuta joukkoa kiinni ja sainkin pari. Jäi silti paha mieli, kun tuntui, että olisin ilman kolaria pystynyt taistelemaan keskikastissa.
Rainierin mielestä moka oli mun, kun ahnehdin liikaa kylmillä renkailla. Vähän samoilla linjoilla taisi olla ABC. Olkoon sitten niin. Itse ajattelin jonkun osuneen muhun takaa mutta varma en ole.


Kisan kierrosaikani ei kyllä kieli siitä, että ajo kulki ja auto tuntui hyvältä. Outoa sekin.
 

wilpe

Active member
Liittynyt
26.4.2015
Viestit
36
Harkat meni niin ja näin autolla 12, ei valittamista. Aika ajoon sain nopeen lucky number 7 mutta ei silti riittänyt paalupaikkaan, hyvin pysyi kuitenkin Wopen perässä :) Kisaan sitten autolla 14 ja olipahan laiska... Haikki meni ohi heittämällä lähdössä ja loput 3 kisaajaa sitten kisan keskivaiheilla. Harmittaa kun on noin suuret autoerot, vie vähän kisaamisen makua. Silti tyytyväinen kuutossijaan.
 

Örfil

Guest
Harkat #6:

Auto oli aivan ässä ja syykin selvisi sitten tauolla.
Antoi kaasua yli rajoittimen ja se etu sitten eliminoitiin seuraavaan ajosettiin.

Päivän parhaan ajan voi tästä syystä ignoorata. Auto oli doupattu :eek:

A-A #9 ja #16:

Ajoin vajaan kiekan ysillä ja kurvasin samantien varikolle. Auto kulki kävelyvauhtia sillä kaasuvaijeri meni poikki.

Mahtaakohan tässä ehjää autoa tänään nähdä?

Ajoin loppusession autolla #16 ja 1.8 sekkaa tuli lisää aikaa autoon #6 verrattuna :D
Sijoitus aivan kura 10. sija :thumbfh:

Kisa #9:
Lähtö meni ok ja ohitin ekalla kiekalla kaksi autoa.
Hetken taas pysyin seuraavan ryppään perässä, mutta alkoivat pikkuhiljaa kadota kauemmas ja taakseni ilmaantui ohitusta janoava kuski.

Homma meni aikamoiseksi peittelyksi ja taakse vilkuiluksi. Jälkikäteen tuli hieman palautetta että vähän rauhallisemmin olisi voinut peittelyt ottaa.
Sori...

Viimeisen mutkan jälkeen ennen ruutulippua takana tuleva (se oli sitten Totke) meni kuin raketti ohi ja manasin että taistelu oli turhaa.

Summa summarum:
Kahdessa viimeisessä ajosessiossa olin vähän hukassa kummankin auton kanssa. Jotenkin puuttui tänään tatsi ajamisesta.
Mikä lie uupumus päällä kun kotonakin olen ollut kuin nukkuneen rukous koko illan. Johtuuko se huonosta kisamenestyksestä vai huono kisamenestys siitä että on rättiväsy olo - mene ja tiedä?

No, Turussa sitten uutta matoa koukkuun. Tämä kisa pitää nyt nollata nopeasti.

Autoerot olivat kyllä aikamoiset, se vähän tökkii nyt tuolla ajamisessa eikä innosta ainakaan lisätreeneihin siellä - valitettavasti.

Kiitosta järjestäjille ja onnia olkoon voittajille.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Harkat heikosti #15
Volvo Markkasen kanssa näytin menevän aika samaa tahtia, parhaiden aikojen ero siksi yllättikin. Heikoimpia autoja tää #15 varmaankin.

Aika-ajo hyvin #6
(Ruhtinas?) Rainier lensi tällä harkoissa, tiesin, mutta samalla mekatsu sanoi että joku kaasun stoppari liukunut kauemmas, ja säätää sitä. Eipä enää ollut samassa iskussa, vaikka hyvä varmaan edelleen. Cmini ajoi tämän session, siksi samanlaiset haalarit meillä oli.

Kisa heikosti #1
Viitosruudusta tipuin ennen ekaa mutkaa varmaan sijan 9 paikkeille. Eipä mitään, varmaan vaan suditin liikaa. Seuraava suora kuitenkin kertoi samaa karua kieltään, ettei vaan tehoa ole vastata kenellekään. Tämä oli 1 niistä useammasta autosta, jolla oli menty KKWCSn toimesta "liian kovaa" (Haikki harkoissa) eli 45 sekunnin puolelle (kun paikan autoilla ei pitäisi päästä), ja sitäkin sen myötä ruuvattiin vähän kesymmäksi. Aika roimastikin, veikkaan.

Se on sitten seuraavalla porukalla tod. näk. moni auto ihmeen hidas :)
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Harkat #17

Rataa opettelemaan kun ensikertalainen olin. Hauskaa ja auton kulku ok. Kolmas.

Aika-Ajot #8

Nyt toisentyyppinen runko alle ja takakenossa radalle. Oli paljon parempi ja hauskempi ajaa kuin Sodi. Lisäksi auto oli yksinkertaisesti todella hyvä kaikinpuolin, siitä paalu.

Kisa #6

Ruuvattu kutonen herätti vähän kyssäreitä kun se harkoissa lensi Rainierilla. Mutta eihän se kulkenut suorilla enään niinkuin olisin halunnut. Muutoin auto oli kiva ajaa.
Sikäli hieman pettynyt että A) autotuuri meni nyt aika-ajojen ja kisan kanssa toistepäin. B) autotuuri olisi taas loistanut kun harkkojen ehkä paras auto valittiin mulle, mutta ruuvattuna ei ollut parhaimpien joukossa. Hauskaa oli taasen senkin edestä vaikka podium putki katki.

Kiitokset kaikille, tänne uudestaan vaikka autoerot!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Harkat:
Sodi ja tulos sen mukainen.

Aika-ajot:
Sodi ja tulos sen mukainen.

Kisa:
Ei Sodi ja tulos sen mukainen.

Ei jaksa ny enempiä. Sateella Toijala voisi olla nannaa. Röykkyjen puolesta ei mikään fyysisesti kevyt ja helppo kuivallakaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Williams- on näköjään ollut liekeissä :eek!:
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Ei tän pitänyt olla mahdollista. Ok, autot oli tänään parhaimmasta päästä, mutta silti.. :doubtful:

Kotona katsoin tuloslappuja tarkemmin ja tajusin jääneeni 3. ruudusta ~ 0,150, kisapaikalla tuli epähuomiossa katottua viimeisen kierroksen aikaa kun luulin, että 46.8 ois ollut nopein. Fyysisesti oli tosi raskasta (varsinkin #7), kotiinpääsyn jälkeen meni joku 3h ennen kuin alkoi tuntua verensokeriarvot normaaleilta, huomenna varmaan sitten kunnolla jumissa paikat..
 
Viimeksi muokattu:

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Kauheasti ei jäänyt kerrottavaa. Autotuuri osui näköjään parhaiten harkkoihin tällä kertaa. Ja siinäkin #8 polttoaineen syötössä oli jotain häikkää, mutta mekaanikko sai sen ilmeisesti korjattua harkkojen jälkeen.

Albert Oiliin ei tosiaan kukaan osunut takaa. Rainierin linjoilla ollaan täälläkin ("Rainierin mielestä moka oli mun, kun ahnehdin liikaa kylmillä renkailla")
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Albert Oiliin ei tosiaan kukaan osunut takaa. Rainierin linjoilla ollaan täälläkin ("Rainierin mielestä moka oli mun, kun ahnehdin liikaa kylmillä renkailla")
Tähän kun lisätään se, että töpeksin aika-ajoissa ja törmäsin Wopeen niin oikein hienosti meni sitten tämä. Kättä ylös virheen merkiksi ja leukaa rintaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Tähän kun lisätään se, että töpeksin aika-ajoissa ja törmäsin Wopeen niin oikein hienosti meni sitten tämä. Kättä ylös virheen merkiksi ja leukaa rintaan.
Mutta hienosti ja siististi tulit mun, ja varmaan Lozehinkin ohi. Siinä et enää mokaillut :)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Juu, niin oli, eikä ollut autotuuristakaan kiinni. Täysi respect Wilzkulle. Meni musta niin harkoissa kuin aikiksessakin ohi aivan heittämällä eikä ollut toivoakaan pysyä peesissä. Hieno suoritus.
Ratakin perunapeltoasfalttia ja olosuhteet raskaat, niin yllätti kyllä itsenikin, pahastikin. Ei ollut sama kuski, joka Turku-13:ssä ajoi nätisti päin seinää.
 

Lozeh

Well-known member
Liittynyt
12.8.2013
Viestit
110
Sijainti
Lahti
Harkat: 9#
Ensimmäistä kertaa radalla ja vierailla autoilla. Sodi alla ja tuntui menevän suht. hyvin. Rata oli mielenkiintoinen ja fyysinen ainakin.

AA: 1#
Katselin ensin, että nyt onnisti. Kyseisellä autolla ajettiin juuri 2. nopein kierros ja nyt on vähän tuntumaa radasta. Ei muuta kun radalle ja yrittämään. Ai että sitä pettymyksen määrää kun 2. kierroksella huomasin kierroksen vauhdiksi 50sek ja suoralla joku ohitti lentäen. Autolla pystyi ajamaan suoran jälkeisen mutkan kaasu pohjassa ja sieltä silti tultiin ohi mutkan jälkeen. 3. tai 4. Kierroksella rupesin kuulemaan jonkin sortin outoa ääntä oikealta puolelta karttia, mutta ajattelin ajaa nyt silti loppuun. Sekin meni pieleen, kun tuo kyseinen ääni olikin lähtenyt autosta irronneesta takalokasuojasta joka oli lepäämässä renkaan päällä ja rupesi sulamaan pakoputken päällä, jolloin ajelin varikolle sytyttämään tupakkia. ._.

Kisa: 2#
Perältä lähdettiin kylmällä autolla jolla 4stroke ajoi 3. hitaimman ajon harkoissa, joten odotuksia ei ollut paljon. Auto oli sentään nopeampi kun Cmoney:n ajama #1, koska pääsin hänestä ohi suora vauhdin takia, mutta siinäkin oli painoetu puolellani. Tiukkaa teki sekin ohitus. Sen jälkeen olikin vaan tyhjä ajelua kunnes Albert Oil saavutti ja veti heittämällä ohi. Arpa ei suosinut tällä kertaa...


Kiitoksia järjestäjille ja radan henkilökunnalle. Hauska rata ja pääsi 1. kertaa tänä kesänä ulkoradalle palloilemaan. Ehkä ensi kerralla paremmin :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Harkat #7
Rata oli jo toukokuisen testireissun vuoksi hieman tuttu. Testireissusta poiketen kokeilin harkoissa ajaa pääsuoran jälkeisen kirraavan ihan sisältä ja tuntui toimivan. Ajo tuntu kaikinpuolin hyvältä ja tulokset myös sen vahvisti: aika 46,76 ja 5. nopein. Auto oli tosi kiva ajaa, mutta myös raskaampi kuin muut.

Aika-ajot #4
Taas tuli kivan tuntuinen auto, sama runko kuin harkoissa. Ei tarvinnut lähteä muuttamaan ajotapaa kun sama tekniikka toimi. Autossa ei ollut ajanottojärjestelmää, mutta harkkojen hyvä tunne jatkui ja tuntui oikeasti siltä, että nyt osui nappiin. Lisäksi se, että sain ajaa koko erän rauhassa vaikka lähdinkin ensimmäisten joukossa, vahvisti onnistumisen tunnetta. Lisämainintana myös, että sain Cmoneyn kiinni vikan kierroksen puolivälissä. Tuloksia odottelin mielenkiinnolla ja Cmoney sitten sanoikin mun olleen 4 eli siis toiseen riviin, kierrosaika parani vajaa parikymppää. Loistavaa, eikä jäänyt kuin 3. paikasta noin 0,150s!

Kisa #8
Hyvä autotuuri jatkuu part 3. Alunperin piti tulla #15 sodi, joka vissiin oli heikoimpia mutta cmoney tuli sanomaan, että ratahenkilökunta vaihtaisi #15 tilalle kasin. Vaihdoin sitten kasiin ja Wope totesi ajaneensa kyseisellä autolla paalun. OK. Startti ja kisan alkuhetket oli mielenkiintoinen kokemus kun ekaa kertaa pääsi starttaamaan kärjen tuntumassa eli vähän kovemmassa seurassa kuin yleensä (siis ulkona). Ensimmäiset pari-kolme kierrosta onnistuin säilyttämään 4. sijani, kunnes DW ja 4stroke tuli odotetusti ohi, positiivista kuitenkin ettei ihan ekojen mutkien jälkeen. Tämän jälkeeen etsin varmaan noin puoliväliin asti Wilpestä ohituspaikkaa, kunnes sitten pääsin virheen (?) turvin ohi. Haastavan tästä paikan etsimisestä teki takana ajanut Volvo, vaikka mulla olikin parempi auto kuin Wilpellä niin mitä tahansa ei voinut lähteä yrittämään. Loppukisa olikin sitten enää lähinnä sijan varmistelua, ihan lopussa rupesin säästelemään voimia. Tokavikalle kierroksella lähdettäessä auto alkoi kuitenkin pätkimään kirraavassa ja kun kierroksen kuluttua tulin samaan mutkaan, niin sama toistui pahempana. Tuntui siltä, ettei olisi heti 100% reagoinut kaasuun, mutta kiihtyi sitten kuitenkin. Kerkesin siinä hieman säikähtääkin, että oliko tää nyt tässä. Maalissa kuitenkin 5. ja paras ulkoratasijoitus kuitattu.

Eipä voi tyytyväisempi olla. Kiitos järjestäjille. Plussat siitä ratayrittäjälle, ettei tapahtumaa vedetty kiireellä läpi vaan tauot oli normaalia pidemmät. Fyysisyyden vuoksi se oli yksi niistä avainasioista, jotka mahdollistivat hyvän tuloksen.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös